Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

Zamierzam kupic porządne gogle narciarskie. Teraz jezdze w sprzecie za 40zl z lidla i kazda odrobina cienia powoduje drastyczny spadek widocznosci. Nie wiem w ogole jeszcze czego szukac. Kazdy producent wpycha pierdylion technologii, z których pewnie znaczna część to sporo kosztująca ściema.

Próbowałem poszukać artykułów dzielących gogle na kategorie ale w zasadzie wszystko opiera się o s1 do s4. Mnie zastanawia czy:

1. Sferyczne gogle to faktycznie duza poprawa wzgledem typowych

2. Czy fotochromy recznie zmieniane są lepsze od automatycznych? W ntn piszą, że automatyczne mogą świrować przy niskich temperaturach, z drugiej strony nie wyobrazam sobie przy kazdym wjezdzie do lasu zastrzymywac sie zeby zmienic ustawienie

O co chodzi z filtrami polaryzacyjnymi? Czy faktycznie duzo zmieniają?

Bedę wdzięczny za wszystkie informacje, chetnie też poczytam jakies rzetelne artykuły, mogą byc po angielsku. Byle bez linkow afiliacyjnych

To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.

Link to post
Share on other sites

Nie obiecywałbym sobie zbyt wiele po tej inwestycji,różnica między topowymi a marketowymi nie jest geometryczna,jak różnica w cenie.Studiowałem kiedyś problem głębiej,i potem porównywałem teorię z praktyką,także na stoku.I to właśnie bym polecał,pożyczyć różne od kolegów-spróbować-kupić...

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bigbobo napisał:

To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.

Żadne gogle Ci tu nie pomogą.  Spadek kontrastu w cieniach jest oczywisty do tego musi dojść akomodacja (i oko będzie tu szybsze od fotochromów).

Z tym zjawiskiem radzę sobie poprzez zmrużenie powiek i przeniesienie wzroku na ciemniejszy motyw. Oczywiście przed wjazdem w strefę cienia. Jak do tego dołożysz przyjrzenie się trajektorii przed wjazdem w cień to przeważnie redukcja prędkości nie jest potrzebna.

Co do gogli to kupuję te budżetowe przede wszystkim dlatego, że to rzecz podlegająca dość szybkiemu zużyciu. Lepsze nowe z Lidla jak porysowane "topowe". Ten sam poliwęglan. Podstawowe są białe lub różowe (na stokach północnych i w gorszą pogodę) i drugie zwykłe pomarańczowe. 

 

pozdro

Wiesiek 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Turek napisał:

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Przypomniałem mi czasy gdy w ZSRR i Rumunii sprzedawałem okulary przeciwsłoneczne.  Takie prywaciarskie. Niektóre  były tak ciemne ze widać w nich było własne oczy. Kupcom to nie przeszkadzało,  zakładali i  nawet jeździli samochodami!!!!! Śmiałem się,  że pozabijaja  się bo są ślepi. No ale czego się nie robi dla mody, wyglądu,  szpanu, zachodniego sznytu. .. A tak na serio, gogle moga sprawdzic  się w silnym świetle np na lodowcu. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.01.2020 o 23:48, Tytus Atomicus napisał:

Nie.

Dzięki za obszerną wypowiedź.

Wygląda jednak na to, że nawet na tym portalu twierdzą inaczej:

https://www.skionline.pl/sprzet/test-gogle-uvex-downhill-2000-polavision-pro,testy,5762.html

"Dość często spotykaną wadą podwójnych szyb jest - zwłaszcza przy słonecznej pogodzie - lustrzane odbicie (widzimy w szybach swoje oczy). W testowanym przeze mnie modelu efekt ten został całkowicie wyeliminowany."

Link to post
Share on other sites

jakbym zobaczył odbicie własnych oczu w goglach przeraziłbym się. następnie powziął w wątpliwość własne zdrowie psychiczne oraz zastanowił czy nie przyjąłem w ostatnim czasie jakiś substancji. gogle byłyby na dalekim miejscu. przerobiłem już x gogli z podwójną szybką i nigdy nie miałem takiego wypadku.

w narciarstwie komfort widzenia jest b ważny, w każdych warunkach. zatem wybór gogli jest b istotny

- szybka sferyczna - zwiększa pole widzenia - fajne

- gogle na bateryjkę zmieniające stopień przyciemnienia po naciśnięciu guzika? pomyłka. wyobraź sobie, że w grubych rękawicach próbujesz nacisnąć ten przycisk. to niebezpieczne. nie mówiąc ile to waży. pan z tnt promował na jakimś filmiku takie gogle - to ja mu w tej kwestii ufał nie będę

- polaryzacja - super sprawa w dobrym oświetleniu - poprawia się jakość obrazu, kontrast, wszystko lepiej widać. fotochrom + polaryzacja to świetne połączenie - jednak niezbyt częste, zwłaszca w goglach, ktore mają się sprawdzić także w gorszym oświetleniu

- używałem tych samych gogli przez 6 lat - nadal są w świetnym stanie. nie wiem dlaczego miałyby się zużyć, zniszczyć, wystarczy uważać

- nigdy nie używałem najtańszych gogli, więc nie mam porównania; jednak mam porównanie tanich oraz "modnych" (takich droższych marek) okularów słonecznych z takimi dobrej jakości - różnica jest bardzo duża, nie mówiąc, że wielu okulistów uważa, iż używanie kiepskich okularów może zniszczyć wzrok. nie wiem czy to jest taki sam poliwęglan, jednak bez rzetelnego testu nie uwierzę, że to to samo

- aby uniknąć trudności w nagłym wjeździe do cienia należy wybrać gogle, które nie są dedykowane głównie na pełne słońce. Jeśli fotochromy, to np takie których zakres jest pomiędzy s1 a s3 (są takie), lub przepuszczające 40-50% promieni (inny sposób w jaki producenci podają charakterystykę szybek)

- żadnych artykułów nie znam, różne testy w necie są bardzo trudne do weryfikacji pod kątem metodologii lub obiektywizmu Polecam pomyszkować po stronach producentów. Całkiem fajnie ma to rozrysowane Julbo na swojej stronie. Tak - raczej droga firma. nigdy nie miałem ich gogli, ale mam bardzo dobre doświadczenia z okularami. Mam dobre doświadczenia z fotochromami Carrera - relatywnie tańsza opcja (o ile nie porównujemy do Lidla...). Obecnie testuje fotochromy Smith - na razie bardzo ok.

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Przez wiele, wiele sezonów używałem gogli Oakley'a, które dostałem raz na gwiazdkę służyły mi wiele lat i świetnie się sprawdzały. Szybę miały dobraną jednak tak, że w słabych warunkach oświetleniowych - słaby kontrast, mgła - nie były idealne - za to w każdych innych warunkach były rewelacyjne i do tego trwałe. Nie wierzę w te wszystkie fotochromy itd. dlatego jako kolejne gogle planuje prawdopodobnie dwie pary Oakley'a - jedne na pogodę ze słabym kontrastem - model cannopy z szybą prizm snow rose;  i albo dokupię do tego samą szybę prizm snow black, albo gdzieś na promocji całe gogle (cena może okazać się bardzo podobna, a raz udało mi się w przeszłości przy zmianie szyb doprowadzić do tego, że mi rękach ta szyba pękła, więc jestem uczulony). Minusem Oakley'a jest cena. Będę polował na okazję na amerykańskim ebay'u.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Cosworth240 napisał:

Minusem Oakley'a jest cena. Będę polował na okazję na amerykańskim ebay'u.

Na Niemieckim runku też są okazje, możesz też patrzeć, mam Oakley'a i udało mi się je kupić za 50 euro. Mam już kilka sezonów, jestem bardzo zadowolony, model tanner hall Signature w/fire. Mimo ciemnej, raczej żółtej szybki da się w nich jeździć w każdych warunkach. Do tanich z marketu nie ma co porównywać.

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2020 o 12:34, lski@interia.pl napisał:

Nie obiecywałbym sobie zbyt wiele po tej inwestycji,różnica między topowymi a marketowymi nie jest geometryczna,jak różnica w cenie.Studiowałem kiedyś problem głębiej,i potem porównywałem teorię z praktyką,także na stoku.I to właśnie bym polecał,pożyczyć różne od kolegów-spróbować-kupić...

Kiedyś szybownicy prowadzili zażartą dyskusję jakie okulary przeciwsłoneczne są najlepsze. Oczywiście przeważały głosy że nie ma jak to Ray - Ban, wiadomo Top Gun i główny bohater. Nie ukrywam że takie okulary sporo kosztują. Więc ja włożyłem kij w mrowisko mówiąc że latam w okularach za pięć złotych i jestem z nich mega zadowolony. No i mi kolega wyjaśnił, że w okularach za pięć złotych jest naklejka że okulary mają filtr UV, ale tylko naklejkę. W praktyce dzięki ciemnym szkłom, źrenice się otwierają i UV niszczy skutecznie nasze oczy, tym skuteczniej że loty niejednokrotnie odbywają się na dużych wysokościach. W tej chwili używam okulary przeciwsłoneczne ze szkłami Zeiss - Skylet. Filtr w tych szkłach wycina z promieniowania słonecznego większość światła w środkowym paśmie które nie niesie informacji o kolorach a tylko daje dla oczu olśnienie. A zostawia to pasmo które przenosi informację o barwach. Więc widzę świat trochę bardziej kolorowo, z dużym komfortem i świetnym filtrem UV. Firma Zeiss robi również gogle do sportów zimowych. W tej chwili jeżdżę w jakiś tam firmówkach ale jak został wywołany temat, to chyba kupię coś ze stajni firmy Zeiss, bo mam do nich duże zaufanie, w każdym bądź razie cała kadra szybowcowa Niemiec w tych okularach lata. Oczywiście nic z tej reklamy od Zeissa nie mam, może to być dowolna inna firma, byle nie no name. Bo wtedy lepiej jeździć bez, będzie to dużo lepsze dla naszego zdrowia.  

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Cosworth240 napisał:

Przez wiele, wiele sezonów używałem gogli Oakley'a, które dostałem raz na gwiazdkę służyły mi wiele lat i świetnie się sprawdzały. Szybę miały dobraną jednak tak, że w słabych warunkach oświetleniowych - słaby kontrast, mgła - nie były idealne - za to w każdych innych warunkach były rewelacyjne i do tego trwałe. Nie wierzę w te wszystkie fotochromy itd. dlatego jako kolejne gogle planuje prawdopodobnie dwie pary Oakley'a - jedne na pogodę ze słabym kontrastem - model cannopy z szybą prizm snow rose;  i albo dokupię do tego samą szybę prizm snow black, albo gdzieś na promocji całe gogle (cena może okazać się bardzo podobna, a raz udało mi się w przeszłości przy zmianie szyb doprowadzić do tego, że mi rękach ta szyba pękła, więc jestem uczulony). Minusem Oakley'a jest cena. Będę polował na okazję na amerykańskim ebay'u.

Na szczęście działanie fotochromow nie jest zależne od Twojej wiary 😏

Link to post
Share on other sites

Troszkę gogli już przerobiłem i muszę przyznać, że lepszych od tych z Arctica nigdy nie miałem. Miałem G-75 ale niestety zostały zgubione jak rozwaliłem się w Szczyrku a teraz mam G-106FP. Moim zdaniem gogle totalnie kompletne. Pożyczałem od taty gogle Julbo za 600 złotych i w życiu nie ma co ich porównywać do Arctici która bije je totalnie na głowę. Moim zdaniem najlepsze gogle na rynku.

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Jusik2002 napisał:

Troszkę gogli już przerobiłem i muszę przyznać, że lepszych od tych z Arctica nigdy nie miałem. Miałem G-75 ale niestety zostały zgubione jak rozwaliłem się w Szczyrku a teraz mam G-106FP. Moim zdaniem gogle totalnie kompletne. Pożyczałem od taty gogle Julbo za 600 złotych i w życiu nie ma co ich porównywać do Arctici która bije je totalnie na głowę. Moim zdaniem najlepsze gogle na rynku.

Poczytałem na stronie o Twoich goglach,na temat jakości szkieł za wiele nie piszą, co wcale nie znaczy że nie masz racji. To że się w nich dobrze jeździ, to już jest bardzo dużo.

Dla potomnych daję jeszcze linka do gogli Zeissa https://www.zeiss.pl/vision-care/produkty-zeiss/gogle-narciarskie/detale.html#benefit

 

Link to post
Share on other sites

Ja używam model wcześniejszy G-105FP. Do tej pory uważałem go za bardzo udany model. Jeździłem w nich z powodzeniem nawet na wieczornych jazdach. Jednak ostatnio podczas firmowych zawodów na BSA mgła była taka że ledwo było widać trzecią bramkę, W goglach niebo zlewało się ze śniegiem kompletne zero kontrastu. Po raz pierwszy doświadczyłem kompletnego braku orientacji przestrzennej na stoku. Więc do jazdy we mgle koniecznie dokup sobie albo przeźroczystą szybkę S0 lub żółtą S1.

Link to post
Share on other sites

Również polecam Arctice, mam G107FP z szybą S1-S2 i na polskie warunki jak najbardziej ok. We mgle używam  G105 z przeźroczystą szybą. G105 ma troszkę gorszy poziom wykończenia, widać klej którym przyklejona jest szyba do ramki z magnesami,nie wygląda to zbyt estetycznie.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
On 1/15/2020 at 8:38 PM, Turek said:

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Witam

Bardzo jestem ciekaw jak sprawdziły się Twoje gogle na stoku. Właśnie kupiłem 2000v (wiem, wiem, jest prawie maj) i tez , od razu przykuło moja uwagę odbicie oczu i jakby poświata dookoła przedmiotów. Sprawia to wrażenie jakby gogle były brudne...

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
9 godzin temu, mario33 napisał:

 druga rzecz - widziałem na filmikach, że kolega @JC ma ciekawe gogle, z poszerzonym polem widzenia w dół, chętnie bym się dowiedział co to za marka/model...

 

8 godzin temu, Turnplayer napisał:

obstawiam ze to smith 4d mag chromapop.

Tak, używam gogli Smith 4D MAG, które są sprzedawane z dwiema szybami.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, JC napisał:

 

Tak, używam gogli Smith 4D MAG, które są sprzedawane z dwiema szybami.

Nie będzie tak łatwo 😀 może krótka recenzja ? Szczególnie - jakie szybki używasz (jest ich kilkanaście chyba) i dlaczego takie (fotochromy czy stałe). Notabene znalazłem ofertę tych gogli z 3 szybami...

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, mario33 napisał:

Nie będzie tak łatwo 😀 może krótka recenzja ? Szczególnie - jakie szybki używasz (jest ich kilkanaście chyba) i dlaczego takie (fotochromy czy stałe). Notabene znalazłem ofertę tych gogli z 3 szybami...

..najpierw "cza" sprawdzić czy Ci pasują do kasku - zanim tego nie zrobisz nie ma sensu dobieranie szybek itd....

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Uciuany
      Cześć. Planuje w najbliższych dniach kupić sobie gogle. Już praktycznie byłem zdecydowany na fotochromy z marki Smith, ale obejrzałem pewną opinię eksperta a także sporo komentarzy ludzi, którzy twierdzą, że fotochromy nie są najlepszym rozwiązaniem że względu na to, że potrzebują czasem chwili czasu na rozjaśnienie i może być to czasem niebezpieczne i niewygodne. Chciałbym więc zamówić gogle z wymienną szybką, ale nie chcę przeznaczyć też na gogle więcej niż 300-400zł jeśli jest to możliwe. Czy zakup gogli przykładowo z jedną szybą s2-s3 i drugą s0 na zmianę na złe warunki i jazdę w nocy będzie najlepszym rozwiązaniem? I czy jest możliwe kupić takie gogle w takim budżecie? Może macie coś godnego polecenia
      Z góry dzięki
    • By deringer
      Witam, potrzebuje gogli na polskie warunki czyli słońce ale też mgłę i zachmurzenie.
      Najbardziej pasuje mi ten model z Decathlonu (niebieski za 220pln).  Ma on wymienne soczewki na magnez oraz większy kąt widzenia dzięki pełnej szybce. Tutaj tańszy model bez soczewek.
      Czy wentylacja w tych goglach jest dobra?
      Czy istnieje lepszy model w tej lub niższej cenie?
    • By Uciuany
      Cześć. Szukałem trochę, ale znalazłem tylko jeden post na forum sprzed dobrych paru lat na temat kasków z szybką. Przeczytałem bardzo wiele opinii, jedni twierdzą, że wszystko super działa i warto taki kask zakupić, inni mówią, że szyba w kasku potrafi parować i łzawią im oczy bo przelatuje powietrze. Chciałem zakupić taki kask bo i tak jestem zmuszony zakupić nowe gogle i kask a ta opcja wydaje mi się ciekawsza. Czy ktoś z was posiada kask z szybką i może się wypowiedzieć i ewentualnie coś polecić? Z góry dziękuję.
    • By Lexi
      Już czas.
      Póki co:
      - od przedwczoraj jazda w Bukowinie na UFO - stok przygotowany w 60%, wczoraj rozmawiałem z właścicielem - mówił ze w 2-3 dni dośnieży do 100%. Ktoś tam jeździ rekreacyjnie, ktoś trenuje na tyczkach wiec szalu z miejscem nie ma.
      - dziś o 15 rusza Tylicz - MasterSki .
      - po zamieszaniu rządowo/medialnym Białka, Male Ciche, Grapa, Koziniec, Rusin przestały śnieżyc a z kolei Jurgów już wznowił produkcje śniegu w nocy.
       
      na zdjęciu Tylicz

       
       
    • By Bumer
      W tych trudnych czasach staram się szukać  dla nas narciarzy czegoś co moglibyśmy uznać za pozytywne. Jak sądzicie, czy w dobie ograniczeń spowodowanych pandemią możemy spodziewać się znaczących obniżek cen sprzętu narciarskiego? Jeśli tak, to może  uda sie nam uzupełnić, lub zmienić sprzęt, kupując po obniżonych cenach? 
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...