Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Sama nazwa karnetu wskazuje co obejmuje. Szczyrk to póki co jeszcze nie Slovakia...:laughing:

Myślę, że możę to być związane z tym, że Polska nie jest w Eurostrefie oraz inną polityką fiskalną obu państw. Niby to Unia ale jakoś nie za bałdzo... Obawiam się także, że póki nie przyjmiemy euro i nie wprowadzimy ujednoliconej polityki fiskalnej to będzie tak jak z fajkami czy wódką itd.. Philip Morris Polska, BOLS Polska czy Carlsberg Polska.. i TMR Polska!

Edytowane przez MOSTOSTAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że możę to być związane z tym, że Polska nie jest w Eurostrefie oraz inną polityką fiskalną obu państw. Niby to Unia ale jakoś nie za bałdzo... Obawiam się także, że póki nie przyjmiemy euro i nie wprowadzimy ujednoliconej polityki fiskalnej to będzie tak jak z fajkami czy wódką itd.. Philip Morris Polska, BOLS Polska czy Carlsberg Polska.. i TMR Polska!

Ischgl i Samnaun nie maja z tym problemu :) mimo że Szwajcaria nawet w UE nie jest, nie mówiąc o walucie Euro.

Duty free po stronie CH pewnie dodatkowo komplikuje rozliczenia :)

Obowiązuje tam m.in. rewelacyjne Tirol Snow Card, które łapie 3 kraje. Oprócz ww. AT i CH, także Bawaria, czyli Niemcy.

...a w Szczyrku trzeba poszerzyć trasy ...bo ja wiem... trzykrotnie? Uda się? :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ischgl i Samnaun nie maja z tym problemu :) mimo że Szwajcaria nawet w UE nie jest, nie mówiąc o walucie Euro.

Duty free po stronie CH pewnie dodatkowo komplikuje rozliczenia :)

Obowiązuje tam m.in. rewelacyjne Tirol Snow Card, które łapie 3 kraje. Oprócz ww. AT i CH, także Bawaria, czyli Niemcy...

Nie no ja wiem ale to inna bajka jest.. U nas przepisy torpedują takie rozwiązania.. W przeciwnym razie zagraniczne koncerny nie miałyby przydomka ...Polska w nazwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak napisali:

SLOVAKIA SUPER SKIPASS cały sezon, obowiązuje we wszystkich ośrodkach TATRY MOUNTAIN RESORTS, a.s. - JASNÁ Nízke Tatry, Tatranská Lomnica, Starý Smokovec, Štrbské Pleso, Tatralandia, PARK SNOW Donovaly, Malinô Brdo - Ružomberok,Snow Paradise Veľká Rača. Slovakia super skipass cały sezon można w danym dniu wykorzystać tylko 1 raz – w ośrodku narciarskim lub w Aquaparku Tatralandia (wejście TROPICAL PACKET).

jak widać nie ma tu SONu

Tylko że to cytat z ubiegłego roku, karnetów na 2014/2015 nie ma jeszcze w sprzedaży.

http://www.superskipas.sk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tekstu wynika, ze trasy będą poszerzone - cytując: "W pierwszej kolejności zostanie przebudowana i poszerzona część tras." Więc chyba nie będzie tak źle...

niby tak,

przepustowość wzrasta ponad trzykrotnie, długość tras pozostaje na tym samym poziomie (wzrost o 1,9 km) trudno nazwać wzrostem

wynika z tego, że trasy należy poszerzyć również trzykrotnie - nierealne

jeżdżąc w SON-ie w weekendy czy ferie przy obecnej ilości narciarzy na stokach jest tłoczno

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

infografika-page.jpg

"Słowacy zaczynają urządzać w Szczyrku najlepszy ośrodek narciarski w Polsce

Tatry Mountain Resorts a.s., słowacki inwestor (www.tmr.sk) , który na wiosnę tego roku kupił 97 procent udziałów w Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim, odsłania rąbka tajemnicy w kwestii przyszłości tego terenu. Transakcja ta wywołała poruszenie wśród miłośników narciarstwa – odżyły nadzieje na modernizację infrastruktury i odbudowę dobrej marki Szczyrku. Dzisiaj można już śmiało stwierdzić, że powstanie tu ośrodek narciarski, jakiego w Polsce jeszcze nie było.

Słowacka firma przystąpiła do prac przy modernizacji SON-u według modelu, który przećwiczyła już w słowackich stacjach narciarskich w Jasnej pod Chopokiem i Tatrzańskiej Łomnicy. W Szczyrku na samym początku prac natrafiła na skutki wieloletnich zaniechań i zaniedbań w podstawach funkcjonowania ośrodka narciarskiego, dlatego sytuacja ta wymusiła na inwestorze wykonanie w pierwszej kolejności wielu prac analitycznych i opracowań inwentaryzacyjnych. Działania te, bardzo czasochłonne, nie były widoczne dla szerokiego kręgu osób i instytucji oraz mediów zainteresowanych działaniem nowego inwestora w Szczyrku – w końcu jednak przyszedł czas zaprezentować plany rozbudowy SON-u.

W pierwszej kolejności zostały przygotowane kompleksowe mapy geodezyjne całości obszaru obecnej i planowanej działalności SON-u. Inwentaryzacją geodezyjną terenu objęto wszystkie istniejące trasy narciarskie, trasy wszystkich obecnych wyciągów narciarskich oraz tereny pod planowane trasy narciarskie i pod planowane trasy kolei linowych. Żeby plany inwestora mogły być zrealizowane, potrzebne są zmiany studium zagospodarowania oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Prace nad opracowaniem nowych wersji tych dokumentów trwają już od końca sierpnia.

Kolejną kwestią są prace zmierzające do uregulowania wszelkich zagadnień związanych z terenami narciarskimi, na których działa i będzie działać w przyszłości ośrodek. Ich ważną i niełatwą częścią są zagadnienia związane z dzierżawą wszystkich terenów objętych obecną i przyszłą działalnością stacji narciarskiej i związany z tym temat uzgodnienia zapisów nowych, wieloletnich umów. Na tym polu trwają intensywne prace, a sygnały dochodzące ze Szczyrku zdają się potwierdzać dobry klimat panujący wokół tych trudnych rozmów.

Podpisana w ostatnim czasie umowa dzierżawy terenów na Hali Skrzyczeńskiej ze Spółką dla Zagospodarowania Hali Skrzyczeńskiej jest tego najlepszym przykładem.

TMR planuje sfinalizować wszystkie prace proceduralne do połowy roku 2016, dzięki czemu prace budowlane będzie można rozpocząć w następnym roku. Narciarze więc będą musieli jeszcze trochę poczekać na nowe inwestycje, jednak z przedstawionych przez TMR koncepcji zagospodarowania ośrodka wynika wprost, że warto.

Obecnie Szczyrkowski Ośrodek Narciarski (www.szczyrkowski.pl) to 19 km tras zjazdowych (liczba ta, nieco inna od podawanych oficjalnie statystyk, wynika z dokładnej inwentaryzacji geodezyjnej przeprowadzonej w ośrodku) w tym 0,75 km tras. Zaśnieżaniem objętych jest 54% powierzchni tego areału. W ośrodku pracuje 13 wyciągów orczykowych, których całkowita przepustowość wynosi niecałe 10 tys. osób na godzinę. TMR, chcąc przywrócić Szczyrkowi jego dawną rangę wśród polskich stacji narciarskich, planuje inwestycje z niespotykanym dotychczas w naszym kraju rozmachem. Jak więc będzie wyglądał SON już za kilka lat?

W pierwszej kolejności zostanie przebudowana i poszerzona część tras. Ich długość wzrośnie do niemalże 22 km, (w tym 16 km tras niebieskich, 4 km czerwonych i 2 km czarnych), a długość tras oświetlonych przekroczy 5,5 km. Niezmiernie istotną sprawą jest budowa nowoczesnego systemu zaśnieżania, który jest obecnie podstawą normalnego funkcjonowania stacji narciarskich w naszej części Europy. Na tym polu nastąpi znaczna poprawa – powierzchnia tras z możliwością sztucznego naśnieżania obejmie 81% wszystkich tras w ośrodku (ponad 17,7 km tras).

Jeśli chodzi o budowę nowych wyciągów narciarskich – tutaj narciarze mogą przygotować się na największe zmiany. Słowacy planują wybudować w Szczyrku kolej gondolową (10- osobowe wagoniki, podobną do tych, jakie pracują po południowej stronie Chopoka i w Tatrzańskiej Łomnicy), a także cztery 6-osobowe i jedna 8-osobowa kanape. Do tego dojdą cztery wyciągi orczykowe. Łączna przepustowość wyciągów wzrośnie więc niemal dwukrotnie – do 18,2 tys. osób na godzinę. Powstanie także nowoczesny snowpark, a także specjalnie wydzielone strefy dla najmłodszych narciarzy.

Ale to jeszcze nie koniec planów. Na terenie ośrodka powstaną 3 restauracje, z możliwością obsługi 750 osób naraz, a także 3 bary asprès-ski. Na Hali Skrzyczeńskiej natomiast powstanie specjalna strefa eventowa z podium, nagłośnieniem i zapleczem umożliwiającym organizowanie imprez całosezonowych. Do tego dojdą cztery parkingi o łącznej pojemności ponad 1500 samochodów. Już dziś TMR zapowiada, że parkingi będą darmowe – co będzie w Szczyrku sporą nowością…

– Pragniemy powtórzyć w Szczyrku naszą skuteczną strategię inwestycyjną, która dla Tatr oznaczała nową erę w systemach transportowych i modernizacji ośrodków. Dzięki wielkim inwestycjom i doświadczeniu jesteśmy na tyle elastyczni i odporni, że także podczas niesprzyjającej zimy, która panowała w ubiegłym sezonie, stworzyliśmy doskonałe warunki narciarskie, które docenili także mistrzowie zorganizowanych w Jasnej Mistrzostw Świata Juniorów w dyscyplinach alpejskich. Chcemy swoje doświadczenia przenieść do ośrodka, który w przyszłości pozwoli na zorganizowanie ważnych imprez sportowych, oraz umożliwić wszystkim polskim narciarzom szusowanie na wyższym poziomie, niż panuje obecnie– skomentował plany modernizacji SON-u Dušan Slavkovský, Dyrektor Ośrodków Górskich i członek zarządu TMR.

Jak widać z powyższych informacji, które przekazała słowacka firma, dla Szczyrku nadchodzą dobre czasy. Warto więc uzbroić się w cierpliwość, by po roku 2016 móc korzystać z być może najnowocześniejszej stacji narciarskiej w Polsce."

źródło: szczyrkowski.pl

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak,

przepustowość wzrasta ponad trzykrotnie, długość tras pozostaje na tym samym poziomie (wzrost o 1,9 km) trudno nazwać wzrostem

wynika z tego, że trasy należy poszerzyć również trzykrotnie - nierealne

jeżdżąc w SON-ie w weekendy czy ferie przy obecnej ilości narciarzy na stokach jest tłoczno

Juliany można poszerzyć wielokrotnie.

Część tras, np nr 1. praktycznie była tylko na papierze. Po zlikwidowaniu na niej wąskich gardeł, co częściowo już się chyba stało i zrobieniu naśnieżania dojdzie 1,5 km trasy dodatkowo.

Przecinka zajęta na razie przez dwa orczyki Suche - Hala Skrzyczeńska aż się prosi by była trasą.

A piły nie muszą iść w ruch przy poszerzaniu innych tras, bo już poszły. Lasy w Szczyrku w dużej części wymarły...

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecinka zajęta na razie przez dwa orczyki Suche - Hala Skrzyczeńska aż się prosi by była trasą.

A piły nie muszą iść w ruch przy poszerzaniu innych tras, bo już poszły. Lasy w Szczyrku w dużej części wymarły...

Tadek

Podobnie można by stworzyć piękną, szeroką i o fajnym nachyleniu trasę w miejscu po podwójnych orczykach z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską, wykorzystując przecinki po nich i pas lasu pomiędzy nimi, który jest w bardzo złym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólny karnet SON i COS

Widzę na forum ożywioną dyskusję na temat tego, czy Szczyrk (SON) zostanie włączony do skipassu obejmującego innego ośrodki TMR-u (Łomnica, Szczyrbskie, Jasna, Szpindel), natomiast jakby bez echa przeszła informacja, że już w tym sezonie ma być wspólny karnet dla Czyrnej-Soliska i Skrzycznego (mówi o tym Juraj Chovanak w wywiadzie dla skionline.pl -

- ok. 1:55 filmiku). Jak dla mnie to pierwszorzędna informacja - na jednym karnecie będzie można przejechać w szczyrku ponad 30 km - to już coś :happy: (nie mylić z COS). Już wiadomo, że TMR będzie montował w SON-ie B.A.S.E System, więc integracja z kartą GoPass na pewno tak szybko nie przyjdzie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na razie nie będzie to tak łatwo przemieszczać się pomiędzy ośrodkami, ale na pewno sporo ludzi będzie zjeżdżać ze Skrzycznego na Małe Skrzyczne grzbietem - widzę w tym małe zagrożenie, bo szerokości tam nie ma, a na dodatek sporo pieszych. Ale zawsze jest już pierwszy krok do jakiejś większej integracji tych terenów. Czyżby się okazało, że Słowacy jednak w pół roku osiągnęli coś, czego się nie dało od lat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzykrotnie zwiększona przepustowość...

Szanowni narciarze z forum dużo piszecie o zwiększeniu przepustowości to prawda jednak nie myślę że te wszystkie nowe kanapy zostaną zbudowane w jednym roku. Poza tym tam też są ludzie którzy mają sporo rozumu w głowie i nie sądzę aby nie pomyśleli

o poszerzeniu tras na pewno to się stanie. Zobaczymy może powstanie coś nowego to znaczy jakieś nowa jedna lub dwie trasy, z wytyczeniem tam gdzie są teraz orczyki pomysł dobry jednak czy panowie z TMR z tego skorzystają o tym przekonamy sie sami.

Jedno jest jasne perspektywy rozwoju SON i Szczyrku prezentują się w naprawdę pięknych kolorach, ale wstęp do tego będziemy mieli już za 2-3 miesiące, w grudniu - styczniu przekonamy się jakie otwarcie w Szczyrku zaprezentuje TMR po tym sezonie będziemy mieli spostrzeżenia obserwacje i doświadczenia oczywiście ci którzy skorzystają z tras i wyciągów SON nadchodzącej zimy. Na wiosnę przyjdzie czas na wnioski oraz dzieleniem się swoimi odczuciami i wiedzą. Oby zima w tym roku nie była podobna do tej poprzedniej, przy temperaturach rzędu + 5 i więcej nawet naśnieżanie nie pomoże a na trasach i pod wyciągami będzie nie biało ale zielono. 2m śniegu pod nartami dla wszystkich narciarzy i nie tylko.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniałe perspektywy a cena karnetu

Cieszmy się. Inwestycje z dużym rozmachem, które prędzej czy później zostaną zrealizowane. Myślę, że gwarantują to doświadczenie i kapitał inwestora.

Życzę natomiast obecnym i przyszłym użytkownikom SON w Szczyrku żeby pod banderą słowackiej TMR ceny karnetów były tam bardziej polskie niż słowackie (patrz: Jasna i Wysokie Tatry). :wink:

Widać, że w tych 2 ośrodkach trwa okres zwrotu zainwestowanego kapitału i stąd biorą się ceny jednodniowego karnetu na poziomie 35 EUR w sezonie.:sad:

Edytowane przez tobiasz7777
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni narciarze z forum dużo piszecie o zwiększeniu przepustowości to prawda jednak nie myślę że te wszystkie nowe kanapy zostaną zbudowane w jednym roku.

zgadza się, nie wszystko w jednym roku, ale jakie to ma znaczenie jak długość tras nie zmienia się?

potrawa to ze 3 lata, będą wyciągi i gdzie wszyscy wtedy się pomieszczą? naprawdę w SON-ie jest już obecnie ciasno, a co to będzie jak będzie trzy razy więcej ludzi?

zdecydowanie trzeba poszerzać trasy i wytyczać nowe

najgorsze jednak jest to, że inwestycja rozłoży się w czasie przynajmniej na kilka lat, lata lecą człowiek starzeje się, oby nasze dzieciaki doczekały prawdziwego ośrodka narciarskiego

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszecie jakoby to cena za Chopok była jakąś tragedią. Nie że nie cieszyłbym się ze zdecydowanie niższej kwoty, ale jednak jak patrzę:

Kasprowy - 138zł/dzień

Jaworzyna krynicka - 95zł/6h

Łączki w Białce - 99zł/dzień

to te 145zł za Chopok na tle chociażby powyższych cen to nie jest jakiś kosmos.

Infrastruktura wszak nie do porównania.

Po prostu ceny rosną, zimy nienajlepsze... takie są skutki ze w tej branży wszystko drożeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszecie jakoby to cena za Chopok była jakąś tragedią. Nie że nie cieszyłbym się ze zdecydowanie niższej kwoty, ale jednak jak patrzę:

Kasprowy - 138zł/dzień

Jaworzyna krynicka - 95zł/6h

Łączki w Białce - 99zł/dzień

to te 145zł za Chopok na tle chociażby powyższych cen to nie jest jakiś kosmos.

Infrastruktura wszak nie do porównania.

Po prostu ceny rosną, zimy nienajlepsze... takie są skutki ze w tej branży wszystko drożeje.

To nie jest kwesta tragedii czy trendów w branży. Liczysz to jednostkowo a jadąc 3-4 osobową rodziną na Chopok zapłacisz za 1 dzień ok. 530 zł (wliczając 2 bilety dla juniorów). Jeśli dodatkowo przytrafi Ci się jeszcze taka zima jak ostatnio czy problem z wietrzną pogodą to możesz korzystać z 30% tras otwartych w ośrodku. Ktoś powie infrastruktura taka jak w Austrii to i ceny podobne. W porządku, ale z drugiej strony zarobki środkowo-europejskie i gwarancja śniegu na trasach mniejsza.:wink:

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że konkurencja, rozwój i powstawanie innych, nowych ośrodków narciarskich, spowoduje obniżenie cen i "bardziej przyjazne" dostosowanie ich do naszej zasobności. Wszelkie porównania do cen na Zachodzie nijak się mają do rzeczywistych relacji cenowych i zarobków. Narciarstwo uprawia się, i opłaca oczywiście, ze środków, które pozostaną po zabezpieczeniu podstawowych potrzeb takich jak mieszkanie, wyżywienie, ubranie. Ile średnio zarabiającemu Polakowi na takie rozrywki zostaje? Jeśli w ogóle zostaje!

Z tego co piszecie na forum wynika, że buduje się wiele nowych ośrodków. Wiele się modernizuje. Będą one musiały walczyć o klienta, to jest jedyna pocieszająca wiadomość.

Pamiętam ON Tylicz 2 lata temu.Po okresie ferii całodzienny karnet kosztował 30 zł. No bo jak inaczej przyciągnąć narciarzy z okolicy Krynicy, jak nie ceną. Inna sprawa, że tam się "najeżdzić" specjalnie nie da, ale powiedzcie to takim narciarzom jak np. moja zona.:smile:

Tu trochę opisu naszej sytuacji. http://www.biztok.pl/akademia-biznesu/polskie-firmy-placa-pracownikom-zbyt-malo_a18341?utm_source=o2_SG&utm_medium=Biznes&utm_campaign=o2

Edytowane przez Bumer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że trend w branży na wzrost cen jest i to bardzo mocny, natomiast ma to swoje uzasadnienie o tyle że koszty przygotowania tras są wysokie.

To, że nie ma to przełożenia na wzrost wynagrodzeń - to tutaj trzeba by też sobie postawić pytania o obecną politykę państwa...

Skoro podałeś przykład dla 4 osobowej rodziny (małżeństwo z dwojgiem dzieci) to:

Białka: 380zł/dzień.

Jaworzyna: 360zł/dzień (w zeszłym roku, teraz będzie pewnie trochę więcej).

Kasprowy: bilet rodzinny - 410zł/dzień

Chopok 530zł.

Widać na tle Polskich stacji rozsądną możliwość obniżenia cen na Chopoku? Nie za bardzo

Ale teraz poszrzając:

Livigno 640zł.

i spoglądając na np. długości tras:

Białka: 15km -

Chopok: 45km

Livigno - 115km

Alpejskie ośrodki to ceny przeciętnie o ok. 10 euro wyższe niż chopok

Raczej wszystkie ceny w Polsce i na Słowacji powinny być niższe o powiedzmy 20% a proporcja między nimi zachowana.

Mimo iż przygotowanie trasy w Polsce/na Słowacji wymaga wiele więcej wysiłku niż w takim Livigno gdzie za 3 dni potrafi spaść metr śniegu to z kolei koszty obsługi, wody i energii są niższe zatem to zawyżenie cen w naszym regionie występuje. A któż ma mieć najwyższe ceny jak nie ośrodek który jest zdecydowanie najlepszy w regionie?

Wracając do głównego wątku:

Spodziewam się że ceny w Szczyrku po modernizacji nie przekroczą 120-130zł (patrząc na aktualny przedział cen) tym bardziej że nawet po modernizacji Szczyrk nie będzie się mógł równać z Chopokiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...