Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

2 minuty temu, nikdob napisał:

Zgadza się, ten wyciąg i ta trasa to porażka (i jeszcze przecina las, którym można było jeździć a teraz jest skarpa). Moja żona lubi płaskie trasy ale stwierdziła, że ta jest za płaska. Jedyny jej sens to łącznik do COS ale chyba dałoby się to zrobić taniej. 

Chyba nie wyczułeś mojego sarkazmu...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji dyskusji o ratrakach na trasie.....

3. Podczas przygotowania zorganizowanych terenów narciarskich lub ich fragmentów maszynami śnieżnymi trasy te muszą być zamknięte dla ruchu narciarskiego i snowboardowego

Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20112081241/U/D20111241Lj.pdf

  • Like 3
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, czepek napisał:

Nie wierze, że przy odpowiedniej kasie nie skusimy kogoś z Wisły, Istebnej czy innego Ustronia

Pracownik kolei 17zł brutto. Ktoś chętny to podam numer kontaktowy na pw.

Za to warunki wyglądają po dostawach śniegu bardzo dobrze, czas powiedzieć sprawdzam:D....

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Honza napisał:

Natomiast SMR nie musi martwić się o klientów. Ma najlepszy dostęp do setek tysięcy narciarzy na całym terenie państw Grupy Wyszehradzkiej

Kanapki macie ? :D 

E tam idzie na awaryjnym, bramki zagrodzone, pojeździła....

Edited by Sapient

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanapa ruszyła w trybie awaryjnym.  Tak za pół godziny może dotrzemy na Kopę. Lina spadła z talerzyka na Małe Skrzyczne. Przygoda musi być. 

  • Like 5
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mig12345 napisał:

wow.... za Rychtera przynajmniej były dublowane orczyki.... ;-). Na obu lina nie spadała.... 😉

to się nazywa fail over fachowo 🙂

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, mig12345 napisał:

Przy okazji dyskusji o ratrakach na trasie.....

3. Podczas przygotowania zorganizowanych terenów narciarskich lub ich fragmentów maszynami śnieżnymi trasy te muszą być zamknięte dla ruchu narciarskiego i snowboardowego

Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20112081241/U/D20111241Lj.pdf

i co z tego jak GOPR boi się egzekwować przepisy, których przestrzeganie sami powinni sprawdzać w terenie.

jest napisane że GOPR weryfikuje bezpieczeństwo trasy narciarskiej przed jej otwarciem danego dnia

kiedyś testowo wysłałem mailem zgłoszenie do jednego GOPR, że trasa jest niebezpieczna dla narciarzy, wysłałem zdjęcia, żadnej reakcji, żadnej odpowiedzi, na drugi dzień było to samo

martwe prawo

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba uczciwie powiedzieć, że spadająca lina orczyka czy inne cuda typu urwana kotwica zdarzały sie także w czasach GATu. Tylko nagromadzenie tych sCyrków w obecnym sezonie jest zadziwiająco duże. Wg mnie wszystko wyjaśnia owe 17zl brutto. W Lidlu pisze, że dają 3150. Trochę przerażające, że operator kolei ma zarobić mniej niż operator kasy i wózka paletowego ręcznego(przy pełnym szacunku dla tej pracy). 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, MarioJ napisał:

i co z tego jak GOPR boi się egzekwować przepisy, których przestrzeganie sami powinni sprawdzać w terenie.

jest napisane że GOPR weryfikuje bezpieczeństwo trasy narciarskiej przed jej otwarciem danego dnia

kiedyś testowo wysłałem mailem zgłoszenie do jednego GOPR, że trasa jest niebezpieczna dla narciarzy, wysłałem zdjęcia, żadnej reakcji, żadnej odpowiedzi, na drugi dzień było to samo

martwe prawo

 

Zleceniodawcą GOPRu jest ON.... również płatnikiem w tym zakresie, wiec reagują pewnie ' z pewną taką nieśmiałością'

A prawo ,przestanie być martwe po pierwszym poważnym wypadku z ratrakiem..... oby nie musiało.

Edited by mig12345

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że w wielu firmach stawka deklarowana na umowie (często minimalna, dla niższych składek) różni się od faktycznej, wypłacanej do ręki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andy-w said:

Kanapa ruszyła w trybie awaryjnym.  Tak za pół godziny może dotrzemy na Kopę. Lina spadła z talerzyka na Małe Skrzyczne. Przygoda musi być. 

40 min od zatrzymania kanapy do szczytu. Mała dyskusja w infocentrum i bardzo mała gratyfikacja za nie planowaną przygodę. 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mig12345 napisał:

3. Podczas przygotowania zorganizowanych terenów narciarskich lub ich fragmentów maszynami śnieżnymi trasy te muszą być zamknięte dla ruchu narciarskiego i snowboardowego

Ale niżej:

2. Zabrania się wjazdu na zorganizowane treny narciarskie pojazdami silnikowymi.

3. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy podmiotów uprawnionych do wykonywania ratownictwa górskiego, ratowników narciarskich i służb wykonujących zadania z zakresu bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz ochrony przyrody, pod warunkiem używania pojazdów wysyłających jednocześnie sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie.

4. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy używania przez zarządzającego zorganizowanym terenem narciarskim na tym terenie pojazdu silnikowego w razie konieczności usunięcia usterek technicznych urządzeń transportu linowego lub taśmowego przeznaczonych do transportu osób lub dokonania niezbędnych prac zabezpieczających, pod warunkiem używania pojazdu wysyłającego jednocześnie sygnały świetlne w postaci żółtych świateł błyskowych i sygnały dźwiękowe.

5.Osoby znajdujące się na terenie zorganizowanego terenu narciarskiego obowiązane są ułatwić przejazd pojazdu, o którym mowa w ust. 3, w szczególności przez niezwłoczne ustąpienie pierwszeństwa przejazdu.

Dla prawnika eldorado :) no bo ratrak ma silnik przecież, a jak jeszcze zrobisz z niego (jak mówił Mitek) "wóz ratowniczy" to trzeba mu ustąpić pierwszeństwa zgodnie z pk. 5 :)

Pozdrawiam

 

 

Edited by Piotr_67
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, andy-w napisał:

40 min od zatrzymania kanapy do szczytu. Mała dyskusja w infocentrum i bardzo mała gratyfikacja za nie planowaną przygodę. 

Dali choć obiadek i grzańca? Przynajmniej tyle powinno być. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Piotr_67 napisał:

Ale niżej:

2. Zabrania się wjazdu na zorganizowane treny narciarskie pojazdami silnikowymi.

3. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy podmiotów uprawnionych do wykonywania ratownictwa górskiego, ratowników narciarskich i służb wykonujących zadania z zakresu bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz ochrony przyrody, pod warunkiem używania pojazdów wysyłających jednocześnie sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie.

4. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy używania przez zarządzającego zorganizowanym terenem narciarskim na tym terenie pojazdu silnikowego w razie konieczności usunięcia usterek technicznych urządzeń transportu linowego lub taśmowego przeznaczonych do transportu osób lub dokonania niezbędnych prac zabezpieczających, pod warunkiem używania pojazdu wysyłającego jednocześnie sygnały świetlne w postaci żółtych świateł błyskowych i sygnały dźwiękowe.

5.Osoby znajdujące się na terenie zorganizowanego terenu narciarskiego obowiązane są ułatwić przejazd pojazdu, o którym mowa w ust. 3, w szczególności przez niezwłoczne ustąpienie pierwszeństwa przejazdu.

Dla prawnika eldorado :) no bo ratrak ma silnik przecież, a jak jeszcze zrobisz z niego (jak mówił Mitek) "wóz ratowniczy" to trzeba mu ustąpić pierwszeństwa zgodnie z pk. 5 :)

Pozdrawiam

 

 

Nikt ratrakiem dla przyjemności po trasie nie jeździ, to kosztuje, jeśli już jedzie to zwykle z powodów o których mówi paragraf 4.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, marek_kapica napisał:

📷 Dzisiejsze szusy w SMR

📣 Informujemy, że od soboty (05.01) będą otwarte trasy: 1, 1a, 5, 7, 11 💪

Bieńkula? no i super

tylko teraz cicho żeby sie za dużo ludzi nie najechało 😉

szpieg google mi podpowiada ze jeszcze dosypie, wiec powinno byc epicko:

image.png.78ee029d60ae9b8cd95556002a09a74a.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, pięknie. W porównaniu do zeszłego sezonu, ruszają już na początku stycznia aż 4 "nowe" trasy: 5, 9, 9a, łącznik do COS, a 2 i 3b znacznie poszerzone. Przybędzie sporo miejsca do jazdy. W najbliższą sobotę będzie więc pierwszy sprawdzian, jak kształtuje się zatłoczenie tras, gdy ruch rozkłada się na niemal wszystkie dostępne zjazdy. A przy tym dowiemy się, jaki "armageddon" czekać nas będzie, gdy spełnią obietnice o 2 kolejnych kanapach, bo przypuszczam, że mimo wszystko wrażenia "pustki" pojutrze nie będzie:) Może się nawet skuszę na ten zlot forumowy, choć na ogół unikam jazdy w styczniu.

Edited by koliber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem dziś od 8.00 😀. Załapałem się trochę  na krzywy  ryj 😄. Bramki nie były zastawione więc odbilem  się  o 8.00 i o dziwo nie zablokowane . Trzy zjazdy do otwarcia zaliczyłem.😁 Dzisiaj warunki śniegowe- bajka. Trasy idealnie przygotowane. Ludzi mało. Do 14.00 praktycznie wszystkie trasy w idealnym stanie. Dawno tak się nie wyjeździlem . 

  • Like 12
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Justi
      Witam, czy ktos ma jakies kody dla GoPass lub punkty z kontem do oddania?
       
       
      Pozdrawiam serdecznie 
       
    • By mifilim
      Mam miejsce w samochodzie - wyjazd w czwartek po południu z Kielc przez Kraków do Suchego, w niedzielę do Szczyrku i powrót. Jak coś to na priva. 
    • By JC
      4 stycznia 2020 roku w Szczyrku odbyły się testy nart austriackiej firmy Fischer. To już druga impreza zorganizowana przez dystrybutora marki Fischer w Polsce we współpracy z portalem skionline.pl. W trakcie testów była możliwość bezpłatnego przetestowania najnowszej kolekcji w tym narty z serii RC ONE.
      Odwiedzający Centrum Testowe Fischer, mogli również spotkać się z Karoliną Chrapek, reprezentantką Polski w narciarstwie alpejskim, olimpijką z Sochi. Ja miałem okazję spotkać i poznać kilka osób, które oglądają moje Vlogi - bardzo dziękuję!
      Zanim jednak rozpoczęły się testy nart wybrałem się na trasy Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego, aby sprawdzić jakie warunki zastanę na trasach oraz jaki jest czas oczekiwania do kolei. Odwiedziłem także, otwartą dzień wcześniej, restaurację Kuflonka na Hali Skrzyczeńskiej, wstąpiłem do baru Polana Suche oraz napiłem się czekolady w barze Iglo.
       
    • By niki364
      Hej!
      Od razu Nowym Roku wybieram się z grupą przyjaciół do Szczyrku. Będzie to nasz pierwszy wypad do tego ośrodka narciarskiego. Chciałabym od was wyciągnąć kilka informacji i rad    
      Jaką wypożyczalnie nart możecie mi polecić? 
      Jak to wygląda z karnetami cenowo? Wiem że jest gopass, ale nie obejmuje on jazdy nocnej, ile trzeba dopłacić w takim wypadku? Najlepiej wytłumaczcie mi wszystko jak to jest z tym gopass 😜 

      Pozdrawiam 
    • By qqlio
      Hej,
      Czy ktoś z posiadaczy sezonówki próbował skorzystać z gratisowego serwisu nart? Jak to wyglądało w praktyce (miejsce, czas...)?
      Pzdr
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...