Narty - skionline.pl
Jump to content
leitner

Słowacja - nowe inwestycje

Recommended Posts

W Śtrbskim Plesie chcą zbudować niewyprzęgane 4-osobowe krzesło z Śtrby o długości pomad 600m. Chcą też poprowadzić tam trasę, w miejscu starej, która od kilkudziesięciu lat nie była użytkowana. W planie z 2013r była tam 6-osobowa kanapa, ale z powodu pieniędzy musieli zmienić plany. Inwestycję ma współfinansować Śtrba.

http://lanovky.sk/?page=rep&id=961

0fa44257bb7a40dc20889018a439b6bb.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mailu od Gopass.sk podali spis inwestycji w Jasnej na przyszły sezon:

- gondola Krupova-Kosodrevina

- poszerzenie trawersu Priehyba-Jeleni Gruń

- poszerzenie trasy "turystycznej" (nr 5)

- nowy wariant 10b w Otupnem

- 3 nowe ratraki

- 30 nowych lanc

Na razie nic o naśnieżaniu "33-ki" na południu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie nic o naśnieżaniu "33-ki" na południu.

Może te nowe lance to na 33?

Trawers Priehyba-Jeleni Grun w tym sezonie oficjalnie nie został otwarty nawet na jeden dzień. Lepiej, żeby poszerzyli (w miarę możliwości) trasę 2a (Rovna Hola-Priehyba).

Najbardziej cieszy mnie poszerzenie 5 i wariant 10b. Wiem, że to niebieskie trasy, ale ja lubię każdy kolor :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka zapowiadanych nowych inwestycji:

● Nowa wyprzęgana kanapa z bublinami o dł ok.1000m w Valćianskiej Dolinie

http://lanovky.sk/?page=rep&id=968

● Nowa kolejka 4-CLF (niewyprzęgana) w Oravskiej Lesnie. Już w tym roku!

64e23dc1147e566f64f85d30720966b1.jpg

● Na koniec wywiad z właścicielem Velkej Racy

http://lanovky.sk/?page=rep&id=964

Ma powstać wyprzęgana kanapa na Dedovkę.

Oprócz tego warto przeczytać co nieco o problemach z naśnieżaniem (dotyczą one nie tylko Wielkiej Raczy).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W mailu od Gopass.sk podali spis inwestycji w Jasnej na przyszły sezon:

- gondola Krupova-Kosodrevina

- poszerzenie trawersu Priehyba-Jeleni Gruń

- poszerzenie trasy "turystycznej" (nr 5)

- nowy wariant 10b w Otupnem

- 3 nowe ratraki

- 30 nowych lanc

Na razie nic o naśnieżaniu "33-ki" na południu.

Ta gondola to bardzo dobry pomysl, nie trzeba bedzie na orczyk, potem kanapa, potem z buta 100m do gondoli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej cieszy mnie poszerzenie 5 i wariant 10b. Wiem, że to niebieskie trasy, ale ja lubię każdy kolor :wink:

Poszerzenie 5-tki to już najwyższa konieczność, bo nawet zaawansowanym trudno było tam lawirować między tyloma ludźmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy podsumowanie sezonu przez TMR

Tatra Mountain Resorts w czwartek opublikował ocenę sezonu zimowego 2015/2016.

Sprzedaż w okresie zimowym (od listopada do kwietnia) wzrosła o 5,5% do wykorzystania w ośrodkach górskich wzrosły o 7,1%.

Przychody ze sprzedaży karnetów na okres wzrósł o 1,6%, sprzedaż w parków rozrywki segmentu wzrosły o 6,1%, przychody w segmencie hoteli wzrosły o 6,4%, sprzedaż żywności i napojów wzrosła o 12,9%, a przychody ze sklepów towary i usługi związane ze sportem wzrosła o 19,6%.

Liczba odwiedzających ośrodkach górskich wzrosły o 7,1%, a obłożenie w hotelach segmentu wzrosły o 4,4%. Segment parków rozrywki, przeciwnie, ruch zmniejszył się o 5,1%.

"Pomimo faktu, że za kolejny mamy jeden z cieplejszych zim, oceniamy ten okres jako sukces. Cieszymy się, że nasi klienci nie powstrzymało pogodę i wypoczynek spędzony w otoczeniu Tatrzańskiego. W dużej mierze przyczyniły się do tego wspaniałe oferty dla klientów w programie GoPass, zwiększenie liczby klienci posiadający karnety sezonowe i naszej dbałości o jakość usług, a nie tylko na stoku, ale także w gastronomii i zakwaterowania, co potwierdza znaczny wzrost w tych segmentach ", powiedział CEO Bohus głowy. "Ponadto, wzrost był również wspierany imprez organizowanych w naszych ośrodkach, takich jak niezwykle udanym World Cup dla kobiet, które po 32 latach udało się zorganizowanie go," powiedział szef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śtrbske Pleso

Wczoraj na Snow Expo dowiedziałem się co nieco o Śtrbskim Plesie. W najbliższych latach TMR nie planuje rozbudowy tego ośrodka. Z projektu 6-os kanapy zastępującej długi talerzyk, zrezygnowali. Nie powstaną też żadne nowe trasy. Spółka twierdzi, że Śtrbske Pleso można albo zostawić w spokoju, albo kompleksowo rozbudować tak, aby było w nim kilkanaście km tras. Jako, że ośrodek nie należy w pełni do TMR-u, nie mogą sami zadecydować. 4-os krzesło (o którym pisałem na początku wątku) nie jest pomysłem TMR-u i oni się do tego nie przykładają.

Pytałem się też o współpracę ośrodków z Tatranską Elektrićką Żeleznicą. Nie ma w planach żadnych promocji, współpracy itd. Według właścicieli, nie ma to sensu.

 

Chopok

Póki co w planach jest jedynie gondola Biela Put - Priehyba. Na Biela Put zostanie zbudowane Centrum Jasna, czego początkiem jest budowany obecnie Hotel Poćta. Między innymi dlatego zrezygnowano z projektu Lućky - Priehyba. Na razie nie planują nowych tras. Co prawda istniał projekt nowego wariantu 10b (o czym pisał kilka postów wyżej @koliber), ale w tym roku nie powstanie. Projekt zakłada budowę domków wzdłuż trasy.

W najbliższych latach nie myślą o wymianie krzesła na Konsky Grun. Cały czas jest analizowany problem wywiewania śniegu z trasy 1c. Już w tym sezonie przybędzie tam kilka nowych lanc. Zostanie też poprawione naśnieżanie trasowersu (ani to trasa, ani trawers ;) ) 5a, czyli Lukova - Rovna Hola.

Info o Tatrzańskiej Łomnicy i Starym Smokovcu

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, leitner napisał:

Śtrbske Pleso

Pytałem się też o współpracę ośrodków z Tatranską Elektrićką Żeleznicą. Nie ma w planach żadnych promocji, współpracy itd. Według właścicieli, nie ma to sensu.

 

Szkoda że nie myślą o podjęciu współpracy. Fajnie byłoby stacjonować za mniejsze pieniądze w Popradzie i dojeżdżać na stoki jednej i drugiej stacji w cenie skipassu. 9_9

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, leitner said:

Póki co w planach jest jedynie gondola Biela Put - Priehyba. Na Biela Put zostanie zbudowane Centrum Jasna, czego początkiem jest budowany obecnie Hotel Poćta. Między innymi dlatego zrezygnowano z projektu Lućky - Priehyba.

 

Trochę szkoda, bo na Luckach jest dużo większy parking i nie trzeba się wspinać na Biela Put. Przydałaby się gondola z Lucek, żeby móc szybko przeskoczyć na szczyt i południe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Plywak napisał:

Trochę szkoda, bo na Luckach jest dużo większy parking i nie trzeba się wspinać na Biela Put. Przydałaby się gondola z Lucek, żeby móc szybko przeskoczyć na szczyt i południe.

Niestety gondola Lućky - Priehyba byłaby bardzo droga (długi odcinek, trudny teren). W dodatku trasa Priehyba - Lućky też nie należałaby do tanich. Potrzebny byłby jeden most i trawersowanie zboczem góry (tej koło parkingu na Lućkach). Bez trasy gondola nie miałaby sensu. Chcociaż to są jedynie moje spekulacje - dokładniej nie rozmawiałem o tym. Widziałem też, że mój rozmówca nie zna dokładnie starszych planów TMR-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na słowackim forum pojawiło się info o budowie kolei linowej z parkingu pod wyciągi. Podobno ma być zrealizowana w ciągu trzech lat

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, leitner napisał:

Na słowackim forum pojawiło się info o budowie kolei linowej z parkingu pod wyciągi. Podobno ma być zrealizowana w ciągu trzech lat

Piszesz oczywiście o Szczyrbskim Jeziorze. Też widziałem te info. Rattaj coś też tam po Słowacku komentuje na temat tej budowy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, christofer30 napisał:

Piszesz oczywiście o Szczyrbskim Jeziorze. Też widziałem te info. Rattaj coś też tam po Słowacku komentuje na temat tej budowy

Tak, sorry. Zapomniałem dopisać najważniejszego. Oczywiście nie da się już edytować.

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do inwestycjii w Strbskim trzeba podchodzić z dystansem - najpierw miała być kolej w miejscu załamanego talerzyka (dolne trasy), później krótka kolej od jeziora do połowy talerzyka, a to już trzeci projekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...