Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Polska - warunki narciarskie 23/24


surfing

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Lexi napisał:

dziś sie kończą ferie i pojutrze bym chętnie pojechał na narty 

Co sezon jest mnóstwo narciarzy dokładnie z takim nastawieniem. W normalnych warunkach (śnieg, mróz) mnie to o tyle dziwi, że zwykle w 1. tydzień po feriach kolejki są większe niż w ferie. Ale nie zmienia to faktu, że tak planuje tysiące narciarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, wolcjusz napisał:

brakowało im "genu zabawy"

Trza było przesunąć wiązania do przodu ze dwa "ząbki" żeby ten "gen" obudzić...często pomaga kosztem stabilności oczywiście ale w takich dechach bywa jej spory zapas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Lexi napisał:

Trza było przesunąć wiązania do przodu ze dwa "ząbki" żeby ten "gen" obudzić...często pomaga kosztem stabilności oczywiście ale w takich dechach bywa jej spory zapas

Odniosłem wrażenie że to bardziej kwestia rozkładu masy. Wydaje się jakby była ona rozłożona dosyć równomiernie na całej długości co bardzo poprawia stabilność, ale niekoniecznie pomaga jak chcemy szybko przerzucić dzioby. Ogólnie to nie można powiedzieć żeby to były ciężkie narty, nawet jak na AM (nie jeździłem, ale zgaduję że taka Brahma z potrójnym titanalem na pewno będzie sztywniejsza i cięższa w tej samej kategorii), ale waga piórkowa to też na pewno nie jest.

Pisząc jeszcze inaczej - gdyby podzielić pewną grupę nart na dwie umowne kategorie - takie, które skręcają dosyć ciasno, ale można je "otworzyć" do szerszego skrętu i takie które jadą szerszym skrętem, ale można je "zacieśnić" po włóżeniu energii w dociśnięcie dziobów, to Mavericki są w tej drugiej grupie (w pierwszej grupie są moje XDRy). To się czuje "majtając" nartami na wyciągu - XDRy mają odczuwalnie lżejsze dzioby, a Mavericki mają większą bezwładność.

Edytowane przez wolcjusz
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wolcjusz napisał:

Odniosłem wrażenie że to bardziej kwestia rozkładu masy. Wydaje się jakby była ona rozłożona dosyć równomiernie na całej długości co bardzo poprawia stabilność, ale niekoniecznie pomaga jak chcemy szybko przerzucić dzioby.

No właśnie o tym pisze.. przesunięcie do przodu powoduje że łatwiej inicjować skręt zapewne jest to właśnie spowodowane zmianą rozkładu masy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lexi napisał:

No właśnie o tym pisze.. przesunięcie do przodu powoduje że łatwiej inicjować skręt zapewne jest to właśnie spowodowane zmianą rozkładu masy.

Nie no, rozkład masy nart się przecież nie zmienia w ten sposób. Zmienia się oś obrotu w płaszczyźnie horyzontalnej (pivot point) no i masa narciarza przesuwa się w przód, więc jest łatwiej docisnąć dzioby (wymaga to włożenia mniejszej energii). 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Lexi napisał:

..no jasne ze nie.. waga nart nie ma znaczenia w ogolnym rozrachunku

Nie waga, rozkład masy. Jak z łyżwiarzem figurowym w piruecie ramiona rozłożone - wolny piruet, ramiona przy ciele - szybki piruet. Analogicznie w nartach więcej masy bliżej dziobów i piętek - większa bezwładność, lżejsze dzioby i piętki - mniejsza bezwładność (szybszy "pivot"). 

Edytowane przez wolcjusz
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wolcjusz napisał:

Nie waga, rozkład masy. Jak z łyżwiarzem figurowym w piruecie ramiona rozłożone - wolny piruet, ramiona przy ciele - szybki piruet. Analogicznie w nartach więcej masy bliżej dziobów - większa bezwładność, lżejsze dzioby - mniejsza bezwładność (szybszy "pivot"). 

OK, po prostu sprobuj lub nie - od rozbijania na atomy sa inni na tym forum ja nie.. (nawet jakas nazwa na to jest ostatnio ;) ).

. pivot zaraz mi sie kojarzy z zarzucaniem dupy w celu wymuszenia skretu. wiec omijam takie terminy...taka luzna dygresja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lexi napisał:

OK, po prostu sprobuj lub nie - od rozbijania na atomy sa inni na tym forum ja nie.. (nawet jakas nazwa na to jest ostatnio ;) ).

. pivot zaraz mi sie kojarzy z zarzucaniem dupy w celu wymuszenia skretu. wiec omijam takie terminy...taka luzna dygresja

Niestety już nie spróbuję bo następne testy pewnie dopiero w przyszłym sezonie. Teraz będę się wczytywał w recenzje, bo jak już mam rozeznanie jak te dwa, dosyć różne modele jeżdżą to coś więcej wyciągnę z porównania ich do podobnych modeli innych firm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wolcjusz napisał:

Niestety już nie spróbuję bo następne testy pewnie dopiero w przyszłym sezonie. Teraz będę się wczytywał w recenzje, bo jak już mam rozeznanie jak te dwa, dosyć różne modele jeżdżą to coś więcej wyciągnę z porównania ich do podobnych modeli innych firm. 

Sprawdz ten "manewr" na innych nartach (ktore masz), zobaczysz o co idzie i jaka jest røznica przy Twoim stylu jazdy. Ja ostatnio w Kasinie ze swoich Force 80TI 177cm zrobilem slalomki gdzie przy normalnych ustawieniach trzeba sie zdrowo bujnac zeby je dogiac ..nawet przy moich 100kg.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Lexi napisał:

Sprawdz ten "manewr" na innych nartach (ktore masz), zobaczysz o co idzie i jaka jest røznica przy Twoim stylu jazdy. Ja ostatnio w Kasinie ze swoich Force 80TI 177cm zrobilem slalomki gdzie przy normalnych ustawieniach trzeba sie zdrowo bujnac zeby je dogiac ..nawet przy moich 100kg.

Sprawdzałem, tylko w drugą stronę. Jak po raz pierwszy potestowałem dłuższe narty to zaczęło mi bardzo brakować stabilności w Rally 170 które wtedy miałem, więc przesunąłem wiązania dwa oczka do tyłu i trochę pomogło, ale ostatecznie i tak je sprzedałem i zamieniłem na speed 180 cm.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wolcjusz napisał:

Sprawdzałem, tylko w drugą stronę. Jak po raz pierwszy potestowałem dłuższe narty to zaczęło mi bardzo brakować stabilności w Rally 170 które wtedy miałem, więc przesunąłem wiązania dwa oczka do tyłu i trochę pomogło, ale ostatecznie i tak je sprzedałem i zamieniłem na speed 180 cm.

No nie dziwie sie.....czekam az @Victor do tego dojrzeje ze jednak dlugosc ma znaczenie :) (jestescie podobni "gabarytowo").

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lexi napisał:

No nie dziwie sie.....czekam az @Victor do tego dojrzeje ze jednak dlugosc ma znaczenie :) (jestescie podobni "gabarytowo").

Dyskusyjne 😉..wiesz,punkt siedzenia … w polskich realiach robisz 6-10 skrętów i siedzisz na kanapie …

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Otóż to, że narciarzy z takim planem było mnóstwo. Popsuła to też pogoda, ale tu przykład, że nie tylko.

Myślałem że jestem jedyny. Dziś ruszam na południe zobaczymy gdzie dojadę…

IMG_7794.jpeg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...