Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

2 godziny temu, Wujot napisał:

Harszle. Tutaj jest dla mnie jakaś niekonsekwencja, napisałeś, że strome raczej podchodzisz z buta.

Sam wiesz z praktyki że harszle używa się bardzo rzadko, a skoro koledzy są zadowoleni to pewnie mi się też spodoba,  podczas podejścia często są wywiane krótkie odcinki lodu na których walczymy na kijkach, w tym wypadku jeden ruch i mamy komfort i bezpieczeństwo.

 

2 godziny temu, Wujot napisał:

Co do powierzchni narty to trochę nie rozumiem 96 czy 98 to podobny wypór i powierzchnia (miałem sporo nart w szerokościach 90-106) i to podobnie się zachowuje. Przy mojej wadze i śniegach na które trafiam w segmencie freeride/freetour szerokość 94-98 mm uznałem za najbardziej uniwersalną. 

Pod butem może niewielka różnica ale dalej to już konkretna K2 124-96-108 do Nordica 135-98-125 a 10cm w długości przy tak szerokiej narcie  robi naprawdę różnicę. Chodził o to że są to narty o podobnej technologii (lekkie) i podejrzewam że waga liczona za cm2 jest podobna.

 

2 godziny temu, Wujot napisał:

Co do ostatecznej szerokości narty turowej to na razie te 79 mm bardzo mi się podoba, długość jeszcze bardziej bo to bardzo wygodne jest na podejściach (stromych trawersach - zwroty i trzymanie) i mocno redukuje wagę. Zanim kupiłem taką krótką nartę to pojeździłem na 155 cm w warunkach miękkich i było spoko. Więc bez obaw wszedłem w nartę -9 cm. Powiedzmy, że na dzisiaj ta geometria jest dla mnie dobra. Jedyne co nad czym się zastanawiam czy to musi być tak mocno wytaliowane (jak na ten sektor). Ale w jeździe jest znakomicie. 

U mnie -10 to 170cm i też uważam że lekkie wytaliowanie nie przeszkadza podczas ześlizgu na bardzo stromym, a daje frajdę jak już się ruszy do slalomu.

Zaciekawiła mnie Volkl VTA 80      170 cm   1250 g    118-80-100 cm    R 18.3 m co o niej sądzisz i gdzie wypatrzyłeś nową K2 Wayback za 1000zł ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, surfing napisał:

Pod butem może niewielka różnica ale dalej to już konkretna K2 124-96-108 do Nordica 135-98-125 a 10cm w długości przy tak szerokiej narcie  robi naprawdę różnicę. Chodził o to że są to narty o podobnej technologii (lekkie) i podejrzewam że waga liczona za cm2 jest podobna.

 

U mnie -10 to 170cm i też uważam że lekkie wytaliowanie nie przeszkadza podczas ześlizgu na bardzo stromym, a daje frajdę jak już się ruszy do slalomu.Zaciekawiła mnie Volkl VTA 80      170 cm   1250 g    118-80-100 cm    R 18.3 m co o niej sądzisz i gdzie wypatrzyłeś nową K2 Wayback za 1000zł ?

 

Pytanie czy przody nart generują istotna siłę nośną. Moim zdaniem nie, a czasem może być zjawisko odwrotne gdy śnieg obciąża je z góry. To zresztą potwierdza bardzo dobre odczucia tych co jeżdżą na szerokich i krótkich nartach. Myślę podobnie jak i Ty, że waga jest pochodną powierzchni.

Na pewno kupiłem w Polsce. Niestety nie pamiętam dokładnie u kogo, najprawdopodobniej albo Tuttu albo Polarsport. Oczywiście po sezonie. Kupiłem i leżały parę miesięcy.

Co do Volkie to gubię się w tych ich lekkich nartach bo ciągle zmieniają nazwy. Jeździłem swego czasu na szerokich i lekkich BMT i były rewelacyjne. 

Pozdro

Wiesiek

Edited by Wujot
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 22.11.2018 o 12:07, MarioJ napisał:

Proszę tego nie odbierać sarkastycznie ani złośliwie. 

Jeśli chodzi o ewolucję, to szczerze podziwiam historię kolegi i jego zmiany sprzętowe. Czytałem z zainteresowaniem jego opowieść, widziałem że kolega siedzi w temacie. Chyba pierwszy raz opowiedział nam swoją historię, za co serdecznie dziękuję. Zazdroszczę że nie znam skiturów od 20 lat, jak kolega.

Nawet mi przez myśl nie przeszło że to sarkazm, to ja dziękuję Tobie za tak obszerne dzielenie się z nami pasją i wiedzą na temat skiturów. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, ja kupowałem przez sport-conrad i na ich stronie jest taki opis. W każdym razie z wiązań jestem zadowolony, wiadomo ATK Raider to jednak są jeszcze lepsze pod freeride. 

Taki jest opis do ATK Crest na sport-conrad

Screenshot_20181211-200658.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny wątek więc się dopiszę, choć koło tygodnia dopiero używam sprzęt.

Narty: Nanga Parbat 178, mogłyby być krótsze, ale promocja na snowleader była. Lekka, dość sztywna mimo to, miód, malina.

Buty: tlt7, stopa ciut za duża, w łydce imadlo w wersji zjazdowe, komfort, lekkość.

Wiązania: dynafit speed(turn), trochę kłopotliwe.

Brak stoperów, wada. Lonża zagrożeniem.

Foki: pomocą/dynafit nie oryginalne do narty. Kłopoty: przycialem pod stopa, naciąganie trudne.

PS sporo się naczytalem, no i tel do Wujota nie do przecenienia. Lekkość pokonywania metrów w górę niewiarygodna mimo przeciętnej kondycji.

Edited by sstar
Add
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam porównanie parametrów: ATK Crest /  Raider 12 / Freeraider 14

DIN

 

  • Crest ma mniejszy zakres din: 5-10 lub 3-8 (light)

  • Raider ma 5-12 a Freeraider ma 8-14

Mniejszy zakres din oznacza na pewno trochę mniejszą i lżejszą sprężynę.

 

Adjustment, czyli regulacja do długości buta:

  • CREST - 20 mm

  • Raider i Freeraider - 30mm

 

Stopnie do chodzenia:

  • CREST - 3 stopnie

  • Raider i Freeraider - 5 stopni

 

Oczywiście te stopnie w Raider są bardzo blisko siebie. Ale można chodzić tak, że piny tylne są obrócone do przodu, wykorzystuje się dwa stopnie do podejścia. Przy przełączeniu się na zjazd nie zdejmuje się narty, tylko odklejenie foki w powietrzu, odsunięcie stopnia do tyłu, wpięcie tyłu buta w piny i jazda.

W Crest zmiana między drugim a trzecim stopniem oznacza nieco upierdliwe przekręcanie piętki, w Raider to jest przerzucenie stopni kijkiem.

 

Rozstaw śrub:

  • Crest - ma mniejszy rozstaw na piętce, na przodzie taki sam rozstaw jak Raider

  • Raider i Freeraider mają taki sam rozstaw śrub na piętce

  • Freeraider ma większy rozstaw śrub na przodzie od Raider

 

Spacer pod piętę buta:

  • Crest - niedostępny

  • Raider - można dokupić osobno, samodzielny montaż bez problemu

  • FreeRaider - w zestawie

 

Skistoper:

  • Crest - tylny i trochę dłuższy niż Raider

  • Raider i Freeraider - przedni, głównie przydaje się przy wpięciu na płaskim

 

Sprężyny w przodzie:

  • Crest ma dwie sprężyny tylko z prawej strony

  • Raider i Freeraider - dwie pary sprężyn z obu stron


 

Waga katalogowa:

  • Crest - 280g

  • Raider 12 - 350g

  • Raider 12 + Spacer - 380g

  • FreeRaider 14 (Spacer w zestawie) - 395g

 

Czyli różnic trochę jest, które wpływają na cenę i działanie.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji pytanie do @Gerald o Cresty:

  • jak wygląda praca przodu przy wpinaniu buta? czy skrzydełko bez sprężyn jest ruchome / otwiera się ?
  • jak działa zamykanie / otwieranie skistopu? czy z automatu czy trzeba coś manualnie wspomagać ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.01.2019 o 22:50, MarioJ napisał:

Przy okazji pytanie do @Gerald o Cresty:

  • jak wygląda praca przodu przy wpinaniu buta? czy skrzydełko bez sprężyn jest ruchome / otwiera się ?
  • jak działa zamykanie / otwieranie skistopu? czy z automatu czy trzeba coś manualnie wspomagać ?

 

nie zrozumiałem pytania - jakie skrzydełko bez sprężyn? 🙂

tam z przodu jest ten taki bolec który służy to wypinania buta/zabezpieczania do podejścia, po jego wciśnięciu otwierają się przednie szczęki i można wyjąć buta

skistop jest świetny, działa po prostu jak w normalnym wiązaniu alpejskim...:-)

natomiast można go do podejścia, oczywiście złożyć, jest tam taka blokada

mam Ci filmik nakręcić?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Gerald napisał:

nie zrozumiałem pytania - jakie skrzydełko bez sprężyn? 🙂

tam z przodu jest ten taki bolec który służy to wypinania buta/zabezpieczania do podejścia, po jego wciśnięciu otwierają się przednie szczęki i można wyjąć buta

skistop jest świetny, działa po prostu jak w normalnym wiązaniu alpejskim...:-)

natomiast można go do podejścia, oczywiście złożyć, jest tam taka blokada

mam Ci filmik nakręcić?

chodzi o szczęki przednie, czy obie się otwierają: ta ze sprężynami i ta cała z alu?

czyli do podejścia skistop trzeba złożyć ręcznie czy się sam zamyka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, MarioJ napisał:

chodzi o szczęki przednie, czy obie się otwierają: ta ze sprężynami i ta cała z alu?

czyli do podejścia skistop trzeba złożyć ręcznie czy się sam zamyka ?

Zobacz na filmiku:

 

Na tym drugim widać jak się składa skistopa. Tak, trzeba to zrobić ręcznie.

 

Swoją drogą, z kolegą żartowaliśmy że fajnie byłoby jakby ten sprzęt był "na pilota". Wciskasz guzik i obraca Ci się wiązanie, albo składa skistop 🙂 wiem że to żart, ale przecież kiedyś ludzie nie myśleli o tym że będą piloty do telewizora, a są. Kto wie, czy kiedyś ktoś nie zaprojektuje takich wiązań :D

Edited by Gerald
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.01.2019 o 22:50, MarioJ napisał:

Przy okazji pytanie do @Gerald o Cresty

Pora dodać wrażenia z użytkowania Crestów. Używam je już od listopada, więc pare miesięcy minęło. Miejcie świadomość że nie mam porównania z innymi wiązaniami.

Na plus:

- lekkość wiązań

- łatwość wpinania

Na minus:

skistopery:

- bardzo negatywnie oceniam. Często nie rozkładają się, wystarczy że lekko "zajdą" zbitym śniegiem. Moim zdaniem zbyt słaba sprężyna.

- stop metali z którego wykonano skistopery jest zbyt mało twardy. Aby je zablokować w pozycji równoległej do narty, trzeba je zahaczyć o taki ząbek. W tamtym miejscu jest lekko wygięty już....

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Aldok63
      Nigdy jednak świadomość nieuchronnej śmiercinie była aż tak  wymowna. Takie doświadczenie redefinuje spojrzenie na wartości w życiu i pomaga czerpać radość w prostej codzienności. 
      Artykuł godny polecenia  dla wszystkich którzy korzystają z pięknych gór. 
      Są to przeżycia i przemyślenia uczestnika lawiny którą sami wywołali nie świadomie w Tatrach w tym roku.
      https://kw.warszawa.pl/biala-krolowa-smierci?fbclid=IwAR2bU-ZN_aKumB4vDSRYZgBdui0mgrd12-LyzV67ijlpACgJeWew_VZbzFY
    • By Gerald
      Czy ktoś miał doświadczenie z małymi, podręcznymi butlami z tlenem? Chodzi mi o sens zabierania ich na wysokości powyżej 3500-4000 m, ale nie więcej niż 5000-5500 mnpm. Sam najwyżej byłem na wysokości 4008 m.n.p.m., i powiedzmy poza lekkim dyskomfortem, pt kręcenie się w głowie czasami, nie działo się nic złego. Jeździłem też na nartach na wysokości 3500-4000 i wiem że po nagłym wyjechaniu kolejką tak wysoko, zawsze bolała mnie lekko głowa.  W tym roku zamierzam spróbować podejść na skiturach do wysokości 5000 mnpm (pod Elbrusem, ale nie na szczyt), stąd zastanawiam się czy taka butla nie byłaby lekką pomocą. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
      Nie robię reklamy, ale chodzi mi np. o takie coś:
      https://centrumelektroniki.pl/Tlen_inhalacyjny_w_puszce_99_O2_14L,p187473.html?gclid=EAIaIQobChMItO6-tqaE3wIV0sqyCh1zaAWrEAkYCSABEgI3EPD_BwE
       
       

    • By b4rt3q
      Nosze się z zamiarem kupna butów. Jedna z ciekawszych propozycji to buty skirurowe SCARPA Freedom SL (flex 120).
      Jak taki but sprawdza się jako but zjazdowy? Na skitury raczej się nie wybieram ale mając już takie buty może w końcu się skuszę.
      Jak jest z podeszwą Vibram, bo w sklepie gość twierdził, że to tylko problem jeśli but się nie zmieści w wiązanie. Jeśli da rade wyregulować wysokość przedniego zapięcia to będzie ok.
      Na internetach czytam, że z taką podeszwą nie zadziała prawidłowo bezpiecznik, ale bez jakiś konkretów dlaczego i czy może już się coś zmieniło.
    • By surfing
      Chopok nowe zasady dla skialpinistów 2017
      Chopok bezpieczeństwo dla miłośników skialpinizmu
      W 2017 celu zwiększenia bezpieczeństwa skialpinistów w symbiozie z życiem ośrodka narciarskiego oraz ograniczenia naruszania przygotowanych w nocy tras narciarskich, tej zimy zostaną wytyczone korytarze bezpieczeństwa dla skialpinistów. W zależności od warunków śniegowych zostaną one wyznaczone na obrzeżach wytypowanych nartostrad tyczkami ograniczającymi. Ośrodek wydaje także dokument z mapą, w którym określa 2 rodzaje zaawansowania tras skialpinistycznych z północnej i południowej strony oraz z instrukcjami bezpiecznego uprawiania skialpinizmu w ośrodku. Skiapliniści mogą znaleźć dokument na stronie internetowej ośrodka, a także w punktach początkowych wyznaczonych tras.
      Zielona (TRASA PODSTAWOWA) Czerwona (TRASA ZAAWANSOWANA) 
       
    • By JC
      Każdego roku Salomon przygotowuje serię ciekawych filmów narciarskich. Nie inaczej jest w tym sezonie. Na skionline.pl prezentujemy kolejne odcinki nowej serii.
      Guilt Trip Trailer
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...