Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk - COS Skrzyczne


naczos

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, ptk89 napisał:

@JC

Masz więcej info na temat naśnieżania? Czy będzie budowane na dolnej części, ewentualnie jakie trasy? Czy będzie rozbudowane na górnych trasach powyżej Jaworzyny? Jakiś zbiornik na wodę powstanie?

Na dzień dzisiejszy inwestycje skupione są na przebudowie kolei. O naśnieżaniu na razie nie ma mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, JC napisał:

Na dzień dzisiejszy inwestycje skupione są na przebudowie kolei. O naśnieżaniu na razie nie ma mowy.

Logicznie jeśli w cokolwiek pakuje się kasę to trzeba mieć perspektywę zysku. Jaka jest perspektywa zysku bez śniegu i narciarzy? Chociaż w sumie robią nie za swoje, za nasze podatników, więc nie ma problemu. Jak się zwróci to się zwróci, a jak nie to trudno. Taki Kotowicz powinien odpowiadać własnym majątkiem za takie decyzje!

Polska myśl inwestycyjna - co roku jest zielona trawa zamiast narciarzy, ale kolejka nowa musi być. Białka jako chyba jedyna działa do dziś dzień i zarabia chociaż "jakieś" pieniądze, podczas gdy wszędzie indziej trawa wystaje, a sezon to nawet nie wiadomo kiedy wystartuje! Polska k***a!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, fredek321 napisał:

Sam chyba jako pierwszy podałem informację kilka miesięcy temu o tym przetargu. Przetarg jedno, a postępy w realizacji to drugie. Dlatego zapytałem JC jak wygląda temat naśnieżania na dzień dzisiejszy.

Nie tędy droga do przebudowy ośrodka w czasach jakie obecnie mamy. Najpierw powinny powstawać potężne systemy naśnieżania by w ogóle ośrodek mógł działać i zarabiać. Będzie dużo narciarzy i kasy to kolejnym etapem powinna być wymiana wyciągów. Ośrodki są dzisiaj pozamykane nie dlatego, że nie mają wyciągów tylko dlatego, że brakuje śniegu. Martwi mnie też to, że na tle Białki czy BSA to TMR ze swoimi lancami wydaje się amatorem, mając do dyspozycji dużo lepsze tereny(wyższe partie). U nich na wysokości 2000 m n.p.m sezon jeszcze leży i kwiczy, a w Białce na wysokości 800-1000 m n.p.m sezon już się zaczął. Nie wróży to dobrze dla SONu, a COS prowadzi podobną politykę. Do Białki jeżdżę co roku na okres świąteczno-noworoczny jakby z braku alternatywy w Polsce. Na tym etapie sezonu są pewni, mają otwarte wiele tras. Jest ścisk i trasy są mało ciekawe no ale co mam zrobić jak na takim SON czy COS wystaje trawa i nie wiadomo kiedy ruszą. Dla kogoś kto planuje wyjazd chociaż 2 miesiące wcześniej musi być tak zwana "gwarancja śniegu". Jakby był pewny śnieg to bez zastanowienia pojadę jeździć do Szczyrku, bo mają TOP3 najatrakcyjniejszych tras w Polsce.

Za rok o tej porze będzie pewnie to samo i jedynie Białka oraz BSA będą czynne. Pozostałe zobaczą klientów-narciarzy...na kamerkach konkurencji.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kolej na Jaworzynę jest istotniejsza od naśnieżania dolnej partii. Pewnie, że fajnie było by zjechać na sam dół czego mi się od lat już nie udało zrobić z wiadomej przyczyny. Ale zdecydowanie bardziej mnie irytuje jak mi tyłek przymarza do starego krzesła jak się telepie do góry przez kilkanaście minut. Już sama góra to niezły ośrodek ale fakt, że trzeba na dole swoje wystać w kolejce, żeby potem doznać wątpliwej przyjemności jazdy starym krzesłem często mnie skutecznie zniechęca. Jedna i druga inwestycja jest potrzebna a kolejność prac właściwa.

I mniej jadu proszę bo komentarze o tym, że jest źle i będzie źle bo "Polska k***a" nie wnoszą za wiele. Wszyscy wielcy architekci i ekonomiści :) Jak nie robią nic to "Polska..." a jak robią to w złej kolejnośći albo źle i znowu "Polska..." :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, christofer30 napisał:

Jakiego koloru będą bubliny

Żółte

@ptk89 pamiętaj, że na Chopoku powyżej pewnej wysokości (w Tatrzańskiej Łomnicy jest podobnie) dość często wieje wiatr uniemożliwiający naśnieżanie (cały śnieg wylatuje poza trasę). Ale masz rację - COS prowadzi podobną politykę co TMR.

Najlepiej, żeby w COS-ie zrobili tak jak w SON-ie - wraz z nową koleją powstaje nowy system naśnieżania. Pytanie czy będą mieli na raz tyle kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ptk89 napisał:

Sam chyba jako pierwszy podałem informację kilka miesięcy temu o tym przetargu. Przetarg jedno, a postępy w realizacji to drugie. Dlatego zapytałem JC jak wygląda temat naśnieżania na dzień dzisiejszy.

Nie tędy droga do przebudowy ośrodka w czasach jakie obecnie mamy. Najpierw powinny powstawać potężne systemy naśnieżania by w ogóle ośrodek mógł działać i zarabiać.
Za rok o tej porze będzie pewnie to samo i jedynie Białka oraz BSA będą czynne.

Miałem już nie pisać,ale... Pełna racja bo Skrzyczne i okoliczne szczyty mają wysokość  800-1200m.n.pm. a większość tras narciarskich znajduje się na wysokości 450-800m.np.m. Tereny te potrzebują, przy postępującym  AGW potężnego Sytemu naśnieżania a wyciągi to sprawa drugorzędna.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Niestety nie macie odpowiedniej wiedzy o realiach budowania stacji narciarskich, o projektowaniu systemów naśnieżania, a przede wszystkim żaden z was nie bierze pod uwagę podstawowego faktu dot. COS-u... to nie jest prywatna firma! COS rządzi się innymi prawami niż BSA, TMR czy Kotelnica!

Jak czytam, że ludzie z TMR-u źle zaprojektowali naśnieżanie...
Wierzcie mi, mało jest lepszych specjalistów niż TMR.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xczabajx napisał:

Moim zdaniem kolej na Jaworzynę jest istotniejsza od naśnieżania dolnej partii. Pewnie, że fajnie było by zjechać na sam dół czego mi się od lat już nie udało zrobić z wiadomej przyczyny. Ale zdecydowanie bardziej mnie irytuje jak mi tyłek przymarza do starego krzesła jak się telepie do góry przez kilkanaście minut. Już sama góra to niezły ośrodek ale fakt, że trzeba na dole swoje wystać w kolejce, żeby potem doznać wątpliwej przyjemności jazdy starym krzesłem często mnie skutecznie zniechęca. Jedna i druga inwestycja jest potrzebna a kolejność prac właściwa.

I mniej jadu proszę bo komentarze o tym, że jest źle i będzie źle bo "Polska k***a" nie wnoszą za wiele. Wszyscy wielcy architekci i ekonomiści :) Jak nie robią nic to "Polska..." a jak robią to w złej kolejnośći albo źle i znowu "Polska..." :)

Przepraszam ale nigdy nie zrozumiem myślenia jakie przedstawiasz. Jadę do Szczyrku pośmigać to problemem jest to, że nie mam gdzie śmigać, a nie to, że dupa mi marznie na krześle. Nie mówię, że wymiana krzesła jest zbędna, ale cholerka jedziesz nim dwa razy w ciągu dnia po 15 minut(wjazd i zjazd), bo na więcej nie pozwala brak śniegu. To taki dramat?

Podstawą do zarabiania pieniędzy na narciarstwie jest śnieg. Nie ma śniegu to nie ma narciarzy i kasy. Dla mnie samo to, że COS się rozwija jest bardzo fajne, ale chronologia rozwoju woła o pomstę do nieba. Pan Kotowicz piastuje stanowisko państwowej firmy, więc ma gdzieś takie rozkminianie - on dostaje kasę trochę z Unii, trochę z budżetu Państwa i postanawia, że robi jak mu pasuje. Nikt go pewnie z tego nie rozliczy. Ja prowadzę biznes i wiem, że na inwestycje trzeba najpierw zarobić pieniądze, nikt mi ich nie da. Białka pokazuje to nam w praktyce jak się robi kasę i jak się powinno rozwijać. Zaczynali od starych krzeseł i tras na jednym zboczu, ale postawili na pewny śnieg, długie godziny otwarcia itp. Teraz co roku stawiali nowe, ciepłe kanapy, budowali zbiorniki na wodę. Mówimy o faktach nie o przypuszczeniach. Wejdź jutro na kamerki Białki i COS - policz narciarzy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, JC napisał:

Panowie! Niestety nie macie odpowiedniej wiedzy o realiach budowania stacji narciarskich, o projektowaniu systemów naśnieżania, a przede wszystkim żaden z was nie bierze pod uwagę podstawowego faktu dot. COS-u... to nie jest prywatna firma! COS rządzi się innymi prawami niż BSA, TMR czy Kotelnica!

Jak czytam, że ludzie z TMR-u źle zaprojektowali naśnieżanie...
Wierzcie mi, mało jest lepszych specjalistów niż TMR.

To, że COS nie jest prywatną firmą widać na kilometry. Nie przejmuje się czy będą zyski, bo strumyk kasy z budżetu jest nieograniczony. Nawet jak coś pójdzie nie tak, to Kotowicz straci posadę, ale konsekwencji żadnych poważnych nie poniesie. To działa na zasadzie masz 40 mln i działaj sobie, jak nie pójdzie to trudno. Eksperyment bez konsekwencji. I tutaj nie trzeba mieć wiedzy apropos stacji narciarskich, tylko wiedzę na temat prowadzenia biznesu tak by na nim zarabiać. Od tego wiedzy jaki sprzęt użyć itp to się ma doradców-fachowców w danej dziedzinie, ale kierunek zawsze wyznacza właściciel bo to on odpowiada za powodzenie lub niepowodzenie. W przypadku państwowego COS nie ma żadnej odpowiedzialności.

TMR dam szansę i będę obserwował, ale jak widzę jedną armatkę na dole Golgoty i może jeszcze jedną gdzieś w połowie to mnie krew zalewa. Pomysł z lancami jest dla mnie chybiony, biorąc pod uwagę ich wydajność w porównaniu z armatkami. W Białce stoi się czasami po 30 minut w kolejkach do wyciągu, tyle ludzi przyjeżdża i zostawia kasę. W Szczyrku nie widziałem tych tłumów. Robimy zakład kto w przyszłym sezonie będzie miał dłużej otwarty ośrodek - Białka, SON czy COS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



TMR dam szansę i będę obserwował, ale jak widzę jedną armatkę na dole Golgoty i może jeszcze jedną gdzieś w połowie to mnie krew zalewa.


Akurat Golgota ma nawet niezłe naśnieżanie. TMR nie będzie teraz kupował armatek, skoro za rok chcą zrobić porządny system naśnieżania z lancami.


W Szczyrku nie widziałem tych tłumów. Robimy zakład kto w przyszłym sezonie będzie miał dłużej otwarty ośrodek - Białka, SON czy COS?


Zauważ, że Białka ma praktycznie same niebieskie trasy. Takie jest dużo łatwiej naśnieżyć i utrzymać niż czerwone czy czarne. Chociaż zobaczymy...

Logicznie jeśli w cokolwiek pakuje się kasę to trzeba mieć perspektywę zysku. Jaka jest perspektywa zysku bez śniegu i narciarzy? Chociaż w sumie robią nie za swoje, za nasze podatników, więc nie ma problemu. Jak się zwróci to się zwróci, a jak nie to trudno. Taki Kotowicz powinien odpowiadać własnym majątkiem za takie decyzje!


Domyślam się, że Kotowicz sam nie podejmuje decyzji co do zakupu kanapy za 20mln. Pewnie decyduje też o tym centrala z Warszawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minutes ago, mig12345 said:

A przesunięcie gornej stacji dolnego odcinka o 10 w prawo i przedłużenie o o 50 jest niemozliwe? Utrzymanie obecnej paranoi to paranoja. ... ;-)

Dokładnie, jeśli nie ma możliwości połączenia wyciągów tak, żeby nie trzeba było wysiadać, to powinni pociągnąć dolny troszkę wyżej, tak jak to jest często na świecie :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem informację, że w przyszły weekend zostaną uruchomione trasy na Skrzycznem. Od tego sezonu rusza pozostała część trasy FIS z Dolin przez Kanion. Czyżby kładka została latem przebudowana? Tylko jak zauważył dziś mój braciszek jak znieść kolejny wyjazd krzesełkiem na Jaworzynę. Spróbować jednak trasy należy, muszę się przyznać że nigdy tamtędy nie śmigałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2016 o 18:48, Góral spod Skrzycznego napisał:

Znalazłem informację, że w przyszły weekend zostaną uruchomione trasy na Skrzycznem. Od tego sezonu rusza pozostała część trasy FIS z Dolin przez Kanion. Czyżby kładka została latem przebudowana? Tylko jak zauważył dziś mój braciszek jak znieść kolejny wyjazd krzesełkiem na Jaworzynę. Spróbować jednak trasy należy, muszę się przyznać że nigdy tamtędy nie śmigałem.

Góralu, czy jesteś w stanie zaznaczyć na mapce COS jak przebiega ta trasa przez Kanion do dolnej stacji starej kolejki na Jaworzynę? Jako miejscowy może lepiej znasz tereny, dla mnie to kompletna magia :)

Edytowane przez ptk89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Kończy się czarna trasa i stamtąd najkrótszą drogą pod kolejkę poprzez niebieską. Trzeba tylko pokonać wzniesienie, w tym celu wybudowano kładkę dwa lata temu, którą trzeba było przebudować. Bez tego nie ma łącznika.

OK teraz jasna sprawa. Orientujesz się jak wyglądają warianty czerwony i niebieski poniżej Dolin? Funkcjonują one jeszcze jako tako czy zarosły krzakami na 2 metry?

Ewentualnie też Kaskada na samej górze jak wygląda jej temat? Rok temu zamknięta, zapuściłem się tam to jakby sporo śniegu wywianego, naśnieżania zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...