Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Witam forum-owiczów


my360grad

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tą sytuację zrozumiałem inaczej. Narciarz wyprzedził trajkę a skoro tak to w tym momencie na górze jest trajka i ona ma już obowiązek uważania. Tak to działa.

Pozdro

Wiesiek

przeczytałem to jeszcze raz 

"Z racji, że wykonuje przewidywalne ruchy wykonywałem skręty w lewo i prawo, narciarz był mocno rozpędzony i przecinał mój tor jazdy, zauważyłem go w ostatniej chwili i odbiłem po czym on zajechał mi drogę i zaczął wrzeszczeć, ze prawie bym na niego nie wpadł"

I bardzo możliwe, że źle zrozumiałem...

 

 
Edytowane przez Wujot
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Wujot napisał:

Wydajność. Zajmujesz dwa miejsca na orczyku, pewnie też dwa na kanapie. W gondoli 8 osobowej z zewnętrznymi pojemnikami może wejdzie 4 trajkarzy.

Filmik zamieszczony przez Tomka to manipulacja bo nie obejdzie się w ostatnim przypadku bez demontażu przedniej narty.

Pozdro

Wiesiek

Wiesiek nie czytasz postów. Mowa była o nie przystosowaniu wyciągów narciarskich, nie było mówi na razie o ekonomii tego przedsięwzięcia. Dlatego pytałem gdzie jest tech problem? Czy kanapa jest przystosowana do przewozy narciarzy za założonymi nartami na butach, czy przystosowana do transportu narciarzy na górę? I tutaj poruszymy temat ekonomii i bezpieczeństwa. Przypominam, że warunkiem dostosowania środka transportu obejmuje też przystosowanie danego urządzenia ze wszelkimi zmianami, włącznie bezpieczeństwa samego środka transportu, urządzenia transportowanego i innych czynników zewnętrznych. Kanapa jest przystosowana do transportu osób u nie podlega temu dyskusji, ale już osób z zapiętymi nartami to już szersza dyskusja, bo: wyciąg nie tak skonstruowany, aby odpieta przypadkowo narta była zabezpieczona przed upadkiem na stok, również kijki, które wypadną z rak narciarza mogą pionowo spaść i wbić się pacjentowi w głowę. Narty powinny być przewożone z tylu i zabezpieczone , wtedy możemy mówić o dostosowaniu urządzenia. Z racji ekonomicznych dopuszczono ustępstwa, ponieważ byłyby zbyt wielkie koszty, a przepustowość drastycznie zmalała. Dlatego zadałem pytanie odnośnie co miał na myśli kolega o przystosowaniu przewozu Trikke krzesełkiem. Jak wspomniałem już wcześniej on się klinuje i faktycznie jest niebezpieczeństwo w ostatniej fazie gdy porzeczkę unosimy, ale transport nart ma tez wiele do życzenia ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Wujot napisał:

Ja tą sytuację zrozumiałem inaczej. Narciarz wyprzedził trajkę a skoro tak to w tym momencie na górze jest trajka i ona ma już obowiązek uważania. Tak to działa.

Pozdro

Wiesiek

przeczytałem to jeszcze raz 

"Z racji, że wykonuje przewidywalne ruchy wykonywałem skręty w lewo i prawo, narciarz był mocno rozpędzony i przecinał mój tor jazdy, zauważyłem go w ostatniej chwili i odbiłem po czym on zajechał mi drogę i zaczął wrzeszczeć, ze prawie bym na niego nie wpadł"

I bardzo możliwe, że źle zrozumiałem...

 

 

Nie on wpadłby mi na plecy, potem zajechał mi drogę i miał pretensje, że nie patrzę z tylu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, zaruski napisał:

A wracając jeszcze do popularyzacji ski trikków . Grupą docelową przekazu  " targetem reklamowym " są nieudacznicy , którzy nie radzą sobie na nartach. Gratuluję pomysłu reklamowego producentowi.😂

Jak ta firma reklamuje swoje produkty to chyba nie nam oceniać prawda? To ktoś kto nie radzi sobie na nartach jest nieudacznikiem ... gratuluje wychowania. Mama jest dumna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, my360grad napisał:

Wiesiek nie czytasz postów. Mowa była o nie przystosowaniu wyciągów narciarskich, nie było mówi na razie o ekonomii tego przedsięwzięcia. Dlatego pytałem gdzie jest tech problem? Czy kanapa jest przystosowana do przewozy narciarzy za założonymi nartami na butach, czy przystosowana do transportu narciarzy na górę? I tutaj poruszymy temat ekonomii i bezpieczeństwa. Przypominam, że warunkiem dostosowania środka transportu obejmuje też przystosowanie danego urządzenia ze wszelkimi zmianami, włącznie bezpieczeństwa samego środka transportu, urządzenia transportowanego i innych czynników zewnętrznych. Kanapa jest przystosowana do transportu osób u nie podlega temu dyskusji, ale już osób z zapiętymi nartami to już szersza dyskusja, bo: wyciąg nie tak skonstruowany, aby odpieta przypadkowo narta była zabezpieczona przed upadkiem na stok, również kijki, które wypadną z rak narciarza mogą pionowo spaść i wbić się pacjentowi w głowę. Narty powinny być przewożone z tylu i zabezpieczone , wtedy możemy mówić o dostosowaniu urządzenia. Z racji ekonomicznych dopuszczono ustępstwa, ponieważ byłyby zbyt wielkie koszty, a przepustowość drastycznie zmalała. Dlatego zadałem pytanie odnośnie co miał na myśli kolega o przystosowaniu przewozu Trikke krzesełkiem. Jak wspomniałem już wcześniej on się klinuje i faktycznie jest niebezpieczeństwo w ostatniej fazie gdy porzeczkę unosimy, ale transport nart ma tez wiele do życzenia ... 

Nie są przystosowane. 

Nie są przystosowane trakty (szerokości kołowrotków), nie ma odpowiedniej ilości pojemników na narty (te wozi się na zewnątrz). Aby była jasność z szerokimi zrockerowanymi na tyle nartami też są kłopoty. Nie mniej jednak trajki są zdecydowanie mniej kompatybilne z istniejącymi systemami. Przepustowość systemu też świadczy o przystosowaniu (nieprzystosowaniu) - myślisz, ze projektanci po to robią 8 osobowe gondole aby jechały tam cztery trajki? Podobnie jest z resztą urządzeń. Definicją UDT niczego nie zmienisz.

Nawiasem mówiąc nie chciałem tego ruszać ale skoro już w to brniemy to filmiki Tomka a'propos przejazdu na wyciągach są przykładem marketingowego już nie bełkotu a kłamstwa. Obsługa w gondolach na bank każe zdemontować narty do zasobników i teraz włazisz/wyłazisz z gratem i trzema nartami pod pachami w tłoku wyciągowym. Wiem bo to przećwiczyłem. Więc w gondolach jest mega niewygodnie a w filmiku "no problem". Czy to miałeś na myśli wspominając o rzeczowych argumentach?

Problem jest taki, że my na nartach naprawdę dużo czasu spędziliśmy i znamy tę branżę. A ściemy nienawidzimy.

Pozdro

Wiesiek

 

 

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, my360grad napisał:

...... Narty powinny być przewożone z tylu i zabezpieczone , wtedy możemy mówić o dostosowaniu urządzenia. Z racji ekonomicznych dopuszczono ustępstwa, ponieważ byłyby zbyt wielkie koszty, a przepustowość drastycznie zmalała. Dlatego zadałem pytanie odnośnie co miał na myśli kolega o przystosowaniu przewozu Trikke krzesełkiem. Jak wspomniałem już wcześniej on się klinuje i faktycznie jest niebezpieczeństwo w ostatniej fazie gdy porzeczkę unosimy, ale transport nart ma tez wiele do życzenia ... 

Na mnie już kolego  w tej rozmowie nie licz. Lubie rozmawiać z ludźmi normalnymi a nie z kosmitami.

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zaruski napisał:

Koledzy przedstawili zalety ski trikków , więc ja opisze ich wady . Są ciężkie , nieporęczne w transporcie , mają dużo ruchomych części. Urządzenia wyciągowe stacji narciarskich nie są przystosowane do ich transportu , a w dodatku cena nie jest atrakcyjna.☹️

Z miłą chęcią odpowiem na Twoją opinię i wytknięcie wad. Rozumiem, że jeździłeś i jesteś zaznajomiony ze sprzętem? Czy tylko Twoja opinia jest oparta na obejrzeniu zdjęć i filmów? Ale do rzeczy :)

Skki Trikke nie jest ciężki, tylko współcześni ludzie maja właśnie najsłabsze mięśnie w rękach. Pewnie i Ty do nich należysz. Waga 14,8 kg nie ma znaczenia w jeździe, podczas używania na stoku, czasami trzeba podnieść na bramkach ( w Polsce, poza naszym krajem wszędzie są szerokie bramki i nie podnosimy) lub wnieść do gondoli. Ale to dodatkowy sport i trening dla górnych części ciała. Zresztą wszyscy podczas tej dyskusji podkreślacie, że jedziecie w góry by się zmęczyć. Więc twój argument odpada :)

Nie mają dużo ruchomych części ( dużo mniej niż u narciarza: wiązania, przednie tylnie zapięcie, sprężyny, klamry w butach, suwaki ...). Kierownica na łożyskach ramiona przegubu na elastomerach, które w pewnej przestrzeni mają trzy stopnie swobody ( opatentowana technologia 3CV) . Sprzęt kompletnie bezawaryjny. U was ruchome i to mocno są kolana a u nas wszystkie obciążenia przejmuje rama i krawędź jest utrzymywana przez wewnętrzną rękę. Ruchomości kolana nie ma wcale :). Kolejny argument obalony. :)

KAŻDE URZĄDZENIE WYCIAGOWE JEST PRZYSTOSOWANE DO WWOŻENIA Skki Trikke. Nic nie trzeba zmieniać, modyfikować. Proszę obejrzyj sobie dokładnie trzy filmy jakie zamieściłem powyżej w tej dyskusji, oszczędzi to Tobie błędnych ocen. Kolejny argument obalony :) 

Cena nie jest atrakcyjna, no cóż, narty nowe w markecie można kupić za 1000 zł plus buty za 500 zł. Tutaj się z Tobą zgodzę, masz rację. Tylko dodam pewną uwagę. Wiesz dlaczego sprzęt się dobrze sprzedaje i ludzie są bardzo zadowoleni? Bo wola wydać 3699 zł niż później kilkanaście tysięcy na naprawę kolana, nie licząc bólu, rehabilitacji nieobecności w pracy i strat z tym związanych. Jedni liczą tak inni inaczej. Wybór jest indywidualną sprawą. No i kupując Skki Trikke oszczędzają na instruktorach, bo są w stanie sami się nauczyć jazdy.

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wujot napisał:

Wydajność. Zajmujesz dwa miejsca na orczyku, pewnie też dwa na kanapie. W gondoli 8 osobowej z zewnętrznymi pojemnikami może wejdzie 4 trajkarzy.

Filmik zamieszczony przez Tomka to manipulacja bo nie obejdzie się w ostatnim przypadku bez demontażu przedniej narty.

Pozdro

Wiesiek

Wiesław, absolutnie nie zgadzam się z zarzutem manipulacji. Chłopie, mam w d...e czy Wam się podoba czy nie, to Wasze dwunarciarskie reklamy są manipulacją ( piękna jazda, technika, skoki, a na stokach jakoś nikogo tak jeżdżącego nie widzę, ustaliliśmy już że 90% na dwóch nartach nie potrafi jeździć, ja uważam że więcej, a 100% na Skki Trikke potrafi tak jak na filmach ). U nas żaden film, zdjęcie, pokazana sytuacje NIE JEST ŻADNĄ MANIPULACJĄ!!! Na orczyku bez problemu jeżdżą dwie osoby na kanapie tyle ile jest miejsc. Dla filmów pokazuję dokładnie jak się wjeżdża, jak wygląda wjazd dla osób które same się uczą jeździć by dokładnie widzieli schemat wjazdu. Bo zawsze sa takie wątpliwości. A ja zauważyłem na tym forum nawet osoby z tego forum zadają trywialne pytania mimo, że parę rzeczy w tym wątku na filmach dokładnie pokazałem :)

 

 

Strbskie Pleso (1).JPG

Skki na orczyku, jazda podwójna (1).jpg

Skki, wysiadanie z krzesła.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mitek napisał:

Na mnie już kolego  w tej rozmowie nie licz. Lubie rozmawiać z ludźmi normalnymi a nie z kosmitami.

Pozdrowienia

Czyli co dochodzimy do przepisów to nagle kosmita, taka Twoja argumentacja ? To nie ja układam ustawy, dopuszczenia do ruchu. Widzę, że nie odrabiasz tematu z punktu technicznego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Wujot napisał:

A z tymi gondolami to jak to jest - pakuje się narty do zasobników czy nie?

pozdro

Wiesiek

 

Wiesław, są dwa sposoby przewożenia Skki Trikke gondolą i każdy sposób w dwóch wariantach.

Pierwszy: Wkładasz złożonego Skki Trikke do zasobnika na zewnątrz gondoli tylnymi nartami w otwory przeznaczone do wkładania nart, snowboardów. W wariancie a) odpinasz przednią nartę i wisi ona na smyczy jaką ma każdy Skki w standardzie ( generalnie tego się prawie wcale nie robi) lub b) to zwykle robimy wkładasz cały sprzęt bez odpinania przedniej narty. Jak tutaj pokazane

Drugi sposób: Składasz i jedziesz ze sprzętem wewnątrz gondoli, w wariancie a) z odpiętą przednia nartą ( rzadko to robimy, czasem gdy są stare, małe gondole) lub w wariancie b) nie odpinamy przedniej narty, co pokazane jest również na powyższym filmie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w 1 jak rozumiem jedna trajka blokuje cztery (trzy) sloty?

a w wariancie 2 zajmuje już tylko jedno dodatkowe miejsce?

To jest przystosowanie co się zowie. Z orczykami gdzie czasem nawet narciarze nie zdążą się ustawić w praktyce (szczególnie gdy trzeba się samemu obsłużyć) też będzie inaczej jak na focie.

W

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze teraz całkiem popularne zautomatyzowane wyciągi z opuszczaną belką - masz może instrukcję jak się z tego korzysta? Linki do podciągania - na to też jest patent? Moze uważasz, że wymyślam jakieś niestworzone problemy - otóż oba wymienione patenty są często stosowane w kluczowych fragmentach systemu. Na odcinkach nie do ominiecia.

Uważam, że urządzenia ON są umiarkowanie przyjazne trajkom a te ostatnie obniżają przepustowość.

Pozdro

Wiesiek

 

 

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Wujot napisał:

czyli w 1 jak rozumiem jedna trajka blokuje cztery (trzy) sloty?

a w wariancie 2 zajmuje już tylko jedno dodatkowe miejsce?

To jest przystosowanie co się zowie. Z orczykami gdzie czasem nawet narciarze nie zdążą się ustawić w praktyce (szczególnie gdy trzeba się samemu obsłużyć) też będzie inaczej jak na focie.

W

Nie chce mi się już udowadniać że nie mamy garba. Widzicie same problemy ( taki typowy Polak, uwierz mi w innych krajach gdzie jeżdżę mam same pozytywne odzewy, kciuki w górę, i same dobre słowa, a jak ktoś nie rozumie to pyta i obserwuje) , mam nadzieje, że na stoku się spotkamy i będę miał po pachy śmiechu jak będziecie mieli ze zdziwienia oczy jak 5 zł. Zawsze w całym swoim życiu widzisz "szklankę do połowy pustą"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wujot napisał:

Są jeszcze teraz całkiem popularne zautomatyzowane wyciągi z opuszczaną belką - masz może instrukcję jak się z tego korzysta? Linki do podciągania - na to też jest patent? 

Uważam, że urządzenia ON są umiarkowanie przyjazne trajkom a te ostatnie obniżają przepustowość.

Pozdro

Wiesiek

 

 

 

Laitnerr i Skki Trikke.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz tyle pozytywnych odzewów to czemu nikt na tym nie jeździ i do tego tak płaczecie w tym wątku?

Od początku pisałem, żeby spróbować skki. Każdy sam sobie to oceni. Nie jestem zamknięty w przeciwieństwie do Ciebie. Nie masz cienia pojęcia o jeździe sportowej, freeride czyli normalnej kontynuacji hobby narciarskiego. Zamiast tego wpuszczasz ludzi w kanał bez przyszłości. Popatrzyłem na Twoją jazdę i nic się nie zmieniło w ciągu tych 8 lat. I nie jest to jazda na krawędzi co najwyżej krawędziopodobna. O ciętej nie wspomnę. Nie znudziło Ci się?

Reagujemy na propagandową ściemę. Dlaczego nie odniosłeś się do mojej propozycji zmian w koszu aby było bez wysiłku? Twoje propozycje są identiko. Sprowadzają się do lekko. Dlaczego kosza nie uprawiasz bez wysiłku??? Sprawa jest prosta z trikke żyjesz. Myślę, że wersja kołowa dogorywa więc przerzuciłeś się silniej na stok. Sam zresztą Ci to mówiłem, że tu jest większy potencjał.

Sprzedajesz ersatz a reklamujesz go jako odkrycie.

Pozdro

Wiesiek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzisz na stoku nikogo na Skki Trikke bo masz oczy jeżdżąc na dwóch nartach wpatrzone na 2-3 metry przed sobą. Lodu i muld szukasz i się tego boisz :D 

Żyję z pasji. Zazdrościsz? 

propagandowa ściema? ha, ha, ha, Skki to najbezpieczniejsza forma narciarstwa zjazdowego i Twoje zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni. Dwie narty są nieporównywalnie bardziej niebezpieczne i trudne. Każdy wybiera co uważa za stosowne. Nic na siłę. Ale chętnie wyzwę Ciebie na pojedynek stokowy. Warunki do ustalenia.

Za to u Ciebie się zmieniło :D  

 

 

Stubai 08 i wiesiek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...