Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

Zamierzam kupic porządne gogle narciarskie. Teraz jezdze w sprzecie za 40zl z lidla i kazda odrobina cienia powoduje drastyczny spadek widocznosci. Nie wiem w ogole jeszcze czego szukac. Kazdy producent wpycha pierdylion technologii, z których pewnie znaczna część to sporo kosztująca ściema.

Próbowałem poszukać artykułów dzielących gogle na kategorie ale w zasadzie wszystko opiera się o s1 do s4. Mnie zastanawia czy:

1. Sferyczne gogle to faktycznie duza poprawa wzgledem typowych

2. Czy fotochromy recznie zmieniane są lepsze od automatycznych? W ntn piszą, że automatyczne mogą świrować przy niskich temperaturach, z drugiej strony nie wyobrazam sobie przy kazdym wjezdzie do lasu zastrzymywac sie zeby zmienic ustawienie

O co chodzi z filtrami polaryzacyjnymi? Czy faktycznie duzo zmieniają?

Bedę wdzięczny za wszystkie informacje, chetnie też poczytam jakies rzetelne artykuły, mogą byc po angielsku. Byle bez linkow afiliacyjnych

To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obiecywałbym sobie zbyt wiele po tej inwestycji,różnica między topowymi a marketowymi nie jest geometryczna,jak różnica w cenie.Studiowałem kiedyś problem głębiej,i potem porównywałem teorię z praktyką,także na stoku.I to właśnie bym polecał,pożyczyć różne od kolegów-spróbować-kupić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bigbobo napisał:

To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.

Żadne gogle Ci tu nie pomogą.  Spadek kontrastu w cieniach jest oczywisty do tego musi dojść akomodacja (i oko będzie tu szybsze od fotochromów).

Z tym zjawiskiem radzę sobie poprzez zmrużenie powiek i przeniesienie wzroku na ciemniejszy motyw. Oczywiście przed wjazdem w strefę cienia. Jak do tego dołożysz przyjrzenie się trajektorii przed wjazdem w cień to przeważnie redukcja prędkości nie jest potrzebna.

Co do gogli to kupuję te budżetowe przede wszystkim dlatego, że to rzecz podlegająca dość szybkiemu zużyciu. Lepsze nowe z Lidla jak porysowane "topowe". Ten sam poliwęglan. Podstawowe są białe lub różowe (na stokach północnych i w gorszą pogodę) i drugie zwykłe pomarańczowe. 

 

pozdro

Wiesiek 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Turek napisał:

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Przypomniałem mi czasy gdy w ZSRR i Rumunii sprzedawałem okulary przeciwsłoneczne.  Takie prywaciarskie. Niektóre  były tak ciemne ze widać w nich było własne oczy. Kupcom to nie przeszkadzało,  zakładali i  nawet jeździli samochodami!!!!! Śmiałem się,  że pozabijaja  się bo są ślepi. No ale czego się nie robi dla mody, wyglądu,  szpanu, zachodniego sznytu. .. A tak na serio, gogle moga sprawdzic  się w silnym świetle np na lodowcu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.01.2020 o 23:48, Tytus Atomicus napisał:

Nie.

Dzięki za obszerną wypowiedź.

Wygląda jednak na to, że nawet na tym portalu twierdzą inaczej:

https://www.skionline.pl/sprzet/test-gogle-uvex-downhill-2000-polavision-pro,testy,5762.html

"Dość często spotykaną wadą podwójnych szyb jest - zwłaszcza przy słonecznej pogodzie - lustrzane odbicie (widzimy w szybach swoje oczy). W testowanym przeze mnie modelu efekt ten został całkowicie wyeliminowany."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By mifilim
      NOWE gogle narciarskie S2 MARKER 4:3 (juniorskie lub na mniejszą głowę)

      Sferyczne gogle. Pasek od wewnętrznej strony posiada silikonową warstwę zapobiegająca przesuwaniu się na kasku. Trójwarstwowa pianka Xdry gwarantuje optymalne dopasowanie do kształtu twarzy.
      RED MIRROR S2 – lustrzana szyba na słoneczne lub pochmurne dni
      SUPERFIT FRAM – elastyczna oprawka wykonaną z lekkiego materiału
      V-SPLIT - Nosek automatycznie dopasowuje się do kształtu nosa
      UVA, UVB, UVC - ochronę przed promieniami
      HYDROPHOBIC COATING - powłoka, która zapobiega osadzaniu się kropel wody i parowaniu.
      120 zł + wysyłka
       



    • By gruchauho
      Witam.
      Już jakiś czas rozglądam się za nowymi goglami i prosiłbym o pomoc i parę wskazówek. 
      Szukam modelu z dwoma szybami (na słońce oraz zachmurzenie/śnieg), bądź jedną i ewentualnie dokupić drugą. Minimum jedna z "lustrem"
      Czy warto dopłacać by mieć sferyczną szybę? Czytałem, że dużo lepsza widoczność ale czy naprawdę różnica jest duża? Najlepiej, by wypowiedział się ktoś, kto używał i cylindrycznych i sferycznych.
      Do wydania mam maksimum 500 zł 
      Jak dotąd oglądałem Atomic oraz Smith ale to dość drogie marki i w tych pieniądzach chyba nie kupię.
      Może ktoś coś doradzić? 
    • By zablotzky
      Cześć, 
      Mając zamiar zamówienia gogli Downhill VP X od Uvex'a, jakimś cudem zamówiłem wersję Comact VP X. Cóż, bywa :) 
      Jedyne co znalazłem jeśli chodzi o różnicę to skala na fotochromie: S1-S3 dla Downhill oraz S2-S4 dla Compact. 
      Jestem rekreacyjnym narciarzem, w tym sezonie będę we Francji przez tydzień, czy jest sens wymieniać Compact na Downhill? Ten model Downhill to mi się po prostu ubzdurał bo miał polaryzację i szkło fotochromowe, no i te gogle po prostu znalazłem po jakimś tam riserczu. 
      Grzane wino na stoku za podpowiedź co dalej :) 
    • By Bigbobo
      Czołem Panowie. Zamierzam kupić buty narciarskie. Umiejętności-7. Problem taki, że budżet to ok 700-800 złotych. Ważę 130kg no i buty muszą być twarde. Znalazłem kilka ofert na aledżro, ale okazuje się, że to kolekcje z okolic roku 2010 lub modele firm, których nie kojarzę. Czy jest sens kupować takie buty? Na ile technologia poszła do przodu? nie mówię o topowych modelach, bo te są poza moim zasięgiem.
       
    • By gruchauho
      Witam. Na ostatnim wyjeździe przytrafiła mi się dziwna rzecz. Otóż zdarłem pokrywę przecierając gogle szmatką.. 

      Co gorsza były pożyczone. Chcę to naprawić, pytanie, gdzie mogę dostać taką szybę i ewentualnie czy to musi być stricte do tego modelu czy podejdzie jakaś inna? Sprawdziłem i jest wymienna ale na stronie Rossignola nie ma szyb do gogli.
      model to Rossignol Ace HP sezon 17/18
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...