Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, christof napisał:

No to jeszcze muszą przestawic stacje na Jaworzynie bo czesto tasma nie dziala i tez trzeba z buta. 

"Nowości w ośrodku narciarskim Skrzyczne, m.in. związane z przebudową trasy Ondraszek, wymianą taśmy dla narciarzy na Jaworzynie oraz rozbudową systemu naśnieżania na trasie FIS, przedstawił dyrektor COS-OPO w Szczyrku Tomasz Laszczak."

http://www.skrzyczne.cos.pl/aktualnosci/zima-w-szczyrku-z-bogata-oferta.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koliber napisał:

"Nowości w ośrodku narciarskim Skrzyczne, m.in. związane z przebudową trasy Ondraszek, wymianą taśmy dla narciarzy na Jaworzynie oraz rozbudową systemu naśnieżania na trasie FIS, przedstawił dyrektor COS-OPO w Szczyrku Tomasz Laszczak."

http://www.skrzyczne.cos.pl/aktualnosci/zima-w-szczyrku-z-bogata-oferta.html

Widzę jakąś bibę i urzędników i... ani słowa o konkretach???
Źle patrzę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 07:09, surfing napisał:

Poronin Galicowa Grapa

Będzie narciarska reaktywacja Galicowej Grapy w Poroninie? Stację narciarską chce tam zbudować spółka Polskie Koleje Linowe. Inwestycja ma kosztować ok. 60 mln zł. Władze gminy liczą na to, że przy dobrych wiatrach budowa może ruszyć w przyszłym roku.

Dotychczasowym operatorem inwestycji była spółka 4SKI, która pozyskała zgody właścicieli terenu i pozwolenie na budowę. Przez wiele lat zabiegaliśmy o źródła finansowania tej inwestycji. Efektem dotychczasowych działań jest spotkanie z właścicielami i pozyskanym inwestorem zainteresowanym realizacją projektu, którym są PKL - mówi Andrzej Bielawa ze spółki 4SKI.

Więcej

638f41721cac3_o_large.jpg

638f415d4e383_o_large.jpg

Remonty dróg w okolicy Poronina zakończone, teraz czas na inwestycje w Galicowa Grapa

Relacja z Galicowa Grapa  @Gerald 

W dniu 27.01.2021 o 00:07, Gerald napisał:

Galicowa Grapa. Skiturowy spacer na górę która miała stać się drugą Gubałówką.

Tak, to miała być druga Gubałówka.

Pod koniec lat 30tych XX wieku, planowano uruchomienie drugiej na Podhalu kolei linowo-terenowej.

Nigdy nie powstała ta druga Gubałówka.

Ośrodek narciarski na zboczach Galicowej Grapy (980 m.n.p.m) w Poroninie powstał w drugiej połowie lat 70tych. Wyposażono go w wyciąg orczykowy o długości 885 m. Położony był idealnie - brak jakiegokolwiek parkingu (komu wtedy potrzebny?) rekompensowało bliskie położenie stacji kolejowej oraz przystanku Państwowej Komunikacji Samochodowej. 10 minut spaceru na dworzec PKP. Kilka restauracji, baza noclegowa, a przede wszystkim - Muzeum Lenina. Czego chcieć więcej?

Dzisiaj wyciąg stoi i rdzewieje. Stary, poczciwy Mostostal WN 1000, z 1977 roku. Jak mało gdzie na Podhalu, jest tutaj spokój i cisza. Spacer narciarski na szczyt Galicowej Grapy, daje możliwość około 2 km niezbyt trudnego zjazdu po polanach.

Jedzie się tak jak napisał Marek Baran, w swojej książce o wyciągach narciarskich "Dwie nieoznakowane trasy zjazdowe". Tutaj nic się nie zmieniło.

142771574_450248796000353_877851633191065524_n.thumb.png.a74aeb91585a68e6c2faa8d14394f01e.png

Zaczynamy przy dolnej stacji, która prezentuje się tak:

143171301_1025667134505742_2233307898081662726_n.thumb.jpg.de82f4e8941df84ec804a335a5350478.jpg

143422308_2824236997836390_890335315370905476_n.thumb.jpg.5274dbf82ed1f18ed4f3166e597f2831.jpg

143065318_941561316379139_5546669079461618286_n.thumb.jpg.2503ffee8f71e1ad67342e09542885a7.jpg

142921631_2067737043367788_3208236618057990380_n.thumb.jpg.f60042cced4105dd8c79c56af47b176a.jpg

Chwilę później, czas na fotostop. 

142811165_231738995101705_4975580914333612032_n.thumb.jpg.c00b96c98cfa97a313993159bac77ce9.jpg

142444143_457067932340166_8710780127420292854_n.thumb.jpg.4e200f9c70f86128077921039b00b545.jpg

Podejście obok wyciągu, to kilometr. Drugi kilometr na szczyt polanami. Nikogo nie ma, kompletna pustka. 

142425038_865623867343281_1129955201844286249_n.thumb.jpg.ebb6479569206146fd6e27a28f4b6a99.jpg

142976843_470919157255724_6392924143254155370_n.thumb.jpg.0b79c66ecc81b6fa0404e6a5762ff748.jpgZjazd, w puchu. Bajka. 

143110686_151621646630307_2323397758160346733_n.thumb.jpg.14ff93e3abec19c99d2121bbc49fd905.jpg

 

143384386_327670581845317_3237721484412857063_n.thumb.jpg.592b3a4cfccfa4e29e21fc9d502d962a.jpg

 

143668674_195671448922079_1403431889889204885_n.jpg

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koliber napisał:

A po co ten tunel?

Na Pilsku normalnych, szerokich tras jest ok. 6km, więc musieliby wyciąć mnóstwo lasów na kolejne 44km, a tam pewnie nawet jednego drzewka nie wytną i zresztą nie chcą (co przyznał nowy właściciel), więc zapomnijmy.  

Na razie to moze niech nowy inwestor zainwestuje w nowe wyciagi, bo do tej pory jedyne co zrobił to podniósł ceny. Ale góra potencjał ma jak mało która tylko trzeba go wykorzystać. Gdyby zrobić naśnieżanie u góry i gondolkę to można by śmigać od połowy listopada do mają.

Tunel chyba oczywiste po co. Masz tam dwie trasy i przedostać się da tylko w jedną stronę. Jak zostawisz plecak w budynku, albo chcesz wrócić na Gąsienicowa to nie ma jak. 

Edytowane przez Hextor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 15:00, zaruski napisał:

Połączenie Butorowego z Gąsienicową klasa światowa.

Z punktu widzenia laika pootwierałem wszystkie znane mi mapy, openstreetmap turystyczna mapy.cz i nie znalazłem. Już wiem ja głupi że nie było czego szukać 🤣

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Hextor napisał:

 

Tunel chyba oczywiste po co. Masz tam dwie trasy i przedostać się da tylko w jedną stronę. Jak zostawisz plecak w budynku, albo chcesz wrócić na Gąsienicowa to nie ma jak. 

Jak postawią kanapę wyprzęganą, to górną stację i tak pewnie przesuną, bo u wyprzęganych potrzebują one więcej miejsca, a obecna jest usytuowana na dość stromym fragmencie stoku. Nie wiem czy jest potrzebny aż tunel, i tak nikt się na niego raczej nie zgodzi. Aczkolwiek faktycznie, taki jak w Solden byłby ciekawym rozwiązaniem i ewenementem w naszym regionie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, koliber napisał:

Jak postawią kanapę wyprzęganą, to górną stację i tak pewnie przesuną, bo u wyprzęganych potrzebują one więcej miejsca, a obecna jest usytuowana na dość stromym fragmencie stoku. Nie wiem czy jest potrzebny aż tunel, i tak nikt się na niego raczej nie zgodzi. Aczkolwiek faktycznie, taki jak w Solden byłby ciekawym rozwiązaniem i ewenementem w naszym regionie.

Nie wiem czy TPN wyraził zgode na przeniesienie górnej stacji kolei w Kotle Goryczkowym wyżej ? Ktoś coś wie ? Ja mam obawy, że ma to być dalej dysfunkcja, jak zostawisz plecak to zostawisz. Czym tu się fascynować, następnym razem nie zostawisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie o Galicowej Grapie:

[jest szansa, bo jest inwestor prywatny, co wie co i jak, a PKL ma "tylko" dać kasę]

 

https://blogonartach.blogspot.com/2022/12/galicowa-klapa-czy-sukces.html

 

 

AVvXsEiWYx-5A9P7vlxlODdiX3PozOqjaSECZAQc

PKL ogłosił zamiar (!) budowy nowego ośrodka pn. Galicowa Grapa w Poroninie. Tak, tym leninowskim Poroninie. Wg portalu Mapa.turystyczna.pl od drogi w Poroninie na szczyt można wejść szlakiem o długości niemal 2 km, a różnica poziomów wynosi ok. 250 m, co mniej więcej odpowiada Nosalowi. Ale przypomnę, że w tym miejscu działał już wyciąg orczykowy o długości ok. 800 m (dane mocno szacunkowe - odczytane z mapy) i różnicy poziomów ok. 150 m. Prawdopodobnie nowy ośrodek ma być usytuowany mniej więcej na miejscu starego, ale to nic pewnego. 

 

Niemniej pomysł jest znakomity. O znakomitości pomysłu decyduje lokalizacja. Poronin jest usytuowany przed Zakopanem (dla klienta zza Podhala), co oznacza... przed korkami. Mniej więcej przed Poroninem będzie się też kończyła odnowiona część zakopianki. Jeśli stacja powstanie, wróżę jej sukces frekwencyjny porównywalny z turystyczną kolejką nad zaporą w Solinie. PKL też widać (co niezmiernie ciekawe) ucieka od problemów formalno-przyrodniczych (Kasprowy, Nosal, Gubałówka), a zaczyna budować swą pozycję i lokować inwestycje gdzieś indziej.

 

AVvXsEjkU0MeX7BiEFhvkAmMows-9yoVjvd4F0za


Jak piszą na stronie PKL-u:

 

Dalej w linku: Galicowa klapa, czy sukces? | Blog o nartach

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, koliber napisał:

Jak postawią kanapę wyprzęganą, to górną stację i tak pewnie przesuną, bo u wyprzęganych potrzebują one więcej miejsca, a obecna jest usytuowana na dość stromym fragmencie stoku. Nie wiem czy jest potrzebny aż tunel, i tak nikt się na niego raczej nie zgodzi. Aczkolwiek faktycznie, taki jak w Solden byłby ciekawym rozwiązaniem i ewenementem w naszym regionie.

Nie rozumiem, czemu tunel budzi aż takie kontrowersje. Zgadzam się, jest drogi, ale to... najmniejsza ingerencja w środowisko, rozwiązanie najrozsądniejsze (alternatywa: rozkopanie góry), a krzyk jakby niedźwiedzie mordowali. Po prostu nie da się zrobić nic chyba? I tyle będzie: NIC BĘDZIE!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Nie rozumiem, czemu tunel budzi aż takie kontrowersje. Zgadzam się, jest drogi, ale to... najmniejsza ingerencja w środowisko, rozwiązanie najrozsądniejsze (alternatywa: rozkopanie góry), a krzyk jakby niedźwiedzie mordowali. Po prostu nie da się zrobić nic chyba? I tyle będzie: NIC BĘDZIE!

Sama budowa tunelu to potężna ingerencja w środowisko (ciężkie maszyny, pirotechnika), potem koszt utrzymania a korzyść niewielka. Wystarczy podnieść górna stacje pare metrów wyzej i wytyczyć ścieżkę dookoła szczytu. Nie warto iść tropem fantasmagorii,  na to się nikt nie zgodzi, tunel tuż pod samym szczytem? A co z obserwatorium?

planistom od buforowego do gasienicowej polecam zakupić mapę 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krakus81 napisał:

czy Ty tak serio ? Czy jednak udajesz "mądrego"? 

Panowie luz. Jakiś dziennikarz z Wawy się rąbnął nie znając realiów, a wy kręcicie temat, którego nie ma.
Luz, szacunek i nadal wysoki poziom dyskusji!

Przecież narty to nasza pasja, jeszcze tego brakuje, abyśmy się kłócili.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że zamiast odnosić sie do merytoryki, to jakiś mądraliński caly czas wraca do przejęzyczenia. To jest żałosne.

A co do zrobienia górnej stacji wyżej i zrobienia obejścia góry, to czy ktoś wie czy czasem TPN tego (czyli przeniesienia górnej stacji) też nie odrzucił ? 

Oczywiście tunel też ma minusy, trzeba go zbudować, dużo kosztuje, bardziej ingeruje w środowisko.

Ale czy ktos w TPN w ogóle myśli by ten problem rozwiązać jw przyszłości jak najmniejszym kosztem finansowym czy dla środowiska ? Pewnie mają to w De, jak wszystko inne. I na wszystko mówią NIE, jak słynny Kononowicz.

 

Edytowane przez Krakus81
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Hextor napisał:

Na razie to moze niech nowy inwestor zainwestuje w nowe wyciagi, bo do tej pory jedyne co zrobił to podniósł ceny. Ale góra potencjał ma jak mało która tylko trzeba go wykorzystać. Gdyby zrobić naśnieżanie u góry i gondolkę to można by śmigać od połowy listopada do mają.

Tunel chyba oczywiste po co. Masz tam dwie trasy i przedostać się da tylko w jedną stronę. Jak zostawisz plecak w budynku, albo chcesz wrócić na Gąsienicowa to nie ma jak. 

:D:D:D

Mamma co się z ludźmi stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zaj napisał:

Sama budowa tunelu to potężna ingerencja w środowisko (ciężkie maszyny, pirotechnika), potem koszt utrzymania a korzyść niewielka. Wystarczy podnieść górna stacje pare metrów wyzej i wytyczyć ścieżkę dookoła szczytu. Nie warto iść tropem fantasmagorii,  na to się nikt nie zgodzi, tunel tuż pod samym szczytem? A co z obserwatorium?

planistom od buforowego do gasienicowej polecam zakupić mapę 

Dokładnie tak

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...