Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

2 godziny temu, Wujot napisał:

Harszle. Tutaj jest dla mnie jakaś niekonsekwencja, napisałeś, że strome raczej podchodzisz z buta.

Sam wiesz z praktyki że harszle używa się bardzo rzadko, a skoro koledzy są zadowoleni to pewnie mi się też spodoba,  podczas podejścia często są wywiane krótkie odcinki lodu na których walczymy na kijkach, w tym wypadku jeden ruch i mamy komfort i bezpieczeństwo.

 

2 godziny temu, Wujot napisał:

Co do powierzchni narty to trochę nie rozumiem 96 czy 98 to podobny wypór i powierzchnia (miałem sporo nart w szerokościach 90-106) i to podobnie się zachowuje. Przy mojej wadze i śniegach na które trafiam w segmencie freeride/freetour szerokość 94-98 mm uznałem za najbardziej uniwersalną. 

Pod butem może niewielka różnica ale dalej to już konkretna K2 124-96-108 do Nordica 135-98-125 a 10cm w długości przy tak szerokiej narcie  robi naprawdę różnicę. Chodził o to że są to narty o podobnej technologii (lekkie) i podejrzewam że waga liczona za cm2 jest podobna.

 

2 godziny temu, Wujot napisał:

Co do ostatecznej szerokości narty turowej to na razie te 79 mm bardzo mi się podoba, długość jeszcze bardziej bo to bardzo wygodne jest na podejściach (stromych trawersach - zwroty i trzymanie) i mocno redukuje wagę. Zanim kupiłem taką krótką nartę to pojeździłem na 155 cm w warunkach miękkich i było spoko. Więc bez obaw wszedłem w nartę -9 cm. Powiedzmy, że na dzisiaj ta geometria jest dla mnie dobra. Jedyne co nad czym się zastanawiam czy to musi być tak mocno wytaliowane (jak na ten sektor). Ale w jeździe jest znakomicie. 

U mnie -10 to 170cm i też uważam że lekkie wytaliowanie nie przeszkadza podczas ześlizgu na bardzo stromym, a daje frajdę jak już się ruszy do slalomu.

Zaciekawiła mnie Volkl VTA 80      170 cm   1250 g    118-80-100 cm    R 18.3 m co o niej sądzisz i gdzie wypatrzyłeś nową K2 Wayback za 1000zł ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, surfing napisał:

Pod butem może niewielka różnica ale dalej to już konkretna K2 124-96-108 do Nordica 135-98-125 a 10cm w długości przy tak szerokiej narcie  robi naprawdę różnicę. Chodził o to że są to narty o podobnej technologii (lekkie) i podejrzewam że waga liczona za cm2 jest podobna.

 

U mnie -10 to 170cm i też uważam że lekkie wytaliowanie nie przeszkadza podczas ześlizgu na bardzo stromym, a daje frajdę jak już się ruszy do slalomu.Zaciekawiła mnie Volkl VTA 80      170 cm   1250 g    118-80-100 cm    R 18.3 m co o niej sądzisz i gdzie wypatrzyłeś nową K2 Wayback za 1000zł ?

 

Pytanie czy przody nart generują istotna siłę nośną. Moim zdaniem nie, a czasem może być zjawisko odwrotne gdy śnieg obciąża je z góry. To zresztą potwierdza bardzo dobre odczucia tych co jeżdżą na szerokich i krótkich nartach. Myślę podobnie jak i Ty, że waga jest pochodną powierzchni.

Na pewno kupiłem w Polsce. Niestety nie pamiętam dokładnie u kogo, najprawdopodobniej albo Tuttu albo Polarsport. Oczywiście po sezonie. Kupiłem i leżały parę miesięcy.

Co do Volkie to gubię się w tych ich lekkich nartach bo ciągle zmieniają nazwy. Jeździłem swego czasu na szerokich i lekkich BMT i były rewelacyjne. 

Pozdro

Wiesiek

Edited by Wujot
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 22.11.2018 o 12:07, MarioJ napisał:

Proszę tego nie odbierać sarkastycznie ani złośliwie. 

Jeśli chodzi o ewolucję, to szczerze podziwiam historię kolegi i jego zmiany sprzętowe. Czytałem z zainteresowaniem jego opowieść, widziałem że kolega siedzi w temacie. Chyba pierwszy raz opowiedział nam swoją historię, za co serdecznie dziękuję. Zazdroszczę że nie znam skiturów od 20 lat, jak kolega.

Nawet mi przez myśl nie przeszło że to sarkazm, to ja dziękuję Tobie za tak obszerne dzielenie się z nami pasją i wiedzą na temat skiturów. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, ja kupowałem przez sport-conrad i na ich stronie jest taki opis. W każdym razie z wiązań jestem zadowolony, wiadomo ATK Raider to jednak są jeszcze lepsze pod freeride. 

Taki jest opis do ATK Crest na sport-conrad

Screenshot_20181211-200658.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny wątek więc się dopiszę, choć koło tygodnia dopiero używam sprzęt.

Narty: Nanga Parbat 178, mogłyby być krótsze, ale promocja na snowleader była. Lekka, dość sztywna mimo to, miód, malina.

Buty: tlt7, stopa ciut za duża, w łydce imadlo w wersji zjazdowe, komfort, lekkość.

Wiązania: dynafit speed(turn), trochę kłopotliwe.

Brak stoperów, wada. Lonża zagrożeniem.

Foki: pomocą/dynafit nie oryginalne do narty. Kłopoty: przycialem pod stopa, naciąganie trudne.

PS sporo się naczytalem, no i tel do Wujota nie do przecenienia. Lekkość pokonywania metrów w górę niewiarygodna mimo przeciętnej kondycji.

Edited by sstar
Add
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam porównanie parametrów: ATK Crest /  Raider 12 / Freeraider 14

DIN

 

  • Crest ma mniejszy zakres din: 5-10 lub 3-8 (light)

  • Raider ma 5-12 a Freeraider ma 8-14

Mniejszy zakres din oznacza na pewno trochę mniejszą i lżejszą sprężynę.

 

Adjustment, czyli regulacja do długości buta:

  • CREST - 20 mm

  • Raider i Freeraider - 30mm

 

Stopnie do chodzenia:

  • CREST - 3 stopnie

  • Raider i Freeraider - 5 stopni

 

Oczywiście te stopnie w Raider są bardzo blisko siebie. Ale można chodzić tak, że piny tylne są obrócone do przodu, wykorzystuje się dwa stopnie do podejścia. Przy przełączeniu się na zjazd nie zdejmuje się narty, tylko odklejenie foki w powietrzu, odsunięcie stopnia do tyłu, wpięcie tyłu buta w piny i jazda.

W Crest zmiana między drugim a trzecim stopniem oznacza nieco upierdliwe przekręcanie piętki, w Raider to jest przerzucenie stopni kijkiem.

 

Rozstaw śrub:

  • Crest - ma mniejszy rozstaw na piętce, na przodzie taki sam rozstaw jak Raider

  • Raider i Freeraider mają taki sam rozstaw śrub na piętce

  • Freeraider ma większy rozstaw śrub na przodzie od Raider

 

Spacer pod piętę buta:

  • Crest - niedostępny

  • Raider - można dokupić osobno, samodzielny montaż bez problemu

  • FreeRaider - w zestawie

 

Skistoper:

  • Crest - tylny i trochę dłuższy niż Raider

  • Raider i Freeraider - przedni, głównie przydaje się przy wpięciu na płaskim

 

Sprężyny w przodzie:

  • Crest ma dwie sprężyny tylko z prawej strony

  • Raider i Freeraider - dwie pary sprężyn z obu stron


 

Waga katalogowa:

  • Crest - 280g

  • Raider 12 - 350g

  • Raider 12 + Spacer - 380g

  • FreeRaider 14 (Spacer w zestawie) - 395g

 

Czyli różnic trochę jest, które wpływają na cenę i działanie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji pytanie do @Gerald o Cresty:

  • jak wygląda praca przodu przy wpinaniu buta? czy skrzydełko bez sprężyn jest ruchome / otwiera się ?
  • jak działa zamykanie / otwieranie skistopu? czy z automatu czy trzeba coś manualnie wspomagać ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.01.2019 o 22:50, MarioJ napisał:

Przy okazji pytanie do @Gerald o Cresty:

  • jak wygląda praca przodu przy wpinaniu buta? czy skrzydełko bez sprężyn jest ruchome / otwiera się ?
  • jak działa zamykanie / otwieranie skistopu? czy z automatu czy trzeba coś manualnie wspomagać ?

 

nie zrozumiałem pytania - jakie skrzydełko bez sprężyn? 🙂

tam z przodu jest ten taki bolec który służy to wypinania buta/zabezpieczania do podejścia, po jego wciśnięciu otwierają się przednie szczęki i można wyjąć buta

skistop jest świetny, działa po prostu jak w normalnym wiązaniu alpejskim...:-)

natomiast można go do podejścia, oczywiście złożyć, jest tam taka blokada

mam Ci filmik nakręcić?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Gerald napisał:

nie zrozumiałem pytania - jakie skrzydełko bez sprężyn? 🙂

tam z przodu jest ten taki bolec który służy to wypinania buta/zabezpieczania do podejścia, po jego wciśnięciu otwierają się przednie szczęki i można wyjąć buta

skistop jest świetny, działa po prostu jak w normalnym wiązaniu alpejskim...:-)

natomiast można go do podejścia, oczywiście złożyć, jest tam taka blokada

mam Ci filmik nakręcić?

chodzi o szczęki przednie, czy obie się otwierają: ta ze sprężynami i ta cała z alu?

czyli do podejścia skistop trzeba złożyć ręcznie czy się sam zamyka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, MarioJ napisał:

chodzi o szczęki przednie, czy obie się otwierają: ta ze sprężynami i ta cała z alu?

czyli do podejścia skistop trzeba złożyć ręcznie czy się sam zamyka ?

Zobacz na filmiku:

 

Na tym drugim widać jak się składa skistopa. Tak, trzeba to zrobić ręcznie.

 

Swoją drogą, z kolegą żartowaliśmy że fajnie byłoby jakby ten sprzęt był "na pilota". Wciskasz guzik i obraca Ci się wiązanie, albo składa skistop 🙂 wiem że to żart, ale przecież kiedyś ludzie nie myśleli o tym że będą piloty do telewizora, a są. Kto wie, czy kiedyś ktoś nie zaprojektuje takich wiązań :D

Edited by Gerald
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.01.2019 o 22:50, MarioJ napisał:

Przy okazji pytanie do @Gerald o Cresty

Pora dodać wrażenia z użytkowania Crestów. Używam je już od listopada, więc pare miesięcy minęło. Miejcie świadomość że nie mam porównania z innymi wiązaniami.

Na plus:

- lekkość wiązań

- łatwość wpinania

Na minus:

skistopery:

- bardzo negatywnie oceniam. Często nie rozkładają się, wystarczy że lekko "zajdą" zbitym śniegiem. Moim zdaniem zbyt słaba sprężyna.

- stop metali z którego wykonano skistopery jest zbyt mało twardy. Aby je zablokować w pozycji równoległej do narty, trzeba je zahaczyć o taki ząbek. W tamtym miejscu jest lekko wygięty już....

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja PIN BINDING LIST na serwerze www.skitourguide.net

Nowe wiązania 2019/20:

  • ATK RT 8 / RT 10 - prawie to samo co Crest
  • ATK R12 - Raider w nowej wersji ze skistoperem z tyłu
  • ATK FR14 - FreeRaider w nowej wersji ze skistoperem z tyłu
  • Fritschi Xenic - lekkie wiązanie od Fritschi, bez szpary za piętą
  • Marker Kingpin M-Werks 12 - lżejsza, częściowo karbonowa wersja Kingpina
  • BAM Pindung - długo wyczekiwane wiązanie freetour, waga powala 1300g


Nowe wiązania rebranded:

  • Black Diamond Helio 145 / 180 / 200

Dodałem nowego PDFa:

  • Porównanie kilku modeli wiązań ATK (bardziej szczegółowo)


Skrót: https://goo.gl/bpaqrD

 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Dodałem nowego PDFa:

  • Porównanie kilku modeli wiązań ATK (bardziej szczegółowo)

Nowe wiązania R12/FR14 nie mają sprężyn z przodu.

Dlaczego tak jest? Na jakiej zasadzie przód wypina? Są mniej bezpieczne niż te ze sprężynami? Np. starsze raider?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Spiochu napisał:

Nowe wiązania R12/FR14 nie mają sprężyn z przodu.

Dlaczego tak jest? Na jakiej zasadzie przód wypina? Są mniej bezpieczne niż te ze sprężynami? Np. starsze raider?

 

W środku jest taki plastikowy element dający opór przy zmianie pozycji. ATK napisało, że trzeba go wymieniać (nie pamiętam co ile). Używam takich wiązań dwa lata (Revolution) i jestem bardzo zadowolony. 

Pozdro

Wiesiek

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... plastikowe elementy i ich wymiana to nie brzmi dobrze. Czy nie zasadnym byłoby pozostać przy wersji ze sprężynami? Co przemawia za zakupem nowego modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Jachup napisał:

Hmm... plastikowe elementy i ich wymiana to nie brzmi dobrze. Czy nie zasadnym byłoby pozostać przy wersji ze sprężynami? Co przemawia za zakupem nowego modelu?

85 g/szt (przód i tył)

Co do plastików to plastik plastikowi nierówny. Są takie wytrzymalsze od stali. ATK ma doświadczenia z segmentu zbrojeniowego (wiązania to drobna, uboczna produkcja) i zakładam, że naprawdę wiedzą co robią. To nie jest przypadek, że mają 2x lżejsze wiązania od konkurencji.

Pozdro

Wiesiek 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

85 g/szt (przód i tył)

Co do plastików to plastik plastikowi nierówny. Są takie wytrzymalsze od stali. ATK ma doświadczenia z segmentu zbrojeniowego (wiązania to drobna, uboczna produkcja) i zakładam, że naprawdę wiedzą co robią. To nie jest przypadek, że mają 2x lżejsze wiązania od konkurencji.

Waga dotyczy Revolution, nie R12/FR14.

W tym drugim przypadku, rezygnacja ze sprężyn wydaje się wątpliwa. (nowy model jest lżejszy o 35g ale to 10% masy wiązania)

Co do plastików. Kamizelki kuloodporne, czy nawet siatki wyhamowujące pociski przeciwpancerne, robi się z polietylenu. Jedynie jest to odmiana o bardzo długich łańcuchach.(UHMW PE) Po milion i więcej monomerów w łańcuchu.

 

A jak oceniacie nowe wiązania Fritschi Xenic? Czy to dobra alternatywa dla R12? W niektórych aspektach, wydają się nawet lepsze.

 

Edited by Spiochu
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.09.2019 o 22:45, Spiochu napisał:

A jak oceniacie nowe wiązania Fritschi Xenic? Czy to dobra alternatywa dla R12? W niektórych aspektach, wydają się nawet lepsze.

Oceniając teoretycznie na podstawie dostępnych w sieci materiałów.

Xenic jest ciekawym, lekkim wiązaniem , 325g ze skibrake.

Otwieranie pinów z przodu na boki (przesuw na boki, zamiast klasycznego rozwarcia szczęki), to jest nowatorskie podejście. Pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Producent twierdzi że ma to przeciwdziałać wypinaniu podczas działania sił pionowych (np. lądowanie na twardym po skoku). Wiele modeli  TLT ma problemy z nieoczekiwanym wypinaniem przodów (prerelease). W ATK jakoś sobie z tym poradzili na klasycznej budowie. Vipec nie ma tego problemu (przy większej wadze, wbudowana elastyczność boczna na przodzie). Oby w Xenic nowa konstrukcja też przeciwdziała prerelease.

Druga dobra cecha Xenic to brak szpary pomiędzy butem a piętką (w osi poziomej). Jeśli jest brak szpary, to musi być dodatkowo sprężyna która kompensuje ugięcie narty. W Vipec jest podobnie (brak szpary) i to dobrze wpływa na sterowanie nartą w zjeździe. W Xenic może to podobnie dobrze działać. Dla mnie osobiście Vipec lepiej steruje nartą niż ATK Raider. Bardzo jestem ciekaw jak to będzie działać w Xenic.

Jeszcze jedna zaleta jest, że Xenic jest kompatybilny z harszlami Dynafita.

A teraz wady Xenic: plastikowa budowa, brak drugiego stopnia na podejście.

Nie wiadomo do końca czy to wiązanie jest pomyślane jako lekkie wiązanie do niedzielnego spokojnego turowania, czy może jako wiązanie do skialpowania na 45 st. Trochę mnie zaciekawiło to wiązanie,  mimo plastików, może lepiej zjeżdżać od ATK Raider. Brak szpary za piętą może mieć większe znaczenie niż spacer pod butem w ATK.

Fritschi jest trochę niepewną firmą. Chodzi mi o ich wpadki. Mimo że to Szwajcarzy, to pierwszy model Vipeca miał istotne wady, które dopiero wyeliminowano w kolejnych wersjach. Nie wiadomo jak to będzie z niezawodnością Xenic.

 

Trudno powiedzieć jak ATK R12 się sprawdzi. Jeszcze się zastanawiam co myśleć o tym wiązaniu. Nieufnie podchodzę do dwóch spraw: brak dodatkowego trybu blokowania przodów na podejściu, psujące się blokowanie skibrake (w crest już Gerald to zgłaszał).

Największą zaletą ATK jest budowa z twardego aluminium przy jednoczesnej lekkości. Nie ma drugiego takiego wiązania.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaryzykowałem i zamówiłem kota w worku czyli Fritschi Xenic.  Pozostaje jeszcze skombinować skistoper.

Dalej nie wiem, czy nie lepsze byłyby ATK R12, ale za 1049zł to na pewno ich nie dostanę.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Spiochu napisał:

Zaryzykowałem i zamówiłem kota w worku czyli Fritschi Xenic.  Pozostaje jeszcze skombinować skistoper.

Dalej nie wiem, czy nie lepsze byłyby ATK R12, ale za 1049zł to na pewno ich nie dostanę.

Brawo. Też czasami lubię tak ryzykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenic w tej cenie, dostępne tylko do jutra w znanym krakowskim sklepie. 

Narty,  chyba ostatecznie zdecyduje się na Volkl Kanjo 168cm (123-84-104 R17.6,  podwójny rocker, rdzeń topola, full sidewall, -  1530g/szt)

Jeśli nie wykupią to 225 Eur z przesyłką. Brałem jeszcze pod uwagę narty z metalem (Armada Invictus 89ti 171cm  129-87-119,5 mm  R17m - 1605g/szt)

ale doszedłem do wniosku, że będą zbyt sztywne i bardziej mułowate (sidewall 50%). Wagę w nartach olewam (w granicach rozsądku).

Otwarta pozostaje kwestia butów (Alien RS, Backland Carbon, Dynafit Speedfit a może nawet skrajne opcje jak PDG, Carbon Ultimate albo Tecnica Zero G Tour lub Atomic XTD 120). Muszę pomierzyć.

I jeszcze kilka pytań w temacie:

Odnośnie harszli. Czy te z ATK będą pasować do Fritschi Xenic (są lżejsze niż Dynafita)?

Gdzie można kupić maksymalnie lekkie  foki race w szerokości 120mm?. Jakie zaczepy są najlżejsze i jakie polecacie?

 

 

 

       
Edited by Spiochu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Aldok63
      Nigdy jednak świadomość nieuchronnej śmiercinie była aż tak  wymowna. Takie doświadczenie redefinuje spojrzenie na wartości w życiu i pomaga czerpać radość w prostej codzienności. 
      Artykuł godny polecenia  dla wszystkich którzy korzystają z pięknych gór. 
      Są to przeżycia i przemyślenia uczestnika lawiny którą sami wywołali nie świadomie w Tatrach w tym roku.
      https://kw.warszawa.pl/biala-krolowa-smierci?fbclid=IwAR2bU-ZN_aKumB4vDSRYZgBdui0mgrd12-LyzV67ijlpACgJeWew_VZbzFY
    • By Gerald
      Czy ktoś miał doświadczenie z małymi, podręcznymi butlami z tlenem? Chodzi mi o sens zabierania ich na wysokości powyżej 3500-4000 m, ale nie więcej niż 5000-5500 mnpm. Sam najwyżej byłem na wysokości 4008 m.n.p.m., i powiedzmy poza lekkim dyskomfortem, pt kręcenie się w głowie czasami, nie działo się nic złego. Jeździłem też na nartach na wysokości 3500-4000 i wiem że po nagłym wyjechaniu kolejką tak wysoko, zawsze bolała mnie lekko głowa.  W tym roku zamierzam spróbować podejść na skiturach do wysokości 5000 mnpm (pod Elbrusem, ale nie na szczyt), stąd zastanawiam się czy taka butla nie byłaby lekką pomocą. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
      Nie robię reklamy, ale chodzi mi np. o takie coś:
      https://centrumelektroniki.pl/Tlen_inhalacyjny_w_puszce_99_O2_14L,p187473.html?gclid=EAIaIQobChMItO6-tqaE3wIV0sqyCh1zaAWrEAkYCSABEgI3EPD_BwE
       
       

    • By b4rt3q
      Nosze się z zamiarem kupna butów. Jedna z ciekawszych propozycji to buty skirurowe SCARPA Freedom SL (flex 120).
      Jak taki but sprawdza się jako but zjazdowy? Na skitury raczej się nie wybieram ale mając już takie buty może w końcu się skuszę.
      Jak jest z podeszwą Vibram, bo w sklepie gość twierdził, że to tylko problem jeśli but się nie zmieści w wiązanie. Jeśli da rade wyregulować wysokość przedniego zapięcia to będzie ok.
      Na internetach czytam, że z taką podeszwą nie zadziała prawidłowo bezpiecznik, ale bez jakiś konkretów dlaczego i czy może już się coś zmieniło.
    • By surfing
      Chopok nowe zasady dla skialpinistów 2017
      Chopok bezpieczeństwo dla miłośników skialpinizmu
      W 2017 celu zwiększenia bezpieczeństwa skialpinistów w symbiozie z życiem ośrodka narciarskiego oraz ograniczenia naruszania przygotowanych w nocy tras narciarskich, tej zimy zostaną wytyczone korytarze bezpieczeństwa dla skialpinistów. W zależności od warunków śniegowych zostaną one wyznaczone na obrzeżach wytypowanych nartostrad tyczkami ograniczającymi. Ośrodek wydaje także dokument z mapą, w którym określa 2 rodzaje zaawansowania tras skialpinistycznych z północnej i południowej strony oraz z instrukcjami bezpiecznego uprawiania skialpinizmu w ośrodku. Skiapliniści mogą znaleźć dokument na stronie internetowej ośrodka, a także w punktach początkowych wyznaczonych tras.
      Zielona (TRASA PODSTAWOWA) Czerwona (TRASA ZAAWANSOWANA) 
       
    • By JC
      Każdego roku Salomon przygotowuje serię ciekawych filmów narciarskich. Nie inaczej jest w tym sezonie. Na skionline.pl prezentujemy kolejne odcinki nowej serii.
      Guilt Trip Trailer
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...