Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Mamad, również doceniam Cię za inicjatywę, ale w tym przypadku głównym (a przynajmniej nie jedynym) problemem (nie) są ośrodki narciarskie, tylko ogólnie temat budownictwa i środowiska. Dlatego, według mnie, lepiej jest napisać do Ministerstwa Środowiska oraz do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (tylko treść petycji musi być wtedy nieco inna). Co prawda w tym przypadku jest większe prawdopodobieństwo, że petycja zaginie, jednak jest na to jeden sposób - aby pod petycją podpisała się jakaś organizacja - stowarzyszenie, fundacja itp. Wtedy mają chyba 3 tygodnie na odpowiedź. Chętnie jako stowarzyszenie byśmy pomogli, ale po pierwsze formalnie jeszcze ono nie istnieje, a po drugie nasze cele są bardziej narciarskie, chociaż na upartego dałoby się pod to podciągnąć.

Inna sprawa, że to deweloperzy powinni zainterweniować.

Daj znać jak ktoś odpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam stanowisko leitnera z jednym zastrzeżeniem miałem kiedyś okazję zobaczyć jak funkconuje obróbka korespondencji w ministerstwie. Do ministra na biurko trafia może 1/10 kosrespondencji reszta jest rozsyłana po całym ministerstwie do wiceministrów , departamnetów róznych biur i delegarutr więc możliwośc zagnięcia korespondencji lub braku odpowiedzi jest duże myślę że około 75%. Jedyną rada jest dostarczenie petycji do kancelarii i tam poproszenie o potwierdzenie przyjęcia np. na kopii wtedy jednak też nie ma całkowitej gwarancji reakcji niektóre sprawy trafiaja a/a a w odpowiedzi jest że sprawa wymaga długiego czasu rozpatrzenia, dokładnego zbadania całej sprawy,  przygotowania wielu konsulatcji w rezultacie czego ludzie są tak długo zwodzeni aż ich cierpliwość pęknie i daja za wygraną a kwity po roku idą do zniszczenia i po sprawie albo trzeba zaczynać wszystko od początku wtedy okazuje się że to jest walka z wiatrakami. Na koniec jedno zdanie posłowie dopiero wtedy coś zrobia jeżeli to przyniesie im wymierny zysk nie lub zbiją na tym kapitał nie koniecznie finnasowy.

Edytowane przez Milzbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cos trzeba robic. Niedawno zmieniono (m. in) jedno słowo w prawie budowlanym i problem wielu absurdalnych blokad został rozwiązany.... (usunięto słowo 'ostatecznej' z określenia decyzji o pozwoleniu na budowę jaka upoważnia do rozpoczęcia robót a w konsekwencji również warunkuje pozwolenie na uzytkowanie).
Moim zdaniem największym hamulcem są przepisy ( a często bardziej procedury) środowiskowe....


  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwośc zagnięcia korespondencji lub braku odpowiedzi jest duże myślę że około 75%. Jedyną rada jest dostarczenie petycji do kancelarii i tam poproszenie o potwierdzenie przyjęcia (...)


Jeśli do urzędu państwowego pisze organizacja pozarządowa, to mają obowiązek odpowiedzi. W przypadku braku odpowiedzi można iść do sądu. Problem w tym, że odpowiedź może być krótka i niesatysfakcjonująca. Na to rady nie ma (chyba, że sprawą zainteresują się duże media).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrek911 napisał:

Panowie, zarzucając kwestie polityczne - ktoś z doświadczenia wie, jakie warunki narciarskie panują co roku w Szczyrku po 20 lutego, aż do początku marca?

Zazwyczaj da się pojeździć, w ostatnich latach ocieplenia zdarzały sie jedynie początkiem stycznia a już po 10 lutego było OK. Poza tym Golgota ma zawsze 1m śniegu, Juliany nieźle, górą Fis pewna, no i oczywiście BK i od tego sezonu BSK to pewniaki.

 

Edytowane przez Góral spod Skrzycznego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Zazwyczaj da się pojeździć, w ostatnich latach ocieplenia zdarzały sie jedynie początkiem stycznia ...

 

Trzymajmy się faktów. Akurat w zeszłym sezonie mrozy trwały od 29.12.15 do 24.01.16.  Grudzień i luty były rekordowo ciepłe bo prawie 5 st powyżej średniej za lata1981-2010. Mrozy były suche z symboliczna pokrywa śnieżną (3-6cm) i w styczniu 4 razy jeździłem na śniegu prawie w 100 procentach wyprodukowanym sztucznie. W SON byłem dwa razy w styczniu ,w czasie mrozów i byłem mocno zawiedziony ,bo były czynne tylko trzy trasy (siódemka, Golgota i 10-tka0). Było to po dobrych kilku dniach solidnie mroźnych a warunki na tych trasach tylko dostateczne. Liczę ,że w tym roku SON poprawi się z naśnieżaniem bo inaczej poprzestanę na wyjazdach do Nowej Osadzie gdzie byłem dwa razy (tez w czasie styczniowych mrozów) a warunki były zdecydowanie lepsze niż w SON. Mój optymizm jest większy w stosunku do BSA bo jak tutaj widzę ,,czynią tam cuda''. Tylko ,ze tam będzie problem z dojazdem ,ale coś wykombinuję. .Nadchodząca zima jawi się w aktualnych prognozach coraz cieplejsza ,ale nie aż tak jak trzy poprzednie.

Edytowane przez janek57
korekta
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mamad napisał:

Tu powiem Luty był ciepły ale w górach najlepszy warun był luty marzec...

Ta prawda  odnosi się do wyższych partii gór, ponad 700 m.n.p.m. W Nowej Osadzie, na Soszowie, Cieńkowie... i na większości tras SON-u warunki w lutym 2016 były słabe. Krewni i znajomi w lutym jeździli w wymienionych S.N. i nie byli zadowoleni bo czynne były nieliczne trasy i bardzo mokro.Na Pilsko i Kasprowy mało kto z mojego grona znajomych i krewnych narciarzy jeździ. Na Kasprowym w kwietniu już były fatalne warunki co odczułem na własnym... kolanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z czołowych portali przeczytałem dzisiaj coś ala wywiad z prezesem zarządu TMR.  Oświadczyłon, że wciągu 2-3 lat TMR zamierza zainwestował 260 mln złotych w Szczyrku.  Ta kwota ma się przełożyć na 6 nowych kolei i docelowo 40 km tras.

Nie znam się kompletnie na kosztach wybudowania np. 1 kolei linowej o długości powiedzmy 500 czy 1000 metrów, ale czy te 260 mln to nie jest przesadzona kwota?

Nigdy jeszcze nie byłem w Szczyrku bo te orczyki mnie zniechęcają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Slavko napisał:

Na jednym z czołowych portali przeczytałem dzisiaj coś ala wywiad z prezesem zarządu TMR.  Oświadczyłon, że wciągu 2-3 lat TMR zamierza zainwestował 260 mln złotych w Szczyrku.  Ta kwota ma się przełożyć na 6 nowych kolei i docelowo 40 km tras.

Nie znam się kompletnie na kosztach wybudowania np. 1 kolei linowej o długości powiedzmy 500 czy 1000 metrów, ale czy te 260 mln to nie jest przesadzona kwota?

Nigdy jeszcze nie byłem w Szczyrku bo te orczyki mnie zniechęcają.

Zastanów się trochę. W SONie nie ma nic oprócz gór. We wszystko trzeba zainwestować. Koleje to jest to, co widać na pierwszy rzut oka. Naśnieżanie... już mniej. Wielu narciarzy nawet nie pomyśli, ile z tych milionów zostanie w "wielkim dole na wodę", ile zostanie zakopanych w ziemi. Poczytaj sobie o przebudowie Soliska, gdzie będzie wybudowany tunel, już został przykryty potok, trzeba przesunąć drogę.

Do tego dojdzie budowa infrastruktury: restauracje, wypożyczalnie, parkingi, toalety, bary, tid. Znając TMR wszystko będzie z najwyższej półki.

To wszystko kosztuje. Inwestor jednak wie, że to się opłaci i z czasem zwróci.
Przykład Białki jest najlepszym dowodem, że można zrobić najlepszą stację narciarską w Polsce nawet nie mając gór ;)

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleje to jest to, co widać na pierwszy rzut oka. Naśnieżanie...


Do tego dochodzi poszerzenie tras i wytyczenie nowych a będą one dość kosztowne. Pierwsza (łącznik z COS-em) będzie potrzebowała wielu robót ziemnych i umocnień zważając na podłoże. Druga trasa (Juliany-Solisko) wymaga wieku opłat środowiskowych, które mogą iść w setki tys zł.
Ma powstać także tor saneczkowy i większe oświetlenie.
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, leitner napisał:

 


Do tego dochodzi poszerzenie tras i wytyczenie nowych a będą one dość kosztowne. Pierwsza (łącznik z COS-em) będzie potrzebowała wielu robót ziemnych i umocnień zważając na podłoże. Druga trasa (Juliany-Solisko) wymaga wieku opłat środowiskowych, które mogą iść w setki tys zł.
Ma powstać także tor saneczkowy i większe oświetlenie.

Właśnie które trasy będą oświetlone. Ma być 5,5 km oświetlonych tras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, leitner napisał:

 


Trasa Hala Skrzyczeńska - Suwarniata - Suche - Solisko (czerwona), 8 (ta krótka na Hali Pośredniej), Golgota i może coś jeszcze na Julianach.

Fajnie że cała siódemka w porównaniu do tego co jest teraz czyli mały kawałek siódemki suche - solisko to jest coś. Czyli te koleje które mają być budowane za pół roku będą również do jazdy nocnej a może i przyszła ósemka na hali pośredniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SON-ie uruchamiają fabrykę śniegu działającą do +35 stopni i magazynowanie śniegu w lecie. Brzmi świetnie i przy obecnych zimach może być to niebawem kierunek dla wielu naszych ośrodków. Btw mógłby mi ktoś wyjaśnić jak magazynuje się śnieg w okresie letnim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SON-ie uruchamiają fabrykę śniegu działającą do +35 stopni i magazynowanie śniegu w lecie. Brzmi świetnie i przy obecnych zimach może być to niebawem kierunek dla wielu naszych ośrodków. Btw mógłby mi ktoś wyjaśnić jak magazynuje się śnieg w okresie letnim?

A kto ci o tym powiedział? Bo to nie prawda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SON-ie uruchamiają fabrykę śniegu działającą do +35 stopni i magazynowanie śniegu w lecie. Brzmi świetnie i przy obecnych zimach może być to niebawem kierunek dla wielu naszych ośrodków. Btw mógłby mi ktoś wyjaśnić jak magazynuje się śnieg w okresie letnim?


Nie pomyliły Ci się przypadkiem ośrodki? Fabryka śniegu i magazyn są na Beskid Sport Arena.

A co do sposobu magazynowania śniegu, to, najkrócej mówiąc, śnieg (a właściwie góra śniegu) jest przykrywany białymi plandekami. Zanim zostanie przykryty jest utwardzany za pomocą roztworu wody i soli. Przez lato śniegu trochę ubędzie (na BSA 45), ale większość powinna zostać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilsko ogłosiło otwarcie górnych tras na górze za tydzień, Skrzyczne też a co w SON? Postanowiłem to sprawdzić. Muszę powiedzieć, że śnieżą na całego i pewnie również wkrótce otworzą pozostałe trasy w Solisku i Juliany:

WP_20161204_006.jpgWP_20161204_008.jpgWP_20161204_010.jpgWP_20161204_012.jpgWP_20161204_017.jpgWP_20161204_024.jpg

 

Poza tym na trasach jest 60 cm naturalnego śniegu, pewnie już z niego można by ubić trasy w kierunku Małego Skrzycznego:

WP_20161204_035.jpgWP_20161204_036.jpgWP_20161204_037.jpg

W połowie orczyka na Małe odbijam w kierunku Malinowa, żeby dotrzeć na Wierch Pośredni i tak jak przewidywałem droga jest przetarta przez skutery. Jakoś muszą się przemieszczać pomiędzy stacjami ośrodka, widoki:

WP_20161204_038.jpgWP_20161204_042.jpgWP_20161204_043.jpgWP_20161204_045.jpg

Szuram do celu a tu nagle koniec śniegu. Droga rozorana przez koparę. 1,5km przechodzę trochę lasem, trochę z nartami na plecach by wkrótce dotrzeć pod szczyt Malinowa i do ścieżek, które zazwyczaj latem zarośnięte krzewami są nie do odnalezienia a dziś to arterie komunikacyjne:

WP_20161204_046.jpgWP_20161204_054.jpgWP_20161204_055.jpgWP_20161204_057.jpgWP_20161204_060.jpg

Ledwo żywy połykam kiełbaskę w Iglo i gorącą czekoladę z adwokatem i zsuwam się Golgotą na nic innego nie mam już siły. Golgota zrypana totalnie. O tej porze to normalne. Ludzi tłok, pewnie lepiej w Korbielowie:

WP_20161204_065.jpgWP_20161204_066.jpgWP_20161204_067.jpg

 

 

 

WP_20161204_059.jpg

Edytowane przez Góral spod Skrzycznego
  • Like 32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...