Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

3 godziny temu, marboru napisał:

Dwa miłe oku filmy :) 

Aż chce się na narty :D 

No i tak już teraz możesz śmigać na swych nowych GSach :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, mifilim napisał:

No i tak już teraz możesz śmigać na swych nowych GSach :P

Taaa gdybym był Michał taki młody jak Ty, to kto wie ;)

5 godzin temu, Mitek napisał:

Kolejny żart...

Dlaczego żart? Do pracy nad sobą trzeba się wziąć :D

Pozdro! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marboru napisał:

Taaa gdybym był Michał taki młody jak Ty, to kto wie ;)

Dlaczego żart? Do pracy nad sobą trzeba się wziąć :D

Pozdro! 

Cześć

Jestem realistą Mariusz. Na filmach mamy do czynienia z profesjonalistami, z wieloletnią przeszłością zawodniczą. Choćbyśmy się zasrali nie jesteśmy w stanie tego nadrobić.

Pisałem Ci nie raz - nawet ostatnio - że Bardzo cenię Twoje umiejętności a przede wszystkim styl jazdy. Ty już nie musisz nikogo naśladować - masz to po prostu.

Ale nawet próba równania się z zawodowcami jest śmieszna.

Pozdrowienia serdeczne

Edited by Mitek
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Mitek napisał:

Cześć

Jestem realistą Mariusz. Na filmach mamy do czynienia z profesjonalistami, z wieloletnią przeszłością zawodniczą. Choćbyśmy się zasrali nie jesteśmy w stanie tego nadrobić.

Pisałem Ci nie raz - nawet ostatnio - że Bardzo cenię Twoje umiejętności a przede wszystkim styl jazdy. Ty już nie musisz nikogo naśladować - masz to po prostu.

Ale nawet próba równania się z zawodowcami jest śmieszna.

Pozdrowienia serdeczne

Ja sie zaraz klade i czekam az umre 🤣

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Mitek napisał:

Ale nawet próba równania się z zawodowcami jest śmieszna.

Mitek, równanie się z  zawodowcami faktycznie nie ma sensu.

Ale Ja dla przykładu nigdy tego nie robiłem, prędzej można by powiedzieć w naszym (narciarze amatorzy) przypadku: "staramy się dorównywać zawodowcom", a to zasadnicza różnica.

Oczywiście, że nie zbliżymy się nawet do ich poziomu, ale mamy swój cel do którego jakoś dążymy, każdy inaczej i każdy na ile go stać.

I to wg. mnie jest super i to wpływa na nasz rozwój - rozwój naszych narciarskich umiejętności.

Pozdrawiam

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Piotr_67 napisał:

Mitek, równanie się z  zawodowcami faktycznie nie ma sensu.

Ale Ja dla przykładu nigdy tego nie robiłem, prędzej można by powiedzieć w naszym (narciarze amatorzy) przypadku: "staramy się dorównywać zawodowcom", a to zasadnicza różnica.

Oczywiście, że nie zbliżymy się nawet do ich poziomu, ale mamy swój cel do którego jakoś dążymy, każdy inaczej i każdy na ile go stać.

I to wg. mnie jest super i to wpływa na nasz rozwój - rozwój naszych narciarskich umiejętności.

Jak to dobrze poczytać Mądrego :) 

W samo sedno @Piotr_67

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.02.2019 o 00:10, Mitek napisał:

Kolejny żart...

Pozdro

Cieszę się, że kolega ma fajne narciochy i cieszę się jak widzę go w akcji. Widać, że lubi predkość i widać, że mu to sprawia przyjemność. Na nowych GSach będzie miał jej niewątpliwie jeszcze więcej. 

Lepiej chyba żartować i traktować wiele spraw z przymrużeniem oka niż się zacietrzewiać i wylewać na innych hejt. (mówię tu o sobie i swoim podejściu).

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Ja nie chciałem krytykować jazdy Mariusza, wręcz przeciwnie (może źle to wyszło ze względu na lakoniczność mojego stwierdzenia.

Moim zdaniem Jazda Mariusza może być przykładem pięknego stylu. Uporządkowana sylwetka, swoboda, brak tzw. przyruchów itd. - przykład do czego dążyć może każdy amator. Powiem szczerze - chciałbym tak jeździć, w sensie swobody i stylu a nie uprawiać siermiężną siłówkę, którą uprawiam od lat. Koniec kadzenia. ;)

Swoim nieszczęsnym wtrętem chciałem tylko uświadomić, ze z zawodowcami z oczywistych powodów nie możemy się równać ani nawet do nich zbliżyć. Ale słusznie napisał Piotr - przykład należy brać z najlepszych. Pamiętajmy jednak o tym, że ich jazda jest poparta przygotowaniem siłowym i sprawnością ogólną. Ty, ja Mariusz i wielu kolegów dążąc do podwyższenia umiejętności zdaje sobie z tego sprawę ale iluż jest gości, którzy włączą aplikację i walą w dół... Do nich ten wtręt był.

Pozdrowienia serdeczne

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Ja nie chciałem krytykować jazdy Mariusza, wręcz przeciwnie (może źle to wyszło ze względu na lakoniczność mojego stwierdzenia.

Moim zdaniem Jazda Mariusza może być przykładem pięknego stylu. Uporządkowana sylwetka, swoboda, brak tzw. przyruchów itd. - przykład do czego dążyć może każdy amator. Powiem szczerze - chciałbym tak jeździć, w sensie swobody i stylu a nie uprawiać siermiężną siłówkę, którą uprawiam od lat. Koniec kadzenia. ;)

Swoim nieszczęsnym wtrętem chciałem tylko uświadomić, ze z zawodowcami z oczywistych powodów nie możemy się równać ani nawet do nich zbliżyć. Ale słusznie napisał Piotr - przykład należy brać z najlepszych. Pamiętajmy jednak o tym, że ich jazda jest poparta przygotowaniem siłowym i sprawnością ogólną. Ty, ja Mariusz i wielu kolegów dążąc do podwyższenia umiejętności zdaje sobie z tego sprawę ale iluż jest gości, którzy włączą aplikację i walą w dół... Do nich ten wtręt był.

Pozdrowienia serdeczne

Mitku drogi, ja nawet przez sekundę nie pomyślałem, że chciałeś krytykować Mariusza :D Lakoniczność stwierdzenia rzeczywiście doprowadziła do, jak się okazało, mej błędnej interpretacji... ;)

✌️Peace 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎08‎.‎02‎.‎2019 o 13:09, Mitek napisał:

Moim zdaniem Jazda Mariusza może być przykładem pięknego stylu. Uporządkowana sylwetka, swoboda, brak tzw. przyruchów itd. - przykład do czego dążyć może każdy amator.  ...ale słusznie napisał Piotr - przykład należy brać z najlepszych. Pamiętajmy jednak o tym, że ich jazda jest poparta przygotowaniem siłowym i sprawnością ogólną. Ty, ja Mariusz i wielu kolegów dążąc do podwyższenia umiejętności zdaje sobie z tego sprawę ale iluż jest gości, którzy włączą aplikację i walą w dół...

Mitku nie popadajmy w skrajności...wcale tak pięknie, to nie jest - może być lepiej :) 

Dużo obserwuję na stoku (lepszych narciarzy), sporo patrzę na YT... wciąż się człowiek uczy i wciąż czerpie satysfakcję z jazdy.

Trzeba by się w końcu za porządne tyczki i bramki wziąć - tu upatruję doszlifowanie techniki.

Najważniejsze dla mnie w tym roku - to dojście do 90% sprawności po operacji. Psychika już się odblokowała, nabrałem pewności w jeździe...no i jazda bez stabilizatorów pod spodniami, to prawdziwa ulga.

Teraz jak sobie myślę, sprawa udoskonalenia jazdy - głównie ze względu na połatany staw kolanowy staje się otwarta :)

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez względu na różnorodne opinie jedno jest pewne - fajnie się te filmy ogląda! I rzeczywiście - na filmie wszystko wygląda tak prosto i łatwo. I pewnie większość z nas zadaje sobie pytanie - dlaczego ja tak nie potrafię? A to przecież trening czyni mistrza! Jest cel, który można sobie wyznaczyć i do którego można dążyć. A ostatecznie najważniejsze jest to co Gunther Mader powiedział na zakończenie pierwszego filmu  - każdy dzień na nartach, nawet jak pogoda jest marna, jest lepszy niż siedzenie przed komputerem. 😉 Pozdrowienia.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.02.2019 o 20:33, marboru napisał:

.wcale tak pięknie

Mariusz, napisałeś mi w innym wątku, że z naszej dwójki jestem szybszy. Nie wiem czy tak jest, poruszamy się równie sprawnie po stoku, za to Ty na pewno jedziesz ładniej stylowo. Wystarczyło zobaczyć zdjęcia z WST, a i na filmikach widać... ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, johnny_narciarz napisał:

Mariusz, napisałeś mi w innym wątku, że z naszej dwójki jestem szybszy. Nie wiem czy tak jest, poruszamy się równie sprawnie po stoku, za to Ty na pewno jedziesz ładniej stylowo. Wystarczyło zobaczyć zdjęcia z WST, a i na filmikach widać... ;)

No teraz, to na pewno jestem wolniejszy - Ty masz GSy "komórki" ja tylko sklepówki ;):) hahaha Najważniejsze, że jeden team "S" :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.02.2019 o 16:21, Aressi napisał:

Bez względu na różnorodne opinie jedno jest pewne - fajnie się te filmy ogląda! I rzeczywiście - na filmie wszystko wygląda tak prosto i łatwo. I pewnie większość z nas zadaje sobie pytanie - dlaczego ja tak nie potrafię? A to przecież trening czyni mistrza! Jest cel, który można sobie wyznaczyć i do którego można dążyć. A ostatecznie najważniejsze jest to co Gunther Mader powiedział na zakończenie pierwszego filmu  - każdy dzień na nartach, nawet jak pogoda jest marna, jest lepszy niż siedzenie przed komputerem. 😉 Pozdrowienia.

100/100 😀 tylko, że w Polsce tzw. średnia krajowa odbiega od tej w Austrii, a co za tym idzie nie za bardzo można sobie pozwolić aby spędzać tyle dni na nartach ile by się chciało 🙁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.03.2019 o 14:32, Sławek Nikt napisał:

100/100 😀 tylko, że w Polsce tzw. średnia krajowa odbiega od tej w Austrii, a co za tym idzie nie za bardzo można sobie pozwolić aby spędzać tyle dni na nartach ile by się chciało 🙁

Z jednej strony na tym forum z łatwością  znajdziesz Kolegów, którzy w sezonie spędzają po 30 i więcej dni na nartach. Oczywiście, że im zazdroszczę bo sam nie mam takich możliwości niestety. Z drugiej strony w zdaniu "każdy dzień na  ........ jest lepszy niż siedzenie przed komputerem" w miejsce kropek możesz wstawić co tylko chcesz! Każdy dzień na rowerze, każdy dzień na bieżni, każdy dzień na rolkach, każdy dzień na spacerze. Pozdrowienia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sztuka skrętu!

Oglądam zawody w Lozannie.  Młodzi ludzie z całego świata.  Esport stanąl na wysokości zadania i daje cały pierwszy przejazd gianta, slalomu. Rodzina, znajomi, kraj zobaczy wreszcie narciarza z własnego kraju- Libanu, Afryki Południowej itd. Jak przemyka siedemdziesiąty pomiędzy tyczkami. Chłopak jest porządnie wyposażony. Narty, buty, kijki, guma, najlepszy zawodniczy sprzęt. To zobowiązuje. Reprezentant.  To nasz najlepszy narciarz. Jeździ świetnie dla tych, co go znają. Siedzi  bez przerwy w "Alpach". Ma dobrego trenera. Pojechał raz do egzotycznego kraju(Polska) na zawody. Na ich mistrzostwa krajowe. Zajął miejsce w pierwszej dziesiątce w obu slalomach.  

Startuje dość energicznie(w Lozannie). Ładnie nawet prowadzi narty. Jechali, przed nim, już z bardziej chłodnego kraju. Starali sie szybciej, ale zbyt chaotycznie.  Dojechał do mety. Nie wypadł, nie hamował zbyt gwałtownie.  Tak sobie teraz myśle, gdyby na stoku, gdzie jechał Muffat na filmie, puścić także jego. I nie wiedząc, kto jest kto, powiedziano by, ze jeźdża świetnie. Że to zawodnicy. Wyszkoleni na dziesiątkach tysięcy tyczek.

Ukończył drugi przejazd slalomu. Zadowolony, obraz poszedł w świat. Rodzina, przyjaciele, kraj  widzą - nasz w gumie, potrafimy też jeździć na nartach. Chłopak jednak był jednak nieco rozczarowany. Dwadziescia sekund do tyłu(w dwóch przejazdach) do jakiegoś nieznanego zupełnie Austriaka na pierwszym miejscu. Nasz jedyny reprezentat osiemnastolatek ze Szczyrku dostał ok 4, 5 s.  Pomyślałem no,no! Toż  on jeździ czasem po tej samej trasie, co ja(FIS).  Czy może jestem tak dobry jak ten z Afryki Południowej?  

Zagronie

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na koniec narciarskiego dnia.

Po powrocie ze stoku, gdzie warunki były niezłe, jak na tą zimę. Ludzi też nie za dużo.  Więc ćwiczyłem swój "perfekt turn"(perfekcyjny skręt-pf) na moim poziomie.  Staram się być perfekcyjny. To jest motyw, wyzwanie, zabijające nudę w zjeżdżaniu.

Filmowi towarzyszą napisy, więc dla tych, co słabo znają angielski, starałem się je przetłumaczyć, by  mieć wizję, jak  należy dążyć do  pf.

Zaczynamy jazdę.

Znakomicie przygotowany stok tylko dla  nas.

Staramy się przekazać wrażenia, jakie towarzyszą pf.

Pf  jest wtedy, gdy ma się perfekcyjną równowagę(balans) na samym początku kolejnego skrętu.

Czuje się wtedy swoje możliwości(moc) i jedzie się szybko.

Szybkość jest jednak rzeczą względną. To samo może czuć zawodnik "World Cup", jak i małe dziecko, które wczoraj poznało narty.

Drogą do tego jest jazda na zewnętrznej narcie, z dużym wychyleniem nóg i biodra na stok, by poczuć tą andrenalinę.

Należy jechać  miękko, rytmicznie. Mamy wtedy większą szybkość niż,  gdy walczymy ze śniegiem i stokiem, tracąc niepotrzebnie siły.

Jest trudno o pf, ale trzeba się bez przerwy o nie starać. Przykład aktorzy z filmu.

Narty to potężne narzędzie, gdy się go opanuje, będzie się królem świata.

 

No więc staram się  o swój własny  pf od lat.  Stwierdzam jednak, że  pf jest ogromną rzadkością na stokach. Zdarza się, gdy zaplączę się  na nie przypadkowo, kilku nieźle wyszkolonych zawodników. Ale marzyć trzeba.  Ma się motywację do poprawy.

Zagronie

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Shielded
      Jak w tytule kupię narty all mountain ok. 90mm pod butem. Inne propozycje prócz tych podanych również rozważę. Stan tylko bardzo dobry, celujący. Piszcie, na pewno się dogadamy 😛
      Pozdrawiam!
    • By szevczi
      Cześć, jak wszyscy wiemy to co nam się wydaje często nie ma pokrycia w rzeczywistości, więc stwierdziłam, że trzeba się ponagrywać i przekonać na własnej skórze, że to nie jest jednak ta gigantowa technika Federici Brignone
      A tak na poważnie, mam kilka filmików z zeszłego roku i dwa świeżutkie. Jakby miał ktoś ochotę zerknąć i napisać coś mądrego lub nie, to bardzo zachęcam. Przyjmę wszystko, bo tak się składa, że z dyplomowanym instruktorem nigdy nie jeździłam i staram się sama podnosić swoje umiejętności. Ja widzę tu mniej więcej nad czym muszę popracować, ale chętnie przeczytam wypociny mądrych głów   Przy okazji, polećcie jakieś ćwiczenia, które pomogłyby pozbyć się złych nawyków, które mi wypunktujecie. Biorę wszystko na klatę więc śmiało nie hamować się  
      Tutaj poprzedni sezon:
       
       
      I na koniec świeżutkie jeszcze ciepłe, wybaczcie jakość, ale musiałam trochę zbliżyć niektóre ujęcia  
       
       
       
       
      No także pozdrawiam i z góry dzięki za wszystkie odp
    • By Xbartoox
      Cześć. Piszesz prośba o pomoc w doborze sprzętu. Jestem raczej amatorem i na nartach jeżdżę dla frajdy i aby rozładować stres itp. Niedawno kolega pożyczył mi swoje salomon x Wing tornado ti 162cm
      124/74/106 r12,9 
      Jeździło mi sie na nich bardzo dobrze i chciałbym takie kupić ale niestety nie znalazłem takich dostępnych w sprzedaży. Nie wiem czy to w ogóle możliwe ale czy możecie mi doradzić jakie inne modele/ firmy bedą są podobne ?
    • By gruchauho
      Ostatnio na forum pojawiały się dyskusje na temat różnych technik jazdy a także TAKTYKI. W związku z tym chciałbym pokazać fajny filmik, na który trafiłem jakiś czas temu, gość pokazuje jak optymalnie zjeżdżać, jak dobierać skręty, bierze pod uwagę ilość ludzi, nachylenie, rodzaj śniegu itd. Jest cała seria tego - bodajże 4 filmy, sam kanał na YT też dosyć ciekawy. Obejrzyjcie zresztą.
      P.S. Filmik po francusku ale są napisy PL. Wystarczy kliknąć przycisk.
       
       
    • By Marcin.os
      NARTY KUPIONE w sklepie INTERSPORT w dniu 23.02.2018 r. Stan idealny. Zapraszam do zakupów oraz kontaktu.
      ROZMIAR 160 CM
      OPIS TECHNICZNY
      Narty Salomon XDR 79 CF 400321 + Wiązania Salomon Merkury 11
      Podstawowe parametry:
      ROZMIAR (CM) 160 TALIOWANIE (MM) 125/79/107 PROMIEŃ (M) 13 WAGA 1 NARTY BEZ WIĄZAŃ (G) 1917 Zastosowane technologie:
      Woodcore Semi Sandwich All Mtn C/FX Shape C/FX Transversal Carbon Single Ti Laminate Power Zone 3 Points Tip PULSE PAD All-Terrain Rocker 2.0 Korzyści:
      JESZCZE BARDZIEJ UNIWERSALNE - Dziób o kształcie progresywnym typu Rocker w połączeniu z doskonałą amortyzacją C/FX gwarantują świetne przystosowanie do warunków terenowych i dobrą wyporność w puchu. ZWROTNOŚĆ - Zestaw jest wyjątkowo lekki, a zoptymalizowana konstrukcja dziobu i piętki sprawia, że XDR to narty, którymi łatwo i przyjemnie manewruje się w każdym terenie. OSIĄGI NA TWARDYM ŚNIEGU - Silny rdzeń z drewna, C/FX i tytanu zapewnia precyzję i moc, a jednocześnie maksymalną kontrolę podczas krawędziowania na wyznaczonych trasach. TECHNOLOGIE W NARTACH SALOMON XDR 79 CF 2018
      ALL TERRAIN ROCKER 2.0
      Z lekka wznoszącym się dziobem i ogonem, All Terrain Rocker 2.0 dodaje nowy wymiar wszechstronności i kontroli przy narciarstwie górskim. Camber w środku narty i kontakt na pełnej długości narty, gwarantuje dobre trzymanie, stabilność i moc na ubitym śniegu. Oprócz doskonałego pochlaniania nierówności terenu i intuicyjnym inicjowaniu skrętów, Twin Rocker pozwala na łatwiejsze obracanie się nart, zwiększając kontrolę i manewrowość we wszystkich warunkach.
      WOODCORE
      rdzeń drewniany, zapewniający stabilność i odbicie, przy zmniejszeniu masy narty.
      SEMI SANDWICH
      Technologia Monocoque na dziobach i piętkach zmniejsza wagę nart i zapewnia bez wysiłkowe skręcanie. Konstrukcja Sandwich w środkowej części nart gwarantuje z kolei świetne trzymanie krawędzi, większą kontrolę jazdy i płynny kontakt nart ze śniegiem.
      ALL MTN C/FX SHAPE
      Poszerzona szerokość pod stopą w celu zapewnienia dodatkowej sztywności. Zredukowana szerokość w dziobie i ogonie w celu uzyskania większej manewrowości.
      C/FX TRANSVERSAL
      Splot wykonany w najnowszej technologii z poprzecznymi i podłużnymi włóknami. Zwiększa sztywność przy skręcaniu, zwiększa przyczepność i stabilność krawędzi.
      CARBON
      Optymalizuje i odnawia przekaz energii w celu poprawienia responsywności nart.
      SINGLE TI LAMINATE
      Pojedyncza warstwa wzmocnienia Tytanem, zapewnia doskonałą przyczepność, efektywny transfer energii i żywotność.
      POWER ZONE
      POWER ZONE
      Tytanowy laminat oraz CFX od krawędzi do krawędzi, dodają kontroli na trasie.
      3 POINTS TIP
      Zwarte 3 punkty unoszenia dzioba, poprawiają unoszenie i opadanie.
      PULSE PAD
      Warstwa gumy zapewnia gładszą jazdę i ulepszony kontakt narty ze śniegiem.
      TIP PROTECTOR
      TIP PROTECTOR
      Zwiększenie żywotności narty i utrzymanie w lepszej kondycji (także wizualnej) nawet przy intensywnym używaniu.
      Wiązania mercury 11
      SKALA DIN: 3.5-11 WAGA: 1095g ROZMIAR: L80/L90 Cechy:
      Bez narzędziowa regulacja Easytrak 2 Automatyczne dopasowanie skrzydeł Skrzydła XL Łatwe wchodzenie i wychodzenie Lekka konstrukcja Łatwe w montażu Przyjazny zakres DIN Metalowa oś pionowa Cechy:
      Nowoczesne, nastawione na Racing wiązania umieszczane w topowych modelach Salomon Automatyczne dopasowanie szczęk Niewielka waga Niski profil Spełniają normy dla dorosłych, normy dziecięce i normy alpejskie Ruchoma płytka poślizgowa
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...