Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ranking

  1. Ziemowit

    Ziemowit

    Użytkownik forum


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 785


  2. Gerald

    Gerald

    Użytkownik forum


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      1 869


  3. tankowiec

    tankowiec

    Użytkownik forum


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      754


  4. tanova

    tanova

    VIP


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      2 752


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.10.2020 uwzględniając wszystkie działy

  1. @tankowiec Wygląda jak uszyta z gaci kupionych w Sexshop-ie. Gdybym chciał wyglądać jak pajac i zwracać na siebie uwagę to być może bym ubrał.
    6 punktów
  2. Jest dokładnie odwrotnie. Moją pierwszą wypowiedź zrozumiałeś jako atak na Twoją forumową pozycję. Określenie "Oczywiście nadal bym Cię na nich objechał" oznaczało, że nadal dobrze panuję nad tymi nartami. Znając Twój dosadny sposób wypowiedzi, spodziewałem się, że zrozumiesz. Jestem w stanie, ale nie zawsze. Gdy prędkość jest zbyt mała a nie ma wystarczająco dużo czasu na mocne wyjście w górę to nie dognę odpowiednio narty. Tak się dzieje w ciasnych slalomach. Przekładając na jazdę bez tyczek. Na zbyt twardych nartach nie pojedziesz odpowiednio małym promieniem przy mniejszych prędkościach. To utrudnia satysfakcjonującą jazdę dla lekkiego amatora. Wskaźnik wagowy działa w ten sposób(w uproszczeniu): Przy moim poziomie jazdy: Mając 62kg odpowiednie są dwie warstwy blachy Gdybym ważył 90kg, potrzebowałbym trzy warstwy blachy a gdybym ważył 40kg wystarczyłaby jedna. Osobną kwestią jest masa i siła mięśni pozwalająca wytrzymać "odbicie" narty. Im jesteś cięższy tym jest łatwiej. Zwykle jest też tak, że cięższa osoba dysponuje większą siłą mięśni. Przykładowo ja mogę mieć lepszą technikę, ale na pewno nie mam więcej siły od Ciebie. Do tego jeszcze jest Ci łatwiej z uwagi na masę. Co nie zmienia faktu, że na dobrze dobranej do jej wagi narcie uzyska lepsze czasy niż na zbyt twardej. Na poziomie zupełnie amatorskim też warto go wprowadzać. Nawet w jeździe ześlizgowej, ciężka osoba, czuje się niestabilnie na miękkich nartach. Łatwo zaczynają one klepać. Dla lekkiej osoby, ta większa elastyczność jest zaletą, a narty są dalej wystarczająco stabilne.
    3 punkty
  3. No niestety, ale wszystko zmierza w kierunku ponownego ograniczania przemieszczania się i kwarantanny. Od soboty ponad 100 (na 380) powiatów/miast będzie w strefach. Pewnie za jakiś miesiąc cała Polska stanie się "czerwoną" strefą Co ciekawe, to wyglada na to, że jeśli chodzi o model walki z epidemią, to przeszliśmy na "szwedzki".
    2 punkty
  4. Czyli jak zwykle bywa prawda leży gdzieś pośrodku .. zdaniem Newtona siła (w tym wypadku siła z jaka oddziaływajmy na nartę aby ja odpowiednio ugiąć) to wypadkowa masy i przyspieszenia - trudno polemizować. Cały patent polega na tym ze odpowiednie opanowanie techniki (balans, praca nóg ,synchronizacja ..itd) pozwala na oddziaływanie/ukierunkowanie siły na nartę w sposób jaki chcemy przynosząc efekt jakiego się spodziewamy.
    2 punkty
  5. Na pewno nie taka. Przewiewna maseczka pozwalająca zakryć nos i usta aby być w zgodzie z przepisami. Maseczka wykonana z dwóch warstw siatki. Użyty materiał zapewnia swobodę oddychania. Skóra pod maseczką nie poci się. Maseczka ochronna,dwuwarstwowa, wielorazowego użytku, uniwersalna. Idealnie dopasowuje się do kształtów twarzy. Można ją prać Produkt polski Maseczka mocowana jest na wygodne gumeczki zakładane na uszy, co sprawia, że idealnie dopasowuje się do twarzy Według Ministra Zdrowia maseczki w niczym nie pomagają, a nasze nie przeszkadzają w oddychaniu.
    2 punkty
  6. Gerald, skończ już z tym ocenianiem innych ludzi na forum narciarskim. W kwestii covid wyklarowały się dwa znacząco różne podejścia i żadna dyskusja między tymi grupami nic nie zmienia. Takie są moje obserwacje w społeczeństwie. Miałem np. ostatnio gości u siebie i się maksymalnie spolaryzowaliśmy, chociaż bardzo kulturalnie. Chyba nie ma sensu już więcej dyskutować tutaj o podejściu do covid i polaryzować się na forum. Odpuść sobie prezentacje swoich opini tego typu. Bardzo fajnie opisujesz swoje podróże i chętnie czytam Twoje relacje🙂
    2 punkty
  7. Nie wiem kto... od marca tego roku większość ludzi nie myśli racjonalnie. I nic nie zapowiada zmiany.
    2 punkty
  8. Kilka dni temu przeszła niszczycielska ulewa nad południowo zachodnią częścią Alp. Wielkie szkody wyrządziła w Alpach Nadmorskich. Ucierpiała stacja narciarska Limone Piemonte we Włoszech. W okolicach francuskiej stacji Isola 2000 poniszczone zostały miasteczka m.in. Saint Martin Vésubie. Limone Piemonte (Kilka lat temu podobna lawina błotno-kamienna po ulewach zeszła we Vratnej na Słowacji niszcząc dolną stację gondoli na Chleb oraz drogę w dolinie) Saint Martin Vésubie
    1 punkt
  9. Można też nocować na górnej stacji gondoli Eissee na 2900 - paręnaście lat temu płaciliśmy 30 euro z hakiem z pełnym wyżywieniem.
    1 punkt
  10. Jutro przegląd sprzętu ski-turowego. Oby sypnęło hojnie w tym roku. Bo w temacie narciarstwa przy wyciągowego to w nadchodzącym sezonie będzie "Paranormal Activity".
    1 punkt
  11. He,he w tamtym roku ze wcześniejszą rezerwacja za 50 euro
    1 punkt
  12. 1 punkt
  13. za to w LOT można było kupić w ostatniej chwilina piątek za 800zl z gdanska do Londynu - kupiony w czwartek o 23.50 na lot o 5.25 - 9.30 na miejscu Ryanair i wizz były po 2tys
    1 punkt
  14. No tak, dla 1.676 mln ludzi akceptowalne jest do 840 przypadków tygodniowo, czyli 50 zachorowań na 100 000 mieszkańców tygodniowo, a to daje akceptowalne 120 dziennie na całe województwo. Więc aby nie doszło do lockdownu w DE, liczba dzienna w najbliższym czasie musiałaby od teraz powoli spadać, albo chociaż nie rosnąć już nic aby mieć nadzieję. Sprawdź czy dobrze policzyłem.
    1 punkt
  15. Jeśli mowa o Zachodniopomorskim i o ile dobrze policzyłem dla 1.676 mln mieszkańców, to max akceptowalne jest 120 przypadków dziennie. Dziś było 146, więc przekroczone.
    1 punkt
  16. Jest to prawdopodobne, choć przypuszczam, że obszary ryzyka mogą dotyczyć nie całej Polski, ale regionów - np. województw, w których ten wskaźnik przekracza graniczną wartość. Przynajmniej tak do tej pory niemiecki Instytut Roberta Kocha traktował inne kraje. No kurczę, a ja mam za dziesięć dni jechać na transgraniczny rajd rowerowy .
    1 punkt
  17. wszystko OK, wielkie Dzięki za wyjaśnienie (chyba można zapytać na forum jak się czegoś nie wie) myślę że tym stwierdzeniem pozamiatałeś całe lata forumowej pisaniny o prawidłowym doborze sprzętu narciarskiego (cena decyduje o wyborze ???) w wiązaniach "pancerne" = męske, skala DIN zaczyna się przy 8 albo nawet 12, moja żoja przy podobnych gabarytach ma nastawione na 5 świetny filmik, chyba dalszą dyskusję można sobie podarować
    1 punkt
  18. Polecam wam całkiem ciekawy wykład na temat doboru nart. Myślę że wielu forumowiczów znajdzie w nim przydatne uwagi, dowie się jakie parametry narty na co wpływają itp.
    1 punkt
  19. "Pancerne" czyli w tym wypadku męski zestaw do damskiej narty ( bo był tani :)) po prostu taki przymiotnik mi przyszedł do głowy. Znowu coś nie tak? Pozdro
    1 punkt
  20. Cześć Popełniasz jeden zasadniczy błąd Piotrze. Cały czas jedziesz wycieczkami osobistymi choć ja staram się tego nie robić z grzeczności i szacunku - a mógłbym. Sprawa w dynamice jazdy. Cześć Waga ma znaczenie ale - na poziomie doboru nart dla amatora bo pamiętajcie, że o tym rozmawiamy praktycznie można ją pominąć. Całkowicie się jej pominąć nie da bo nartę dobieramy na zasadzie umiejętności + wzrost a waga jest poniekąd funkcją wzrostu. Nie chcę się upierać i wychodzić na tępego zagryźlaka - chociaż jak lansuję na forach jakąś nie do końca oczywistą dla wszystkich tezę to wtedy spora ekipa mało się nie zesra żeby mi udowodnić jaki jestem durny - bardzo mnie to bawi i się podoba. Chodzi mi jedynie o to by nie wprowadzać dodatkowej zmiennej do ustalania doboru nart, by nie komplikować prostych spraw, nie dorabiać ideologii. Czy ktoś robił doświadczenie z krzesłami i może powiedzieć jaką sił jest potrzebna do solidnego ugięcia narty? Mam teraz obok siebie oparte o ścianę komórkowe GS Volkla. Naciskając lekko ręką powoduję ugięcie takie ugięcie narty, że wiązanie jest mniej więcej 10cm niżej. Gdy oprę się zdecydowanie i pomogę lekko ciałem, narta zmienia profil ugięcia ale środek pod wiązaniem - mnie więcej na wysokości skistoppera jest niżej o jakieś 15-17 cm. Trzeba by zmierzyć łuk i przeliczyć jaki to daje promień ale z pewnością przy normalnym skręcie GS narta nie pracuje na takim łuku. Na tej narcie jeździł 15 letnia dziewczynka ale umiejąca jeździć (kadra Polski juniorek) pomimo, że ważyła dwa razy mniej niż ja potrafił TECHNICZNIE tak ją ułożyć w skręcie, ze działające siły były większe niż gdy robił to taki leszcz jak ja. Zawodnicy w skręcie GS mają miejscami do 3g i po to aby to wytrzymać jest potrzebna ta pancerna siła a nie po to by ugiąć nartę bo ona ugina się sama. To tak jak z Twoim przykładem Piotrze: Ty jadąc radykalnie (chcąc wykorzystać w pełni właściwości narty - piszę po Twojemu ale uważam, ze to bzdura) jesteś w stanie wygenerować dzięki dobrej technice taką siłę, której ja - pomimo, że jestem od Ciebie cięższy pewnie ze 35 (no może teraz to ze 30 ) kg nie wygeneruje już nigdy no ale biorąc pod uwagę wskaźnik wagowy powinieneś mieć znacznie delikatniejsze narty... A ja uważam, że nie ma sensu go wprowadzać na tym poziomie amatorskim. Na poziomie wyczynowym też nie jest tak, że ciężki zawodnik = sztywniejsza narta tylko taka, które danemu zawodnikowi bardziej odpowiada dodajmy - w danych warunkach... Pozdrowienia serdeczne
    1 punkt
  21. Ja tez chętnie poczytam - dawaj @Gerald, nie zniechęcaj sie tak łatwo.
    1 punkt
  22. "To jest tak jak z podnoszeniem ciężarów. Można być tytanem ale jak nie masz techniki - dupa" sam sobie poniekąd odpowiedziałeś . Bo jakby waga nie miała znaczenia to nie byłoby kategorii wagowych w podnoszeniu ciężarów. fakt jest taki że to wypadkową techniki i wagi, gdzie technika ma większe znaczenie ale wagi nie można pomijac
    1 punkt
  23. Nigdy nie kupiłbym nart których bym nie próbował na stoku. No chyba że mógłbym je kupić za 20-30% ceny katalogowej, co w przypadku gdyby mi nie pasowały, mógłbym bez trudu komuś sprzedać i jeszcze na tym zarobić😉. Ale to takie dywagacje. Każdy samochód który kupowałem, a miałem ich ze 30, zawsze musiałem spróbować (tak odpadła octavia , seat leon, toyota avensis i celica, fiat barchetta, mazda mx5 i jeszcze jakieś inne). Co prawda narta w żaden sposób swym skomplikowaniem nie przystoi nawet do roweru, a co mówić do auta, to jednak jej używanie związane jest z pewną przyjemnością, tak jak używanie roweru czy auta. Naturalnym więc jest próba i wybór tego co sprawia nam najwięcej przyjemności i zadowolenia.
    1 punkt
  24. Ja tylko stwierdziłem fakt.... Ale ok, nie będę wyrażał tutaj dalej swoich poglądów w tej kwestii. Ostatnio nie widzę sensu opisywania podróży, bo byłem w kraju a) po którym chyba wg przepisów w kraju b) nie powinienem przebywać. Więc wolę odpuścić niektóre opisy 🙂 Poza tym i tak mało ludzi to czyta, a ja nie mam weny przez to co się dzieje ostatnio.
    1 punkt
  25. Cześć Jako profesor twoja powinnością a wręcz radością powinno być prostowanie bajania dzieci 😉 pozdrawiam serdecznie
    1 punkt
  26. Muszę sprostować, Titan czy Rally miałem na myśli narty tego typu bez znaczenia jaka marka. Nie chcę być posądzony o jakiś fetysz 😂
    1 punkt
  27. Niestety ten młody człowiek nie miał tyle szczęścia : https://wiadomosci.onet.pl/kraj/tatry-slowackie-piorun-uderzyl-w-polaka-na-krywaniu/t3mv327
    0 punktów
  28. Wracając do tematu. Dziś 3003 przypadków. Wg. niemieckich zasad przekroczenie 50 przypadków na 100 000 mieszkańców w ciągu 7 dni oznacza automatyczny nakaz kwarantanny w Niemczech w przypadku jakiegokolwiek pobytu innego niż tranzyt. Dla Polski w praktyce oznacza to średnią 2700 przypadków dziennie, więc za kilka dni Niemy i zapewne inne kraje wciągną Polskę na listę krajów wysokiego ryzyka.
    0 punktów
  29. Ośrodek narciarski Axamer Lizum, wchodzący w skład regionu Olympia Skiworld Innsbruck, zapowiedział, że w związku z aktualną krytyczną sytuacją z koronawirusem nie będzie działał w sezonie 2020-2021 . Dzisiaj ma się odbyć posiedzenie kryzysowe w tej sprawie i ma być złożony taki wniosek przez właściciela ośrodka. źródło: https://www.tt.com/artikel/17400905/schock-in-axams-lizum-will-im-winter-nicht-aufsperren
    0 punktów
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...