Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

"GS to najlepsza narta" mozna wsadzic miedzy ksiazki.


artix

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Mitek napisał:

Cześć

Artixie moim zdaniem rozumujesz błędnie. Przeczytaj posty kolegi Yoss z tego tematu i zwróć uwagę jak opisał swój narciarski rozwój. Jest dokładnie tak jak to napisał.

Teraz wydaje Ci się taka narta najbardziej uniwersalna ale za parę lat...

Moja pierwsza styczność z nartą szeroką - typowo pozatrasową - to był rok gdzieś 2005. Były idealne warunki do takich zabaw bo spadło (w Tonale chyba to było) ponad pól metra śniegu. Porównywałem sobie z GS 188 racecarver czyli naprawdę wąska narta. I co? Po świeżym płynęło super ale jak tylko trafiłeś jedną nogą na dziurę to był kłopot bo narta traciła wyporność natychmiast a na GS musiałeś trzymać wyporność wyważeniem i problemu nie było bo jak była dziura to obie się zgłębiały a nie tylko jedna. Oczywiście do zniwelowania techniką lub najazdem... ale trudniej.

Teraz argument "zużytych" stoków:

Każdy średni narciarz mniej lub bardziej hamuje jadąc, poza tym nie potrafi dostosować techniki do terenu w moment więc hamuje tym bardziej. Jak narta będzie szeroka to hamowanie będzie jeszcze większe bo będzie zbierał więcej odsypów.

Porządna jazda polega na tym, że trzeba w każdym momencie na każdym stoku dać narcie jechać aby miała energię do pokonania odsypów czy dziur. Jeżeli narta tą energię ma to nieważna jest jej konstrukcja tylko tnie i koniec. Popatrz na stoki. Teraz jest moda na szersze narty bo trochę jest łatwiej ale żeby było łatwiej trzeba jechać bardziej frontalnie - w sensie linii - bo inaczej zahamujesz. Oczywiście można też rozważyć sytuację odważnych i silnych, którzy będą ciąć wszystko ale tu z kolei na manewr będą potrzebować dziesiątek metrów bo to nie jest realne panowanie nad prędkością.

Parę dnie temu jeździłem na narcie ponad 80 mm i na GS oraz SL wymiennie. Narta szeroka bardzo dobrze spisywała się przy szybkiej jeździe (nie 60km/h :) tylko szybkiej) ale wydawał taki wkurzający szklisty dźwięk przypominający konstrukcje epoxydowe, prowadziła się dobrze na krawędzie (ale bardziej jak SL - w sensie techniki jazdy) ale po przesiadce na nartę sportową czuło się, ze możesz więcej. Wszyscy to czuli - nie tylko ja.

Słabszy narciarz...

Daliśmy dziewczynce, która miła stare narty damską tegoroczną komórkę Dynastara - jeździła dwa dni i nie chciała oddać a jej narty były bardziej AM niż cokolwiek przypominającego SL.

Pozdrowienia

 

Nie zrozumialem, co sie zapadalo? Pozatrasowka czy GS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zagronie

Powtorze, mylisz SL ze smigiem. SL to krotki skret ciety. Czasem nie do konca ale w 90%. Smig jest z zalozenia zeslizgowy wiec promien narty jest bez znaczenia. 

Ewentualnie na youtube znajdziesz hybryde czyli " smig carvingowy". To raczej ciekawostka i da sie wykonac tylko na nartach o malym promieniu.

A w sensie praktycznym (na poziomie amatorskim). Mozna niezle jezdzic smig lub niezle SL. Nie zawsze te umiejetnosci ida w parze. 

@artix

Mantra na trasie jest mniej uniwersalna niz prawie kazda dobra narta. 

Teraz jest moda na szerokosc ale tak naprawde to specjalistyczny produkt do szybkiej jazdy poza trasa. Mam w domu 2 pary podobnych nart, choc i tak wezszych od Mantry. Jazda na nich po trasie to jest totalna padaka. Na tych starszych full camber to jeszcze da sie jezdzic marnym skretem gigantowym. Na tych z rockerem to juz jest dramat kompletny.

W droga strone czyli poza trasa na SL jest zupelnie dobrze. 

Podsumowujac:

Uniwersalna narta na trasy:

Srednio twardy race carve 170cm/R15.

Uniwersalna narta poza trase(w tym podchodzenie):

Solidniejsza skiturowa ok. 80mm pod butem.

Edytowane przez Spiochu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Spiochu napisał:

@Zagronie

Powtorze, mylisz SL ze smigiem. SL to krotki skret ciety. Czasem nie do konca ale w 90%. Smig jest z zalozenia zeslizgowy wiec promien narty jest bez znaczenia. 

A w sensie praktycznym (na poziomie amatorskim). Mozna niezle jezdzic smig lub niezle SL. Nie zawsze te umiejetnosci ida w parze. 

@artix

Mantra na trasie jest mniej uniwersalna niz prawie kazda dobra narta. 

Teraz jest moda na szerokosc ale tak naprawde to specjalistyczny produkt do szybkiej jazdy poza trasa. Mam w domu 2 pary podobnych nart, choc i tak wezszych od Mantry. Jazda na nich po trasie to jest totalna padaka. Na tych starszych full camber to jeszcze da sie jezdzic marnym skretem gigantowym. Na tych z rockerem to juz jest dramat kompletny.

W droga strone czyli poza trasa na SL jest zupelnie dobrze. 

Podsumowujac:

Uniwersalna narta na trasy:

Srednio twardy race carve 170cm/R15.

Uniwersalna narta poza trase(w tym podchodzenie):

Solidniejsza skiturowa ok. 80mm pod butem.

Co ty wypisujesz 🙈 Widziałeś gościa z filmu? No nie da się jechać na tej narcie.. 

Edytowane przez artix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, artix napisał:

Co ty wypisujesz 🙈 Widziałeś gościa z filmu? No nie da się jechać na tej narcie.. 

Cześć

Akurat Spiochu nie musi oglądać gościa  z filmu. On tak po prostu jeździ. Warto więc wiadomości z pierwszej ręki przyswajać. Gdybyś znał gościa  z filmu to by Ci powiedział to samo, a że w reklamówce pojechał. Żaden problem.

Artixie to jest film dla leszczy żeby uwierzyli, że mają do czynienia z panaceum na wszystko. Epoka narty szerokiej powoli już odchodzi tak jak odeszły kult SL, przewężonego tyłu, rockera, Mastera i inne.

Pozdrowienia

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Akurat Spiochu nie musi oglądać gościa  z filmu. On tak po prostu jeździ. Warto więc wiadomości z pierwszej ręki przyswajać. Gdybyś znał gościa  z filmu to by Ci powiedział to samo, a że w reklamówce pojechał. Żaden problem.

Artixie to jest film dla leszczy żeby uwierzyli, że mają do czynienia z panaceum na wszystko. Epoka narty szerokiej powoli już odchodzi tak jak odeszły kult SL, przewężonego tyłu, rockera, Mastera i inne.

Pozdrowienia

Mitku, to nie jest żadne panaceum i nie ma końca żadnej epoki narty tego typu. 

Chyba żyjemy w innym świecie narciarskim.

A co do filmu. Skoro gość na filmie pokazał że się da, to każdy kto ma umiejętności zrobi to samo. To nie jest zaczarowana narta tylko do tego klipu. 

 

Sl na offpist , AM do dupy na trasę, ręce opadają. Weź tu chłopie dyskutuj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, artix napisał:

Co ty wypisujesz 🙈

 

9 minut temu, Spiochu napisał:

@Zagronie

Powtorze, mylisz SL ze smigiem. SL to krotki skret ciety. Czasem nie do konca ale w 90%. Smig jest z zalozenia zeslizgowy wiec promien narty jest bez znaczenia. 

Ewentualnie na youtube znajdziesz hybryde czyli " smig carvingowy". To raczej ciekawostka i da sie wykonac tylko na nartach o malym promieniu.

A w sensie praktycznym (na poziomie amatorskim). Mozna niezle jezdzic smig lub niezle SL. Nie zawsze te umiejetnosci ida w parze. 

@artix

Mantra na trasie jest mniej uniwersalna niz prawie kazda dobra narta. 

Teraz jest moda na szerokosc ale tak naprawde to specjalistyczny produkt do szybkiej jazdy poza trasa. Mam w domu 2 pary podobnych nart, choc i tak wezszych od Mantry. Jazda na nich po trasie to jest totalna padaka. Na tych starszych full camber to jeszcze da sie jezdzic marnym skretem gigantowym. Na tych z rockerem to juz jest dramat kompletny.

W droga strone czyli poza trasa na SL jest zupelnie dobrze. 

Podsumowujac:

Uniwersalna narta na trasy:

Srednio twardy race carve 170cm/R15.

Uniwersalna narta poza trase(w tym podchodzenie):

Solidniejsza skiturowa ok. 80mm pod butem.

Ad) Zagronie.

Śmig był ześlizgowy. Inaczej się raczej nie dało. Ale  dawni mistrzowie slalomu(specjalnego) też raczej nie mieli ochoty sie ślizgać na  boki. Mówmy jednak o praktyce na stoku.  O rzeczywistym ruchu widzianym  przez widza na stoku, lub okiem kamery.

Hybrada to mi wychodzi na codzień.  Chciałbym cały łuk skrętu przejechać na krawędziach(te dwie wyraźne kreski).  Nie mam stylu tramwajowego, który daje te krechy ciągnące przez sto metrów. Ja chcę skręt zacieśnić, ponieważ robi się bardziej stromo i nie chcę  zwiększać prędkości, ale też  chcę  jak najmniej ją zmniejszać przy przekrawędziowaniu.  Niestety początek łuku  mam zamazany.  Doszedłem do takiej manii, że  wsiadając na krzesełko na Mosornym  próbuję zobaczyć swój  ślad na dolnej części trasy pod wyciągiem. Zjeżdżam tu prawie wyłącznie po lewej stronie,  patrząc z góry. I usiłuję wykonać tu jak najwięcej podkręcanych skrętów.  Wychodzi  mi hybryda. Skrętów jest pięć, sześć.  Ustawiano tu czasem slalom(AZS, Bachleda). Był problem dla większości uczestników, by przejechać to na krawędziach.  Ciasno przy tyczkach. Miałem piękny widok, na ich mordęgę, z krzesełka, gdy jeździli.

A prawdę powiedziawszy, to mi to jest wszystko obojętne. Jakie nazwy kursują. To ważne dla instruktora. Mam zabawę na stoku, ponieważ mam wyzwanie. Czy jestem w stanie jeszcze nieco zwiększyć kąt zakrawędziowania własnych nart? Czy mogę z jeszcze mniejszym wysiłkiem wykonać każdy skręt. Korzystając z  przyciągania matki ziemi, praw natury i sprzętu.  Zarysowującego się brzucha nie bardzo zmniejszę. Dziesięć kilogramów nie zrzucę. Elastyczniejszy w biodrach nie będę.  Ale chcę jeździć bardzo płynnie, z minimalnym wysiłkiem. Wtedy zjadę więcej razy. Powiem sobie - chłopie jeszczę się trochę ruszasz. Chcę skręcać, tak jak się skręca obok tyczki.  Gdy narty wrzucają w skręt. To wszystko jest takie fajne. Czysta przyjemność fizyczna.  Biorąca się ze swobody na stoku i  pewnej szybkości. Ze słońca, z gór.  Co mam robić na stoku, by się nie nudzić?  A tak, przy okazji, utrzymuję się ciągle na pewnym poziomie.  Wolniej co prawdza zjeżdżam w dół. Ale też wolniej po równi pochyłej, dzięki staraniom na stoku. To bardzo się liczy. Każdemu życzę jak najwolniejszego  zjazdu z tej równi. To jest clou programu.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Zagronie napisał:

A prawdę powiedziawszy, to mi to jest wszystko obojętne. Jakie nazwy kursują. To ważne dla instruktora. 

Nie gniewaj się, ale mam wrażenie, że jak każdy będzie sobie wszystko nazywał jak chce, to nigdy się nie porozumiemy, szczególnie na forum internetowym - nawet jak w gruncie rzeczy chodzi nam o to samo. M. in. po to tworzy się programy, podręczniki, ujednolicenia. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spiochu napisał:

@Zagronie

Powtorze, mylisz SL ze smigiem. SL to krotki skret ciety. Czasem nie do konca ale w 90%. Smig jest z zalozenia zeslizgowy wiec promien narty jest bez znaczenia. 

Ewentualnie na youtube znajdziesz hybryde czyli " smig carvingowy". To raczej ciekawostka i da sie wykonac tylko na nartach o malym promieniu.

O to to. Jeszcze uzupełniając co Kolega pisze - w dobrym śmigu prócz ześlizgu jest element zakrawędziowania nart, następujący wraz z obniżeniem pozycji, ale to zupełnie co innego niż skręt slalomowy :) Pozdro !

Edytowane przez kokoSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artix napisał:

Mitku, to nie jest żadne panaceum i nie ma końca żadnej epoki narty tego typu. 

Chyba żyjemy w innym świecie narciarskim.

A co do filmu. Skoro gość na filmie pokazał że się da, to każdy kto ma umiejętności zrobi to samo. To nie jest zaczarowana narta tylko do tego klipu. 

 

Sl na offpist , AM do dupy na trasę, ręce opadają. Weź tu chłopie dyskutuj. 

Twoj teoria ze Mantra jest najlepsza na trasie to cos jakbym powiedzial ze SL jest najlepsza na skitury. Nawet nie potrzebowalbym zawodnika. Spokojnie dam rade nagrac filmik jak sprawnie podchodze na fokach i zjezdzam w puchu na SL Fis. Nie zmienia to faktu, ze to bzdurne teorie.

 

Edit: Nawet film reklamowy potwierdza ze AM to padaka. Na zblizeniach jazdy cietej widac jak narty sie telepia a warunki dobrano specjalnie pod narte. Na betonie bylby dramat.

 

Edytowane przez Spiochu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Spiochu napisał:

Twoj teoria ze Mantra jest najlepsza na trasie to cos jakbym powiedzial ze SL jest najlepsza na skitury. Nawet nie potrzebowalbym zawodnika. Spokojnie dam rade nagrac filmik jak sprawnie podchodze na fokach i zjezdzam w puchu na SL Fis. Nie zmienia to faktu, ze to bzdurne teorie.

 

Edit: Nawet film reklamowy potwierdza ze AM to padaka. Na zblizeniach jazdy cietej widac jak narty sie telepia a warunki dobrano specjalnie pod narte. Na betonie bylby dramat.

 

Proszę pokaż mi gdzie napisałem że ta narta jest najlepsza na trasie zanim napiszę jeszcze cokolwiek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poscie. Potem zmieniles na najbardziej uniwersalna. 

Filmik tez jest z trasy a nie z big mountain na Alasce.

Ale nawet poza trase one nie sa uniwersalne. To sa narty na gleboki snieg i wyzsze prdekosci. Na skitury sa za ciezkie, na twarde warunki za szerokie a w Beskidzkie lasy za dlugie. Beda tez za twarde dla poczatkujacych poza trasa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dyskusję wkleję drobne wyprostowanie historycznego rysu zmian w ewolucjach .. przestanie się mieszać śmig ze współczesną jazdą sportową, może kilka innych drobiazgów też się wyjaśni .. literacko szału nie ma ale tak na początek .. https://bactive.com.pl/wp-content/uploads/2018/09/rozwój-techniki-skrętu-narcarskiego-nowoczesny-skręt-narciarski.pdf 

;)

M.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artix napisał:

Mitku, to nie jest żadne panaceum i nie ma końca żadnej epoki narty tego typu. 

Chyba żyjemy w innym świecie narciarskim.

A co do filmu. Skoro gość na filmie pokazał że się da, to każdy kto ma umiejętności zrobi to samo. To nie jest zaczarowana narta tylko do tego klipu. 

 

Sl na offpist , AM do dupy na trasę, ręce opadają. Weź tu chłopie dyskutuj. 

Cześć

Gdzie coś takiego napisałem? SL of piste można jeździć bez problemu - i tyle.

Od kiedy narta szerokości 80 mm pod butem zrocekrowana lub na pełnym rockerze to AM? Jeżeli ktoś tak twierdzi to jedynie próbuje kreować modę - ratować to co powoli przemija, raczej.

Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo od 17.03 jesteśmy ekipą w Czarnym Groniu i wszystko byłoby takie jasne. Bez słów.

Pozdrowienia serdeczne

PS.

Moje motto brzmi zawsze tak samo. Nie szukajcie mocy w sprzęcie - nauczcie się jeździć.

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mitek napisał:

Cześć

Gdzie coś takiego napisałem? SL of piste można jeździć bez problemu - i tyle.

Od kiedy narta szerokości 80 mm pod butem zrocekrowana lub na pełnym rockerze to AM? Jeżeli ktoś tak twierdzi to jedynie próbuje kreować modę - ratować to co powoli przemija, raczej.

Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo od 17.03 jesteśmy ekipą w Czarnym Groniu i wszystko byłoby takie jasne. Bez słów.

Pozdrowienia serdeczne

PS.

Moje motto brzmi zawsze tak samo. Nie szukajcie mocy w sprzęcie - nauczcie się jeździć.

No szkoda że nie można się spotkać. Ale gdy przyjdą lepsze czasy to mam nadzieję że się to zmieni. 

To o SL nie dotyczyło ciebie 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spiochu napisał:

W pierwszym poscie. Potem zmieniles na najbardziej uniwersalna. 

Filmik tez jest z trasy a nie z big mountain na Alasce.

Ale nawet poza trase one nie sa uniwersalne. To sa narty na gleboki snieg i wyzsze prdekosci. Na skitury sa za ciezkie, na twarde warunki za szerokie a w Beskidzkie lasy za dlugie. Beda tez za twarde dla poczatkujacych poza trasa. 

Nie zauważyłeś że nie chodziło mi o konkretną nartę, a o narty z grupy All mountain. 

Nie napisałem też że są  przodujące w jakiejkolwiek kategorii. Napisałem że są uniwersalne. @Bumerto bardzo dobrze wyjaśnił. 

Ty zaś będziesz mi udowadniał że SL jest mega w puchu. Oczywiście życzę dobrej zabawy i czekam na film. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...