Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Idealne auto dla narciarzy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

4x4 AWD i TCS czyli moc idzie osobno na każde koło w zależności od potrzeb ;

To marketing. Takie rozwiazanie nie istnieje. Jaki to ma napęd normalnie, chyba na przód a tył ma dołączany (jak? - np. sprzęgło lepkościowe, elektromagnetyczne, typu Haldex itp?), jakie ma rozkład napędu w jeździe normalnej a jakie maksymalnie przeniesienie napędu przód tył - stawiam, ze max 50/50. A moc osobno na każde koło to jest chyba odbierana przez elektronikę, która te koła co najwyżej dohamowuje w pewnym zakresie.

Niemniej twoj przykład jest bardzo fajny i pokazuje, ze każde auto z systemem AWD - nawet bardzo prostym radzi sobie w trudniejszych warunkach bardzo dobrze i dla zwykłego zjadacza chleba bywa całkowicie wystarczające. Nie trzeba do tego aut terenowych i rozwiązań napędowych potrzebnych dla takich pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada

Myślę, że spokojnie wystarczy, co więcej wielokrotnie empirycznie sprawdzałem to wieloma autami bez blokady dyferencjału i nie spotkałem się z sytuacją by bez tego nie dało sie dojechać na narty, nawet w bardzo trudnych warunkach, gdy pod górkę nie podjedzie żadna "ośka" auto z tego typu napędem radzi sobie co najmniej nieźle lub wcale nie czuc w nim,że jest ślisko. Oczywiście są różne rozwiązania napędu 4x4 dołączanego, są lepsze i gorsze niemniej praktycznie każde takie auto jakim mi było dane jeździć na śliskiej nawierzchni wykazywało gigantyczną wręcz przewadę nad autami z napędem jednoosiowym. A auta terenowe prawdziwie - normalny człowiek jeźdżący po zwykłych drogach może raz na kilka lat skorzysta z blokady dyferencjału i to nawet narciarz. Za to bedzie dysponentem bardzo ciężkiego auta o słabej trakcji - ale co kto lubi

A czy wiecie,że prawdziwie terenowy system blokad ma zwykłą osobówka Audi-w starym modelu B2 były blokady sztywne mostu tylnego i międzyosiowego a w B3,B4 zostawili już tylko blokade tylnego mostu.Ale wierzcie mi ,na śniegu i lodzie w połączeniu z Torsenem radzę sobie tym nie gorzej od wszystkich wypasionych terenówek...

Edytowane przez lski@interia.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiecie,że prawdziwie terenowy system blokad ma zwykłą osobówka Audi-w starym modelu B2 były blokady sztywne mostu tylnego i międzyosiowego a w B3,B4 zostawili już tylko blokade tylnego mostu.ale wierzcie mi ,na śniegu i lodzie w połączeniu z Torsenem radzę sobie tym nie gorzej od wszystkich wypasionych terenówek...

Miałem taką starą 80. Potwierdzam. W świeżym śniegu po maskę szła aż miło. Ja jeszcze na zimę to opony jakie tylko wysokie weszły w nadkola zakładałem i do tego 250 kg bloczków betonowych w bagażniku. Mało było zasp, których nie przejechała. a jak stanęła to w takich, że drzwi nie można było otworzyć. Szkoda, że biedaczka się ze starości skończyła. Chciałbym mieć takie auto w stanie nowym.

Z resztą ten patent Thorsena to jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie napędu czterokołowego w samochodach niespecjalistycznych. Pisałem tu gdzieś chyba o tym.

Raz pamiętam taką sytuację, że był jakiś korek a mnie się spieszyło to se rowem normalnie jadę i tu niespodzianka bo wyjazd na drogę utwardzony z krawężnikami i biedaczkę powiesiłem na progu na takim wysokim krawężniku, że lewe przednie koło wisiało w powietrzu. Bez blokady nie chciała wycofać, ale z blokadą poszła do tyłu bez problemu. Dodam tylko jeszcze, że jak na wieś w zimę jeździłem to wiele razy mnie gospodarze ciągnikami wyciągali. A jak miałem tą 80 to nie miała ani razu zapiętej linki (no chyba, że się popsuła:D).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem równie dobry system stałego napędu jak Audi, a moze nawet lepszy ma Subaru. Rozwiazanie w Subaru jest prostsze, lżejsze i daje autu sporo lepsze wyważenie i niski środek ciezkości. Dobra Subaryna w zimie jeździ jak po torach i trudno wyczuć w niej czy jest ślisko czy też nie jest. Druga strona medalu to wyciągniecie takiego samochodu z poślizgu. No i należy pamiętać, że hamulce w AWD zima nie wykazuja takiej przewagi jak napęd, działają jak w każdym zwykłym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ciągle tylko to idealne auto? Może tak by założyć wątek o innych gadgetach idealnych dla narciarzy? Jest tyle rzeczy równie związanych z narciarstwem co auto :rolleyes: . Proponuję np. tematy: idealny dom/żona/mąż/zwierzę :D.

Moje sugestie:

ad 1 byle jaki, tylko w górach (lub nie dalej niż 15 km od najbliższych przyzwoitych wzniesień). Mile widziany - kibel wewnątrz

ad 2 i 3 narciarka/narciarz, ew. śpioch, co przesypia całe weekendy i nie zrzędzi

ad 4 jakiś ptaszek, co odlatuje na zimę

PS. ad 3 - jeszcze marynarz wód tropikalnych :-)

Edytowane przez Maria
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za miłe słowa! :D To co, może ktoś ma jakieś oryginalne pomysły na narciarskie "wyposażenie"? :P

Ja zawsze jak jest zimno, biorę "grzałki" gumowe woreczki napełnione jakimś roztworem, które po naciśnięciu rozgrzewają się do ok 45 stopni na 30-40min. Idealna sprawa do piwka z kiełbaską:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to fajne. Są też takie małe, w kształcie wkładki do buta - co za przyjemność musi być wkładać ciepłe buty :) zamiast zesztywniałych na mrozie! Tylko każda nie niezbędna rzecz ma podstawową wadę - niezerową wagę. Jak to wszystko posumować... :eek: Zresztą, główny problem jest taki, że niezbędne też ważą swoje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Idealne auto dla narciarza niewątpliwie dobrze by miało takie szybki jak z poniższego artykułu:

Koniec skrobania szyb

Niemcy szykują kolejny przełom. Naukowcy pracujący dla Volkswagena zapowiadają koniec ze szronem i lodem na szybach samochodów. Rewolucyjny wynalazek ma już wkrótce ułatwić życie wielu kierowców na całym świecie.

Każdy z nas dobrze zna uczucie, kiedy wychodzi z ciepłego mieszkania i pierwszą rzeczą, którą zrobi zanim ruszy w poranną drogę, to musi zeskrobać lód z szyby samochodu. Nic bardziej frustrującego. Ale, jak mówią spece z niemieckiego koncernu, niedługo będzie to już tylko złym wspomnieniem. Inżynierowie opracowali bowiem specjalną szybę, która nie pokrywa się ani lodem ani nawet mgłą.

Jak to możliwe? Otóż wszystko opiera się o cieniutką warstwę przepuszczającego światło tworzywa, które trafia na zewnętrzną warstwę szkła. W przeciwieństwie do podgrzewanych szyb, tutaj wszystko rozgrywa się na poziomie pojedynczych cząsteczek. Do nowatorskiej powierzchni nie przywierają cząsteczki wody. Dzieje się tak aż do temperatury -18 st. C.

Przedstawiciele grupy Volkswagena mówią, że sekret innowacji kryje się w tlenku inydowo-cynowym. Pokryta cienką warstwą tego związku szyba, w teorii, ogranicza promieniowanie ciepła z wnętrza samochodu, a co za tym idzie opóźnia chłodzenie się szyby poniżej tak zwanego punktu rosy. U Volkswagena wszystko musi mieć swoją poważną nazwę, tak więc i ta innowacja otrzymała właściwy skrót - Low-E. Pochodzi on od angielskiego zwrotu low thermal emissivity, czyli niska emisja termiczna.

Niemcy są bardzo dumni ze swojego wynalazku i mają zamiar udostępnić go we wszystkich autach swojej grupy. Kiedy skończą się męczarnie porannego skrobania szyb? Ponoć już niedługo. Kłopot jest jak na razie w tym, że magiczna powłoka nieco ogranicza funkcjonowanie niektórych urządzeń w aucie. Dokładniej chodzi o działanie radia i telefonu komórkowego.

- Rozwiązanie tego i kilku innych małych problemów zajmie niewiele czasu - powiedział Thomas Drescher z Volkswagen Development. - Jesteśmy jednak zdeterminowani, aby nasi klienci mogli korzystać z tej dogodności.

Źródło: http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Koniec-skrobania-szyb,wid,12838827,wiadomosc.html?ticaid=1b383

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temat jest nadal akutalny (nie chciało mi się czytać wszystkich stron :o)

to jedynym słusznym autem dla narciarza jest Audi A6 Allroad ;) Będziecie potrzebowali dowodów to wrzucę ciekawy filmik ;)

W temacie Audiczek A6 na narty to mamy szerokie doświadczenie;), a Allroad na pewno jest lepszy od zwykłego A6 - przy załadunku na lawetę nie będzie haczył zderzakiem o najazdy:D.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie Audiczek A6 na narty to mamy szerokie doświadczenie;), a Allroad na pewno jest lepszy od zwykłego A6 - przy załadunku na lawetę nie będzie haczył zderzakiem o najazdy:D.

Taaaa ,pod warunkiem,że zanim sie zjebsuje to nadmuchasz poduchy :P

Bo jak sie np. skończy prąd w akumulatorze to ani na luz wrzucić ani kluczyka wyciągnąć.

Nie mówiąc już o podwyższeniu zawieszenia.:rolleyes:

to jedynym słusznym autem dla narciarza jest Audi A6 Allroad ;) Będziecie potrzebowali dowodów to wrzucę ciekawy filmik ;)

Dawaj ten filmik!

Edytowane przez MB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj ten filmik!

Zapewne chodzi o to:

Dobrze widać kto był sponsorem imprezy, między innymi po doborze pojazdów. Ciekaw jestem jak oni to zrobili, by patrol który posiada blokady dyferencjałów dojechał niżej od audi :) Nie dziwi też brak reprezentanta ze strony subaru, bo byłby na takiej górce 2 razy szybciej niż allroad. Nie wspominając o tym, by zatrzymać na takiej trasie Tuarega musieli by jechać poza trasą.

No ale kto powiedział, że media mają być obiektywne ;)

Edytowane przez John
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...