Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sniegu jeszcze trochę jest , gorzej z czasem , mam nadzieję zrobić jeszcze jakąś rundkę żeby choc raz w tym roku zjechać z Kopy np. Słoneczniki, Kopa czy cokolwiek ( widziałem tutaj zdjęcia to chyba się da, skał wystających  prawd. nie ma )

Tak jak pisałem wcześniej krótkie foki  u mnie dają radę na umiarkowane nachylenia .Z mojego regionu  taka przeł Karkonoska, Szrenica czerwonym ,Schronisko pod Łabskim  drogą rowerową, Równia pod Śnieżką niebieskim to prawd. da się podejść  ( tam wiecej niż 25% raczej nie ma w żadnym miejscu )  ale jak stromiej  Kopa ,Grosik, nawet ten Swieradów to bez szans. Jak świeży śnieg to  słabo, kiedy wyślizgany ( np. w torach do biegówek ) też cienko, skosy źle. 

Ale w niektórych nie tak stromych miejscach  kiedy widziałem że na biegówkach dreptali jodełką albo nawet z buta to ja spokojnie szedłem , także jakieś plusy są.   

Po tej 1 trasie oczywiście jasne, że bez długiej foki się  nie da- dlatego  już coś  tam zakupiłem ( stare to nie dość że już ''trochę'' zużyte to jeszcze ca 7  cm za krótkie choć to akurat można było obejść nawet przez ten sprytny zaczep z Decathlonu Coltex).

 

Zobaczymy jak to będzie na  kólkach z czeskimi   asfaltami ( Modre Sedlo, Vyrovka, Cerna Hora,Petrovka, Dvoracy  itd)

Inaczej sens zakupu takiego zestawu żaden.

Ale to już nast sezon..

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie minusy maja krótkie narty (-10 cm) poza tym, ze jesli sa waskie będa tonęły w sniegu na zjazdach bardziej niz te o wiekszej powierzchni?

Plusy to mniejsza waga/szybsze podchodzenie, moze latwiejsze trawersy ( nie bolą tak kostki), latwiejsze manewry w lesie -  to moje przypuszczenia bo dopiero zaczynam skiturowanie. Jak te moje "wnioski" mają sie do rzeczywistosci?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MarioJ napisał:

pięknie to wygląda razem w zestawie,

ja mam hopla na punkcie ładnie dobranego zestawu i technicznie i estetycznie 🙂 

co to za narta ?

Dynafit Blacklight 80 ;) z dedykowana foką.
Ważne, że czarne, czarne wyszczupla :)
IMG_1182.thumb.JPEG.2a05d45615faa5c00e4bd9c9022ad5de.JPEGIMG_1188.thumb.JPEG.2342f96b31f8d00e37eea2a43f8b1976.JPEGIMG_1189.thumb.JPEG.2157fa65a28081342b0185261b1f5dc9.JPEGIMG_1197.thumb.jpeg.618b2999cb108bd299ffeafe59b9d976.jpeg


 

Pozdrawiam
mirekn

Edytowane przez mirekn
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, agnel2748 napisał:

takiego znaczenia nie ma, u mnie i tak pseudo bieganie.

Ciekawy zestaw. Ale mam wątpliwości. Wiązania to turowa petarda "full metal jacket" niezniszczalny produkt, klasa sama w sobie (wiem bo robiłem przymiarki ale taniej dorwałem Dynafity), tylko chyba nie do takiej narty  (a może się nie znam ;) ). Piszesz, że są z lekka upierdliwe ;) może wynika to właśnie z faktu, że to jednak nie typowe wiązania "do biegania". 
Dla mnie tego typu narta to pod wiązania BC.   
Miałem podobny dylemat i też się miotałem bo i speed po grzbietach i rekreacyjne skimo ale i zjechać by się chciało.
U mnie padło na Dynafit Blacklight 80 + dedykowana foka i wiązania Superlite 150.
Do tego buty La Sportiva  Scorpius Cr czyli jednak z językiem i flexem około 100-wy. 
Buty stabilnie prowadzą narty nawet 85 w tali, duża ruchomość a i na trasach turystycznych 20/30 km przy 700m verticala dają spokojnie radę. Ostatnio 21 km około 600 verticla i czas ruchu 3,40 ;) na spokojnie (zjazdy tylko na fokach).
Wiem, że nie ma sprzętu uniwersalnego ale ja bym pod te Twoje wiązania i buty (jeżeli "bieganie" to priorytet) celował jednak w bardzo lekkie turowe narty np. typu Dynafit PDG albo coś dedykowanego do speed-a. Z racową foką i posiadanymi butami/wiązaniami stanowiły by zgrabny komplecik. 
Dla Ciebie jeżeli przesiadasz się z typowego BC długość narty może być problemem, te wszystkie SKIMO to jednak tylko trochę ponad te 162 (regulamin) ale lekkość i taliowanie to w tym przypadku zaleta. A np. takie ufo to brałeś pod uwagę ?
SKI TRAB/La Sportiva  MAESTRO.2 to tylko 970g ale w zjeździe z Twoimi butami/wiązaniami to jednak inna jakość.
Miałeś okazję się zaznajomić z takimi nartami ?

Pozdrawiam
mirekn
   

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mirekn napisał:

Dla mnie tego typu narta to pod wiązania BC.   

Przepraszam ale nie mogę już edytować.
Conrad do tej narty proponuje jako set https://www.sport-conrad.com/en/cross-country/bindings/backcountry/ a https://www.skatepro.com/en-us/744-37062.htm
Czyli jednak BC.

Pozdrawiam
mirekn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2021 o 19:55, agnel2748 napisał:

Foki - Intellgrip - tak jak powyżej liczę że pokażą swój potencjał po czeskiej stronie Karkonoszy

Nadają się na umiarkowane nachylenie- Nartostrada w Świeradowie okazała się w 1 miejscu za stroma ( tam nachylenie jakieś 30%), ślizgały się ,musiałem kawałek z buta bo nie chciało mi się zakłądać tych moich starych.

Dziś to samo - odcinek z Jakuszyc  do Schr na Hali  szedłem na pełnych fokach.

Jak to Marjo J napisał Foki powinny się  5 razy przykleić - no niestety dziś jak przykleiłem te małe to odpadły końcówkę Szrenicy z buta ( starych też nie mogłem przykleić zaczepić). Ale temp -8 a foki miałe w plecaku także zmarzły na pewno.

Takie małe foki to w kieszeni spodni się trzyma :)

Ja tam z książką telefoniczną na brzuchu jeżdżę... ale co robić jak puchu po kolana to i narty szerokie :)

foki.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mirekn napisał:

 Piszesz, że są z lekka upierdliwe ;) może wynika to właśnie z faktu, że to jednak nie typowe wiązania "do biegania". 
 

Upierdliwość- chodziło mi o wpinaie się i wypinanie . Tył oczywiście wchodzi OK ale przód be użycia rąk to raz na ileś tam razy wskoczy .No ale ja jestem  przyzwyczajony do starych wiązań szynowych , może technika przyjdzie z czasem 

5 godzin temu, mirekn napisał:

No tak widziałem to - a jak w takim układzie ze zjazdem nartostradą czy choćby stromym ubitym szlakiem na tych wiązaniach - niestety nie znalazłem w sieci info. Pewnie potrzebna technika Bjoergen.

5 godzin temu, mirekn napisał:


Dla Ciebie jeżeli przesiadasz się z typowego BC długość narty może być problemem, te wszystkie SKIMO to jednak tylko trochę ponad te 162 (regulamin) ale lekkość i taliowanie to w tym przypadku zaleta.
   

 

Nie ja z BC niewiele miałem wspólnego. Kilkanaście lat chodziłem sobie na wąskich Ski Tourach 99/65/82 z wiazaniami szynowymi o długości 169cm .Te obecne mają 175 cm i już widzę że długość pod kątem zjazdu nie jest tu problemem. Może jakby były dłuższe szybciej by się szło po ca .płaskim  ( bo nacisk jakoś inaczej się rozkłada- czytałem ktoś na angielskiej stronie tłumaczył na jakiej zasadzie to działa ale teraz tego nie zjazdę ). Zresztą ja się aż tak zjazdami nie rozkoszuję zamiast puchu wybiorę  wygodną nartostradę , zamiast lasu zdecydowanie  szlak ( najlepiej w miarę szeroki i ubity). ......ani to Ski Tour ani BC 

5 godzin temu, mirekn napisał:


U mnie padło na Dynafit Blacklight 80 + dedykowana foka i wiązania Superlite 150.
Do tego buty La Sportiva  Scorpius Cr czyli jednak z językiem i flexem około 100-wy. 
Buty stabilnie prowadzą narty nawet 85 w tali, duża ruchomość a i na trasach turystycznych 20/30 km przy 700m verticala dają spokojnie radę. Ostatnio 21 km około 600 verticla i czas ruchu 3,40 ;) na spokojnie (zjazdy tylko na fokach).

   

Ten weekend też na próbę  takie coś podobne zrobiłem tj. 25 km i +900m   ,  czas samego ruchu wyszedł podobny niecałe 4 h + 1 h na pierdoły typu zdjęcia,foki  nie było jakiegoś problemu. Tylko że to nie była trasa optymalna pod ten zestaw bo połowa płaskie Jakuszyce połowa konkretniej tj. Szrenica. Generalnie plan jest taki żeby to wykorzystać  po czeskiej stronie Karkonoszy( tam biegowe trasy ciekawsze, stromsze,lepsze widokowo , wyżej położone itd. )  ale teraz nie ma  wyboru bo     zakaz. Chodzi mi o coś jak poniżej, na szybko wyklikane  np.https://ridewithgps.com/routes/35471750   , https://ridewithgps.com/routes/35471800   itp,  , na takim czymś krótkie foki (w połączeniu z normalnymi ) powinny zdać egazmin. 

( normalne Ski Toury też sie da ale może tak będzie bardziej komfortowo)

Kiedyś tam może Dolomity Alpy czy nasze inne od tych co znam góry. 
 

Edytowane przez agnel2748
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, christof napisał:

Jakie minusy maja krótkie narty (-10 cm) poza tym, ze jesli sa waskie będa tonęły w sniegu na zjazdach bardziej niz te o wiekszej powierzchni?

Plusy to mniejsza waga/szybsze podchodzenie, moze latwiejsze trawersy ( nie bolą tak kostki), latwiejsze manewry w lesie -  to moje przypuszczenia bo dopiero zaczynam skiturowanie. Jak te moje "wnioski" mają sie do rzeczywistosci?

Gorzej się jeździ. Weź sobie slalomki poza trasę to zobaczysz. Mocne NW w puchu bo trzeba je wyciągać na śnieg.

W wąskie żleby się bierze takie, żeby się zmieściły.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AndRand napisał:

Gorzej się jeździ. Weź sobie slalomki poza trasę to zobaczysz. Mocne NW w puchu bo trzeba je wyciągać na śnieg.

W wąskie żleby się bierze takie, żeby się zmieściły.

Nieprawda.

Lepiej się jeździ. Zabierz sobie GS poza trasę a zobaczysz że jest jeszcze trudniej niż na slalomkach.

 

Plusy krótkich nart:

 - Łatwiej zrobić skręt

-  Łatwiejsza jazda w głębokim przy małej prędkości

-  Lepsze do lasu

-  i wąskich źlebów.

 

Minusy krótkich nart:

- Mniejsza stabilność przód - tył (skoki, duża prędkość)

- Słabiej niosą przy dużej prędkości

- Gorsze trzymanie krawędzi na twardym

 

 

 

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spiochu napisał:

Nieprawda.

Lepiej się jeździ. Zabierz sobie GS poza trasę a zobaczysz że jest jeszcze trudniej niż na slalomkach.

 

Plusy krótkich nart:

 - Łatwiej zrobić skręt

-  Łatwiejsza jazda w głębokim przy małej prędkości

-  Lepsze do lasu

-  i wąskich źlebów.

 

Minusy krótkich nart:

- Mniejsza stabilność przód - tył (skoki, duża prędkość)

- Słabiej niosą przy dużej prędkości

- Gorsze trzymanie krawędzi na twardym

 

 

 

Po co narty sportowe poza trasę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, christof napisał:

Nie chodzilo o sportowe,  mam okazje kupic narty skiturowe o 12 cm krotsze niz moj wzrost i 80 pod butem. I pytalem o wady/zalety. GS/SL byly podane jako odniesienie

Najogólniej zyski są po stronie podejścia:

- mniej do noszenia/suwania

- wygodne zwroty (szczególnie na głębokim i stromym)

- lepsze trzymanie na twardych trawersach

- wygodniejsze ściąganie fok

Po stronie jazdy raczej minusy, bo nawet w lesie wolę nośność nad manewrem

Ale przy każdej dłuższym wyjeździe wybieram narty krótkie i wąskie. Na jednodniowy warun szersze i dłuższe. Jako podstawowe uważam te mniejsze.

Pozdro

Wiesiek

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Spiochu napisał:

Nieprawda.

Lepiej się jeździ. Zabierz sobie GS poza trasę a zobaczysz że jest jeszcze trudniej niż na slalomkach.

Lepiej w porównaniu do czego?

W GS na wzrost będzie lepiej bo mimo, że wąskie to mają sumarycznie większą powierzchnię niż SL. Natomiast nie będzie tak fajnie jak w AM czy tym bardziej nartach freeride'owych. Przy okazji, brak rockera poza trasą jest upierdliwy bo trzyma narty w zakręcie w głębokim śniegu - narty same z siebie nie wyjdą ze skrętu.

Co do rockera - za krótkie narty turowe o profilu offpiste (duży rocker) mogą mieć jeszcze wadę krawędzi skróconej przez rockery. Więc tam gdzie inni będą jechać po szreni, ty się będziesz modlił żeby się dało zsuw zatrzymać, bo krawędź nie trzyma.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2021 o 08:45, christof napisał:

Jakie minusy maja krótkie narty (-10 cm) poza tym, ze jesli sa waskie będa tonęły w sniegu na zjazdach bardziej niz te o wiekszej powierzchni?

Plusy to mniejsza waga/szybsze podchodzenie, moze latwiejsze trawersy ( nie bolą tak kostki), latwiejsze manewry w lesie -  to moje przypuszczenia bo dopiero zaczynam skiturowanie. Jak te moje "wnioski" mają sie do rzeczywistosci?

 

poza trasę lepsza do jazdy będzie ta krótsza narta skiturowa z rockerem niż długa narta trasowa (sztywna),

nawet sztywny allmountain będzie mniej fajny od dobrej skiturówki z rockerem

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AndRand napisał:

Lepiej w porównaniu do czego?

W GS na wzrost będzie lepiej bo mimo, że wąskie to mają sumarycznie większą powierzchnię niż SL. Natomiast nie będzie tak fajnie jak w AM czy tym bardziej nartach freeride'owych. Przy okazji, brak rockera poza trasą jest upierdliwy bo trzyma narty w zakręcie w głębokim śniegu - narty same z siebie nie wyjdą ze skrętu.

Co do rockera - za krótkie narty turowe o profilu offpiste (duży rocker) mogą mieć jeszcze wadę krawędzi skróconej przez rockery. Więc tam gdzie inni będą jechać po szreni, ty się będziesz modlił żeby się dało zsuw zatrzymać, bo krawędź nie trzyma.

Na SL 156cm jest znacznie łatwiej niż na GS 175-183cm. Sprawdzałem osobiście. Dłuższa narta "niesie" dopiero przy większej prędkości. Jak jedziesz wolno to tylko przeszkadza. Najłatwiejsze narty w głębokim śniegu, na jakich jeździłem miały 133cm (ale szerokie), najtrudniejsze właśnie GS.

Nie podzielam też fascynacji rockerem, jednak w głębokim lepiej sprawdza się narta miękka niż sztywne racówki.

10 godzin temu, Wujot napisał:

Najogólniej zyski są po stronie podejścia:

- mniej do noszenia/suwania

- wygodne zwroty (szczególnie na głębokim i stromym)

- lepsze trzymanie na twardych trawersach

- wygodniejsze ściąganie fok

Po stronie jazdy raczej minusy, bo nawet w lesie wolę nośność nad manewrem

Ale przy każdej dłuższym wyjeździe wybieram narty krótkie i wąskie. Na jednodniowy warun szersze i dłuższe. Jako podstawowe uważam te mniejsze.

Pozdro

Wiesiek

Mam zupełnie odwrotne spostrzeżenia. Dłuższe narty trzymały na trawersach dużo lepiej. Tyle tylko że porównuję 133cm vs 170cm. Nie wiem jak by było 160cm vs 180cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Spiochu napisał:

 

Mam zupełnie odwrotne spostrzeżenia. Dłuższe narty trzymały na trawersach dużo lepiej. Tyle tylko że porównuję 133cm vs 170cm. Nie wiem jak by było 160cm vs 180cm.

Pewnie należałoby powiązać to ze sztywnością i taliowaniem. Dłuższe narty są mocniej wcięte więc co do zasady na podejściu środek mniej pracuje a ugięcie większe. Ale masz rację, że temat może nie być oczywisty bo dłuższa narta ale mniej taliowana może lepiej trzymać.

Chyba miałem bardziej na myśli narty węższe bo tutaj na 100% one lepiej pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wujot napisał:

Pewnie należałoby powiązać to ze sztywnością i taliowaniem. Dłuższe narty są mocniej wcięte więc co do zasady na podejściu środek mniej pracuje a ugięcie większe. Ale masz rację, że temat może nie być oczywisty bo dłuższa narta ale mniej taliowana może lepiej trzymać.

Mocne taliowanie bardzo pogarsza trzymanie na stromym, bo siły działają grawitacyjnie a nie do środka zakrętu. Więc mocno taliowana narta, która znacznie lepiej trzyma w skręcie będzie znacznie gorzej trzymać na stromym. Tak to widzę: image.png.e0fc240b23e18e41781856dc93dc7d9d.png

Edytowane przez AndRand
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spiochu napisał:

Na SL 156cm jest znacznie łatwiej niż na GS 175-183cm. Sprawdzałem osobiście. Dłuższa narta "niesie" dopiero przy większej prędkości. Jak jedziesz wolno to tylko przeszkadza. Najłatwiejsze narty w głębokim śniegu, na jakich jeździłem miały 133cm (ale szerokie), najtrudniejsze właśnie GS.

Nie podzielam też fascynacji rockerem, jednak w głębokim lepiej sprawdza się narta miękka niż sztywne racówki.

Nie chodzi o fascynacje, tylko zwykłą wygodę. Jeździsz z środkiem ciężkości na środku, co jest bardzo wygodne, myślisz o linii i przyjemności zjazdu. Nie musisz prawie się odchylać do tyłu, co jest bardziej męczące.

Rocker też daje bezpieczeństwo jazdy w lesie, trudniej zahaczyć o drzewa, gałęzie nisko pod śniegiem. Oczywiście w lesie w zależności od warunków też będzie trzeba się czasami jeszcze odchylić nawet na rockerze, ale to już nie będzie tak mocno, jak byś tego rockera nie miał.

W jeździe skiturowej nie chodzi o jakiś wielki rocker, ja mam minimalny a już to daje znacząco przyjemniejszą jazdę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, AndRand napisał:

Mocne taliowanie bardzo pogarsza trzymanie na stromym, bo siły działają grawitacyjnie a nie do środka zakrętu. Więc mocno taliowana narta, która znacznie lepiej trzyma w skręcie będzie znacznie gorzej trzymać na stromym. Tak to widzę: image.png.e0fc240b23e18e41781856dc93dc7d9d.png

Ale o so chodzi?

Jakiś opis minimalny by się przydał. pomijając, że układ sił musi bilansować się do zera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...