Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

Zamierzam kupic porządne gogle narciarskie. Teraz jezdze w sprzecie za 40zl z lidla i kazda odrobina cienia powoduje drastyczny spadek widocznosci. Nie wiem w ogole jeszcze czego szukac. Kazdy producent wpycha pierdylion technologii, z których pewnie znaczna część to sporo kosztująca ściema.

Próbowałem poszukać artykułów dzielących gogle na kategorie ale w zasadzie wszystko opiera się o s1 do s4. Mnie zastanawia czy:

1. Sferyczne gogle to faktycznie duza poprawa wzgledem typowych

2. Czy fotochromy recznie zmieniane są lepsze od automatycznych? W ntn piszą, że automatyczne mogą świrować przy niskich temperaturach, z drugiej strony nie wyobrazam sobie przy kazdym wjezdzie do lasu zastrzymywac sie zeby zmienic ustawienie

O co chodzi z filtrami polaryzacyjnymi? Czy faktycznie duzo zmieniają?

Bedę wdzięczny za wszystkie informacje, chetnie też poczytam jakies rzetelne artykuły, mogą byc po angielsku. Byle bez linkow afiliacyjnych

To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obiecywałbym sobie zbyt wiele po tej inwestycji,różnica między topowymi a marketowymi nie jest geometryczna,jak różnica w cenie.Studiowałem kiedyś problem głębiej,i potem porównywałem teorię z praktyką,także na stoku.I to właśnie bym polecał,pożyczyć różne od kolegów-spróbować-kupić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bigbobo napisał:

To co mnie drazni w obecnych to to ze jadąc na ładej trasce w pelnym sloncu, nagle wjezdzajac w cien przestaję kompletnie widzieć ukształtowanie terenu i muszę mocno redukować prędkość, żeby się rozeznać.

Żadne gogle Ci tu nie pomogą.  Spadek kontrastu w cieniach jest oczywisty do tego musi dojść akomodacja (i oko będzie tu szybsze od fotochromów).

Z tym zjawiskiem radzę sobie poprzez zmrużenie powiek i przeniesienie wzroku na ciemniejszy motyw. Oczywiście przed wjazdem w strefę cienia. Jak do tego dołożysz przyjrzenie się trajektorii przed wjazdem w cień to przeważnie redukcja prędkości nie jest potrzebna.

Co do gogli to kupuję te budżetowe przede wszystkim dlatego, że to rzecz podlegająca dość szybkiemu zużyciu. Lepsze nowe z Lidla jak porysowane "topowe". Ten sam poliwęglan. Podstawowe są białe lub różowe (na stokach północnych i w gorszą pogodę) i drugie zwykłe pomarańczowe. 

 

pozdro

Wiesiek 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Turek napisał:

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Przypomniałem mi czasy gdy w ZSRR i Rumunii sprzedawałem okulary przeciwsłoneczne.  Takie prywaciarskie. Niektóre  były tak ciemne ze widać w nich było własne oczy. Kupcom to nie przeszkadzało,  zakładali i  nawet jeździli samochodami!!!!! Śmiałem się,  że pozabijaja  się bo są ślepi. No ale czego się nie robi dla mody, wyglądu,  szpanu, zachodniego sznytu. .. A tak na serio, gogle moga sprawdzic  się w silnym świetle np na lodowcu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.01.2020 o 23:48, Tytus Atomicus napisał:

Nie.

Dzięki za obszerną wypowiedź.

Wygląda jednak na to, że nawet na tym portalu twierdzą inaczej:

https://www.skionline.pl/sprzet/test-gogle-uvex-downhill-2000-polavision-pro,testy,5762.html

"Dość często spotykaną wadą podwójnych szyb jest - zwłaszcza przy słonecznej pogodzie - lustrzane odbicie (widzimy w szybach swoje oczy). W testowanym przeze mnie modelu efekt ten został całkowicie wyeliminowany."

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbym zobaczył odbicie własnych oczu w goglach przeraziłbym się. następnie powziął w wątpliwość własne zdrowie psychiczne oraz zastanowił czy nie przyjąłem w ostatnim czasie jakiś substancji. gogle byłyby na dalekim miejscu. przerobiłem już x gogli z podwójną szybką i nigdy nie miałem takiego wypadku.

w narciarstwie komfort widzenia jest b ważny, w każdych warunkach. zatem wybór gogli jest b istotny

- szybka sferyczna - zwiększa pole widzenia - fajne

- gogle na bateryjkę zmieniające stopień przyciemnienia po naciśnięciu guzika? pomyłka. wyobraź sobie, że w grubych rękawicach próbujesz nacisnąć ten przycisk. to niebezpieczne. nie mówiąc ile to waży. pan z tnt promował na jakimś filmiku takie gogle - to ja mu w tej kwestii ufał nie będę

- polaryzacja - super sprawa w dobrym oświetleniu - poprawia się jakość obrazu, kontrast, wszystko lepiej widać. fotochrom + polaryzacja to świetne połączenie - jednak niezbyt częste, zwłaszca w goglach, ktore mają się sprawdzić także w gorszym oświetleniu

- używałem tych samych gogli przez 6 lat - nadal są w świetnym stanie. nie wiem dlaczego miałyby się zużyć, zniszczyć, wystarczy uważać

- nigdy nie używałem najtańszych gogli, więc nie mam porównania; jednak mam porównanie tanich oraz "modnych" (takich droższych marek) okularów słonecznych z takimi dobrej jakości - różnica jest bardzo duża, nie mówiąc, że wielu okulistów uważa, iż używanie kiepskich okularów może zniszczyć wzrok. nie wiem czy to jest taki sam poliwęglan, jednak bez rzetelnego testu nie uwierzę, że to to samo

- aby uniknąć trudności w nagłym wjeździe do cienia należy wybrać gogle, które nie są dedykowane głównie na pełne słońce. Jeśli fotochromy, to np takie których zakres jest pomiędzy s1 a s3 (są takie), lub przepuszczające 40-50% promieni (inny sposób w jaki producenci podają charakterystykę szybek)

- żadnych artykułów nie znam, różne testy w necie są bardzo trudne do weryfikacji pod kątem metodologii lub obiektywizmu Polecam pomyszkować po stronach producentów. Całkiem fajnie ma to rozrysowane Julbo na swojej stronie. Tak - raczej droga firma. nigdy nie miałem ich gogli, ale mam bardzo dobre doświadczenia z okularami. Mam dobre doświadczenia z fotochromami Carrera - relatywnie tańsza opcja (o ile nie porównujemy do Lidla...). Obecnie testuje fotochromy Smith - na razie bardzo ok.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez wiele, wiele sezonów używałem gogli Oakley'a, które dostałem raz na gwiazdkę służyły mi wiele lat i świetnie się sprawdzały. Szybę miały dobraną jednak tak, że w słabych warunkach oświetleniowych - słaby kontrast, mgła - nie były idealne - za to w każdych innych warunkach były rewelacyjne i do tego trwałe. Nie wierzę w te wszystkie fotochromy itd. dlatego jako kolejne gogle planuje prawdopodobnie dwie pary Oakley'a - jedne na pogodę ze słabym kontrastem - model cannopy z szybą prizm snow rose;  i albo dokupię do tego samą szybę prizm snow black, albo gdzieś na promocji całe gogle (cena może okazać się bardzo podobna, a raz udało mi się w przeszłości przy zmianie szyb doprowadzić do tego, że mi rękach ta szyba pękła, więc jestem uczulony). Minusem Oakley'a jest cena. Będę polował na okazję na amerykańskim ebay'u.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Cosworth240 napisał:

Minusem Oakley'a jest cena. Będę polował na okazję na amerykańskim ebay'u.

Na Niemieckim runku też są okazje, możesz też patrzeć, mam Oakley'a i udało mi się je kupić za 50 euro. Mam już kilka sezonów, jestem bardzo zadowolony, model tanner hall Signature w/fire. Mimo ciemnej, raczej żółtej szybki da się w nich jeździć w każdych warunkach. Do tanich z marketu nie ma co porównywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2020 o 12:34, lski@interia.pl napisał:

Nie obiecywałbym sobie zbyt wiele po tej inwestycji,różnica między topowymi a marketowymi nie jest geometryczna,jak różnica w cenie.Studiowałem kiedyś problem głębiej,i potem porównywałem teorię z praktyką,także na stoku.I to właśnie bym polecał,pożyczyć różne od kolegów-spróbować-kupić...

Kiedyś szybownicy prowadzili zażartą dyskusję jakie okulary przeciwsłoneczne są najlepsze. Oczywiście przeważały głosy że nie ma jak to Ray - Ban, wiadomo Top Gun i główny bohater. Nie ukrywam że takie okulary sporo kosztują. Więc ja włożyłem kij w mrowisko mówiąc że latam w okularach za pięć złotych i jestem z nich mega zadowolony. No i mi kolega wyjaśnił, że w okularach za pięć złotych jest naklejka że okulary mają filtr UV, ale tylko naklejkę. W praktyce dzięki ciemnym szkłom, źrenice się otwierają i UV niszczy skutecznie nasze oczy, tym skuteczniej że loty niejednokrotnie odbywają się na dużych wysokościach. W tej chwili używam okulary przeciwsłoneczne ze szkłami Zeiss - Skylet. Filtr w tych szkłach wycina z promieniowania słonecznego większość światła w środkowym paśmie które nie niesie informacji o kolorach a tylko daje dla oczu olśnienie. A zostawia to pasmo które przenosi informację o barwach. Więc widzę świat trochę bardziej kolorowo, z dużym komfortem i świetnym filtrem UV. Firma Zeiss robi również gogle do sportów zimowych. W tej chwili jeżdżę w jakiś tam firmówkach ale jak został wywołany temat, to chyba kupię coś ze stajni firmy Zeiss, bo mam do nich duże zaufanie, w każdym bądź razie cała kadra szybowcowa Niemiec w tych okularach lata. Oczywiście nic z tej reklamy od Zeissa nie mam, może to być dowolna inna firma, byle nie no name. Bo wtedy lepiej jeździć bez, będzie to dużo lepsze dla naszego zdrowia.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Cosworth240 napisał:

Przez wiele, wiele sezonów używałem gogli Oakley'a, które dostałem raz na gwiazdkę służyły mi wiele lat i świetnie się sprawdzały. Szybę miały dobraną jednak tak, że w słabych warunkach oświetleniowych - słaby kontrast, mgła - nie były idealne - za to w każdych innych warunkach były rewelacyjne i do tego trwałe. Nie wierzę w te wszystkie fotochromy itd. dlatego jako kolejne gogle planuje prawdopodobnie dwie pary Oakley'a - jedne na pogodę ze słabym kontrastem - model cannopy z szybą prizm snow rose;  i albo dokupię do tego samą szybę prizm snow black, albo gdzieś na promocji całe gogle (cena może okazać się bardzo podobna, a raz udało mi się w przeszłości przy zmianie szyb doprowadzić do tego, że mi rękach ta szyba pękła, więc jestem uczulony). Minusem Oakley'a jest cena. Będę polował na okazję na amerykańskim ebay'u.

Na szczęście działanie fotochromow nie jest zależne od Twojej wiary 😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę gogli już przerobiłem i muszę przyznać, że lepszych od tych z Arctica nigdy nie miałem. Miałem G-75 ale niestety zostały zgubione jak rozwaliłem się w Szczyrku a teraz mam G-106FP. Moim zdaniem gogle totalnie kompletne. Pożyczałem od taty gogle Julbo za 600 złotych i w życiu nie ma co ich porównywać do Arctici która bije je totalnie na głowę. Moim zdaniem najlepsze gogle na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Jusik2002 napisał:

Troszkę gogli już przerobiłem i muszę przyznać, że lepszych od tych z Arctica nigdy nie miałem. Miałem G-75 ale niestety zostały zgubione jak rozwaliłem się w Szczyrku a teraz mam G-106FP. Moim zdaniem gogle totalnie kompletne. Pożyczałem od taty gogle Julbo za 600 złotych i w życiu nie ma co ich porównywać do Arctici która bije je totalnie na głowę. Moim zdaniem najlepsze gogle na rynku.

Poczytałem na stronie o Twoich goglach,na temat jakości szkieł za wiele nie piszą, co wcale nie znaczy że nie masz racji. To że się w nich dobrze jeździ, to już jest bardzo dużo.

Dla potomnych daję jeszcze linka do gogli Zeissa https://www.zeiss.pl/vision-care/produkty-zeiss/gogle-narciarskie/detale.html#benefit

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam model wcześniejszy G-105FP. Do tej pory uważałem go za bardzo udany model. Jeździłem w nich z powodzeniem nawet na wieczornych jazdach. Jednak ostatnio podczas firmowych zawodów na BSA mgła była taka że ledwo było widać trzecią bramkę, W goglach niebo zlewało się ze śniegiem kompletne zero kontrastu. Po raz pierwszy doświadczyłem kompletnego braku orientacji przestrzennej na stoku. Więc do jazdy we mgle koniecznie dokup sobie albo przeźroczystą szybkę S0 lub żółtą S1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również polecam Arctice, mam G107FP z szybą S1-S2 i na polskie warunki jak najbardziej ok. We mgle używam  G105 z przeźroczystą szybą. G105 ma troszkę gorszy poziom wykończenia, widać klej którym przyklejona jest szyba do ramki z magnesami,nie wygląda to zbyt estetycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/15/2020 at 8:38 PM, Turek said:

Witam, podczepię się pod temat wyboru gogli. Kupiłem wczoraj gogle uvex downhill 2000 i są fajne, wygodne, pasują do kasku (brak szpar) natomiast są dwie rzeczy, które mnie zastanawiają a nie mam doświadczenia z wieloma goglami, więc nie wiem czy to normalne czy nie.

Otóż po pierwsze gdy patrzę na mocno oświetlone obiekty (np lampa, budynek w słońcu) widzę w goglach od środka odbicie swoich oczu. Dziwne uczucie, może kwestia przyzwyczajenia i może na stoku nie będzie przeszkadzać?

Druga sprawa to jest "potrojenie" wszystkich punktów świetlnych (żarówki, lampy itp.). Każde światło ma po bokach dwie słabsze kopie, jakby odbicia. I tu też nie wiem czy realnie podczas jazdy będzie to odczuwalne?

Czy to normalne w nowoczesnych goglach? Poprzednie sprzed 20 lat nie miały żadnego z tych objawów.

Witam

Bardzo jestem ciekaw jak sprawdziły się Twoje gogle na stoku. Właśnie kupiłem 2000v (wiem, wiem, jest prawie maj) i tez , od razu przykuło moja uwagę odbicie oczu i jakby poświata dookoła przedmiotów. Sprawia to wrażenie jakby gogle były brudne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, MMtor napisał:

i jakby poświata dookoła przedmiotów. Sprawia to wrażenie jakby gogle były brudne...

usuń folię ochronną z wewnętrznej strony szybki

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Jeeb napisał:

usuń folię ochronną z wewnętrznej strony szybki

He he he

tak btw - teraz jest dobry moment na kupno gogli....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By przemek123
      Cześć,
      Poznaje ktoś model tych gogli? Mam do kupienia w dobrych pieniądzach, chciałem jeszcze poczytać trochę o ich specyfikacji.
      Dzięki
       


    • By mifilim
      gogle narciarskie S2 MARKER 4:3 NOWE (juniorskie lub na mniejszą głowę)

      Sferyczne gogle. Pasek od wewnętrznej strony posiada silikonową warstwę zapobiegająca przesuwaniu się na kasku. Trójwarstwowa pianka Xdry gwarantuje optymalne dopasowanie do kształtu twarzy.

      RED MIRROR S2 – lustrzana szyba na słoneczne lub pochmurne dni

      SUPERFIT FRAM – elastyczna oprawka wykonaną z lekkiego materiału

      V-SPLIT - Nosek automatycznie dopasowuje się do kształtu nosa

      UVA, UVB, UVC - ochronę przed promieniami

      HYDROPHOBIC COATING - powłoka, która zapobiega osadzaniu się kropel wody i parowaniu.


      cena: 110 zł (z przesyłką)



    • By AndRand
      Mam buty, których flexu nie znam.
      Chciałbym wiedzieć jaki jest sposób pomiaru czy algorytm liczenia flexu w butach narciarskich?
    • By mifilim
      NOWE gogle narciarskie S2 MARKER 4:3 (juniorskie lub na mniejszą głowę)

      Sferyczne gogle. Pasek od wewnętrznej strony posiada silikonową warstwę zapobiegająca przesuwaniu się na kasku. Trójwarstwowa pianka Xdry gwarantuje optymalne dopasowanie do kształtu twarzy.
      RED MIRROR S2 – lustrzana szyba na słoneczne lub pochmurne dni
      SUPERFIT FRAM – elastyczna oprawka wykonaną z lekkiego materiału
      V-SPLIT - Nosek automatycznie dopasowuje się do kształtu nosa
      UVA, UVB, UVC - ochronę przed promieniami
      HYDROPHOBIC COATING - powłoka, która zapobiega osadzaniu się kropel wody i parowaniu.
      120 zł + wysyłka
       



    • By gruchauho
      Witam.
      Już jakiś czas rozglądam się za nowymi goglami i prosiłbym o pomoc i parę wskazówek. 
      Szukam modelu z dwoma szybami (na słońce oraz zachmurzenie/śnieg), bądź jedną i ewentualnie dokupić drugą. Minimum jedna z "lustrem"
      Czy warto dopłacać by mieć sferyczną szybę? Czytałem, że dużo lepsza widoczność ale czy naprawdę różnica jest duża? Najlepiej, by wypowiedział się ktoś, kto używał i cylindrycznych i sferycznych.
      Do wydania mam maksimum 500 zł 
      Jak dotąd oglądałem Atomic oraz Smith ale to dość drogie marki i w tych pieniądzach chyba nie kupię.
      Może ktoś coś doradzić? 
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...