Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. moruniek

    moruniek

    Użytkownik forum


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      2 518


  2. Spiochu

    Spiochu

    Użytkownik forum


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      2 038


  3. sstar

    sstar

    Użytkownik forum


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      4 044


  4. koliber

    koliber

    Użytkownik forum


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      1 518


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.04.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. To moja krótka relacja od soboty do wtorku włącznie. W sobotę trochę słońca, trochę chmur, od niedzieli praktycznie pełna lampa. Śniegu bardzo dużo, ludzi bardzo mało. Najlepsze warunki na czarnej 7, bardzo fajna 11a, 11, na południu da się zjechać na sam dół bez odpinania narta (choć oficjalnie to niemożliwe). Na 2b wyczarowali dziś śnieg, tak że można objechać zjazd 2 (wczoraj był paskudny wywiany śnieg, i wyłaził wyślizgany lód). Dziś intensywnie pracowały ratraki (1c, 1b), uzupełniając braki w śniegu. Na 13 śniegowo już bardzo słabo (wyłaziła trawa), mam nadzieję, że to uzupełnią, bo ta trasa jest potrzebna jako zjazdowa na Biela Put (a to obecnie jedyna możliwość dostania się na górę od północnej strony). Sobota tak (później przybyło chmur). Niedziela. Widokowo. Widokowo jeszcze raz. Dziś na 2b wyczarowali śnieg (da się objechać 2). 5a Czarna 7 - tak. Tak około 10:00. Tu dumne z siebie moje dziecię. Jedzie. I ta ilość osób na trasie. Śniegu jest jeszcze bardzo dużo. Na południu było w niedzielę tak (jedziemy, znaczy się idziemy). Da się zjechać na dół (choć oficjalnie to niemożliwe). Im niżej tym śniegu mniej. Da się zjechać na dół. Na dole. To wyłączyli w niedzielę (to już północ).
    11 punktów
  2. Chciałem się pochwalić nowym gadżetem. 13 lat po tym jak zrobiłem stopień PI, w tym sezonie w końcu udało się, nadrobić zaległości.
    7 punktów
  3. Dla zobrazowania sytuacji - tak to wyglądało w niedzielę (zielony - trasy czynne i przejezdne, pomarańczowy - trasy nieczynne). Najgorzej z tras otwartych prezentowała się 5-ka (w całości przejezdna, ale śnieg biały zmieszany z brązowym). W ciągu dnia szybko topniał śnieg na 33-tce na południe - na bardziej stromych fragmentach wystawionych na słońce.
    4 punkty
  4. Właśnie zaktualizowali informacje na stronie, od 19.04 puszczają kanapę B2. Zahradki wracają do życia.
    3 punkty
  5. W sobotę i niedzielę tak. 11 w niedzielę super, 5 przejezdna (ale oficjalnie zamknięta), 1 też ok. Na dole już było kiepsko ze śniegiem. Niedziela była ostatnim dniem sezonu dla kanapy B1 (chyba, że jednak zmienią zdanie, bo dziś chodziła w ramach testów technicznych).
    3 punkty
  6. Jeśli liczyć koszt uzyskania wymaganego poziomu jazdy to co najmniej kilkadziesiąt tysięcy. Jeśli tylko same szkolenia w SITN to: KK Tydzień 500zł + 70zł? zawody regionalne PI 2 tygodnie 1000zł + 100zł egz regionalny Instruktor: 2 weekendy 550zł teoria Tydzień część techniczna 950zł Tydzień część metodyczna 950zł + wszystkie koszty pobytów. i składki sitn 90zł/rok
    2 punkty
  7. Strbske : Pondelok: 8.30 - 16.00 Utorok: 8.30 - 16.00 Streda: 8.30 - 16.00 Štvrtok: 8.30 - 16.00 Piatok: 8.30 - 16.00 Sobota: 8.30 - 16.00 Nedeľa: 8.30 - 16.00 Upozornenie: V prevádzke - lanovka Solisko Expres, lanovka Furkota, vlek Interski, vlek Junior. Otvorené zjazdovky: Solisko (1),Esíčko (2), Interski (3), Turistická (4), Furkotka (5), Juniorska (6) ► Denná prevádzka strediska do 22. 4 ◄ Následne bude lanovka premávať cez víkendy a v prvých dvoch májových týždňoch od 1. do 5. mája a od 8. do 12. mája denne. Łomnica: Pondelok: zatvorené Utorok: zatvorené Streda: zatvorené Štvrtok: 8.30 - 16.00 Piatok: 8.30 - 16.00 Sobota: 8.30 - 16.00 Nedeľa: 8.30 - 16.00 Upozornenie: Prvá aktualizácia na daný deň prebieha v čase 7:30 - 8:00 hod. Aktuálny stav lanoviek si môžete overiť aj telefonicky v Infocentrách: Tatranská Lomnica +421 903 112 200, Štrbské Pleso +421 917 682 260. Lyžovačka v Lomnickom sedle od 18. 4. do 23. 4. denne. Pozdrawiam mirekn
    2 punkty
  8. Hala jest dobra w miejscach gdzie ludzie w góry mają po kilkaset km. Taka hala to kosmiczne koszty utrzymania. Do budowy takiej hali przymierzała się Krynica zdrój, ale po wyliczeniach sobie odpuścili. W Polsce było już kilka lokalizacji wybranych pod krytą halę narciarską, z tego co pamiętam to były to: Karpacz, Zakopane, oraz gdzieś w centrum kraju. Ostatnim pomysłem było wybudowanie hali w Muszynie, dokładniej w stronę Szczawnika. Pomysł był, inwestorzy podobno też by się znaleźli. Mocno w sprawę angażował się burmistrz Muszyny. https://www.tvn24.pl/krakow,50/w-muszynie-ma-powstac-pierwszy-kryty-stok-narciarski-w-polsce,364825.html https://tourtheski.wordpress.com/2013/11/24/czy-w-koncu-powstanie-kryty-stok-narciarski-w-o-polsce/ W 2013 roku tak o tym pisali: "Może w końcu się uda! Muszyna postanowiła podjąć rękawicę i u podnóża Jaworzyny Krynickiej postawić 600-metrowy stok! WOW! Spore wyzwanie!!! Inwestycja ma być realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, z udziałem funduszy unijnych. Zainteresowani udziałem w projekcie są ponoć Holendrzy, Rosjanie i Słowacy. Koszt szacowany jest na 130- 160 mln złotych. Plany są ambitne – inwestycja na powstać do 2017 roku. Hala będzie zawierać 2 trasy narciarskie, trasę snowboardową oraz trasę dla początkujących. Całość inwestycji to oczywiście nie sam stok – w planach jest również hotel, obiekty gastronomiczne i handlowe. Pociągnie to za sobą ogromy potencjał dla szukających zatrudnienia – sama hala to 15o, a usługi dodatkowe – ponad 600 nowych miejsc pracy. Muszyńska hala ma powstać w rejonie Złockie-Jastrzębik, u podnóża Jaworzyny Krynickiej. Plan zakłada połączenie krytego stoku koleją gondolową i trasą narciarską z kompleksem narciarskim na Jaworzynie Krynickiej. Obok krytego stoku mają powstać hotel z kompleksem usługowo-gastronomicznym na 250-300 miejsc, park rozrywki i zimowy stok zewnętrzny." Pomysł na razie upadł, ostatnio oglądałem wywiad z burmistrzem Muszyny i mówił, że ma nadzieję że to tymczasowy zastój nad pomysłem, ale ma nadzieje że uda się to zrealizować. Niedawno było też zebranie w Muszynie na temat reaktywacji regionu w sezonie zimowym. Przez zamknięty Szczawnik w tym sezonie dużo stracili, wałkowany był pomysł 7 dolin, żeby chociaż w jakimś stopniu go zrealizować. Konkretów żadnych nie znalazłem ale może coś powoli się ruszy. Dokładnej lokalizacji pod pomysł hali w Muszynie nie znam, ale przeglądając mapę można zobaczyć dużo stoków w Jastrzębiku niezalesionych w dolnych częściach. Poniżej zaznaczyłem na google maps przykładowe miejsce z nachylonym stokiem o długości 600m. Byłoby to dobre miejsce bez specjalnego uszczerbku przyrodniczego. Wspomniane połączenie z Jaworzyną byłoby możliwe w rejonie polany Izwór ( trasy 2a i 4). Chętnie bym z takiej hali korzystał co jakiś czas, np. co 2 tyg, można by było być w rytmie narciarskim przez cały rok.
    2 punkty
  9. Pilsko w niedzielę to był strzał w dziesiątkę Śnieg jest od Hali Szczawiny: Potem trochę przewiane i wytopione, na zjeździe odcinek od Miziowej do Szczawin ma już śnieg bardzo hamujący. Powyżej schroniska warunki ok, na kopule szczytowej trochę przetopów (na granicy i potem na szczycie). Fajny dzień był
    2 punkty
  10. Myślę, że to nie ma sensu. Ostatni raz, kiedy śnieg w Krakowie leżał więcej niż kilka dni, to było jakoś w latach 2009 i 2010. Stok musiałby być jakoś zadaszony, bo nawet jakby nasypali tam metr sztucznego śniegu, to deszcze by go szybko wypłukały. Większy sens miałaby dla mnie rozbudowa stoku w Myślenicach - dołożenie niebieskiej trasy, może jakieś nowe, górka jest solidna, sezon trwa zazwyczaj od początku stycznia do połowy marca. Według starej mapki, były tam jakieś plany na więcej tras: wystarczy wymienić ten jednoosobowy wyciąg na jakąś gondolkę, uruchomić planowane trasy i jazda
    2 punkty
  11. Dzięki uprzejmości Pawła mamy zdjęcia ze swojej jazdy Myślę, że @JC się nie obrazi jeśli wstawię go również na dwóch zdjęciach?... Ciekawe, czy po naszych minach kapniecie się na której z nart jeździło się najlepiej? Radość przed założeniem oklejonej narty: Paula w dniu pierwszym Ciekawe jaka to narta? 😮 marboru… Podobno styl jazdy na goryla Atmosfera Razem z Jackiem. W drugą stronę skręt To i ja w drugą stronę Po sztruksie to ja lubię... Z bliska... Na małym garbku: Latająca Paula Jest ok Skręt... Narta na R. Skręt narta na S. A to... co za deska? Druga Połowa na Head. Kolejna narta - tym razem na F... Kolejna deska na S: Bardzo dobrze oceniona narta przeze mnie z drugiego mojego WST - tym razem na nogach Pauli. W trakcie przygotowywania relacji: Karyntia - jak pięknie! Testerzy Skionline Paula, @JC, marboru: No i co? Ciekawe, czy traficie, która z nart SL którą testowałem wygra? marboru
    1 punkt
  12. Wszystkim bardzo dziękuję za wypełnienie ankiety! 😀😀 Pozdrawiam serdecznie
    1 punkt
  13. To, że jest tam odpowiednie naśnieżanie to oczywiste. Znacznie bardziej szokujący jest stan stoków. To idealnie wyrównane łąki z wyzbieranymi co do jednego kamykami i bez krzaczka. Tam wystarczy 10 cm śniegu aby można było jeździć. Saalbach to absolutna top liga i nawet niewielka wysokość im nie przeszkadza. Pozdro Wiesiek
    1 punkt
  14. Kiedyś zastanawiałem się gdzie można by jeździć na terenie miasta Krakowa. Całkiem niegłupią lokalizacją była by góra Grodzisko w Tyńcu, gdyby trochę wyciąć lasu Gdyby tylko ktoś tam ten rezerwat zlikwidował.... @Maria kiedyś wyrysowałem linie zjazdu w Lasku Wolskim - pomarańczowa wąwozem, niebieska lasem. W obu przypadkach korzystamy z wyciągu pt. autobus 134 Gdyby tylko był śnieg....
    1 punkt
  15. Ja kojarzę że wyciąg był na Wesołej Polanie w Lasku Wolskim. Mieli nawet go odbudowywać i robić naśnieżanie i nowe oświetlenie. Ale to informacje sprzed lat. Znalazłem taki artykuł z gazety z 2002 roku: http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,35825,642005.html "Gdzie w Krakowie zjeżdżano Wesoła Polana (przy kościółku) - do końca lat 70., działał wyciąg zaczepowy, a stok był oświetlony; jeszcze cztery lata temu odbywały się tam zawody Kubusia Puchatka. Polana Pod Krzyżem - do lat 80., na dziko, do góry pieszo. Sikornik (za strzelnicą) - był stok i przedwojenna drewniana skocznia narciarska z naturalnym rozbiegiem i zeskokiem; rozebrana w latach 50. Lisi Wąwóz w Lasku Wolskim - niebezpiecznie i na dziko, przed zjazdem trzeba było wycinać krzaki; dziś - nie wolno! Jeżdżono też w rejonie Kopca Krakusa, a nawet z wałów wiślanych." A to artykuł z 2008: https://gazetakrakowska.pl/w-lasku-wolskim-moze-stanac-wyciag/ar/73030
    1 punkt
  16. Lepsza zima! Kolej na Kopę? Więcej narciarzy w Szczyrku?
    1 punkt
  17. Jedną z kluczowych spraw jest nie tyle kondycja (choć to jest ważne) lecz elementy techniczne. I mam tutaj na myśli nie tylko optymalny wybór techniki pokonania podejścia (czyli np. zakładamy harszle chwilę przed tym jak trzeba a nie gdy trzeba, gdy wszystko wskazuje, że podejście z buta i tak będzie to szybka ciut wcześniejsza przepinka, ) ale przede wszystkim sprawność w wykonaniu elementów. Od pewnego czasu nad tym się skoncentrowałem i naprawdę sporo można osiągnąć aby nie ściągać niepotrzebnie nart i plecaka, robić sprawnie zwroty, wybierać dobrą ścieżkę podejścia. Na tych elementach nieogarnięta grupa traci bardzo dużo czasu. Jak poranna analiza wskazuje duże prawdopodobieństwo użycia harszli to nie ma sensu mieć ich na dnie plecaka. Ty masz je już założone z przyklęku bo były przypięte na zewnątrz a ktoś właśnie odpina klapę plecaka bo na stromym musiał odpiąć jeszcze narty. Dalej lepsze jest niższe tempo z miarowym rytmem i dobrą wentylacją jak częste przerwy. Niby oczywiste ale wiesz jak praktyka wygląda. Wielkość grupy i jej sprawność to kluczowa sprawa. Jak chodzę w takich dużych grupach jak ostatnio to traci się dosłownie godziny... Pozdro Wiesiek
    1 punkt
  18. Ja też do końca nie rozumiem takiej ankiety. W terenie nietrudnym i sprzyjającym robię 400m vertical na 1h bez pośpiechu. Ale np. na Baranie Rogi szliśmy 850m vertical w 3h, bo stromo, przerzucanie nart pomiędzy fokami i plecakiem. Ja mam też tak, że rano pierwsze 60-90 min czuję się zwykle tragicznie, organizm mi się rozgrzewa, trawienie śniadania, później wpadam w dużą lepszą prędkość i motywacja się zwiększa. W końcu kolega Kamil mnie namówił na reguralne picie na podejściu, skopiowałem jego butelkowe patenty i forma znacznie wzrosła. Może nie chodzi o jakieś rewolucyjne przyspieszenie, tylko obserwuję większą wytrzymałość organizmu, lepszą pracę "silnika", przez co mogę więcej zrobić w ciągu dnia bez padaczki.
    1 punkt
  19. Skrzyczne 13.04.2019 Start Kanion obok mostku, narty można przypiąć dopiero na Dolinach 100m od orczyka na szczyt, nie obejdzie się po drodze bez kilku odpinań nart, ze względu na mgłę i opad 2cm świeżego śniegu zjeżdżałem śladem podejścia, generalnie odradzam, myślałem że od Jaworzyny będzie więcej śniegu.
    1 punkt
  20. Łukasz Zdiar Strednica na 99% 15 kwietnia 2000 (opis mało czytelny, jak zaśmiecają wątek to przenieś/wywalić). Masz tam stary orczyk i dziecięcy, których już nie ma Zawsze od kiedy dziecko stanęło na nartach kończyłem sezon w kwietniu na Słowacji i to nie zawsze w Tatrach, zdarzało się, że i w Krompachy-Plejsy ;). Na tych kwietniowych wypadach trochę ludzi się spotykało ale to było przed "ociepleniem klimatu" Lubię narty w kwietniu. Pozdrawiam mirekn
    1 punkt
  21. To mnie się ostatnio w marcu konduktorka czeskich linii "Leo Express" zapytała jak to możliwe, że przewożę narty, skoro oni opcję przewozu nart mają na stronie www tylko do końca lutego, a w marcu można zaznaczyć przy kupnie biletu jedynie "przewóz roweru". Wyjaśniłem, że kupowałem wcześniej. I tak musiała specjalnie rozłożyć stojak do nart, bo był przygotowany tylko pod rowery. Teraz już wolałem pojechać samochodem, żeby nie robić problemów:) Dziś bez zdjęć, bo pogoda gorsza - powyżej granicy lasu mgła, a po południu powyżej Priehyby zaczął parad drobny śnieżek i pada do teraz, choć to symboliczny opad i nic nie daje. Ogólnie jakoś wilgotno i nieprzyjemnie się zrobiło. Jutro ma sypać, a weekend z trochę lepszą pogodą. Czyli nie tak źle, jak miało być (zapowiadali kilka dni opadów pod rząd). 33-ki na południe dziś chyba nie ratrakowali, choć zjechać można. Na centralnym parkingu w Krupovej naliczyłem w południe zaledwie 15 aut.
    1 punkt
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...