Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Słowacja - nowe inwestycje


leitner

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, Jeeb napisał:

a nie ma takiej ?

moim zdaniem bez sensu, w Alpach takie widziałem to nigdy wszystkie miejsca nie były zajęte, czasem jak grupa chciała razem to zanim się ustawili 2 puste kanapy odjechały 

A ja wielokrotnie widziałem, jak wszystkie 8 miejsc jest zajętych. Nie bez powodu w Ischgl budują 3 nowe ósemki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Hextor napisał:

I dobrze, ten orczyk był fajny, ale wyciąg 3 osobowy to dramat. 

A ktokolwiek w ogóle z niego korzystał? On umożliwiał tylko dostęp do króciutkiego fragmentu trasy.

Inwestycja bardzo mnie cieszy (Strbske Pleso jest w moim top4 w regionie Pl-Cz-Sk) - jedynie trochę martwi mnie, że nie wspominają o trasie "Esicko", a jedynie o dwóch w dolnej części.

I choć "Esicko" na mapce wciąż jest, to zimą w wykazie otwartych tras też jej nie było, a przy zwiększonej przepustowości tym bardziej by się przydała (podobny przypadek jak na Skrzycznem: kanap przybywa, tras ubywa).

Edytowane przez koliber
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2400 os/godz

Z wizualizacji wynika, że to będzie pierwsza w naszym regionie kolej Leitnera ze stacjami Premium. Dla pasażera to różnica tylko w wyglądzie, dla pracowników nieco lepszy komfort pracy. Na takim dachu mniej będzie się też utrzymywał śnieg.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawelb91 napisał:

Może i tak ale musieliby jakoś dobrze nazwać np. Super Fast Parking Pass Premium Limited.

Super Fast Parking Pass Premium Limited podle lehadkovej lanovki....

Edytowane przez Lexi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, leitner napisał:

2400 os/godz

Z wizualizacji wynika, że to będzie pierwsza w naszym regionie kolej Leitnera ze stacjami Premium. Dla pasażera to różnica tylko w wyglądzie, dla pracowników nieco lepszy komfort pracy. Na takim dachu mniej będzie się też utrzymywał śnieg.

no to tym bardziej bez sensu budować 8 jeśli 2400 spokojnie można wywozić 4 taką jak na z Jaworzyny na Skrzyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Jeeb napisał:

no to tym bardziej bez sensu budować 8 jeśli 2400 spokojnie można wywozić 4 taką jak na z Jaworzyny na Skrzyczne

Niekoniecznie. Spodziewam się, że sens był dokładnie taki sam jak w Tatrzańskiej Łomnicy - brak konieczności budowania garażu (potrzeba mniej 8-osobowych kanap niż 4-osobowych), co zmniejsza koszty budowy - kanapy zmieszczą się na stacjach. Minus - ósemki są mniej odporne na wiatr

Edytowane przez leitner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, leitner napisał:

Niekoniecznie. Spodziewam się, że sens był dokładnie taki sam jak w Tatrzańskiej Łomnicy - brak konieczności budowania garażu (potrzeba mniej 8-osobowych kanap niż 4-osobowych), co zmniejsza koszty budowy - kanapy zmieszczą się na stacjach. Minus - ósemki są mniej odporne na wiatr

I pewnie też mniejsze problemy przy wsiadaniu - skoro przepustowość jest podobna jak przy "czwórkach", to znaczy, że jest 2-krotnie więcej czasu na wejście na peron. Dla nas może to śmiesznie brzmi, ale widzieliśmy nieraz, że stanowi to problem dla pewnej części narciarzy, co zmusza do redukcji prędkości - tu może nie być tego problemu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ski89 napisał:

Słychać coś o inwestycjach na Chopoku?

W ostatnim wywiadzie z dyrektorem ośrodka Jasna, p. Jiri Trumpes potwierdził tylko to, co wiadomo, czyli że priorytetem jest 15-osobowa gondola Otupne-Lukova, ale najpierw czekają na zgodę na wycinkę 2,9-kilometrowej trasy nr 15 (objazd czarnej "3-ki", która również ma być ratrakowana i naśnieżana).

II odcinek kanapy z Luczek to ew. dalsze plany, bo ta kanapa nie będzie szła w śladzie dawnego talerzyka, więc wymaga specjalnego pozwolenia (podobnie jest chyba i u nas).

Natomiast zmodyfikowany został plan połączenia talerzykami południowej strony Chopoka - miał być króciutki talerzyk z Kosodreviny w kierunku trasy nr 33, by umożliwić przejazd na nią w razie silnego wiatru - zamiast tego jest nowa koncepcja, by przenieść 6-osobową kanapę Zahradky-Rowna Hola na południe (w Zahradkach zbyt często unieruchamia ją wiatr, dlatego miałaby ją zastąpić gondola na niższych podporach). Natomiast na południu ta kanapa miałaby zastąpić starą 4-kę i sięgałaby ok. 150-200m wyżej (do wysokości ok. 1670m n.p.m.), by umożliwić przejazd na trasę 33.

Rozhovor s Jiřím Trumpešom | LANOVKY.sk - všetko o lanovkách 

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jeeb napisał:

a pamiętasz czy z górnej stacji tego talerzyka dało się zjechać do dolnej stacji krzeseł Furkota ?

Niestety nie dało. Musiał byś jakieś 350 m z buta pod górkę. 

Edytowane przez Gorol
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jeeb napisał:

a pamiętasz czy z górnej stacji tego talerzyka dało się zjechać do dolnej stacji krzeseł Furkota ?

Ciężka sprawa, raczej nie. Trzeba trochę podejść. Do Furkoty jest zjazd, ale z głównej trasy 100-200 m wcześniej, czyli wyżej. Za to z Furkoty dało się zjechać (takim płaskim obejściem) na trasę trochę poniżej górnej stacji pomy.

Z pomy ciężko było nawet na swoich trasach - potrzebna praca kijkami w górnej części. Niektórzy się odpinali po zakręcie.

Krzesło rozwiąże te problemy, bo wejdzie te 20-30 m wyżej i ok. 100-200 m dalej - o ile dobrze zrozumiałem.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2025 o 16:05, koliber napisał:

Dla nas może to śmiesznie brzmi, ale widzieliśmy nieraz, że stanowi to problem dla pewnej części narciarzy, co zmusza do redukcji prędkości - tu może nie być tego problemu.

O Matko Boska!

Jeszcze wspomagania zjazdu trzeba zrobić, jakieś ABS-y i wzmacniacze zakrętów. I wprowadzić zakaz tras pow. 10% nachylenia, zostaną same Zbójnickie Kopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...