Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja wiem. Wiadomo, że zima ciężka, a koszt naśnieżania nie jest mały. Tylko jak się patrzy po kamerkach to stoki z systemem naśnieżania (czyli nie kilkoma armatkami przekładanymi po stoku) śniegu mają jak na takie warunki sporo. Zresztą dobrze widać to po nowo powstającym ośrodku w Szczyrku (Beskid Sport Arena), gdzie naśnieżanie zrobili od początku. Nie mogę teraz znaleźć tego posta na FB, ale w czasie gdy na COS i SON śniegu były resztki oni chwalili się ponad metrową warstwą. Czy tak było to nie wiem, po zdjęciach ocenić się nie da.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakieś uwagi co do planów TMR-u w Szczyrku?Chodzi mi o uwagi co do planowanych kolei linowych i tras.

mapka-trasy-szczyrkowski-nowa_01.jpg

Mogli by zrobić wariant trasy siódemki tak jak oznaczyłem na rysunku 7a która omijałaby tą dosyć długą płaską nudną cześć siódemki wtedy cała siódemka byłaby naprawdę porządną trasą a nie tak jak teraz. No i jeszcze żeby Bieńkula była częściej czynna. Jeśli chodzi o wyciągi ich plany wydają się ok. Jeszcze jedno wyciąg z hali skrzyczeńskiej w kierunku skrzycznego była mowa że może powstanie może nie czyli nie jest pewny ale niech chociaż powstanie tak trasa z górnej stacji tego nie pewnego wyciągu w kierunku ondraszka tyle z małego skrzycznego grzbietem po płaskim do tej trasy można by przejść i zjechać sobie w kierunku ondraszka i to mogliby zrobić dosyć szybko rok dwa żeby w końcu po latach można było przejechać z SON do COS albo jakiś wyciąg orczykowy talerzykowy z małego skrzycznego grzbietem do tego miejsca

mapka-trasy-szczyrkowski-nowa_01.jpg.d2d40401bfdc133da3cd519f3e1df372.jpg

Edytowane przez christofer30
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakieś uwagi co do planów TMR-u w Szczyrku?

Chodzi mi o uwagi co do planowanych kolei linowych i tras.

Przede wszystkim powinne byc jakies opcje wyciagow by nie zjezdzac za kazdym razem na sam dol osrodka.

Tak jak to z reguly jest nawet i w alpach ze mozna jezdzic caly dzien na gornej polowie gory.

Czyli tutaj pownien byc koniecznie wyciag Suche-Hala !! (bez koniecznosci zjezdzania do Soliska), no i to co prawdopodobnie i tak powstanie czyli Hala - Male Skrzyczne, Hala Posrednia w gore, a moze nawet jakas stacja w polwie zjazdu do Czyrnej, np tam na mapce gdzie 1 i 2 sie zbiegaja...

(ale tak sobie teoryzuje tylko z mapki bo w sumie to nawet w Szczyrku nie bylem na nartach) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakieś uwagi co do planów TMR-u w Szczyrku?

Chodzi mi o uwagi co do planowanych kolei linowych i tras.

Nie uważasz, że gondola Czyrna-Hala Skrzyczeńska to przerost formy nad treścią?

O wiele, wiele bardziej by się przydała jako Solisko - [ewentualne załamanie]Suche - Hala Skrzyczeńska, ponieważ taka opcja daje sensowną długość gondoli (~1.8km), a tworzenie 4/6/8 osobowej kanapy na Solisko-Suche czyli 500m to jest bezsens. Ludzie o wiele chętniej będą kożystali z jednego długiego wyciągu, a nie 2-3 krótkich (co oznacza równierz 2-3 kolejki)

+ Czy TMR planuje "ekspansję" na zbocza Małego Skrzycznego w stronę Wisły? Tzn. http://prntscr.com/a5nnck

Tak samo jeżeli nie powiększą dramatycznie Golgoty to maksymalnie 4 osobowa kanapa, o ile nawet nie ten orczyk co teraz jest by wystarczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej, razem z Johnnym i Mostostalem, spotkaliśmy się z dyrektorem SON-u. Rozmawialiśmy godzinę - o wszystkim związanym z narciarstwem (nie tylko o Szczyrku). Dowiedzieliśmy się kilku ważnych rzeczy.

Koleje linowe i wyciągi

W tym roku (jak pewnie wiecie) TMR chce postawić trzy koleje: kanapę Solisko - Wierch Pośredni, kanapę Solisko - Hala Skrzyczeńska i gondolę Czyrna - Hala Skrzyczeńska. Póki co nie mają jeszcze wszystkich pozwoleń. Jeśli nie uzyskają ich do początku lipca, to na przyszły sezon nic nie zbudują.

Jeśli chodzi o Juliany, to ma tam powstać 8- osobowa kanapa.

Wyciągi orczykowe, które będą zachowane to:

- na pewno orczyki na Małe Skrzyczne (ich dolną stacja będzie przesunięta wyżej)

- prawie na pewno "krótki Julian" (orczyk powyżej Golgoty)

- być może zostaną też podwójne orczyki Czyrna - Hala Skrzyczeńska (tzw. krótkie Górniki - te po prawej, przy trasie nr.1)

6-osobowa kanapa Hala S. - zbocze Małego S. Ma się kończyć przy chatce.

Wszystkie koleje będą miały przepustowość 2400 os/h.

Niektórzy być może zastanawiają się, jak będzie wyglądać Hala Skrzyczeńska z czterema kolejami i podwójnym orczykiem. Podobno górne i dolne stacje kolei i wyciągów mają się kończyć/zaczynać tak, żeby z górnej stacji nie trzeba było podchodzić do stacji dolnej.

Trasy

Jedyne które powstaną, to trasa niebieska Juliany - Solisko (trasa miała powstać dawno temu, ale kasy zabrakło...) i trasa - łącznik SON-COS.

Nic innego nie powstanie, bo w Polsce trzeba uzyskać masę różnych pozwoleń. Dla przykładu - w Austrii proces wylesiania terenu zaczyna się od wycinki kilkudziesięciu ha wzwyż. U nas, żeby zrobić nową trasę, trzeba robić taki proces za każdym razem.

Wszystkie trasy będą poszerzone (część już już tym roku) - przy poszerzaniu nie trzeba uzyskiwać tylu pozwoleń. Golgota będzie poszerzona o kawałek lasu i przecinkę po orczyku (już było nawet o tym pisane).

Naśnieżanie i oświetlenie

Już w tym roku ruszy budowa naśnieżania części tras (najpierw Czyrnej). Naśnieżać będą lance.

Równolegle do ewentualnej budowy kolei, będzie robione oświetlenie trasy z Hali Skrzyczeńskiej i z Wierchu Pośredniego (zielona "ósemka").

Inne

Póki co TMR nie zamierza kupić Brennej wraz z Kotarzem.

Pewnie spora część z Was słyszała o pomyśle budowy gondoli Buczkowice - Szczyrk. Podobno nawet został zrobiony już projekt przez włoskiego Leitnera, ale m.in. przez pieniądze projekt upadł.

To chyba tyle...

Johnny i Mostostal, jak o czymś zapomniałem, to dopiszcie :wink:

Dołączam jeszcze kilka zdjęć z Czyrnej.

9b5cff8dbcd991f88ce67319a5c0493a.jpg

5e23df935e34d0f84fb4cd0a22d05c42.jpg

0a1fff9b0332f9f01ee9ee2a295b364a.jpg

f9fcb806f18b3fa6b24bc8723288edfd.jpg

133323647e2f9d99685e2c9e82f14c0b.jpg

Edytowane przez leitner
  • Like 18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze dodam taką ciekawostkę,odnośnie naśnieżania.Często tu dyskutowaliśmy,że tam nie mają odpowiedniego zbiornika itp. Zostaliśmy zapewnieni,że mimo suszy w zeszłym roku,w Szczyrku wody nie brakuję! Pod tym względem jest tu dobrze,co daje nadzieje,że trasy będą obficie naśnieżane. :angel:

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johnny pisał że mają sprytny plan połączenia son z cos [ nie cos z son] napisałeś o łączniku ale jakieś konkrety jak to chcą rozwiązać by jeździć nie iść. Szkoda że nie rozmawialiście o gopasie. Ogólnie wyciągi to narazie niewiadoma i może wyjść jak zwykle. Widzę że TMR też nie ma sił do Polskich realiów. Brak planów co do nowych tras i rozbudowy ośrodka mnie martwi. Jednak polska rzeczywistość ich przerosła a mają wielkie możliwości by rozbudować to. Szkoda że nie widzą też możliwości połączenia Szczyrku i Brennej to by było spore odciążenie dla infrastruktury drogowej. Gondola Buczkowice Szczyrk to jednak nawet dla mnie film fantastyczny.

Mają pociągnąć krzesło,którego górna stacja będzie gdzieś po środku między Małym Skrzycznem,a Skrzycznem.Stamtąd pociągną trasę do zakrętu 180 stopni na Ondraszku (jest tylko jeden taki).Natomiast przejazd z COS do SON pozostanie niezmieniony. :)

Problemem przy budowie nowych kolei jest tylko czas potrzebny na uzyskanie wszystkich papierów.Jest szansa,że dostaną wszystkie zgody do czerwca i wtedy ruszą budowy,ale jak jest z biurokracją w PL to wszyscy wiemy.Więc lepiej się nie nastawiać... Ale nie jest tak,że to olali i nic nie robią.Podobno w Austrii potrzeba robić jakieś ekspertyzy oddziaływania na środowisko dopiero od powierzchni 60 ha wzwyż,kiedy u nas potrzeba zawsze, nawet do wycinki kilku drzew... :)

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku (jak pewnie wiecie) TMR chce postawić trzy koleje: kanapę Solisko - Wierch Pośredni, kanapę Solisko - Hala Skrzyczeńska i gondolę Czyrna - Hala Skrzyczeńska. Póki co nie mają jeszcze wszystkich pozwoleń. Jeśli nie uzyskają ich do początku lipca, to na przyszły sezon nic nie zbudują.

Aha, czyli tak jak myślałem, nic na razie się w Szczyrku nie zmieni, dałem nawet wyraz temu wczoraj zawiedzionemu Jodkowi co przybył do Szczyrku po 20 latach, a o 15 lat za wcześnie:rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze z historii Szczyrkowskiego... Pierwsze ratraki zakupiono tam jeszcze końcem lat siedemdziesiątych (jeśli dobrze pamiętam to 1978 roku) ale używano sporadycznie,tj. raz na dwa tygodnie... :biggrin: Golgota była tak zryta,że ratraki jechały do góry drogą!!! :biggrin: Ale to były inne czasy... :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożegnanie orczykòw

Trzymam kciuki za inwestycję TMR w Szczyrku. W dniu dzisiejszym mam nadzieję, że pożegnał em ośrodek, który praktycznie się nie zmienił przez ostatnie 15 lat odkąd pierwszy raz tu przyjechałem i się zakochałem w trasach. Na forum się nie udzielam ale czytam sporo. Zwłaszcza o inwestycjach w PL.

Odnośnie Szczyrku mam swoje zdanie, że dużym problemem jest tutaj "specyficzna" mentalność lokalnego społeczeństwa i pewien niezrozumiały opór przed zmianami. Rozumiem TMR, że podchodzi ostrożnie do tych inwestycji. Z racji własnego zawodu wiem jakie formalności trzeba wykonać celem uzyskania odpowiednich zezwoleń i podziwiam zaangażowanie. Wśród części szczyrkowian panuje opinia, że TMR w końcu się podda co mam nadzieję nie nastąpi.

Odnośnie modernizacji ośrodka dziwię się, że na pierwszy ogień przewidziano budowę gondoli. Ja bym poszedł w kierunku krzesła z czyrnej na halę skrzyczenska. W czyrnej jest już zaplecze w postaci kas i infrastruktury. Ta budowa bylaby raczej szybsza i pewniejsza w jedno lato. Na parkingu Kowalskiego wszystko musi powstać żeby gondola mogła funkcjonować.

Mam nadzieję, że dziś w strugach deszczu pożegnaliśmy orczyki z soliska na halę skrzyczenska i za rok będzie można wjechać tam już krzesłem. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że w tym roku mimo słabej aury trasy pod orczykami były w lepszym stanie niż za czasów GAT i S.R w podobnych warunkach. Po jeździe w Wiśle było miło przejechać się lubianą przeze mnie 7 mimo braku widoczności i mokrych po 2h ubrań. Trochę szkoda było sprzętu na dole ale mówi się trudno.

Pozdrawiam garstkę zapaleńców, których dziś spotkałem, zwłaszcza dwóch skiturowcow, który dzielnie szli na M.S., oraz wszystkich którym chciało się przeczytać moje wypociny:rolleyes::

Edytowane przez Rogas
  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i cóż.. Nic dodać nic ująć. Mnie się ryło ucieszyło, że krótki Julek pozostanie bo to drugi po śp. Mullerze z Dolin, wyciąg na którym uczyłem się jeździć. Leitner i Johnny w zasadzie już wszystko ważne powiedzieli. Mnie pozostało tylko podziękować za przemiłe spotkanie ludzi, których z forum wyobrażałem sobie zupełnie inaczej. Jako twórcy VSS (bo rozumiem, że Johnny się do nas przyłączył w sobotę :cheerful:) zostaliśmy w SONie potraktowani bardzo profi. Przyjęci w sali konferencyjnej, rzeczowo i miło poinformowani na każdy interesujący nas temat. Fajnie, że dyr. Przybyła całkiem serio odniósł się do pozostawienia krótkiego Julka właśnie w kontekście obiektu historycznego. Wreszcie sensowni ludzie, umiejący normalnie rozmawiać i mający argumenty a nie tylko "won ze skansenem".

Po godzinnej rozmowie w SON, spędziliśmy jeszcze kilkanaście minut razem w knajpie "ciosanej" na coli i frytkach i rozmowach o "starych Polakach". Obejrzeliśmy teren dokoła wyciągów w Czyrnej pocięty nieco śladami po snowboardowcach lubiących minerały. Podumaliśmy nad smutno dyndajacymi orczykami wyciągów 2/12, które w tym sezonie odpalono dosłownie na kilka godzin tydzień temu. Podnieciliśmy się także osobistym wyciągnięciem najniżej wiszącej na peronie kotwicy - każdy z nas to sobie zrobił...:redface:. Jeszcze rzut oka na wyciągi 1/11, na których w tym sezonie nawet nie powieszono orczyków i pożegnaliśmy się... jak się okazało na kilka tylko minut.

Ponownie spotkaliśmy się na parkingu bo moje auto z tego wszystkiego zgubiło sztrum (zapomniałem światła wyłączyć) i nawet na pych nie chciało zapalić. Dzięki chłopaki, że ze mną tam poczekaliście...

Wizyta w SON - bardzo udana. Zima nie...

Od wczorajszego wieczora leeeejeeeee... a dziś ma być nawet 14*C... :sad:

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze z historii Szczyrkowskiego... Pierwsze ratraki zakupiono tam jeszcze końcem lat siedemdziesiątych (jeśli dobrze pamiętam to 1978 roku) ale używano sporadycznie,tj. raz na dwa tygodnie... :biggrin: Golgota była tak zryta,że ratraki jechały do góry drogą!!! :biggrin: Ale to były inne czasy... :)

Musieli chyba jeszcze rzadziej odpalać bo jeżdżąc tam za dziecka nie pamiętam abym chociaż raz widział pracujący ratrak.

Muldy faktycznie były na Golgocie do pasa.

Lepiej się jeździło między drzewami rosnącymi między trasą a orczykiem.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie modernizacji ośrodka dziwię się, że na pierwszy ogień przewidziano budowę gondoli. Ja bym poszedł w kierunku krzesła z czyrnej na halę skrzyczenska. W czyrnej jest już zaplecze w postaci kas i infrastruktury. Ta budowa bylaby raczej szybsza i pewniejsza w jedno lato. Na parkingu Kowalskiego wszystko musi powstać żeby gondola mogła funkcjonować.

Też wolę kanapy, ale nowa lokalizacja dolnej stacji jest dużo dogodniejsza - nie trzeba piąć się tą wąską dróżką, parking jest obszerny i położony na płaskim terenie...

I tak po cichu liczę, że to jednak przygotowanie pod ew. połączenie z Kotarzem w przyszłości:)

Edytowane przez koliber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że gondola jest tam zaplanowana nie tyle dla narciarzy (chociaż oczywiście dla nich również), ale przede wszystkim dla gości ośrodka nie jeżdżących na nartach. W planach jest znaczna rozbudowa oferty gastronomicznej i rozrywkowej na hali skrzyczeńskiej. Wystarczy popatrzeć w dużych ośrodkach na karczmy przy stokach dostępne "z buta", sporo osób nie jeżdżących wcale na nartach zostawia w nich dużo pieniędzy. Do tego gondola jest bardziej uniwersalna latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.02.2016r. portalsamorzadowy.pl

Jeszcze w tym roku na przejętym przez Tatry Mountain Resorts terenie Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego mają zostać wybudowane dwie koleje. Tak zapowiedział w rozmowie z Portalsamorzadowy.pl Bohuš Hlavatý, prezes tej słowackiej spółki. Jak dodał, także w tym roku pierwsze atrakcje powinny pojawić się w chorzowskim Wesołym Miasteczku, również przejętym przez Tatry Mountain Resorts.

- Cały region się zmienia, więc i te ośrodki muszą się zmieniać, bo ludzie mają dziś możliwość porównywania, widzą jaka jest jakość w innych ośrodkach. Wierzę, że się uporamy z tym wyzwaniem, bo takie samo wyzwanie mieliśmy na Słowacji, gdzie przejęliśmy ośrodki, które miały bardzo piękną historię, ale rzeczywistość wyglądała tak jak Szczyrk dzisiaj – powiedział Bohuš Hlavatý.

Całą rozmowę z prezesem Tatry Mountain Resorts można zobaczyć tutaj: http://www.portalsamorzadowy.pl/wydarzenia-lokalne/tatry-mountain-resorts-w-tym-roku-nowe-atrakcje-w-szczyrku-i-chorzowie,77624.html

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem na gorąco po wizycie w Szczyrku , mimo tego że zostałem zbesztany na forum za moją opinię o stanie faktycznym jak to teraz wygląda dorzucę swoją opinię o planowanych inwestycjach.

Uważam pomysł budowy na początek 2 krzesełek z Soliska za słaby jak nie bardzo słaby dużo widziałem na świecie ośrodków i dla mnie w Solisku powinni postawić dwie gondole oraz duże centrum z parkingiem , sklepami itd taki typowy łacznik. Gondole powinny mieć stacje pośrednie Hala skrzyczeńska / Hala pośrednia - to rozwiazanie dało by mozliwość otwarcia ośrodka już na pocżatku grudnia i jazdę na górze teraz zaprojekotwane krzesła to słaby punkt tego planu .... chyba że liczą na mocną inwersję przez najbliższe kilkadziesiąt lat :tongue:

Małe skrzyczne / Solisko dzieli się na częsci łagodą na górze i poniżej Hali na część trudniejszą - więc między Halą i soliskiem oraz Małe Skrzyczne i Halą - powinny powstać krzesła.

Gondola Czyrne - Hala jak najbardziej ok.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie pozostało tylko podziękować za przemiłe spotkanie ludzi, których z forum wyobrażałem sobie zupełnie inaczej.

To normalne,ja też miałem inne wyobrażenie... :wink:

To też urok takich spotkań.Równie dziękuję za spotkanie! :cheerful:

Jako twórcy VSS (bo rozumiem, że Johnny się do nas przyłączył w sobotę :cheerful:)

Tak na doklejkę,jak najbardziej. :wink:

Na pewno będę was wspierał.

zostaliśmy w SONie potraktowani bardzo profi. Przyjęci w sali konferencyjnej, rzeczowo i miło poinformowani na każdy interesujący nas temat. Fajnie, że dyr. Przybyła całkiem serio odniósł się do pozostawienia krótkiego Julka właśnie w kontekście obiektu historycznego. Wreszcie sensowni ludzie, umiejący normalnie rozmawiać i mający argumenty a nie tylko "won ze skansenem".

To fakt,spotkanie bardzo rzeczowe! Sporo mogliśmy się dowiedzieć,ale też poznać człowieka,który żyje narciarstwem,jak My tu na forum. :cheerful: Szacun!

Ponownie spotkaliśmy się na parkingu bo moje auto z tego wszystkiego zgubiło sztrum (zapomniałem światła wyłączyć) i nawet na pych nie chciało zapalić. Dzięki chłopaki, że ze mną tam poczekaliście...

To dla mnie oczywista oczywistość! Kolegów się nie zostawia,zwłaszcza z odległych okolic. :cool::

jestem na gorąco po wizycie w Szczyrku , mimo tego że zostałem zbesztany na forum za moją opinię o stanie faktycznym jak to teraz wygląda dorzucę swoją opinię o planowanych inwestycjach.

:eek: A kto taki?

Uważam pomysł budowy na początek 2 krzesełek z Soliska za słaby jak nie bardzo słaby dużo widziałem na świecie ośrodków i dla mnie w Solisku powinni postawić dwie gondole oraz duże centrum z parkingiem , sklepami itd taki typowy łacznik. Gondole powinny mieć stacje pośrednie Hala skrzyczeńska / Hala pośrednia - to rozwiazanie dało by mozliwość otwarcia ośrodka już na pocżatku grudnia i jazdę na górze teraz zaprojekotwane krzesła to słaby punkt tego planu .... chyba że liczą na mocną inwersję przez najbliższe kilkadziesiąt lat :tongue:

Duże parkingi ze sklepami... Bądźmy realistami.Tam ani miejsca,ani chęci wśród właścicieli działek...

Zbudowanie stacji pośredniej to spore koszta.Porównywalne z budową dwóch niezależnych wyciągów! Temu ich nie będzie.Po za tym po co tyle komplikacji? Ma być gondola na Halę Skrzeczeńską i to wystarczy,w kontekście otwarcia górnych tras.Ale tam za mała różnica wysokości... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja,dużo więcej niż masz... :wink: :biggrin:

Hehe... :)

Ale i tak nic nie pobije zdziwienia posła Falfusa, jak mnie zobaczył :biggrin: :biggrin: (przed spotkaniem o Mullerze z Tadeuszem T).

Żeby nie odbiegać od tematu, proponuję zająć się tekstem, który wstawił surfing.

Czemu tylko (:wink:) dwie koleje? Chyba się pogodzili, że pozwolenia na wszystkie 3 od razu nie dostaną. Ciekawe, z której zrezygnowali. Obstawiam gondolę albo szóstkę na Wierch Pośredni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że będzie tylko jedna gondola to wg mnie bardzo dobrze. Wolę kanapy - nie trzeba zdejmować nart. Są też tańsze (chociaż dużej różnicy w cenie nie ma).

Johnny i Mostostal, ile mi lat dawaliście? :wink:

Po Twoich pismach do [...] w sprawie Mullera to dychę więcej! Ale jakie to ma znaczenie... ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...