Narty pilsko Posted September 18 Report Share Posted September 18 42 minuty temu, Hextor napisał: No właśnie, że nie. W Białce masz wyciagi z różnica wzniesien 150-200 metrów. Jedynie Bania ma 60 m. Tymczasem ten wyciąg na Jaworzynie ma mieć przewyższenie 30 m. Do tego z tego co pamiętam to na Bani jest zwykle tanie 4 osobowe krzesło, a w Krynicy ma być wyprzegane. W Karpaczu roznica wysokosci to 100 m, a w Małym Cichym 220 m. Także wasze porownania są z czapy. Mimo to nie opłaca się budować wyprzęganych kolejek linowych na jakieś 100 czy 200m przewyższenia . Żeby taki wyciąg miał jakiś sens to musi mieć z jakieś 300m przewyższenia. Ponieważ: 1. Cena takiej kanapy w stosunku do długości jest ogromna dlatego że dużą cześć ceny takiej kolejki stanowi stacja. 2.Różnica czasu wyjazdu na górę na takim krótkim odcinku pomiędzy zwykłą kolejką a wyprzęganą jest niewielka. 3 Taka 1 krótka trasa nie potrzebuję takiej przepustowości. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeeb Posted September 18 Report Share Posted September 18 54 minuty temu, Narty pilsko napisał: Mimo to nie opłaca się budować wyprzęganych kolejek linowych na jakieś 100 czy 200m przewyższenia . Żeby taki wyciąg miał jakiś sens to musi mieć z jakieś 300m przewyższenia. Ponieważ: 1. Cena takiej kanapy w stosunku do długości jest ogromna dlatego że dużą cześć ceny takiej kolejki stanowi stacja. 2.Różnica czasu wyjazdu na górę na takim krótkim odcinku pomiędzy zwykłą kolejką a wyprzęganą jest niewielka. 3 Taka 1 krótka trasa nie potrzebuję takiej przepustowości. nieprawda, w niemieckim Winterbergu jest 10 wyprzęganych krzeseł, największe przewyższenie 180m, cały ośrodek na wysokości pomiędzy 600 a 800m nad poziomem morza. Działa conajmniej 100 dni w sezonie i się opłaca 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hextor Posted September 18 Report Share Posted September 18 Przykład z Białki pokazuje że przy 200 m. różnicy wyprzegane krzesła mają już sens. Na kotelnice idą dwa wyciagi wyprzegana 6 i nie wyprzegana 4, kto nimi jechał ten wie, że różnica jest kolosalna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisRR Posted September 19 Report Share Posted September 19 (edited) 1 godzinę temu, Hextor napisał: Przykład z Białki pokazuje że przy 200 m. różnicy wyprzegane krzesła mają już sens. Na kotelnice idą dwa wyciagi wyprzegana 6 i nie wyprzegana 4, kto nimi jechał ten wie, że różnica jest kolosalna. Nie wprzęgana to jest "trójka"- prehistoryczna zresztą. Zresztą chyba teraz te wyprzęgane robią sie takim standardem. Jak dajmy na to kiedyś klima to tylko w autach z wyższej pólki. A teraz to nie wiem czy nawet jest opcja kupna jakiego kolwiek nowego samochodu bez klimatyzacji. Człowiek przyzwyczaja się do dobrego Edited September 19 by KrisRR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus81 Posted September 19 Report Share Posted September 19 15 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał: Jeszcze lepszy jest talerzyk. Na orczyku (zwłaszcza krótkim) problemem są dysproporcje. Oczywiście chodziło ogólnie o orczyki (tzw. kotwice) i talerzyki. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekbtl Posted September 19 Report Share Posted September 19 9 godzin temu, Krakus81 napisał: Oczywiście chodziło ogólnie o orczyki (tzw. kotwice) i talerzyki. Cze Ja miałem na myśli talerzyk wyprzęgany. Jest szybki i łatwy do opanowania, ale trzeba na nim wyjechać. Kotwice/kilofy to już wyższa szkoła jazdy. 17 godzin temu, Hextor napisał: Na kotelnice idą dwa wyciagi wyprzegana 6 i nie wyprzegana 4, kto nimi jechał ten wie, że różnica jest kolosalna. Jeśli chodzi o prędkość poruszania się - to owszem - spora, owa trójka to jeździ chyba wolniej niż orczyki. Ale mają też zaletę, z kumplem gadam na siedząco, nie stojąc w kolejce. W sumie to jeśli połączyć oba te czynniki, to czas - dół/góra jest chyba identyczny, nawet czasami "szybciej" starą trójką można się dostać na górę. Mnie to pasuje, a raczej nie przeszkadza. Takie krzesło archaiczne na Jaworzynie by nie zdało egzaminu. Więcej by stało niż jechało. NIe pamiętam czy jest tam taśma wyrównująca prędkość - na Bani jest na 100%. Te bez to już dla początkujących byłby hardcore. pozdrawiam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hextor Posted September 19 Report Share Posted September 19 (edited) Ale nikt z nas nie sugerował by tam budować nie wyprzegana kanapę. Tylko, że na 30 m różnicy wzniesienia wystarczy orczyk albo taśma. Przecież to mniej niż w takim Sieprawiu. Edited September 19 by Hextor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narciarz ze Śląska Posted September 20 Report Share Posted September 20 19 godzin temu, Hextor napisał: Ale nikt z nas nie sugerował by tam budować nie wyprzegana kanapę. Tylko, że na 30 m różnicy wzniesienia wystarczy orczyk albo taśma. Przecież to mniej niż w takim Sieprawiu. Oni (niwelacją?) mają dojść ponoć do... 60 metrów!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hextor Posted September 20 Report Share Posted September 20 60m to by było tyle co na Bani albo Czarnej Górze. Chiezko mi się odnieść, bo nie byłem na miejscu, ale tutaj pisali o 30 metrach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narty pilsko Posted September 20 Report Share Posted September 20 1 godzinę temu, Hextor napisał: 60m to by było tyle co na Bani albo Czarnej Górze. Chiezko mi się odnieść, bo nie byłem na miejscu, ale tutaj pisali o 30 metrach. Czy jest to te 30m czy 60m to niema różnicy i tak dla 90% forumowiczów ten wyciąg niema żadnego sensu ponieważ to jest słaba ośla łączka. Jedyną zaletą to będzie odciągnięcie początkujących z reszty tras. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narciarz ze Śląska Posted September 21 Report Share Posted September 21 Jeśli się pomyliłem (coś istotnego pominąłem), dajcie znać proszę! O inwestycjach w PL na najbliższy sezon - podsumowanie: SEP 21 Inwestycje? Tylko na Jaworzynie Jeśli szukamy inwestycji narciarskich w Polsce ze skutkiem na najbliższy sezon, znajdziemy je tylko na Jaworzynie. Lub należałoby napisać raczej: Na Jaworzynach. Mowa bowiem tylko o dwóch lokalizacjach: Jaworzynie pod Skrzycznem (Szczyrk) oraz Jaworzynie Krynickiej (Krynica-Zdrój). 0 inwestycjach narciarskich w innych lokalizacjach nie wiem lub są tylko w planach. Na Jaworzynie Krynickiej inwestuje PKL, a Na Jaworzynie pod Skrzycznem - COS. Mowa więc tylko o inwestycjach popartych kapitałem państwowym. Kapitał prywatny ze względu na ryzyka inwestycyjne oraz rozchwianie rynków (energia elektryczna, materiały, generalnie inflacja) wydatki wstrzymał. Co więc będzie jednak nowego: INWESTYCJA NR 1 - JAWORZYNA POD SKRZYCZNEM W budowie jest nowa kolej linowa o przepustowości 1800 os./godz. w miejsce starego orczyka wzdłuż FIS-u. Szacunkowa długość kolei: 1150 m. Różnica poziomów: 360 m. Trasa: trudna (FIS) lub łatwa (objazd) - Ondraszek. Prawdopodobna prędkość nowej kolei to 5 m/s. Taki obowiązuje aktualnie standard. Czyli czas wjazdu wyniesie niecałe 4 minuty. Powstaje nowy dojazd z Jaworzyny do dolnej stacji. A raczej poszerzenie i wyprofilowania dotychczasowego, który był dla wielu narciarzy zbyt wąski i trudny. W budowie jest nowy... orczyk. Będzie miał ok. 500 m długości, będzie zlokalizowany na tzw. dolnej polanie trasy Ondraszek. Już trwa niwelacja terenu w tym miejscu. INWESTYCJA NR 2 - JAWORZYNA KRYNICKA Na obecny sezon będzie gotowa tylko... nowa kolej oraz przebudowana zostanie dolna stacja ośrodka. To mało (zważywszy na plany) lub dużo (zważywszy na wcześniejszy zastój) - jak kto woli. Nowa kolej będzie zlokalizowana u samej góry ośrodka (w tzw. drugą stronę) i będzie bardzooooo łaaaaagodna. Niewiele o niej wiemy, parametrów nie ma nawet portal Lanovky.sk, który zasadniczo wie wszystko. Z tego co podaje PKL wiemy, że kolej będzie miała ok. 500 m długości. Problemy są z ustaleniem niwelacji. Wg moich obliczeń terenowych to zalewie 30-40 m, co byłoby parametrem wręcz tragicznym (nie sposób się rozpędzić), stacja natomiast podaje średnie nachylenie 16%, co z kolei po użyciu prostej matematyki daje wynik = 80 m. Czyli całkiem już znośny. Czytaj: narty jednak pojadą w dół. Kto ma rację? Zobaczymy. Mam nadzieję, że... stacja, bo przy 40 m (8% nachylenia) nie dałoby się bez użycia poziomicy ustalić, w którą stronę jest z górki, a w którą pod górkę. Coś takiego jak w... Małym Cichym. Więcej: https://twojinstruktor.blogspot.com/2023/09/inwestycje-tylko-na-jaworzynie.html 3 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doppelmayr Posted September 21 Report Share Posted September 21 Niestety stara wersja Google Earth, w której naniosłem przybliżony przebieg kolei wskazuje ok. 33m przewyższenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koliber Posted September 21 Report Share Posted September 21 Z tego co widziałem na zdjęciach, to dolna stacja ma być nieco poniżej linii głównego grzbietu (nieco na północ), więc zamiast 1070 może będzie ok. 1060m, a szczyt ma 1114m, więc może będzie ciut powyżej 50m. Co i tak jest śmiesznym przewyższeniem jak na długość 500m (10%, czyli ok. 6 stopni średniego nachylenia). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus81 Posted September 22 Report Share Posted September 22 9 godzin temu, koliber napisał: Z tego co widziałem na zdjęciach, to dolna stacja ma być nieco poniżej linii głównego grzbietu (nieco na północ), więc zamiast 1070 może będzie ok. 1060m, a szczyt ma 1114m, więc może będzie ciut powyżej 50m. Co i tak jest śmiesznym przewyższeniem jak na długość 500m (10%, czyli ok. 6 stopni średniego nachylenia). @JC Panie Jacku proszę podpytać ich o tę inwestycję, ale tak starać się coś bardziej docisnąć o przewyższenia, dlaczego w krótszej wersji i te 40-60m przewyższenia to niesamowita masakra. Jeśli będzie 40-50 m to kijkami trzeba będzie się odpychać. I dlaczego zrezygnowali z budowy drugiej kanapy zastępującej orczyk Tatrapomy ? O której Pan mówił we vlogu, o której Oni też pisali w socjal mediach. A później się z tych zapowiedzi wycofali i przełożyli termin na wiosnę 2024 Co było powodem ? Brak terminów po stronie producenta, montażystów, brak wszystkich pozwoleń, kwestia finansowa ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof W. Posted September 22 Report Share Posted September 22 W dniu 21.09.2023 o 12:53, Narciarz ze Śląska napisał: Jeśli się pomyliłem (coś istotnego pominąłem), dajcie znać proszę! O inwestycjach w PL na najbliższy sezon - podsumowanie: SEP 21 Inwestycje? Tylko na Jaworzynie Jeśli szukamy inwestycji narciarskich w Polsce ze skutkiem na najbliższy sezon, znajdziemy je tylko na Jaworzynie. Lub należałoby napisać raczej: Na Jaworzynach. Mowa bowiem tylko o dwóch lokalizacjach: Jaworzynie pod Skrzycznem (Szczyrk) oraz Jaworzynie Krynickiej (Krynica-Zdrój). 0 inwestycjach narciarskich w innych lokalizacjach nie wiem lub są tylko w planach. Na Jaworzynie Krynickiej inwestuje PKL, a Na Jaworzynie pod Skrzycznem - COS. Mowa więc tylko o inwestycjach popartych kapitałem państwowym. Kapitał prywatny ze względu na ryzyka inwestycyjne oraz rozchwianie rynków (energia elektryczna, materiały, generalnie inflacja) wydatki wstrzymał. Co więc będzie jednak nowego: INWESTYCJA NR 1 - JAWORZYNA POD SKRZYCZNEM W budowie jest nowa kolej linowa o przepustowości 1800 os./godz. w miejsce starego orczyka wzdłuż FIS-u. Szacunkowa długość kolei: 1150 m. Różnica poziomów: 360 m. Trasa: trudna (FIS) lub łatwa (objazd) - Ondraszek. Prawdopodobna prędkość nowej kolei to 5 m/s. Taki obowiązuje aktualnie standard. Czyli czas wjazdu wyniesie niecałe 4 minuty. Powstaje nowy dojazd z Jaworzyny do dolnej stacji. A raczej poszerzenie i wyprofilowania dotychczasowego, który był dla wielu narciarzy zbyt wąski i trudny. W budowie jest nowy... orczyk. Będzie miał ok. 500 m długości, będzie zlokalizowany na tzw. dolnej polanie trasy Ondraszek. Już trwa niwelacja terenu w tym miejscu. INWESTYCJA NR 2 - JAWORZYNA KRYNICKA Na obecny sezon będzie gotowa tylko... nowa kolej oraz przebudowana zostanie dolna stacja ośrodka. To mało (zważywszy na plany) lub dużo (zważywszy na wcześniejszy zastój) - jak kto woli. Nowa kolej będzie zlokalizowana u samej góry ośrodka (w tzw. drugą stronę) i będzie bardzooooo łaaaaagodna. Niewiele o niej wiemy, parametrów nie ma nawet portal Lanovky.sk, który zasadniczo wie wszystko. Z tego co podaje PKL wiemy, że kolej będzie miała ok. 500 m długości. Problemy są z ustaleniem niwelacji. Wg moich obliczeń terenowych to zalewie 30-40 m, co byłoby parametrem wręcz tragicznym (nie sposób się rozpędzić), stacja natomiast podaje średnie nachylenie 16%, co z kolei po użyciu prostej matematyki daje wynik = 80 m. Czyli całkiem już znośny. Czytaj: narty jednak pojadą w dół. Kto ma rację? Zobaczymy. Mam nadzieję, że... stacja, bo przy 40 m (8% nachylenia) nie dałoby się bez użycia poziomicy ustalić, w którą stronę jest z górki, a w którą pod górkę. Coś takiego jak w... Małym Cichym. Więcej: https://twojinstruktor.blogspot.com/2023/09/inwestycje-tylko-na-jaworzynie.html Brakuje informacji o nowej kolei w Kluszkowcach w Ośrodku "Czorsztyn-ski" SLF 4p Wdżar Kluszkowce, Polska - Tatralift. Fakt budowana była dwa lata, ale zostanie użytkowana pierwszy raz zapewne w nadchodzącym sezonie. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JC Posted September 22 Report Share Posted September 22 8 godzin temu, Krakus81 napisał: @JC Panie Jacku proszę podpytać ich o tę inwestycję, ale tak starać się coś bardziej docisnąć o przewyższenia, dlaczego w krótszej wersji i te 40-60m przewyższenia to niesamowita masakra. Jeśli będzie 40-50 m to kijkami trzeba będzie się odpychać. I dlaczego zrezygnowali z budowy drugiej kanapy zastępującej orczyk Tatrapomy ? O której Pan mówił we vlogu, o której Oni też pisali w socjal mediach. A później się z tych zapowiedzi wycofali i przełożyli termin na wiosnę 2024 Co było powodem ? Brak terminów po stronie producenta, montażystów, brak wszystkich pozwoleń, kwestia finansowa ? Wkrótce tam jadę, to postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mixxxser44 Posted September 22 Report Share Posted September 22 https://gazetakrakowska.pl/na-jaworzynie-krynickiej-praca-wre-powstaje-nowa-trasa-i-czteroosobowa-kolej-krzeselkowa/ar/c3-17907685 Sporo informacji z Jaworzyny Krynickiej 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koliber Posted September 22 Report Share Posted September 22 44 minuty temu, Mixxxser44 napisał: https://gazetakrakowska.pl/na-jaworzynie-krynickiej-praca-wre-powstaje-nowa-trasa-i-czteroosobowa-kolej-krzeselkowa/ar/c3-17907685 Sporo informacji z Jaworzyny Krynickiej Na tym zdjęciu widać, że dolna stacja będzie trochę poniżej grzbietu: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska ...chociaż na tym z kolei zdjęciu już to wygląda zupełnie inaczej: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska Tu z kolei widać trasę - akurat na tym odcinku ma nachylenie całkiem przyzwoite: Na Jaworzynie Krynickiej praca wre. Powstaje nowa trasa i czteroosobowa kolej krzesełkowa | Gazeta Krakowska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narty pilsko Posted September 22 Report Share Posted September 22 Podsumowując to te lato jest słabe na to co zapowiadali. W dniu 19.03.2023 o 23:38, Hextor napisał: Myślę, że jak się policzy to wcale nie jest tak źle z inwestumycjami. Na przyszły sezon mamy zapowidziane: 1) Szczyrk TMR - nowa kanapa na wierzch posredni 2) Szczyrk TMR - nowa kanapa wzdłuż Bienkuli 3) Szczyrk COS - nowa kanapa na miejsce orczyka na Skrzycznd 4) Szczyrk COS - nowa kotwica powyżej Jaworzyny i poszerzenie górnej części Ondraszka 5) Krynica PKL - Nowa kanapa w miejsce orczyka na szczyt Jaworzyny 6) Krynica PKL - Stara kanapa na miejsce orczyka na czarnej trasie 7) Pilsko - nowa kanapa zamiast kotwicy ze Szczawin na Miziowa 😎 Zakopane Nosal - nowa kanapa i poszerzenie trasy 9) Poronin PKL - reaktywacja starej stacji i nowa kanapa 10) Zakopane Harenda - połączenie ze stacja Suche 11) Szczyrk BSA - nowy ratrak PistenBully 600 To naprawdę sporo jak na jeden sezon. A w przygotowaniu na kolejne lata mamy też nowy wyciąg na Goryczkowa, termy na Szymoszkowej i w Beskidach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lski@interia.pl Posted September 22 Report Share Posted September 22 (edited) 14 godzin temu, Krakus81 napisał: @JC Panie Jacku proszę podpytać ich o tę inwestycję, ale tak starać się coś bardziej docisnąć o przewyższenia, dlaczego w krótszej wersji i te 40-60m przewyższenia to niesamowita masakra. Jeśli będzie 40-50 m to kijkami trzeba będzie się odpychać. I dlaczego zrezygnowali z budowy drugiej kanapy zastępującej orczyk Tatrapomy ? O której Pan mówił we vlogu, o której Oni też pisali w socjal mediach. A później się z tych zapowiedzi wycofali i przełożyli termin na wiosnę 2024 Co było powodem ? Brak terminów po stronie producenta, montażystów, brak wszystkich pozwoleń, kwestia finansowa ? Co do przesunięcia kanapy na górnej 2,podobno chodzi o jakieś spory z ekologami.Ta nowa kanapa na górze,choć sama w sobie łagodna,będzie bramą ze szczytu do stromej trasy pod nią,na której dawno temu bywały zawody.Choć wielkiej nadziei na inwestycje na niej nie ma,bo choć parę razy był w kierownictwie rozważany tam jakiś talerzyk,zawsze kończyło się konkluzją,że "ze stromych mamy już trasę nr 5 i widzicie,że przeważnie pusta"... Edited September 22 by lski@interia.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus81 Posted September 22 Report Share Posted September 22 (edited) 3 godziny temu, Narty pilsko napisał: Podsumowując to te lato jest słabe na to co zapowiadali. Te wszystkie punkty nie były zapowiadane na to lato. Podejmowaliśmy wtedy dyskusje, że zapowiedzi były znacznie skromniejsze. A mianowicie: 1. Jaworzyna - krzesło zamiast starego orczyka Tatrapomy na górze trasy nr 2. 2. Nie pamiętam czy mieli stawiać to krzesło przy czarnej 5 na Jaworzynie już na tę zimę? (Choć ono rdzewienie i leży już od zeszłego roku) Ale nic wcześniej nie zapowiadało stawiania Krzesła przy tej oślej łączce. Choć na zdjęciach nie wygląda najgorzej... ? 3. Krzesło zamiast orczyka w COS. 4. Orczyk na Jaworzynie w COS + plus poszerzenie trasy. 5. Górny Ondraszek - poszerzenie 6. Wydawało mi się, że @JC zapowiadał w SMR kanapę na Julianach. 7. Krzesło na Pilsku na Hali Misiowej, ale jak dokładnie oglądnąłem vlog JC to powiedział On, że w tym lub kolejnym roku. Choć mam obawy, że tam nic nigdy już nie powstanie. Przeklęta góra i stacja zapomniana przez Boga Edited September 22 by Krakus81 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hextor Posted September 22 Report Share Posted September 22 O Pilsku szkoda gadać, potencjał wielki, ale właściciele do bani. Klątwa GATu trwa, każdy chce tylko zróbic przez powyższenie cen, bez nowych inwestycji. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus81 Posted September 23 Report Share Posted September 23 9 godzin temu, Krakus81 napisał: Te wszystkie punkty nie były zapowiadane na to lato. Podejmowaliśmy wtedy dyskusje, że zapowiedzi były znacznie skromniejsze. A mianowicie: 1. Jaworzyna - krzesło zamiast starego orczyka Tatrapomy na górze trasy nr 2. 2. Nie pamiętam czy mieli stawiać to krzesło przy czarnej 5 na Jaworzynie już na tę zimę? (Choć ono rdzewienie i leży już od zeszłego roku) Ale nic wcześniej nie zapowiadało stawiania Krzesła przy tej oślej łączce. Choć na zdjęciach nie wygląda najgorzej... ? 3. Krzesło zamiast orczyka w COS. 4. Orczyk na Jaworzynie w COS + plus poszerzenie trasy. 5. Górny Ondraszek - poszerzenie 6. Wydawało mi się, że @JC zapowiadał w SMR kanapę na Julianach. 7. Krzesło na Pilsku na Hali Misiowej, ale jak dokładnie oglądnąłem vlog JC to powiedział On, że w tym lub kolejnym roku. Choć mam obawy, że tam nic nigdy już nie powstanie. Przeklęta góra i stacja zapomniana przez Boga Miziowej - nowy telefon ma bardzo inwazyjny słownik 🥴 a jeszcze nie ogarnąłem go Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus81 Posted September 23 Report Share Posted September 23 8 godzin temu, Hextor napisał: O Pilsku szkoda gadać, potencjał wielki, ale właściciele do bani. Klątwa GATu trwa, każdy chce tylko zróbic przez powyższenie cen, bez nowych inwestycji. Plus właściciele gruntów, którzy podobno chcą za dużo/dostali za dużo plus ekoterroryści. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narty pilsko Posted September 23 Report Share Posted September 23 21 godzin temu, Hextor napisał: O Pilsku szkoda gadać, potencjał wielki, ale właściciele do bani. Klątwa GATu trwa, każdy chce tylko zróbic przez powyższenie cen, bez nowych inwestycji. Ja już zwątpiłem żeby kiedy cokolwiek coś tam powstało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.