Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, artix napisał:

Mialem w poprzednim aucie zimowki 245/40  18. Zapewniam ze ta szerokosc spisywala sie swietnie na sniegu. Testowalem w Norwegii i Zakopanym.

Cześć

Na śniegu pewnie tak. Tylko, że u nas śniegu jak na lekarstwo a na lód czy ubite z prostych fizycznych praw wynika, że szeroka opona się nie nadaje. Zerknij jak wygląda np. sportowa zimówka.;)

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mitek napisał:

Cześć

Na śniegu pewnie tak. Tylko, że u nas śniegu jak na lekarstwo a na lód czy ubite z prostych fizycznych praw wynika, że szeroka opona się nie nadaje. Zerknij jak wygląda np. sportowa zimówka.;)

 

Pozdrowienia

Cieniutka niemal jak z motocykla enduro. Też mnie ta szerokość zastanawia, ale na nawierzchni bez śniegu powinno być ok. Założę i sprawdzę. Jak się nie da jeździć to będę myślał nad zmianą.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej  porównać wyniki testów opon. One mówią, że  na suchym i mokrym opona letnia jest praktycznie  o wiele lepsza od zimowej. Jedynie na śniegu typowa zimowa pokazuje swą wyższość. Co do szerokości,  obecnie stosuje się takie same szarości na lato i zimę. Po części wynika to z odpowiedniej konstrukcji opon i dostosowaniu jej do twardości gumy. Z reguły opony zimowe są cichsze od letnich. Zdążają  się co prawda glosne kartoflanki zimowe , no i jakieś terenowe , ktore niektórzy mylą z zimowymi. Nie ma dobrej opony na lato, ani na zimę. Zawsze w najbardziej nieodpowiednim momencie  potrafią nam zrobić pikuś. Trzeba o tym pamiętać! 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Bumer napisał:

Najlepiej  porównać wyniki testów opon. One mówią, że  na suchym i mokrym opona letnia jest praktycznie  o wiele lepsza od zimowej. Jedynie na śniegu typowa zimowa pokazuje swą wyższość. Co do szerokości,  obecnie stosuje się takie same szarości na lato i zimę. Po części wynika to z odpowiedniej konstrukcji opon i dostosowaniu jej do twardości gumy. Z reguły opony zimowe są cichsze od letnich. Zdążają  się co prawda glosne kartoflanki zimowe , no i jakieś terenowe , ktore niektórzy mylą z zimowymi. Nie ma dobrej opony na lato, ani na zimę. Zawsze w najbardziej nieodpowiednim momencie  potrafią nam zrobić pikuś. Trzeba o tym pamiętać! 

Czekałem na Twój odzew w tym temacie.

A co radzisz zrobić z takimi typowymi śniegowcami ? Szeroki kapeć, bez kolców ale bieżnik jak w ursusie...

Opinie w temacie różne.

Co do testów opon - czy oni tam podają temperatury w jakich testują ?

Edytowane przez FerraEnzo
Uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FerraEnzo napisał:

Cieniutka niemal jak z motocykla enduro. Też mnie ta szerokość zastanawia, ale na nawierzchni bez śniegu powinno być ok. Założę i sprawdzę. Jak się nie da jeździć to będę myślał nad zmianą.

M.

Mmoze i daje dobry grip podczas krecenia sie do przodu na sniegu, ale chyba juz duzo gorszy w poslizgu bocznym na asfalcie w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły sie ostatnio dość dobre opony wielosezonowe. Gdybym mieszkał w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, z pewnościa rozważałbym zakup takich opon. Sprawa trochę się komplikuje gdy mieszkamy w górach, lub gdy często tam jeżdzimy. Wtedy 2 komplety opon to chyba najlepsze rozwiązanie. Gdy mamy sporo kasy, kupujemy najnowsze modele uznanych firm oponiarskich. One z pewnościa sprawdzą się, wiekszość bedzie z takiego rozwiązania zadowolona. Trochę inaczej jest w przypadku pustego portfela. Wtedy trzeba szukać w testach czegoś jak najlepszego i nieraz pójść na kompromis, wybierając oponę, która np. szybciej się zużywa, jest gorsza w hamowaniu na suchym itp. Po prostu, coś za coś. Często opony w cenie o połowę niższej od wiodacych, ustepują im nieznacznie, lub ustepują w niektórych warunkach. Sam tak robię, np. kupujac opony atlas sport. ( w niemieckim teście zajęły 3 miejsce, zaryzykowałem i nie żałuję). Aha, testy są robione w różnych temperaturach. Cóz nam innego pozostaje jak nie wyniki testów?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportu do cywilnej jazdy nie mieszajcie, to inna bajka. Wąskie czy szerokie, wszystko zalezy od rodzaju nawierzchni, temperatury, ustawienia auta, ilosci zakretów, cisnienia, rodzaju napedu, twardosci gumy, bieznika, prędkosci na trasie, ilosci przyspieszeń i hamowań ......Pamietajcie, że te wąziutkie opony uzywane przez rajdowców na sniegu i lodzie maja kolce. Mają kolce i inzynierowie maja swoje dylematy, jakiej długosci dobraać te kolce i ile ich zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FerraEnzo napisał:

Czekałem na Twój odzew w tym temacie.

A co radzisz zrobić z takimi typowymi śniegowcami ? Szeroki kapeć, bez kolców ale bieżnik jak w ursusie...

Opinie w temacie różne.

Co do testów opon - czy oni tam podają temperatury w jakich testują ?

Cześć

Bieżnik jak w Ursusie nie nadaje się na zimę. Nigdy nie widziałem takiego w zimówkach. Zachowuje się jak stalowy walec. Jak stosuję się do sprawdzonych wzorców. I dlatego takie polecam.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze raz zabiorę głos w tym wątku:

Ja jeżdżę latem na oponach które zimą nie mają możliwości zastosowania, choćby ze względu na rzeźbę bieżnika! o gumie i jej twardości nie wspomnę.

Jeżdżę szybko i ostro a szum opon mnie wqr...a (mam radio i mimo wszystko jednak tak!)  a więc opona letnia ma tylko kilka wzdłużnych rowków

 Latem - rewelacja! zimą - zero kompletne! Ruszenie na minimalnym błocie śnieżnym pod maleńką górkę... nierealne! 

Za to zimówki to tylko te jedyne Nokian! (w końcu to firma która wymyśliła zimówki i mieszankę gum dla okresu zimowego) 

Chyba nie trzeba tłumaczyć różnic w bieżniku! nawet laik dotykając opony czuje że letnia to kamień a zima to miękkie jak... 9_9 silikon albo prezer...y! 

Nikt mnie nie przekona o konieczności zmian gum w aucie! to powinno być wymuszone przepisami jak w innych krajach! a tłumaczenie że ja mam 4x4 to już chyba żart O.o co ma 4x4 do trzymania gumy do nawierzchni! 

nexen-n-blue-hd-plus.jpg

nokian-wr-d3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.10.2016 o 21:58, Jasiek napisał:

No to jeszcze raz zabiorę głos w tym wątku:

Ja jeżdżę latem na oponach które zimą nie mają możliwości zastosowania, choćby ze względu na rzeźbę bieżnika! o gumie i jej twardości nie wspomnę.

Jeżdżę szybko i ostro a szum opon mnie wqr...a (mam radio i mimo wszystko jednak tak!)  a więc opona letnia ma tylko kilka wzdłużnych rowków

 Latem - rewelacja! zimą - zero kompletne! Ruszenie na minimalnym błocie śnieżnym pod maleńką górkę... nierealne! 

Za to zimówki to tylko te jedyne Nokian! (w końcu to firma która wymyśliła zimówki i mieszankę gum dla okresu zimowego) 

Chyba nie trzeba tłumaczyć różnic w bieżniku! nawet laik dotykając opony czuje że letnia to kamień a zima to miękkie jak... 9_9 silikon albo prezer...y! 

Nikt mnie nie przekona o konieczności zmian gum w aucie! to powinno być wymuszone przepisami jak w innych krajach! a tłumaczenie że ja mam 4x4 to już chyba żart O.o co ma 4x4 do trzymania gumy do nawierzchni! 

nexen-n-blue-hd-plus.jpg

nokian-wr-d3.png

..."Latem - rewelacja! zimą - zero kompletne! Ruszenie na minimalnym błocie śnieżnym pod maleńką górkę... nierealne!"...z

Zgadzam sie w 100%

 

od..." Za to zimówki to tylko te jedyne Nokian! "...

 

Ktoś cię nieźle wystraszył tymi oponami NOKIAN, albo naczytałeś się bzdur na forum o tej marce,  tandeta na całej linii (oprócz seri HKPL na kraje skandynawskie itp.), jedyna opona którą trzeba rozbijać do 3 at, aby się ułożyła na feldze, ranty ochronne o połowę mniejsze, niż w standardzie ma Chińczyk, 

 

..." (w końcu to firma która wymyśliła zimówki i mieszankę gum dla okresu zimowego)"...

 

Dobre sobie - wymyśliła zimówki, ale na swoje zimy serią Hakkapeliitta, nie na Polskę i Słowację - gdzie wszystko jest posypane solą i kamieniami po 3 h od opadu śniegu od dobrych 40 lat

 

..."nawet laik dotykając opony czuje że letnia to kamień a zima to miękkie jak"... - brak komentarza, dotknij sobie Swojego Nokiana WR D3 - kamień, a nie guma turbo przeżuta po 5 min., kto skonstruuje oponę na + 15 stopni w styczniu czy grudniu i zrazem -15 w tym miesiącach- ogarnij się Chłopie.

 

Miękka jest tylko Guma produkowana na kraje skandynawskie, nawet po 10 latach od daty produkcji jest miękka.

 

..." a tłumaczenie że ja mam 4x4 to już chyba żart O.o co ma 4x4 do trzymania gumy do nawierzchni! "...

 

Tylko potwierdzasz, że takim autem nie jeździłeś, i coś ze, chyba, niebrdzo, itp,  - 4x4 ma bardzo dużo do powiedzenia na śniegu i mokrej nawierzchni, a ty pokazałeś że chcesz się wypowiadać na tematy wiedzą SF

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.10.2016 o 10:35, FerraEnzo napisał:

Jak w temacie, kiedy koledzy i koleżanki zmieniacie opony ?
W związku z nadchodzącym ochłodzeniem kusi mnie zmienić już w następny weekend. o.O

Ps. Wraz ze zmianą auta dostałem (kupiłem) od poprzedniego właściciela, roczne opony zimowe Goodyear - jest jeden problem. Opony te to typowe śniegowce. Gość je sprowadzał ze Szwecji, dostosowane pod kolce, a bieżnik jak w traktorze. Miał ktoś do czynienia z taka gumą ? Nie wiem jak to się będzie zachowywało na asfalcie, dodatkowo są szerokie 235/45/17. W Polsce raczej rzadko zalega śnieg na drogach.

@artix Może Ty miałeś w Skandynawii do czynienia z takimi oponami ?

Wnioskuje, że Masz GY UG500 lub UG Extreme, bardziej to są opony na temp. poniżej - 10 stopni, nacięcia tych opon (lameli) są głębokie, bo mają działać na drogach skandynawskich jak przyssawka na śniegu i lodzie (tam nie sypią solą), są porównywalne do opon z kolcami na jeździe po lodzie.

 

Sprzedał bym je na Twoim miejscu - bo są dla poniektórych Dużo warte.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.10.2016 o 21:58, Jasiek napisał:

No to jeszcze raz zabiorę głos w tym wątku:

Ja jeżdżę latem na oponach które zimą nie mają możliwości zastosowania, choćby ze względu na rzeźbę bieżnika! o gumie i jej twardości nie wspomnę.

Jeżdżę szybko i ostro a szum opon mnie wqr...a (mam radio i mimo wszystko jednak tak!)  a więc opona letnia ma tylko kilka wzdłużnych rowków

 Latem - rewelacja! zimą - zero kompletne! Ruszenie na minimalnym błocie śnieżnym pod maleńką górkę... nierealne! 

Za to zimówki to tylko te jedyne Nokian! (w końcu to firma która wymyśliła zimówki i mieszankę gum dla okresu zimowego) 

Chyba nie trzeba tłumaczyć różnic w bieżniku! nawet laik dotykając opony czuje że letnia to kamień a zima to miękkie jak... 9_9 silikon albo prezer...y! 

Nikt mnie nie przekona o konieczności zmian gum w aucie! to powinno być wymuszone przepisami jak w innych krajach! a tłumaczenie że ja mam 4x4 to już chyba żart O.o co ma 4x4 do trzymania gumy do nawierzchni! 

nexen-n-blue-hd-plus.jpg

nokian-wr-d3.png

 

24 minuty temu, Bumer napisał:

Bumer, do 120 km w aucie, Michelin Cross Climat jest rewelacją, ale powyżej tragedią, widziałeś testy tej opony na co najmniej Skodzie RS?, i  nie zobaczysz, nie muszę pisać dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, andrzej1982 napisał:

..." a tłumaczenie że ja mam 4x4 to już chyba żart O.o co ma 4x4 do trzymania gumy do nawierzchni! "...

 

Tylko potwierdzasz, że takim autem nie jeździłeś, i coś ze, chyba, niebrdzo, itp,  - 4x4 ma bardzo dużo do powiedzenia na śniegu i mokrej nawierzchni, a ty pokazałeś że chcesz się wypowiadać na tematy wiedzą SF

Andrzej, ja się tylko zapytam: A jak trzeba awaryjnie zahamować na śniegu, to co ma do tego 4x4? Czy twoim zdaniem zimówka w tym przypadku nie będzie lepsza nawet w aucie 4x4?

Oczywiście, że łatwiej jeździ się w trudnych warunkach na 4x4, ale ciulawa opona na śliskim to dalej niebezpieczeństwo i nic tego nie zmieni.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotr_67 napisał:

Andrzej, ja się tylko zapytam: A jak trzeba awaryjnie zahamować na śniegu, to co ma do tego 4x4? Czy twoim zdaniem zimówka w tym przypadku nie będzie lepsza nawet w aucie 4x4?

Oczywiście, że łatwiej jeździ się w trudnych warunkach na 4x4, ale ciulawa opona na śliskim to dalej niebezpieczeństwo i nic tego nie zmieni.

 

Pozdrawiam

Cześć

Myślę, że Andrzej ma na myśli właściwości jezdne. Tam gdzie samochodem z napędem na jedna oś już się nie poruszasz ewentualnie awaryjnie hamujesz mając 4x4 jesteś jeszcze w stanie wiele zrobić. Hamowanie awaryjne tez może zresztą przyjąć wiele obrazów,. Jedni wciskają hebel i czekają aż różne cuda wyciągną ich z opresji inni bronią się aktywnie. Ja nadal bardzo często poruszam się samochodem bez ABS i nawet na przeciętnych oponach jakoś codziennie nie walę.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, andrzej1982 napisał:

Wnioskuje, że Masz GY UG500 lub UG Extreme, bardziej to są opony na temp. poniżej - 10 stopni, nacięcia tych opon (lameli) są głębokie, bo mają działać na drogach skandynawskich jak przyssawka na śniegu i lodzie (tam nie sypią solą), są porównywalne do opon z kolcami na jeździe po lodzie.

 

Sprzedał bym je na Twoim miejscu - bo są dla poniektórych Dużo warte.

Sprawdzę i dam znać. Dokładnie lamelki są bardzo głębokie.

Jedynym motywem dla którego mógłbym rozważać sprzedaż tych opon to ich właściwości na asfalcie (masaaaaa:). Nie chcę na nich zarobić.

Zakładam w weekend, później mam trasę i dam znać. Akurat na przyszły tydzień zapowiadają temperatury w przedziale -2 +5 to przetestuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mitek napisał:

....Tam gdzie samochodem z napędem na jedna oś już się nie poruszasz ewentualnie awaryjnie hamujesz mając 4x4 jesteś jeszcze w stanie wiele zrobić.....

Mitek ja to wszystko wiem. Od 7 lat jeżdżę tylko 4x4 i to z tego pięć jeździłem autem ze stałym napędem 4x4.

Chodzi mi o to, że dupiata opona nawet w takim aucie stwarza zagrożenie.

Wiem bo miałem takie cudo - BF GOODRICH winter slalom ksi.

Na śniegu była OK (bieżnik głęboki i taki trochę "traktorowy), niestety w temperaturach około 0stC ciężko było tym jeździć.

Po mokrym asfalcie się to ślizgało jak po lodowisku. Tak że na zakrętach trzeba było uważać jak diabli i żadne napędy 4x4, ABS-y, ASR-y nic nie dawały.

W obecnym samochodzie mam opony zimowe YOKOHAMA i są bardzo poprawne. Pomimo, że napęd w nim jest tylko dołączany to w zimie radzi sobie lepiej jak poprzednik ze stałym napędem z tymi BF-ami.

indeks.jpg

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasza dyskusja potwierdza tylko oczywistą prawdę, NIE MA OPONY DOBREJ NA WSZYSTKO! W zwiazku z czym musimy iść na jakiś kompromis. Większość kierowców nawet sobie nie uświadamia na jakie kompromisy idzie zakładając starannie wybrane przez siebie opony. Bo tak np. jak chcesz wjechać pod górę po zaśnieżonej trasie, kup Dębicę Frigo! To jedna z lepszych opon jeśli idzie o siłę uciągu po śniegu. Wydawałoby się , że skoro ciagnie pod górę, będzie dobrze hamowała w takich warunkach. Nic z tych rzeczy, Poza tym Frigo jest fatalna na suchym i mokrym.

W Polsce, i nie tylko tu, w okresie zimowym jeżdzimy z reguły po suchym lub mokrym asfalcie. Mokry, rozjeżdżony śnieg to może 3-5% całego pokonywanego w zimie dystansu. Lodowica lub twardy, zbity snieg to jeszcze wieksza rzadkość. Oczywiście, im bardziej region ma charakter górski, tym więcej sniegu i lodu. Konkludując, jeśli idziemy na kompromis w wyborze parametrów opony, wybierajmy takie które zachowują się najlepiej w warunkach w jakich najcześciej ( i najdłużej) będą używane. Jesli okaże się, że i inny parametr, który nie jest dla nas priorytetem tak wybranych opon jest bardzo dobry, to tylko nasz dodatkowy zysk. Dla mnie najważniejszym parametrem opon zimowych jest zachowanie się na mokrym i suchym asfalcie. W drugiej kolejności patrzę na trakcję po śniegu. Aha, przede wszystkim patrzę jednak na cenę! Trudno.

Co się tyczy aut o dużych mocach silników, napedów 4x4, kontrolach trakcji i innych pierdołach, mozna się tym fascynować i chwalić. Nic jednak nie zastąpi umiejetności, choć niektóre rozwiazania techniczne bardzo moga pomóc. Mogą także przeszkodzić, i to bardzo, np. na oblodzonej lub bardzo śliskiej nawierzchni. Nie będę rozwijał tego tematu, bo to nie miejsce ani czas. Powiem tylko tyle, kontrola trakcji, abs, to także jakiś kompromis. 

Jako ciekawostkę powiem, że do scigania się po sniegu mam opony nalewki o szerokosci 165. W zeszłym sezonie zakładałem je: przód zgodnie z kierunkiem jazdy, tył odwrotnie. Po sniegu dawały rade, na suchym i mokrym beznadziejne!!!!! Aha, takie oponki najlepiej zachowują się jak są nowe!

Jak szukacie czegoś ekstra, super opon, zapytajcie mojego kolegę z ODS ( opony do sportu), on Wam juz dobierze komplet, a najprawdopodobniej z 5 kompletów jako podstawowe wyposażenie auta w gumy! 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, artix napisał:

Ja na chwile zmienilem auto i zakupilem caloroczne opony tego typu. Do M5 czy Audi Rs bym tego nie zalozyl, ale do mojego V40 Cross Country D3 wystarcza i jestem pewien ze dadza rade.

rotalla-s210-medium.jpg

Chyba dobry wybór. Ja miałem wielosezonowe Michelin, takie specjalne do suw. Liche one były na sniegu, wiec zaopatrzyłem się w 2 kpl, typowe letnie i typowe zimowe. Do końca nie jestem przekonany o słuszności swojego wyboru ( na co niewątpliwie ma wpływ aura i zimy w ostatnich kilku latach).

Edytowane przez Bumer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...