Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Idealne auto dla narciarzy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko zależy od konstrukcji zderzaka i tylnej klapy. Kultowa jest Marea z rozkładaną tylną burtą. W Stilo czy Mundku klapa osłania zderzak tak, że nie jest po jeździe uświniony :cool:

Nie zapominajmy, że piszesz o nowym mondeo, bo w poprzednim modelu krawędź załadunku to najbardziej idiotyczne rozwiązanie ze wszystkich marek. Po dłuższej jeździe to czasem karcher ledwo co wymywał świństwo z tego rowka w zderzaku :)

Słuchaj, przepraszam za żart, ale tak na poważnie to moim zdaniem nie ma samochodu z którego można wysiąść po 1000km i nie być zmęczonym:)

To po prostu niewykonalne, no chyba że kampowozem:), i dla mnie to by było idealnym rozwiązaniem. Porządny kampowóz :)

Przede wszystkim nie powinno się robić takich przebiegów bez przerwy, ale polecam wycieczkę na siedzeniach które mają funkcje masażu, wentylacji itp. To zapewniam nie będziesz chciał wysiadać.

Jasne niewygodne, nie pojedziesz szybko ale świadomośc że wjedziesz wszędzie daje takie fajne poczucie wolności.

Oj pisząc terenówka nie przekreślił bym od razu wygody. Bo są samochody które świetnie radzą sobie w terenie i do tego komfortem podróżowania deklasują rodzinne kombi. Np LR Discovery albo Tuareg. Oba samochody mają stały napęd 4x4, blokady dyferencjałów, reduktory i pneumatyczne zawieszenie, które jest wygodne i praktyczne zarazem. Jedynym problemem są opony :( Opony które są komfortowe na drodze, nie są dobre w teren. Tak czy siak, tego typu samochody to już porządna "terenówka", która zapewnia wysoki komfort podróży. Wszystko zależy od grubości portfela :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawkowa Panda 4x4 ma gorsze właściwości jezdne niż 2x4 :D

Salwer zadam podobne pytanie jakie Bugi zadał: a jechałeś taką?

Mnie się zdarzyło w zimie i byłem ciężkim szoku. Razem z 1,3jtd szła bardzo fajnie.

Chociaż oczywiście przyspieszenie słabe ale elastyczność silniczka całkiem całkiem jak na takie autko.

Oczywiście nie pełnoprawne 4X4 ale poważnie jechało się super.

Na pewno na suchym to żadna zabawa wlec się czymś takim ale na zaśnieżonym i pod górkę było 1 klasa.

Niestety cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x4

ja dzisiaj miałem stłuczke :mad: na szczęście nie z mojej winy :D, i subaru pojechał na lawecie do mechanika :( (teraz pewnie ze 2 tyg go nie będzie), w ramach tego że zostawiłem tam auto dostałem zastępcze :D fiuta palio, i różnica w jeździe jest olbrzymia nie chodzi tylko o klase auta ale o pewnośc zachowania na drodze, ruszanie, zakrety itd , kiedyś miałem siene i zimą się fajnie jeździło, potem był scenik i też było fajnie ale przesiadka z subaru na jedną ośke to tak jakby się przesiąść ze slalomki na takie narty z marketu za 200 z wiązaniami :D jechać to pojedzie ale tylko pojedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

a miałes kiedyś wogolę rav-kę ze takie wyroki wydajesz??

Nie nie miłąem ale sporo jeździlem (dwie w rodzinie) i przydatnośc terenowa jest nikła. A w zimie to wyciagałem Ravk e chyba ze cztery czy pięc razy w różnych sytuacjach.Zdaję sobie jednak sprawę że jest to trochę nieobiektywne bo wszystkie te przypadki miały miejsce gdy Ravki były na jakichś wyjątkowo gównianych oponach.

Rav, X trail, crv, xc, to samochody z napędem na 4 koła czasami nawet w opcji a nie terenówki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pzry hamowaniu nie pomaga :D a nie było gdzie uciec ;)

Moje Subaru też byłoby miało "zmodyfikowane nadwozie".:eek:

Tak jak kiedyś pisaliśmy.

Aby skrócić czas przebywania w "polu rażenia" pędząc na WZF do Rogatej wyprzedzałem ,prawidłowo sygnalizując i upewniając się ,że wolne.

Ale wyprzedzany palant również postanowił wyprzedzać TIR a jadącego przed nim.

Wcześniej nie spojrzawszy w lusterko władował się i już .

Tu zadziałało 4x4 po "poszedłem" jeszcze mocniej w lewo w kopny śnieg na poboczu.

Brakowało centymetrów,szczęściem śnieg na poboczu wyhamował moje przyspieszenie ,a 4x4 pozwoliło wyprowadzić auto z powrotem na jezdnię.

Dzięki czemu przybyłem na spotkanie nie spóźniony:D

Bo przy tej pogodzie czas przyjazdu policji i obsługi zdarzenia chyba byłby dłuższy niż całe WZF w Rogatej.:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,z Suv jedynie Vitara ma najlepsze możliwości w terenie;)

Może w terenie ;):rolleyes::cool:

Ale jeszcze górki nie widać a ten francuski silnik już ją czuje.

Kiedyś "miałem pomysła" żeby sobie coś takiego kupić.

Wyjechałem na próbę z salonu i ......jechać to -to nie chciało.

Miałem odniesienie bo do salonu 100km jechałem RAV-ką i RAV-ka to jechała jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w terenie ;):rolleyes::cool:

Ale jeszcze górki nie widać a ten francuski silnik już ją czuje.

Kiedyś "miałem pomysła" żeby sobie coś takiego kupić.

Wyjechałem na próbę z salonu i ......jechać to -to nie chciało.

Miałem odniesienie bo do salonu 100km jechałem RAV-ką i RAV-ka to jechała jak trzeba.

Trochę brakuje pary,ale najlepiej z tych wszystkich SUV daje radę w trudniejszych warunkach,ale i tak do terenówki jej daleko:p

Dlatego zdecydowałem się na crosscrovera:rolleyes:,przynajmniej szybciej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie nie miłąem ale sporo jeździlem (dwie w rodzinie) i przydatnośc terenowa jest nikła. A w zimie to wyciagałem Ravk e chyba ze cztery czy pięc razy w różnych sytuacjach.Zdaję sobie jednak sprawę że jest to trochę nieobiektywne bo wszystkie te przypadki miały miejsce gdy Ravki były na jakichś wyjątkowo gównianych oponach.

Rav, X trail, crv, xc, to samochody z napędem na 4 koła czasami nawet w opcji a nie terenówki.

Pozdro

a ja wychodzę z założenia ze nawet koni kupa czy tam 4x4 nie pomoże gdy kierowca ..

(_(_)

a po 2 mowisz terenówki a to są SUV-y wiec chyba coś nie halo u Ciebie z pojęciami:) ale ok nazywaj sobie jak chcesz :)

nie mozna ferować wyroków na autach i testować ich do warunków do ktorych nie zostały w 100% przygotowane bo SUV to nie defender czy hummer i nie został przygotowany do jazdy w cięzkim terenie

tak samo jak JOHN napisał ze tuareg to terenowka - Proszę Cie poczytaj więcej o tym aucie:)

sory panowie moze nie jeżdze 30lat tak jak wy i nie zrobilem 300000000000mln kilometrów ale czasem piszecie o takich rzeczach ktorych nie mozna wymagać od danego samochodu

Edytowane przez bugajson
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód sportowo-użytkowy (ang. Sport Utility Vehicle w skrócie SUV) – pod tym pojęciem kryje się auto, mające połączyć cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego. Od tego ostatniego różni się tym, że może, ale nie musi, radzić sobie w terenie i zawsze zapewnia wysoki komfort podróżowania, w przeciwieństwie do spartańsko wyposażonych i czasem twardo zawieszonych aut terenowych;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak JOHN napisał ze tuareg to terenowka - Proszę Cie poczytaj więcej o tym aucie:)

Poczytałem ;) I zdania nie zmienię:

- stały napęd na 4 koła

- reduktor

- blokady wszystkich 3 mechanizmów różnicowych

- kąt najazdu i zjazdu 33*

- maksymalne poprzeczne wychylenie 45*

- możliwość pokonywania wzniesień o nachyleniu 45*

- brodzenie w wodzie o głębokości do 60 cm!

- kąt rampowy 22*

- sztywne nadwozie (spójrz na filmiku, jak lekko, na pełnym wykrzyżu otwierają i zamykają się drzwi) - mało który samochód terenowy z ramą tak niewiele pracuje.

- prześwit 30 cm

- głębokość brodzenia 58 cm

Coś jeszcze?

Tutaj masz filmik jak te właściwości sprawują się w terenie:

Załóż do Tuarega off-road'owe opony, a pokonasz nim takie same przeprawy jak Defenderem :) Dlatego, też pisząc w poprzedniej wiadomości terenówka, wspomniałem, że jego właściwości terenowe ograniczają wyłącznie komfortowe szosowe opony. To wcale nie jest taka typowa 4 napędówka, bo swoje 2,5 tony wagi zawdzięcza dość sporym upakowaniem akcesorii przydatnych w terenie.

Tylko nie pisz mi, że mechaniczne blokady w LR Defender są lepsze, tylko dlatego, że są mechaniczne ;)

Taki LR Discovery, Range Rover albo wspomniany Tuareg to maszyny którym nie straszny teren, pytanie tylko kto odważy się w cięższy teren pakować samochodem za 200 tys :)

Tak więc zdania nie zmienię, Tuareg to nie jest samochód off-road, ale teren mu nie straszny :) Jako terenówka na dłuższą metę się nie sprawdzi, ale jako samochód szosowy, który od czasu do czasu zalicza wypad w teren? - rewelacja. Tak więc nazywając Suv'em Tuarega i Tiguana, bądź Q7 to torchę krzywdzące określenie dla tego samochodu, bo mimo braku ramy jest bardzo dzielny.

Edytowane przez John
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przyglądam Waszej dyskusji co terenowe a co nie. I sobie myślę:

to producenci są winni waszym sporom. Bo 20 lat temu był:

-samochód sportowy nadwozie copue

-samochód osobowy kareta, sedan

-samochód ciężarowy furgon, skrzynia itp

-samochód terenowy - rama konieczna

Podział był prosty co można sobie sprawdzić w kategoriach homologacyjnych sprzed kilkunastu lat, które są stosowane do dzisiaj.

Teraz jak z nartami, producenci prześcigają się w kombinacjach różnych krzyżówek nadwozi, właściwości itp żeby auto było niby do wszystkiego......

Stąd wasze problemy i różnice zdań.

Przykład:

Na przełomie lat 80-90 mieliśmy u najpopularniejszego niemieckiego producenta VW następujące serie:

Polo, Golf/Jetta, Passat, Transporter i LT, Corrado i Sirocco jako auta sportowe (choć Sirocco bym wykluczył z tej kategorii) czyli 7 typoszeregów w całym spektrum właściwości użytkowych pojazdu.

Kto jest w stanie dziś wyliczyć tak na szybko ile VW robi typoszeregów i do tego prawidłowo je zakwalifikuje?

PS Tak na szybko ze strony producenta naliczyłem chyba 15.

A wszystko zaczęło się od Audi....quattro.

Pozdrawiam.

Edytowane przez lokiec3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to producenci są winni waszym sporom.

W zasadzie masz rację, ale czy na pewno????

To raczej klienci, czyli my, wymuszają od producentów coraz to nowe "wynalazki" typu samochód do wszystkiego;) co w pewnych sytuacjach nie jest takie złe:). Ale z drugiej strony jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego:D

I bądź tu człowieku mądry.:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

John!

zamysłem inżynierów z vw było wyprodukowanie mega komfortowego SUV-a bo to nadal jest SUV w tej klasie występuje i jest porównywany a to ze ma jedne z najlepszych wlaściwości w terenie w tej klasie nie czyni z niego terenówki.

zgodze sie z tobą ze ma super właściwośći jezdne ale tak jak wspomnialem w testach porównują go z innymi suvami "premium" a nie terenowymi to po 1 i Ci co kupują takiego touarega nie kupują go po to by jeździć nim w terenie:) chyba ze lekkie szutry

więc nie wiem dlaczego tak się upierasz przy tym ze to terenówka.. jasne ze zmienisz opony i w terenie kozak to tak samo jak bysmy chcieli teraz zmienić opony na torowe w mojej polówce i mowili ze to auto sportowe bo ma opony i sportowe zawieszenie.....

touareg to jeden z najlepszych suvów w klasie premium ale to nadal suv

i sam pod koniec piszesz ze od czasu do czasu w teren więc sam sobie zaprzeczasz bo mowisz terenówka teraz ze do wypadów od czasu do czasu - wlasnie od wypadów od czasu do czasu jest suv i do tej klasy nalezy touareg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Re

Moje skromne wymagania co do samochodu dla narciarza!:D

1.Samochód czteroosobowy.

2.Długość 5m.

3.Silnik Diesla 200 kM

4.Napęd 4x4.

5.Pakiet na bezdroża.

6.Klimatyzacja dwustrefowa z przodu i z tyłu.

5.Webasto

6.Podgrzewane fotele z przodu i tyłu.

7.Tempomat.

8.Pojedyncze fotele z pamięcią.

9.Nawigacja.

10.Na podszybiu schowki.

11.Uchwyty na napoje w drzwiach bocznych

12.Schowki w drzwiach bocznych.

13.Płaska podłoga po wyjęciu siedzeń.

14.Siedzenia obrotowe.

15.Bagażnik 600l.

16.Drugi wewnętrzny bagażnik na min 4 pary nart w miejscu koła zapasowego z tyłu.:confused::)

17.Możliwość bezpiecznego odgrodzenia części bagażowej za przednimi fotelami.

18.W bagażniku z boku schowki na łańcuchy, saperkę, gaśnicę, latarkę itd.

19.Tylna klapa otwierana do góry tak by nie padało na głowę.

20.Możliwość posadzenia swojej szanownej na progu bagażnika.:)

21.Zamontowany w zderzaku i wysuwany bagażnik na rower.

22.Pełnowymiarowe koło zapasowe.

23.Na wszelki wypadek relingi na dachu!

24.Zapomniałem dodać waga samochodu max 1500kg.

Prawie wszystkie wymagania spelnia moj park maszynowy,choc trzeba bylo

do tego dwoch a nie jednej maszyny:

Na dlugie wyjazdy zagraniczne Vito 115 Cdi z siedzeniami przystosowanymi do spania,

a pod nimi podwojna podloga na 10 par nart.2 Webasta-wodne i powietrzne.

Wlasnosci terenowe kiepskie,ale sytuacje wymagajace wyjecia lancuchow

to ewenement-jeszcze nie musialem.

Na okoliczne jazdy samotne na narty ,gdy snieg zalega drogi na powaznie -Audi coupe quattro 1992,staly 4x4 +blokada mechaniczna tylnego mostu i duze waskie kola z kolcami.Lepsze bylo tylko starsze quattro,ktore mialem,bo mialo jeszcze blokade srodkowego mostu i uzywalem go czasem ciagnac plug do odsniezania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w terenie ;):rolleyes::cool:

Ale jeszcze górki nie widać a ten francuski silnik już ją czuje.

Kiedyś "miałem pomysła" żeby sobie coś takiego kupić.

Wyjechałem na próbę z salonu i ......jechać to -to nie chciało.

Miałem odniesienie bo do salonu 100km jechałem RAV-ką i RAV-ka to jechała jak trzeba.

Grand Vitara nie jest szybkim autem, ale w górach na stromych podjazdach radzi sobie bardzo dobrze, wiem bo mam i często zjeżdżam z asfaltu w górskie drogi Beskidu Żywieckiego. Fakt że włączam wtedy reduktor i auto jest powolne, ale za to ma dużo większa możliwości terenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

John!

zamysłem inżynierów z vw było wyprodukowanie mega komfortowego SUV-a bo to nadal jest SUV w tej klasie występuje i jest porównywany a to ze ma jedne z najlepszych wlaściwości w terenie w tej klasie nie czyni z niego terenówki.

zgodze sie z tobą ze ma super właściwośći jezdne ale tak jak wspomnialem w testach porównują go z innymi suvami "premium" a nie terenowymi to po 1 i Ci co kupują takiego touarega nie kupują go po to by jeździć nim w terenie:)

Bugi!

O przeznaczeniu samochodu nie decydują ludzie, którzy go kupują, tylko to do czego jest to auto zdolne.

Gdybym ja miał zamiar kupić samochód terenowy (mając nieograniczony fundusz), ani przez chwile bym się nie zastanowił, tylko kupił bym tuarega - założył oponę w kostki i hulaj dusza w teren. Dlaczego - pełna wygoda i komfort i spokój. Owszem to auto jest za ciężkie, po roku pękła by buda ale co z tego, kupię drugi? Zapewniam cię zawstydził bym nie jednego użytkownika Wranglera, Defendera, bądź G-Klasy.

Twoje porównanie do polówki jest błędne, bo polówka ze sportową oponą nie jest sportowym samochodem, a tuareg z terenową oponą jest bardzo dobrą terenówką. Jedynym minusem jest jego waga i brak ramy, którą do terenu i tak trzeba wzmocnić.

Tak więc, na desce kreślarskiej Tuareg to SUV, ale klient decyduje o tym do czego to auto zastosuje i jak pokazuje praktyka tuareg do zadań terenowych jest bardzo dobry. Nie wiem czy wiesz, jest to pierwszy samochód który wyjechał na Kilimandżaro. Porshe z pakietem terenowym wygrywają rajd Transsyberia? Czy to jeszcze mało, żeby twierdzić, że te auta to dobre terenówki?

Tak więc jeśli wolisz, to napiszę, że Tuareg to jeden z najlepszych SUV'ów, który potrafi zawstydzić niejedną terenówkę. Ale czy Touareg to tak naprawdę najlepszy SUV? Przecież Volvo ma więcej miejsca, jest tańsze, pali mniej. Audi ma większą klasę? A Skoda Yeti? To też SUV. Czy według ciebie SUV to kategoria samochodów, które można wrzucić do jednego worka? Moim zdaniem to kupujący zadecyduje, czy jego Yeti nigdy nie opuści miasta, czy doposaży je w reduktory opony kostkę i podniesione zawieszenie. I co? To że samochód ten nie ma ramy, dalej pozostanie tylko SUV'em?

To, że projektując polówkę nikomu nie miał na myśli sportu, nie można jej do tego sportu przystosować? Jak widzisz, w wypadku Tuarega, dostosowanie do terenowych warunków to tylko wymiana opon :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uterenowiony suv:) i wydaje mi się ze z touaregiem mozemy skonczyc:D bo jego temat się wyczerpał dobrze ze da się wymienić poglądy w kulturalny sposób- widze ze nie tylko ja mam pier... na punkcie motoryzacji:) a jak sobie uzbieram kasę to kupię sobie Merola gullwinga:D a co do polo to oj kolego zdziwił bys się naprawdę:) takie g40 bądz nowe GTI dobrze podłubane pozwoliły by Ci tylko powąchać rurę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...