Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Pilsko, Korbielów - informacje


PavloS_

Rekomendowane odpowiedzi

Nareszcie mogę pościć przysłowiową "parę z ust" - "Czasami człowiek musi,

inaczej się udusi".

Na Pilsku budują nową kanapę na Buczynkę!

Tu przeczytacie kilka informacji o nowej inwestycji, a tutaj oglądniecie najnowsze zdjęcia z budowy

Dolna stacja krzesła na Buczynkę

img_1335.jpg

Tak wygląda teraz Solisko

img_1353.jpg

To najprawdopodobniej ostatnie zdjęcia orczyka na Buczynkę

img_1358.jpg

  • Like 22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest wiadomość!!! :smile::smile::smile:

Tym bardziej dobra, że z Twoich fotografii wynika, że przy trasach też coś robią! :smile:

Tadek

PS.

Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości.

Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę?

Edytowane przez Tadeusz T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilsko, Korbielów - informacje

Ostatnio nie byłem w Korbielowie jakiś czas, przyjechałem wczoraj.

Rozmawiam z turystami, mówią że byli na Pilsku, wchodzili trasą tam gdzie stare krzesło, a schodzili tam gdzie się to nowe buduje. Ja mówie że chyba coś pomylili bo wyciąg powstał rok temu teraz były poprawki i w Korbielowie nic się nie buduje... No to mi odpowiadają że już stoi kilka fundamentów , że stary orczyk i stacja wyburzone...

Troche mnie to zdziwiło, bo cisza była, nigdzie żadnego info, a tu nagle taka dobra wiadomość.

Jak się troche rozpogodzi i wysuszy to muszę się przejść na własne oczy zobaczyć;)

Tadeusz a co do tej zakładki, to mnie też to trochę dziwi, wg mnie lepsze był połączenie po staremu ze względu na komfort jazdy, ale wtedy na Solisku pewnie robiło by się znowu wąskie gardło, a tak będzie to polana przelotowa.

No i inwestor pewnie chciał by goście Jontka mieli blisko do wyciągu;)

Edytowane przez gregor_g4
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.

Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości.

Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę?

Już kiedyś było to omawiane, musieliby wyciąć więcej lasów żeby wytyczyć nową przecinkę, albo zamontować zakręcającą kanapę, gdyby miała iść po linii orczyków. Nie ma obaw, dolna polana jest wystarczająco szeroka by pomieścić narciarzy ze wszystkich 3 wyciągów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.

Nie marudzę, pytam z czystej ciekawości.

Może ktoś wie, dlaczego nie zrobili jednej kanapy z dołu na Buczynkę, tylko dwie na zakładkę?

Były takie informacje że przy krześle na Solisko kluby mogą robić treningi

zamykając całą trasę z jednej strony krzesła na wyłączność.

Z tego punktu widzenia ma to uzasadnienie.

Na Buczynkę z tego co widać, jest jedna trasa, więc treningi tam raczej nie będą wpuszczane.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serce się raduje.:applause:

Bo zjazd z Buczynki choćby tylko do Soliska to mój,i pewnie nie tylko mój,ulubiony "wycinek" Pilska.:cheerful:

Oczywiście pod warunkiem,że jest obsługiwany przez krzesło.:laughing:

Myślę,że nawet SB da się wyciągnąć do Korbielowa.Jak już to krzesło będzie gotowe i warunki śniegowe będą OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bardziej bym się ucieszył gdyby zrobili porządnie trase numer 5 poniżej szczawiny i wtedy zjazd z pilska na sam dół ponad 4 km lub zjazd z pilska przez trase numer 6 na szczawiny i na sam dół ponad 5 km. Trase numer 6 z miziowej do szczawin bym zostawił tak jak jest bo ma swój urok ewentualnie lekkie poszerzenie ale nie wiele. Wyciągi to sprawa drugorzędna najważniejsze są trasy w końcu na narty chyba się jeździ po to żeby pojeździć po dobrych trasach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości co do typu krzesła. W artykule na stronie głównej mowa jest o 4-osobowym wyprzęganym. Natomiast na stronie producenta http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slf-4p/ mowa jest o: "Comfortable loading of the passengers is enabled by loading conveyor in the valley station,which is synchonized with the speed of transportation rope"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości co do typu krzesła. W artykule na stronie głównej mowa jest o 4-osobowym wyprzęganym. Natomiast na stronie producenta http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slf-4p/ mowa jest o: "Comfortable loading of the passengers is enabled by loading conveyor in the valley station,which is synchonized with the speed of transportation rope"

Bo to ma być 4-osobowa wersja kolei tego typu: http://www.skionline.pl/stacje/nowe-krzeslo-w-czarnej-gorze,newsy,6004.html

Nie jest tylko przesądzone, czy będzie z osłonami, czy bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości co do typu krzesła. W artykule na stronie głównej mowa jest o 4-osobowym wyprzęganym. Natomiast na stronie producenta http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slf-4p/ mowa jest o: "Comfortable loading of the passengers is enabled by loading conveyor in the valley station,which is synchonized with the speed of transportation rope"

Twoje podejrzenia chyba są słuszne:

"SLF 4p reaches the transportation capacity 2 400 pers/h. and transport speed 2,6 m/s."

Jeśli 2,6 m/s, to znaczy że krzesełka nie są wyprzęgane.

Ciągle jestem pod wrażeniem rosnących mocy napędów wyciągów narciarskich:

"Cableway master drive - asynchronous electrical engine with frequency changer - installed output from 30kW to 320kW."

Kolejka na Kasprowy do czasu ostatniej modernizacji miała silniki o mocy 75 kW.

PS:

Chyba, że tam będzie zainstalowany ten wyciąg: http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slo-6/

TATRALIFT a.s. offers its clients modern detachable carriage for ropeways of SLO6 type, which is dedicated for the transport of skiers and walking people on one-rope system surfaces. The carriage is attached to the transportation rope by detachable gripping system. Basic technical data of the carriage are 3500x1190x1900mm, weight 550kg, loading capacity 480kg, and maximal speed of transportation rope 5m/s.

Bearing part of the seats is a frame made out of bended steel tube with no joints of the square section. The seat part is inserted to the frame with the system of independently removable backseats as well as the seats. Safety of the passengers is ensured by a rotary inserted restraining bar.

HEIGHT: 1 900mm

WIDTH: 3 500mm

LENGTH: 1 190mm

WEIGHT: 550kg

CAPACITY: 480kg

MAX SPEED: 5m/s

Edytowane przez Chris_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Proszę nie siać defetyzmu! Na stronie Tatralift jest jak wół krzesło wyprzegane, choć 6-osobowe (typ SLO):

http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slo-6/

Jak robią 6-osobowe to zrobią i czwórkę. Krzesła wyprzęgane to nowość w ich ofercie i widocznie jeszcze nie trafiła w całej rozciągłości na stronę.

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Proszę nie siać defetyzmu! Na stronie Tatralift jest jak wół krzesło wyprzegane, choć 6-osobowe (typ SLO):

http://www.tatralift.eu/pl/product/type-slo-6/

Jak robią 6-osobowe to zrobią i czwórkę. Krzesła wyprzęgane to nowość w ich ofercie i widocznie jeszcze nie trafiła w całej rozciągłości na stronę.

Tadek

Ogólnie ich strona cały czas jest "w budowie" bo jak się wchodzi w Referencje a potem w np. 2011, 2002 to jest tam tylko "Lorem ipsum" (Tekst który stosuje się do "wypełniania" strony tekstem gdy jest tworzona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...