Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi



Pod każdym, bo nie będzie drugiego takiego ośrodka w Polsce, który ma takie góry, czyt. trasy wraz z taką infrastrukturą. Białka, super nowoczesna, ale gór sobie nie zbuduje.

Dokładnie tak! Pod względem infrastruktury SON także prześcignie Białkę. W ogóle Szczyrk wróci do czasów swojej świetności technicznej (oczywiście proporcjonalnie do możliwości). W jednej miejscowości 9 kolei wyprzęganych (100% wszystkich!) a jak uda się z Krajowym Centrum Sportów Zimowych, to jeszcze więcej. Żadne ze znanych mi kurortów narciarskich nie ma takiej statystyki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, JC napisał:

Pod każdym, bo nie będzie drugiego takiego ośrodka w Polsce, który ma takie góry, czyt. trasy wraz z taką infrastrukturą. Białka, super nowoczesna, ale gór sobie nie zbuduje.

 

Fajnie, że powstanie jakaś alternatywa. I to tak blisko Śląska, gdzie mieszkam. Może trochę puściej zrobi się dzięki temu w innych ośrodkach, w tym w wymienionej Białce? I zyska ona na atrakcyjności? Ale spokojnie z hurra optymizmem. Oni jeszcze nawet pozwoleń nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, WojtekM napisał:

Fajnie, że powstanie jakaś alternatywa. I to tak blisko Śląska, gdzie mieszkam. Może trochę puściej zrobi się dzięki temu w innych ośrodkach, w tym w wymienionej Białce? I zyska ona na atrakcyjności? Ale spokojnie z hurra optymizmem. Oni jeszcze nawet pozwoleń nie mają.

O pozwolenia już się nie martw. Po drugie dwie koleje już stoją - Skrzyczne i Beskid. Wkrótce ruszą prace przygotowawcze do postawienia kolei na Jaworzynę. A SON - tak jak pisałem, już rozpoczął pierwsze prace, dokumentacja jest gotowa, a ja... mam już zakupione dwie pary kaloszy na przyszły rok! Więc... muszą budować, bo co ja z nimi zrobię ;)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie nr 1 pod względem długości kolejek do wyciągów, najbardziej zapchanej urazówki i zapchanych kwater a miejsce trzeba będzie zaklepywać na kilka lat wprzód. To takie fajne..??


Przesadzasz. Nie będzie tak źle. Te "kapeluchy" jak wstaną o 11 i pojadą do Czyrnej, to nie będą miały gdzie zaparkować ;) No chyba że TMR ze Szczyrkiem zbudują parking w Buczkowicach...

Jacek, od czerwca do października planuję być w Szczyrku kilka razy - na początku przy budowie kanapy na Jaworzynę a potem w SON-ie. Jak mi się uda, to spróbuję dogadać się z słowackim dyrektorem Leitnera, żeby nie było problemów z wejściem na budowę (Ty i tak wejdziesz ;)). Gdzieś mam chyba telefon do niego.
Dowiedziałeś się, które orczyki zostaną? Niby dyr. SON mówił nam o tym, ale chciałem się upewnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to co się wyprawia w branży turystyczno-rozrywkowej, to przechodzi ludzkie pojęcie. Jeszcze 3-4 lata temu powstawało 2 x więcej kolei linowych w Czechach i Słowacji, dziś bijemy je na głowę pod względem tempa inwestycji. 9 wyprzęganych kolei w jednej miejscowości, z tego wszystkie miękkie i kryte! Nowe trasy poniżej Jaworzyny - z tego co widziałem na mapce, będą aż cztery warianty zjazdu: jeden pod kolejką, drugi dawną przecinką Kaskady, trzeci grzbietem "Widokowej", czwarty dochodzący z boku, od FIS. Tylko nieco poniżej Jaworzyny Kaskady chyba nie będzie wykorzystana, a szkoda. Do tego Czarna Góra, Kasina Wielka, Słotwiny... wszystko 6-os. Ponadto TMR już wiosną uczyni z zapuszczonego lunaparku w Chorzowie jeden z najładniejszych parków rozrywki w Europie, a drugi (Energylandia) ma postawić rok później najwyższy mega-coaster w europie, bijąc na głowę całą Europę i 99% świata. Do Szczyrku też może zjechać masa gości zza granicy, więc rzeczywiście kameralnie to tu nie będzie:)

 

Z Mostostalem się zgadzam w jednym - chciałbym bardzo, by powstał jakiś ośrodek wzorem wielu słowackich, gdzie wjeżdżamy na górę szybkim talerzykiem (nie podwójnym orczykiem, których nie cierpię!), a zjeżdżamy po zupełnie pustej, ogromnie szerokie polanie (Rużomberok-Malinne, górna polana Donovaly itp.). Bez nowoczesnych kanap, kolejek do wyciągów i po 2-krotnie niższych cenach. Moim zdaniem zdecydowanie byłoby zapotrzebowanie na coś takiego, bo wielu ludzi z czasem chciałoby uciec od zgiełku, o czym świadczy chociażby wzrost zainteresowania turystyką ski-tourową.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, koliber napisał:

... Nowe trasy poniżej Jaworzyny - z tego co widziałem na mapce, będą aż cztery warianty zjazdu: jeden pod kolejką, drugi dawną przecinką Kaskady, trzeci grzbietem "Widokowej", czwarty dochodzący z boku, od FIS. Tylko nieco poniżej Jaworzyny Kaskady chyba nie będzie wykorzystana, a szkoda....

 

Ciekawa informacja. Czy można prosić o więcej szczegółów, a najlepiej jakąś mapkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby taki ośrodek jak SON miał szanse funkcjonować muszą korzystać z niego narciarze. Brak narciarzy = brak kasy = brak ośrodka. Dla mnie to proste. Ciesze się bardzo, że TMR ruszył i wiem, że im się uda. 

Jak pisałem kiedyś do Szczyrku jeżdżę od dobrych nastu lat ze względu właśnie na różnorodność tras. Może jestem tym "kapeluchem" bo jeżdżę 3 letnim samochodem i korzystam ze smartfona (również na stoku). Nie mam problemu z korzystaniem z orcyków, ale teraz wymaga się dostępności ośrodka dla wszystkich. Nie pojadę tam, gdzie problemy z jazdą (= brak przyjemności ) będzie miała moja rodzina. I to decyduje o tym, gdzie wydam swoje pieniądze. Jakbym miał możliwość podjechania co sobotę na 3-4 godziny jazdy to pewnie zupełnie by mi to nie przeszkadzało, ale na wyjazd parodniowy to już nie te czasy.

Myślę, że wielu z Was zna opinię części szczyrkowian: "co by nie było i tak ludzie przyjadą", co dziś się już nie sprawdza. Widać to na przykładzie obłożenia Szczyrku i wspomnianej wcześniej Białki. Teraz mimo wszystko Szczyrk stał się "lokalny" co widać po rejestracjach na parkingach co skutkuje brakiem obłożenia miejsc noclegowych i widać po branży gastronomiczno-turystycznej.

A kolejki.. Będąc w Białce (powinno być raczej jak bywałem w Białce - mam już wręcz do niej  awersję) zawsze witam stok jako jeden z pierwszych (wtedy też parkuję tuż koło kanap:D ) max 2-3 godziny jazdy i zjeżdżam ze stoku. Nie jestem jedyny. A potem jazda wieczorna. I tak jestem zdania, że odbudowa renomy Szczyrku potrwa parę sezonów więc trochę czasu jazdy na pustych stokach nam jeszcze zostało :)

Mam plany odwiedzić Szczyrk w grudniu, Jestem ciekaw BSA, zmian w COS no i tras SON-u.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sman napisał:

Ciekawa informacja. Czy można prosić o więcej szczegółów, a najlepiej jakąś mapkę

Miałem na myśli obecną mapę COS, tyle że bez naśnieżanie te trasy praktycznie nie istnieją. Ale widać, że są inaczej poprowadzone niż kiedyś. Przede wszystkim ma być (albo już jest) wyprofilowany dojazd od trasy FIS do dolnej stacji kolei (dawniej trasa nie była wykorzystana poniżej Dolin). Dawniej Kaskada biegła w dół od razu z Jaworzyny, a teraz prowadzi przez Doliny jakąś nową przecinką od dolnej stacji talerzyka "Doliny II" w kierunku krzesełek. Ondraszek tak samo - dawniej przebiegał po prawej stronie kolei (patrząc z dołu).

http://www.skrzyczne.cos.pl/skrzyczne.php?go=mapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam szczegółów dotyczących własności gruntów na Polanie Hondraski  ( te po prawej przed Jaworzyną  patrząc z dołu ),...to tylko moje domysły polegające na obserwacji zabudowy tamtych terenów.

Najzwyczajniej moja wyobraźnia podpowiada mi,że Kaskada musi "opuścić" Hondraski bo tam same działki prywatne.Zresztą cała masa narciarzy przeżywała katorgi zjeżdżając Kaskadą od Jaworzyny w dół.Niestety szerokość całej trasy pozostawiała wiele do życzenia,nie mówiąc już o kilku newralgicznych a niezwykle wąskich odcinkach i to akurat te najbardziej nachylone.

Co do przecinki z Dolin...

...zawsze była taka przecinka,ale niezwykle wąska.To nie był nawet rodzaj nartostrady o szerokości Ondraszka,była to ścieżka między drzewami.

Edytowane przez MB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MB napisał:

...zawsze była taka przecinka,ale niezwykle wąska.To nie był nawet rodzaj nartostrady o szerokości Ondraszka,była to ścieżka między drzewami.

Tak, ale czy nie mówisz przypadkiem o tej "ścieżce", którą wracało się z trasy FIS na Widokową? Bo z mapy wynika, że ma być jeszcze inna przecinka, trochę wcześniej (zaznaczyłem na czerwono).

A tzw. polana Hondraski już w ogóle prawie nie istnieje - cała zarosła.

cos.jpg

Edytowane przez koliber
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, koliber napisał:

Tak, ale czy nie mówisz przypadkiem o tej "ścieżce", którą wracało się z trasy FIS na Widokową?

 

Nie.

Chodzi mi o przecinkę z Dolin na Kaskadę poniżej polany Hondraski.Wjazd  na tę przecinkę zaczynał się tuż powyżej miejsca w którym startował  nie istniejący już orczyk "Mostostala".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...