Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Wybór nart skiturowych


Rekomendowane odpowiedzi

To i ja się podłącze z pytaniem o narty.

Kupiłem jeszcze pod koniec zeszłego roku foki Pomoca S Glide, do przycięcia. Z  tabelek na forum odnośnie minimalizmu wydawały mi się ''najbardziej optymalne''. Chciałem do  nart tych co mam  ale jakoś nie znalazłem czasu na docinanie, teraz ceny niższe to zastanawiam się nad może nowym kompletem.

Sprzęt  co mam z mini fokami to po trasach jakoś nie  do końca pewnie  się jedzie, trzeba się kontrolować żeby narta nie odjechała. Zjechać zjazdę ale na tych moich starych bylo dużo lepiej, można było bardziej agresywnie.

Może  to bardziej zasługa butów ( aktualne badziewne do zjeźdżania Scarpa Alien RS wcześniej Pancerne też Skarpa ca 1,5 kg ) albo wiązań ( teraz Haute Route , wcześniejsze szynowe)....nie wiem co bardziej wpływa na komfort zjazdu buty /narty czy wiązania.

Narty to miałyby być szerokość w środku max 85 , choć lepiej mniej.( Szedłem i zjeźdźałem na  brata 86 i to przy moim proflu raczej  nie dla mnie)

Jakiś czas temu szukałem to wtedy cenowo te poniższe  modele cenowo wychodziły OK

Fischer Transalp Carbon 82

Atomic Backland 78/80

Dynafic Blacklite 78   te były trochę droższe i w opisie  że dla ''profi''- ale pod jakim względem?

Nie wiem czym się kierować ( obok ceny)

 Jasne, że  muszą  być lekkie do podchodzenia , pewne na trasie zjazdowej, w puchu to tylko od czasu do czasu.

 

Do tego wiązania - też niejasne czy takie co mam(Haute Route) lekkie czy może ciutke cięższe ,może pewniejsze na zjazd .

Znaczy zastanawiałem się nad

cięższymi ST Rotation ( takie ma żona, niby  DIN Certyfied ale upierdliwe klikanie na tryb Walk ...inaczej się nie da iść)

MNT Shift ( choć te chyba do aktualnych butów według tabelki nie pasują)

i lżejszymi

ATK Crest

ATK Kuluar

 

 

 

Edytowane przez agnel2748
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

88 odpada,

Jak szukałem gdzieś w Grudniu to najniższe ceny były w Niemczech ca 430 euro , teraz ca 315  w pl   1700 , 1800 czyli sporo taniej.

Na moje niecałe ca 180 wzrostu  to chyba   165 rozmiar, (pozostale to 158 i 172 )

edit: jednak po wejsciu glębiej z 311 euro robi sie 389

 

 

 

Edytowane przez agnel2748
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te narty Fisher Transalp Carbon 82 , one jakoś dużo gorsze od tych Dynafitów ??, znaczy chodzi o zjazd bo do podejścia kiedy waga podobna to chyba wielkich różnic nie powinno być .Tam jakieś bajery że łatwo w Dynafitach  foki załozyć nie ma dla mnie znaczenia

( pytam bo u mnie w mieście są za 1300)

albo Atomic Backland w podobnrj cenie.

Edytowane przez agnel2748
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, agnel2748 napisał:

....nie wiem co bardziej wpływa na komfort zjazdu buty /narty czy wiązania.

 

Chyba najbardziej but, później narta a wiązanie najmniej. Dla mnie najbardziej oczywiste jest oszczędzanie na wiązaniu. Na najlżejszym jesteś do przodu o te 200 g (względem np crestów). I chyba te 200 g warto ewentualnie dodać do narty bo między nartami 1000 g a 1200 czy 1300 jest duża różnica.

Trzeba mieć świadomość, że te najlżejsze buty (800 -900) i narty (1000 g) to jest bardzo kompromisowy sprzęt. Trudno oczekiwać, że będzie się dobrze zachowywał w twardym. Mimo wszystko jednak uważam, że w dłuższych tematach to jedyna droga. Bo jak podchodzisz 6 godz a zjeżdżasz 1 to kalkulacja jest oczywista. 

Co do długości to wydaje mi się, że -10 cm do wzrostu to jest rozsądny kompromis. Choć zjeżdżałem kiedyś na -18 cm w miękkim i jakiś specjalnych kłopotów nie było.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, agnel2748 napisał:

A te narty Fisher Transalp Carbon 82 , one jakoś dużo gorsze od tych Dynafitów ??, znaczy chodzi o zjazd bo do podejścia kiedy waga podobna to chyba wielkich różnic nie powinno być .Tam jakieś bajery że łatwo w Dynafitach  foki załozyć nie ma dla mnie znaczenia

Dla mnie system mocowania fok Dynafita jest gorszy od sztywnej ramki z ogonem. Pod warunkiem oczywiście dobrego dopasowania jego długości. Bardzo mi pasuje to u BD. Pomoca też jest OK.

Co do tej narty - chyba od żadnej lekkiej narty cudów bym nie oczekiwał. Są badziewne a jeśli jest wąska to tym szybciej ją wykończysz. W opisie transalpa podają i warstwę titanalu i włókna węglowego więc nawet więcej jak inni. Jak dobra cena to bierz bo geometria wygląda dobrze. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Wujot napisał:

 

Trzeba mieć świadomość, że te najlżejsze buty (800 -900) i narty (1000 g) to jest bardzo kompromisowy sprzęt. Trudno oczekiwać, że będzie się dobrze zachowywał w twardym.

Moje buty Scarpa Alien Rs 900 g to ważą na papierze....normalnie ca 1100g rozmiar 27,5 chyba. Trzeba przyznać, że są bardzo ok do chodzenia bez nart, na nartach jak się właściwie zapnie/ściśnie to przez kilka h zdarza się bez odgniatów, ale w sumie jak dla mnie ten cały Boe system to trochę nieporozumienie, w praktyce za każdym razem inna siła ścisku. Raz odgniaty na piszczelu raz koło kostki, raz na zewnętrznej częsci stopy.....a czasem całkiem bez.

Edytowane przez agnel2748
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem, że moje narty Fischer Hannibal Carbon są zbudowane bardzo podobnie do tych Transalpów. A są całkiem niezłe, w każdym razie lepsze od Waybacków (K2) co je miałem wcześniej. Ale zobaczymy czy wytrzymają chociaż 40 dni intensywnej jazdy.

Ten lekki sprzęt jest mało trwały.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, agnel2748 napisał:

Nie wiem czym się kierować ( obok ceny)

 Jasne, że  muszą  być lekkie do podchodzenia , pewne na trasie zjazdowej, w puchu to tylko od czasu do czasu.

Do tego wiązania - też niejasne czy takie co mam(Haute Route) lekkie czy może ciutke cięższe ,może pewniejsze na zjazd .

 

Na Słowacji ciągle dominuje podejście: dobra narta 90-100 pod butem, lekki but typu Alien czy La sportiva, i lekkie wiązanie pinowe (czasami nawet race-owe).

To co się sprawdza w Tatrach Wysokich, sprawdza się też w niższych górach.

Ja się wzoruję na Słowakach.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MarioJ napisał:

 

Na Słowacji ciągle dominuje podejście: dobra narta 90-100 pod butem, lekki but typu Alien czy La sportiva, i lekkie wiązanie pinowe (czasami nawet race-owe).

To co się sprawdza w Tatrach Wysokich, sprawdza się też w niższych górach.

Ja się wzoruję na Słowakach.

 

Nie wiem czy warunki w tych niższych udaje się osiągnąć aby wykorzystać to 100 pod butem, a wady przy podejściu już Wujot wspominał, nie wyglada mi to na uniwersalny zestaw. U mnie w większości dni jednak częściej twardo niż miękko. No ale ja poranny Marek jestem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sstar napisał:

Nie wiem czy warunki w tych niższych udaje się osiągnąć aby wykorzystać to 100 pod butem, a wady przy podejściu już Wujot wspominał, nie wyglada mi to na uniwersalny zestaw. U mnie w większości dni jednak częściej twardo niż miękko. No ale ja poranny Marek jestem.

 

Był podany zakres 90-100, do wyboru indywidualnego. Jak jeździsz więcej w puchu w dużych górach to 100, jak mniejsze góry, mniej puchu to 90.

Jeśli jeździsz głównie po twardym, to masz podejście "bardzo inne" niż większość. Więc te moje rady nie są kompletnie dla Ciebie. Bez urazy. 

 

Twarde warunki to Dobra narta pod butem 80 i wtedy właśnie twardszy but. Bo na twarde warunki potrzebna jest cięższa narta i trochę sztywniejsze buty niż Alien czy obecny Backland przykładowo.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MarioJ napisał:

 

 

Jeśli jeździsz głównie po twardym, to masz podejście "bardzo inne" niż większość. 

 

Twarde warunki to Dobra narta pod butem 80 i wtedy właśnie twardszy but. Bo na twarde warunki potrzebna jest cięższa narta i trochę sztywniejsze buty niż Alien czy obecny Backland przykładowo.

 

No to ja widać mam takie ''bardzo inne '' wymagania.

Edytowane przez agnel2748
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, agnel2748 napisał:

No to ja widać mam takie ''bardzo inne '' wymagania.

Nie tylko ty, ale we dwóch jesteśmy względem MarioJ mniejszością. Nie mieszkam w górach aby jeździć na warun niestety, choć zdarza mi się. Wiadomo, ze chciałbym. Jeżdżę kiedy mogę. Ot proza życia.

Edytowane przez sstar
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, agnel2748 napisał:

Na moje niecałe ca 180 wzrostu  to chyba   165 rozmiar, (pozostale to 158 i 172 )

Gdybym miał się decydować jeszcze raz na te blacklighty 80 to przy 180 brał bym 172. Mam 173 narta 165 (ale ja zakładałem jakieś turystyczne trasy na zawodach ;)). Okolice Pilska, Skrzycznego jak i słowackie "krzoki" pozytywnie zweryfikowały te 165. 
M.  

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mirekn napisał:

Gdybym miał się decydować jeszcze raz na te blacklighty 80 to przy 180 brał bym 172. Mam 173 narta 165 (ale ja zakładałem jakieś turystyczne trasy na zawodach ;)). Okolice Pilska, Skrzycznego jak i słowackie "krzoki" pozytywnie zweryfikowały te 165. 
M.  

Ja tez raczej 172. Sam mam dłuższe niż wzrost, ale akurat promocja była wiec nie wybrzydzalem, fajnie się jezdzi, No chyba ze między drzewkami ciut gorzej wtedy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@agnel2748-7cm od wzrostu, 86 pod butem, to dla mnie zestaw optymalny. Zostaw wiązania  Haute Route lub zamien na Crest, do nart i butów musisz dojrzeć sam.

Ostatni kilometr stromego zjazdu z Czerwonych Wierchów do Kościeliskiej, ścieżka(wąwóz) 2m to przykład że przydaje się czasami krotka narta ;) 

IMG_20220323_130116.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, surfing napisał:

Wiesiek miło cię znowu czytać.

Zgoda wiązanie najmniej, ale na Crestach mam poczucie znacznie większej stabilności podczas zjazdów w stosunku do starych Dynafit TLT.

A co to jest Dynafit TLT ? :) :) :)

Wiązania Dynafit to gdzieś przy Silvrettach??? :) :) :)

A tak poważniej, to mam minimalistyczne ATK i mniej bym się czepiał wiązania jak butów i nart. Widziałem sporo zestawów z solidnymi butami (tak 3500 g, szerokimi dechami pewnie >>1500 g), a do tego minimalistyczne Plum-y (te wiązania miały szersze płytki do montażu). I ci goście jeździli na tym z Gran Zebru.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, surfing napisał:

Raczej nowsze modele są już bardziej doprecyzowane, np. Dynafit Superlite 150 @mirekn czekamy na opinię.

Moja szersza opinia o ATK Crest

 

Wujot pytał o tlt nie o Dynafit, głupio wyciąłeś w komentarzu zasadnicza treść pytania. Samo tlt niewiele mówi, co innego superlite 150, to jak widać model wiązań. Sam mam wiązania dynafita. Tu inne https://www.polarsport.pl/wiazanie-dynafit-tlt-superlite-2-0-12.html?gclid=CjwKCAjwopWSBhB6EiwAjxmqDXTPBSShV-w14yXCOLgM5scT-GLJqeJh7Nys7mbpf-1e7tuVtV90vhoCfiUQAvD_BwE superlite 2.0 tak zowie się model. Stare tez były doprecyzowane moje to chyba speed turn 2.0, choć mogę się mylić, ale podobne

https://www.polarsport.pl/wiazania-dynafit-tlt-speed-turn-2-0.html

Edytowane przez sstar
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, surfing napisał:

Wiesiek miło cię znowu czytać.

Zgoda wiązanie najmniej, ale na Crestach mam poczucie znacznie większej stabilności podczas zjazdów w stosunku do starych Dynafit TLT.

Czym się ta stabilność objawia?

Bo szczególnie starsze Dynafity miały małą elastyczność boczną więc w odczuciu powinny być sztywniejsze. Do momentu zbyt wczesnego wypięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...