Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomość ze Szczyrku.

Wśród społeczności szczyrkowskiej roznosi się informacja o planach przedłużenia od strony Lipowej drogi ekspresowej w kierunku Szczyrku i przebicie tunelu pod Skrzycznem z wylotem w Górnym Szczyrku w miejscu osławionego już przy kilku zapowiedziach inwestycji - parkingu u "Kowalskiego" pod Czyrną. Bardzo proszę kolegów z zaprzyjaźnionego portalu społecznościowego o sprostowanie tej informacji. A może naszej redakcji coś wiadomo. Ja dowiedziałem się od chłopaków z parkingów w Czyrnej.

Poza tym ponoć trwa wykup gruntów pod parkingi w okolicznych miejscowościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miejsce jest i tak poszerzone. Od góry jest miejsce, aby wychamowac lub najechać szerszym łukiem. Przypomnę, że tutaj dojeżdżasz do górnej stacji krzesła i ograniczenie prędkości narciarzy jest wskazane.

racja, a swoją drogą jak zima dobra będzie, to trasa zapewne będzie też po lewej stronie od słupów oświetlenia (patrząc od dołu) - może nie ratrakowana, ale wyjeżdżona przez narciarzy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość ze Szczyrku.

Wśród społeczności szczyrkowskiej roznosi się informacja o planach przedłużenia od strony Lipowej drogi ekspresowej w kierunku Szczyrku i przebicie tunelu pod Skrzycznem z wylotem w Górnym Szczyrku w miejscu osławionego już przy kilku zapowiedziach inwestycji - parkingu u "Kowalskiego" pod Czyrną. Bardzo proszę kolegów z zaprzyjaźnionego portalu społecznościowego o sprostowanie tej informacji. A może naszej redakcji coś wiadomo. Ja dowiedziałem się od chłopaków z parkingów w Czyrnej.

Poza tym ponoć trwa wykup gruntów pod parkingi w okolicznych miejscowościach.

Koncepcja opisana w Gazecie Szczyrkowskiej: - "pomysł od czapy" to i tak łagodne określenie:

- Zjazd z S-69 na wyskości Godziszki/Słotwiny - prawie 5 km nowej drogi, a potem TUNEL DŁUGOŚCI 6 KM ! - to chyba wystarczy na temat realności powstania czegoś takiego, podany koszt koło MILIARDA ! - za drogę zapewniająca nowy dojazd do ośrodka w który będzie zainwestowane sto kilkadziesiąt milionów. Pomijając nawet fakt że cały tunel w szczycie sezonu byłby jednym wielkim korkiem...

Ktoś kto taki pomysł zaprezentował - nie wiadomo po co, bierze coś naprawdę mocnego,

taniej wyjdzie dostarczanie tam narciarzy helikopterami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja opisana w Gazecie Szczyrkowskiej: - "pomysł od czapy" to i tak łagodne określenie:

"To jest słuszna koncepcja! Jezioro się przeniesie......"

Zwróć uwagę, że przy dużych inwestycjach dużo się wydaje, no i można duzo zarob... Och, ugryzłem się w język. Nie, nie, dużo ludzi będzie miało pracę.....

W Soczi można było budować autostrady? A co, u nas nie można tunelu? Co, my gorsi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie Gubałówki z Harendą?

Burmistrz Zakopanego chce zmian zagospodarowania przestrzennego na fragmencie pasma gubałowskiego. Niemal wszyscy mieszkańcy poparli zmiany i są chętni do działań. Nowe stoki miałyby powstać od Harendy przez Rafaczówki, Kotelnicę, Furmanową aż po stoki Gubałówki. Nie ma tam TPN, więc jest szansa, żeby ekolodzy nie przeszkadzali inwestycji. Ponadto dzięki zagospodarowaniu Gubałówki od strony Furmanowej, będzie można wytyczyć trasę omijającą działkę państwa Byrcynów.

http://wiadomosci.onet.pl/podhale/nowe-wyciagi-i-trasy-narciarskie-w-zakopanem-wladze-miasta-obiecuja-rozbudowe/8fg4wb

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3865917,zakopane-burmistrz-prowadzi-konsultacje-ws-wyciagow-narciarskich,id,t.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 km tunelu? A jak takie wyczyny przeżyją krety, nornice, dżdżownice i inne rzadkie gatunki? Mam nadzieję, że szanowna Pracownia wybije ten pomysł z głowy! :wink:

Spoko, spoko.... Nic im nie będzie! Mało, dobrze zarobią bo to one zapewne będą to drążyć...;-) Wtedy Wszawobrodzi nie podskoczą a i dotatcję z UE dostaną za innowacyjność i ekobudowę....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według prezydenta Zakopanego wszyscy zagłosowali za, tylko 1% nie zagłosowało. Wydaje mi się to dziwne, chociaż może mieszkańcy zobaczyli, że bez turystów to długo nie pociągnął, a narciarze z Zakopanego odpływają... yyy... tzn. odjeżdżają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według prezydenta Zakopanego wszyscy zagłosowali za, tylko 1% nie zagłosowało. Wydaje mi się to dziwne, chociaż może mieszkańcy zobaczyli, że bez turystów to długo nie pociągnął, a narciarze z Zakopanego odpływają... yyy... tzn. odjeżdżają :)

Ten jeden procent to pewnie Byrcyny... swoją drogą obiecywali otwarcie trasy przed wyborami lokalnymi i znowu nas oszukali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunel - mrzonka

Wiadomość ze Szczyrku.

Wśród społeczności szczyrkowskiej roznosi się informacja o planach przedłużenia od strony Lipowej drogi ekspresowej w kierunku Szczyrku i przebicie tunelu pod Skrzycznem z wylotem w Górnym Szczyrku w miejscu osławionego już przy kilku zapowiedziach inwestycji - parkingu u "Kowalskiego" pod Czyrną. Bardzo proszę kolegów z zaprzyjaźnionego portalu społecznościowego o sprostowanie tej informacji. A może naszej redakcji coś wiadomo. Ja dowiedziałem się od chłopaków z parkingów w Czyrnej.

Poza tym ponoć trwa wykup gruntów pod parkingi w okolicznych miejscowościach.

Witam,

Drogi w Pl warte taką kasę jak 1 mld pln. budowane są wyłącznie ze środków budżetowych, ponieważ: żadnej gminy, żadnego regionu, żadnego województwa nie stać na budowę tak drogich inwestycji. Z kolei ważne dla kraju projekty budowy dróg zawarte są w opracowanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Programie Budowy Dróg Krajowych- aktualny obejmuje projekty do 2023 roku. Zawiera on dwie kategorie: drogi ekspresowe i autostrady oraz obwodnice miast. Obie są podzielone na listy: podstawowe i rezerwowe. W żadnej z nich nie ma obwodnicy / nie ważne czy z tunelem / Szczyrku. Nota bene bardzo istotna z punktu widzenia transportu krajowego obwodnica Węgierskiej Górki - jedyny brakujący odcinek drogi ekspresowej S69 / po dokończeniu budowy odcinka Buczkowice - Żywiec - termin ukończenia jej- lipiec 2015 - zbudowanie tego odcinka byłoby możliwe może szybciej ale w Pietrzykowicach zjechała skarpa / pomiędzy BB a granicą w Zwardoniu znajduje się na liście rezerwowej ze względu na koszty - 1,4 mld pln za 8,5 km bo trzeba też robić tunele / dwa / i wiadukt.

Żadna droga, której projektu nie ma w PBDK nie powstanie do 2023 roku!

Tak więc opowieści o możliwości budowy tunelu w Szczyrku za 1mld to megabujda na resorach.

Słowacy ze swojej strony budują kontynuację S69 od Zwardonia do Svrcinovca. Wg projektu w 2018 od BB do Cadcy za wyj. ww. brakującego odcinka obejścia Węgierskiej Górki będzie droga ekspresowa / dla nas narciarzy dużo szybciej np. do Velka Raca /. W projektach obwodnic od S69 w kierunku Szczyrku jest tylko obejście Buczkowic od obecnego ronda kończącego na razie S69 w Rybarzowicach, do granicy Buczkowice/ Szczyrk -ale koszt powstania takiej trasy to parędziesiąt mln. pln a nie miliard.

Reasumując, nawet gdyby wszawobrodzi z uma soszli i wyrazili zgody na taką budowę, po prostu nie ma na nią kasy.

Pozdro A.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Drogi w Pl warte taką kasę jak 1 mld pln. budowane są wyłącznie ze środków budżetowych, ponieważ: żadnej gminy, żadnego regionu, żadnego województwa nie stać na budowę tak drogich inwestycji. Z kolei ważne dla kraju projekty budowy dróg zawarte są w opracowanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Programie Budowy Dróg Krajowych- aktualny obejmuje projekty do 2023 roku. Zawiera on dwie kategorie: drogi ekspresowe i autostrady oraz obwodnice miast. Obie są podzielone na listy: podstawowe i rezerwowe. W żadnej z nich nie ma obwodnicy / nie ważne czy z tunelem / Szczyrku. Nota bene bardzo istotna z punktu widzenia transportu krajowego obwodnica Węgierskiej Górki - jedyny brakujący odcinek drogi ekspresowej S69 / po dokończeniu budowy odcinka Buczkowice - Żywiec - termin ukończenia jej- lipiec 2015 - zbudowanie tego odcinka byłoby możliwe może szybciej ale w Pietrzykowicach zjechała skarpa / pomiędzy BB a granicą w Zwardoniu znajduje się na liście rezerwowej ze względu na koszty - 1,4 mld pln za 8,5 km bo trzeba też robić tunele / dwa / i wiadukt.

Żadna droga, której projektu nie ma w PBDK nie powstanie do 2023 roku!

Tak więc opowieści o możliwości budowy tunelu w Szczyrku za 1mld to megabujda na resorach.

Słowacy ze swojej strony budują kontynuację S69 od Zwardonia do Svrcinovca. Wg projektu w 2018 od BB do Cadcy za wyj. ww. brakującego odcinka obejścia Węgierskiej Górki będzie droga ekspresowa / dla nas narciarzy dużo szybciej np. do Velka Raca /. W projektach obwodnic od S69 w kierunku Szczyrku jest tylko obejście Buczkowic od obecnego ronda kończącego na razie S69 w Rybarzowicach, do granicy Buczkowice/ Szczyrk -ale koszt powstania takiej trasy to parędziesiąt mln. pln a nie miliard.

Reasumując, nawet gdyby wszawobrodzi z uma soszli i wyrazili zgody na taką budowę, po prostu nie ma na nią kasy.

Pozdro A.

Dobrze prawisz Areski, ale nie bierzesz pod uwagę wielu czynników mających wpływ na powstawanie tych planów i dróg. Wiesz, plany, projekty, zawsze można zmienić. Zauważ, że droga nr 7 z Krakowa do Warszawy kiedyś miała być autostradą, póżniej miała być gotowa na Euro w 2012, a dziś jest prawie połowa 2015r i..... w Szydłowcu!!!!! zapier pomiędzy kurami. To samo w Miechowie i Słomnikach. Zauważ, że na jesieni są wybory parlamentarne. Co, sądzisz, że dotychczasowy układ pozostanie? Nawet jakby pozostał, zawsze komuś może zależeć na zmianach. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna jest też tutaj BDI, aby narciarze z Krakowa mogli szybciej dojechać do Korbielowa i Szczyrku. To nie jest daleko, ale obecnie jedzie się strasznie długo.

Nie zgodzę się z Tobą Hextor! Nie jedzie się strasznie długo a BARDZO strasznie długo!:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunel - mrzonka cz. 2

Dobrze prawisz Areski, ale nie bierzesz pod uwagę wielu czynników mających wpływ na powstawanie tych planów i dróg. Wiesz, plany, projekty, zawsze można zmienić. Zauważ, że droga nr 7 z Krakowa do Warszawy kiedyś miała być autostradą, póżniej miała być gotowa na Euro w 2012, a dziś jest prawie połowa 2015r i..... w Szydłowcu!!!!! zapier pomiędzy kurami. To samo w Miechowie i Słomnikach. Zauważ, że na jesieni są wybory parlamentarne. Co, sądzisz, że dotychczasowy układ pozostanie? Nawet jakby pozostał, zawsze komuś może zależeć na zmianach. :smile:

Witam, jeszcze raz od początku:

ok. załóżmy, że zmienia się opcja / wczoraj częściowo już się zmieniła / i ktoś nowy bardzo ważny uważający, iż pracować za 6 tys. to głupota i wstyd, uwielbia narty w Czyrnej i chce tego tunelu jak Bronek reelekcji. Polska to nie putinowy sojuz więc przejść trzeba przez wszystkie procedury:

- po pierwsze uzyskanie decyzji środowiskowej - tunel musiałby oddziaływać na obszar Natura 2000 znajdujący się na plecach COS-u, a więc jeśli nawet nie doszłoby do drugiej Rospudy to przy wszystkich protestach, odwołaniach, kasacjach itp. zajęłaby ta procedura co najmniej 10 lat / czas - per analogiam z innymi podobnie oprotestowanymi budowami /

- po uzyskaniu DŚu projekty - przynajmniej 1-2 lata

- potem uzyskanie ZNRid-u kolejny rok przynajmniej

- następnie procedura przetargowa 1- 2 lata

- budowa: tunele pod Luboniem o dł. 3 km w ciągu S7 maja czas budowy 60 miesięcy !, tu byłoby 6km i zgodnie z przepisami trzeba także zrobić drugi równoległy tunel ratunkowo - serwisowy - 12 km drążenia !

tak więc szczęśliwie po 20 latach kończy się ta budowa - jaka jest szansa, że ten nowy ważny będzie jeszcze u koryta?

Ale najważniejsze: KASA. Budowa wszystkich autostrad, ekspresówek i obwodnic w latach 2015 - 2023 ma kosztować 93 mld. złotych, jak coś się uda zaoszczędzić na przetargach to pieniądze spływają na listę rezerwową gdzie na drugim miejscu jest S69 - obejście Węgierskiej Górki mające już większość papierów po uzgodnieniach, które już z 8 - 9 lat czeka na głupie 1,4 mld pln. A ten szczyrkowski tunel z racji długości to pewnie byłoby lepiej niż 1mld x 2. Wreszcie po wybudowaniu wszystkich odcinków z listy podstawowej i rezerwowej nadal będzie jeszcze 100 ważniejszych obwodnic miast niż tunel dla garstki pasjonatów.

A to, że Bumer przeganiasz kury w Szydłowcu / hobby na lato? - wrzuć fotki / to też dowód na to, że po prostu brakło kasy. Dla pocieszenia S7 odcinek Lubień - Rabka jest na podstawowej i jest nawet po pierwszym etapie procedury przetargowej - czyli za ok. 6 lat jak dobrze pójdzie jest szansa przestać gonić kury.

Pozdro A.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Areski, jak się zaoszczędzi na przetargach, to za rok będzie trzeba remontować te drogi. Tak jak było w przypadku autostrad - niedługo po otwarciu, zaczął pękać asfalt... Chociaż podobno to było zamierzone :rolleyes::

Na szczęście we wszystkich obecnie trwających przetargach oprócz kryterium ceny jest też kryterium gwarancji : standardowo obecnie 20 lat. Mądry Polak po szkodzie - ale przynajmniej teraz jak się droga sypnie to wykonawca musi wyremontować. Zresztą te oszczędzania to nie tylko nasza domena. Pepiki machnęły autostradę między Ostrawą a naszym słynnym mostem w Mszanie, po roku tak się rozlatuje, że długimi odcinkami jest 60/h, i wcale ich policja nie musi tego pilnować bo jest tak prosto, że już przy 61/h urywa zawieszenie. Wg pogłosek wykonawca zaoszczędził na 1 warstwie drogi. Pozdro A.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki @Areski za rzeczowe rozwinięcie tematu. Ja, tak o tych zmianach, to sobie trochę tak sarkastycznie i przekornie, można powiedzieć, zażartowałem. Obaj doskonale wiemy, że przygotowanie inwestycji do realizacji to nie jest zadanie ani proste, ani łatwe, ani krótkotrwałe. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że nie ma "rzeczy" niemożliwych. Szczególnie gdy w grę wchodzi kasa i władza. Widziałem już takie "potwory", "maszkary" techniczno-użytkowe, tyle odstępstw od pierwotnych założeń wprowadzanych przez laików będących u władzy, że mało co mnie może zdziwić. Nawet ta oceniana w postępowaniu przetargowym gwarancja też nie do końca do mnie przemawia, ale to juz temat na inną rozmowę. A jaką masz pewność, że firma będzie chciała przez cały okres udzielonej gwarancji istnieć w tej samej formie prawnej, czy w ogóle istnieć? (Dam tu choćby przykład Hydrobudowy).

A co się zaś tyczy "bardzo szybkiej jazdy", to juz politycy wraz z policją nam ją skutecznie wybija z głowy. Ja juz, po wprowadzeniu nowych przepisów, zapłaciłem 200 zł za szybkość. A czeka nas jeszcze podwyżka wysokości mandatów tak, że będą one dostosowane do zarobków posłów!:eek:

Stali zbójcy w krzakach na jakimś zadupiu przy 3 chałupach, a ja wypadłem z lasu na skraju którego był znak "obszar zabudowany", jakieś 200-300 m od najbliższej chałupy. Było 85 km/h. Dobrze, że odbiłem sobie tą karę grajac u bukmacherów w zakładach na wyniki wyborów. Mówię Wam, satysfakcja jest słodka!:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...