Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Opony zimowe i łańcuchy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Victor napisał:

40 tyś km w lekko ponad rok to nie jest dużo . Gdyby było 120 tys w rok to rozumie. Taka opona powinna śmiało wytrzymać moim zdaniem właśnie taki odcinek lub 3 max 4 sezony. Na Michałach takie km czy sezony to norma. Dunlopy czy Goodyear jako miękkie mieszanki letnie, dwa sezony to dobry rezultat. Jednak to opona całoroczna . Sam nie wiem co myśleć o tym . Poczekam spokojnie na decyzje producenta i jego argumentacje .

To może ja się nie znam. Ja robię 15tys rocznie (mało bo nie dojeżdżam do pracy). :)

Edytowane przez Ziemowit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bogatych krajach przyjmuje się 50k km jako standarowy okres trwałości opon. Jak miałeś wielosezonowe i latałeś dużo latem po autostradach to zupełnie normalne. Pewnie jeszcze masz ciężkiego suva. Michelin akurat słynie z wybitnej trwałości. Często ustępuje parametrami innym topowym konkurentom ale zapewnia dużo większą trwałość. Choć nie wiem jak to się ma do opon wielosezonowych.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sstar napisał:

Continentale letnie to wg mnie konkursowe opony, musza wygrać jako nowe w różnych niemieckich rankingach jak adac i inne; tez zajechałem w dwa czy trzy sezony, choc wyszło troche więcej to jednak nie po to człek płaci za oponę premium, aby po dwóch sezonach je zmieniać;

Jak chcesz mieć premium to zmieniaj co sezon. Tak to po roku masz już zwykłe opony lub nawet słabiej (względem nowych).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Spiochu napisał:

Jak chcesz mieć premium to zmieniaj co sezon. Tak to po roku masz już zwykłe opony lub nawet słabiej (względem nowych).

I tak uczyniłem,wróciłem do letniego Michała . 

Różnica w jeździe była dziś kosmiczna .Moglbym spokojnie stwierdzić ze nie kupiłem nowych opon a nowe auto. 
 

W garażu zawsze były 4 sety ale zajmowały miejsce, kiedy doszedł dziadek E24 zrobiło się ciasno. Dlatego stwierdziłem ze zaryzykuje i kupię 4 sezony. Żona będzie śmigała dalej, a ja na zimę zorganizuje kolejny komplet.

Edytowane przez Victor
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do samych opon. W marcu kupiłem auto na letnich.  Na takich wyjechało z salonu. (Rok produkcji opon 2014, obecny przebieg 48k). Bardzo dziwne są te "letnie". W zimie i wiosną działały super (nie na śniegu) a teraz jak jest ciepło to lipa. Piszczą, ślizgają się, auto słabo trzyma się drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Spiochu napisał:

Jak chcesz mieć premium to zmieniaj co sezon. Tak to po roku masz już zwykłe opony lub nawet słabiej (względem nowych).

Nie chce premium, chce trwałość. Conti mimo, że świetne, dyskwalifikuje trwałość, Michelin z kolei trwałe. Z oponami eksperymentuje, teraz Goodyear, Nokian i Pirelli, no i Michelin.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Victor napisał:

2.4 bara książkowe 

niektóre suvy zalecają 2.7 w trybie eco, 2.4 jako standard,

ja jeżdżę na 2.6, przypuszczam że to lepiej dla spalania, ale może też lepiej dla trwałości opon.

może Spiochu skomentujesz, robisz się tutaj za wytrawnego kierowcę-amatora ?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MarioJ napisał:

niektóre suvy zalecają 2.7 w trybie eco, 2.4 jako standard,

ja jeżdżę na 2.6, przypuszczam że to lepiej dla spalania, ale może też lepiej dla trwałości opon.

może Spiochu skomentujesz, robisz się tutaj za wytrawnego kierowcę-amatora ?

 

niekoniecznie Tucson 2.1

gdy Jazz 2.2-3

passat 2.5-6

wiec suv z natury nie pompuje nie więcej; choc to nietypowa opona bo 16, no ale Passat tez 16

jakby co to moge uscislic dane ale idea co do pompowania jest taka tucson<jazz<passat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające jest to ze producent daje 5 letnia gwarancje . Jeżeli @Spiochugdzies wyczytał ze 50tkm to norma ,wiec mozna sadzić że producent wychodzi z założenia 10tkm jazdy rocznej . Często firmy ubezpieczeniowe również pytają o roczny przebieg, składka ubezpieczenia może się różnic cenowo jeżeli km robimy mniej lub więcej . 
Jeżdżę kombiakiem E 4matic ,głównie sam na lekko wiec 2.4 to zalecenie książkowe ,gdy pełny zalecane 2.6. 

Fakt jest faktem,nie po to inwestuje się w premium żeby po sezonie czy dwóch oddać komplet do utylizacji . 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Victor napisał:

Fakt jest faktem,nie po to inwestuje się w premium żeby po sezonie czy dwóch oddać komplet do utylizacji . 

To poszukaj innych opon. Michały Crossclimate + mają nieco twardszą mieszankę niż inne całoroczne i lepiej sprawdzają się jak jest ciepło, wolniej się również zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MarioJ napisał:

niektóre suvy zalecają 2.7 w trybie eco, 2.4 jako standard,

ja jeżdżę na 2.6, przypuszczam że to lepiej dla spalania, ale może też lepiej dla trwałości opon.

może Spiochu skomentujesz, robisz się tutaj za wytrawnego kierowcę-amatora ?

 

Dla spalania lepiej, dla przyczepnosci z reguly gorzej, dla sztywnosci poprzecznej i reaktywnosci lepiej. Co do trwalosci to moze byc ciut lepiej jesli nie przesadzisz.

Moim zdaniem warto pompowac na zalecane wartosci ale mierzyc dobrym manometrem. (Te na stacjach roznie dzialaja). Proponowalbym tez pompowac kola jak jest chlodno. Cisnienie rosnie wraz z temperatura. Jak w upal bedzie troche wyzsze to nawet lepiej a odwrotnie mozemy spasc ponizej zalecanych wartosci.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Powracając do tematu reklamacji opon,producent uznał wadę opon jednak w 54% z uwagi na zużyty bieżnik (zastanawiająca argumentacja,wada opon=szybko zużyty bieżnik,tak na zdrowy rozsądek )

Bardziej śmieszne stwierdzenie przedstawiciela firmy kiedy pojawił się u mnie, uznał na wstępie,ze reklamacja powinna być w pełni odrzucona ponieważ moc auta jest zbyt duża do opon 4 sezonowych (max silnik 2.0). Na moje stwierdzenie po co producent produkuje tak szerokie opony które nie da się zainstalować do małolitrażowych silników zaczął ą-ę. W dalszej części rozmowy stwierdził jednak że spękania nie są naturalna wina jazdy kierowcy lub zależne od mocy silnika .
 

Podsumowując,wszystkie spękania-popękania to wada mieszanki . Warto reklamować .   

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 11 months later...

Witam 

Mam pytanie do kogoś kto może już kupił i użytkował  “ skarpety śniegowe “ DAC na opony jako alternatywa dla łańcuchów . Jakią ma opinie,czy to ,jednorazowy” produkt choć podają dwa lata gwarancji czy jednak może trwały produkt  i warto zainwestować ?
Dziś przeglądałem trochę ofert łańcuchów w necie i trafiłem właśnie na taką alternatywę . Ma wszystkie pozwolenia więc można je używać we wszystkich krajach UE. Cenowo podobnie do średniej jakości łańcuchów a zakładanie na oponę banalnie proste .

https://www.bol.com/nl/p/sneeuwsokken-voor-bandenmaat-225-50r17/9300000131518574?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

 

 

 

 

Edytowane przez Victor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 🤦‍♂️Zapomniałem o YT a tam 🥳 

Przekonujące powiem szczerze .Nawet nie wiedziałem że taki produkt jest na rynku . Jak dla mnie bomba i chyba nie pozostaje nic innego jak go zamówić . 
 

pozdrawiam 

Jeżeli ktoś użytkował to oczywiście z chęcią przeczytam jego opinie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Victor napisał:

Witam 

Mam pytanie do kogoś kto może już kupił i użytkował  “ skarpety śniegowe “ DAC na opony jako alternatywa dla łańcuchów . Jakią ma opinie,czy to ,jednorazowy” produkt choć podają dwa lata gwarancji czy jednak może trwały produkt  i warto zainwestować ?
Dziś przeglądałem trochę ofert łańcuchów w necie i trafiłem właśnie na taką alternatywę . Ma wszystkie pozwolenia więc można je używać we wszystkich krajach UE. Cenowo podobnie do średniej jakości łańcuchów a zakładanie na oponę banalnie proste .

https://www.bol.com/nl/p/sneeuwsokken-voor-bandenmaat-225-50r17/9300000131518574?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

 

 

 

 

Może i ok ale nie spełniają norm więc nie zawracaj sobie głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Lexi napisał:

Może i ok ale nie spełniają norm więc nie zawracaj sobie głowy.

Jak to? 
 

Jeśli łańcuchy śniegowe są obowiązkowe ze znakiem drogowym, możesz również użyć plastikowych łańcuchów śniegowych lub skarpet śniegowych zamiast metalowych łańcuchów śniegowych, pod warunkiem, że są one zgodne z normą europejską EN 16662-1. Podczas jazdy łańcuchami śniegowymi maksymalna prędkość to 50 km/h.

Norma EN -16662-1

De DAC-sneeuwsokken zijn het ideale hulpmiddel als je onderweg in winterse omstandigheden terecht komt. De sneeuwsok is zeer geschikt voor de momenten wanneer er sneeuw en ijs op het wegdek liggen. Deze DAC-sneeuwsok heeft het nieuwe Europese keurmerk (EN-16662-1) voor sneeuwkettingen waardoor ze in ieder land toegestaan zijn en gezien worden als echte sneeuwkettingen…..bla bla bla 

Czyli norma jest!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Victor napisał:

Jak to? 
 

Jeśli łańcuchy śniegowe są obowiązkowe ze znakiem drogowym, możesz również użyć plastikowych łańcuchów śniegowych lub skarpet śniegowych zamiast metalowych łańcuchów śniegowych, pod warunkiem, że są one zgodne z normą europejską EN 16662-1. Podczas jazdy łańcuchami śniegowymi maksymalna prędkość to 50 km/h.

Norma EN -16662-1

De DAC-sneeuwsokken zijn het ideale hulpmiddel als je onderweg in winterse omstandigheden terecht komt. De sneeuwsok is zeer geschikt voor de momenten wanneer er sneeuw en ijs op het wegdek liggen. Deze DAC-sneeuwsok heeft het nieuwe Europese keurmerk (EN-16662-1) voor sneeuwkettingen waardoor ze in ieder land toegestaan zijn en gezien worden als echte sneeuwkettingen…..bla bla bla 

Czyli norma jest!

Znaki nakazu używania łańcuchów śniegowych w Austrii są jasno i klarownie opisane. Na drogach z takimi znakami można poruszać się pojazdami z zamontowanymi na kołach łańcuchami  śniegowymi, czyli łańcuchami metalowymi. Łańcuchy śniegowe muszą spełniać wymagania jednej z dwóch norm Ö-Norm 5117 (łańcuchy do samochodów osobowych) lub Ö-Norm 5119 (łańcuchy do samochodów ciężarowych). Skarpetki samochodowe nie spełniają wymogów żadnej z tych norm. Nie wolno więc ich używać! Zamontowanie ich na kołach nie daje uprawnień do wjazdu na takie drogi!
 
A czy wolno jest je sprzedawać? Z punktu widzenia sprzedawców skarpetek - oczywiście, że tak.

Jak długo skarpetki samochodowe będą znajdować swoich nabywców, tak długo sprzedawcy będą je sprzedawać.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lexi napisał:

Znaki nakazu używania łańcuchów śniegowych w Austrii są jasno i klarownie opisane. Na drogach z takimi znakami można poruszać się pojazdami z zamontowanymi na kołach łańcuchami  śniegowymi, czyli łańcuchami metalowymi. Łańcuchy śniegowe muszą spełniać wymagania jednej z dwóch norm Ö-Norm 5117 (łańcuchy do samochodów osobowych) lub Ö-Norm 5119 (łańcuchy do samochodów ciężarowych). Skarpetki samochodowe nie spełniają wymogów żadnej z tych norm. Nie wolno więc ich używać! Zamontowanie ich na kołach nie daje uprawnień do wjazdu na takie drogi!

Dziękować za info . 

Co za kraj 🤦‍♂️ 


 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...