Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, MarioJ napisał:

I dzięki temu ludzie może by przestali jeździć w Tatry, wystarczyłaby im Białka.

Trzeby by jeszcze stworzyć jakiś mit że w Tatrach można łatwo zginąć i Tatry puste. 😆

 

To nie mit. Ciągle ludzie giną. Choć w Białce ryzyko kontuzji raczej nie zgonu może nie być wcale mniejsze. Chyba, że z tą Białką to też jakiś stworzony mit;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Rybba7 napisał:

 

 

Bardzo ciekawa odpowiedź, myślę że w 90% celna, spróbuję się odnieść, choć nie zakładam, że jestem najmądrzejszy na świecie:

Żeby chodzić po trudnych szlakach typu Zawrat, Orla P., Rysy etc. nie potrzeba zbyt wielu umiejętności poza nie najgorszą kondycją, jakąkolwiek koordynacją i brakiem lęku wysokości. Nie wymaga to też zakupu żadnego sprzętu.

Tak, to prawda, choć... częściowa. Osobiście też chodzę po górach i uważam przejście np. przez Zawrat/Świnicę za wielokrotnie trudniejsze i niebezpieczniejsze od jazdy na nartach czarną przygotowaną trasą. Ale jest coś w tym, że pozornie nie trzeba sprzętu, choć w praktyce: buty na góry - drogie, specjalne kaski - drogie, specjalna odzież - droga.

Co do rowerów to jest to jak dla mnie „bardziej dostępne” bo większość terenów w linii od Częstochowy w dół jest na tyle pagórkowata, że stwarza możliwości do codziennego uprawiania takiego sportu. Oprócz licznych bike parków i singletracków, nawet na terenach mniej górzystych jest pełno takich nieoficjalnych tras (leśnych dróg i ścieżek też jest przecież mnóstwo np. wyszaleć można się nawet w okolicach Kopca Kościuszki w Krakowie - widuję tam regularnie dziesiątki osób na naprawdę porządnym sprzęcie). Poza tym osoby, które jeżdżą MTB/ENDURO to trochę inny profil klienta niż narciarze. To raczej osoby poszukujące większych wrażeń i adrenaliny oraz w dużym stopniu zaawansowani narciarze poszukujący letniej alternatywy, a z perspektywy moich wieloletnich obserwacji w większości w naszym kraju narciarstwo ma status nie najgorszą, a nie sportu i nie ma na celu dostarczenia emocji, będąc jedynie modną formą zimowego odpoczynku.

Twierdzę, że ponadto wykreowano niesamowitą modę na te rowery. Kiedyś sport niszowy (zjazd z góry na wariata), uprawiany przez paru wariatów i uważany za skrajnie niebezpieczny [Weź wyp... się na tym rowerze przy 50 km/h!] dziś ma wypożyczalnie na każdym rogu. Stacje po prostu to zauważyły. Mnie to trochę bawi, bo to taka letnia alternatywa nart. Natomiast bez wyciągu i bez silników rower uczy pokory. Wiem, bo też jeździłem. 20 razy łatwiej jest wejść na Skrzyczne niż wjechać tam (bez silnika) rowerem. Na rowerze czujesz nawet spady i podjazdy w Mikołowie, co dopiero w górach. Uważam więc to za modę, nie wiem, czy przemijającą jak hulajnogi, czy zostanie ona na dłużej.

Co do tendencji powstawania tylko łatwych tras to na trudniejsze nie ma odbiorcy. W większości zaawansowani narciarze/pasjonaci w Polsce już dawno przerzucili się na Alpy lub skitury i nie ma mowy, żeby na dłuższy urlop wybrali krajowy kurort, więc biznesowo jedna nowa czarna trasa lub naśnieżona Bieńkula/Golgota, czy pozostający w sferze konsultacji Nosal nikogo z powrotem do krajowego podwórka nie przyciągnie. Poza tym „wychowanie” nowego klienta, któremu zależałoby na stworzeniu większej ilości trudnych tras, zajmuje lata i wymaga od takiego delikwenta nakładów na sprzęt, karnety, noclegi itp., tak wiem można się nauczyć na kursie w tydzień, ale jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem…

Tego właśnie najbardziej nie rozumiem. Stacja stawia tylko na tzw. piknika i z góry odpuszcza jeżdżących w Alpach. Po to buduje się Skrzyrk (BSA, SMR, COS), myśli się o Szczawniku, rozbudowuje się Jaworzynę Krynicką, aby najlepszemu klientowi (bo zapalonemu) powiedzieć językiem Marty Lepmart: WYP...

Jak kiedyś (lata temu) usłyszałem od pewnego gościa na Czantorii:
- Jak ci się nie podoba na Czantorii, to wyp... do Soelden!

Wiem już, że tak jest, ale - podkreślam - nie rozumiem.

W wypadku większości narciarzy ten proces zajmuje lata zanim zaczną trzymać narty równolegle, a potem zaczną uważać się za zaawansowanych po w miarę płynnym jednorazowym zjechaniu na krechę z Szymoszkowej. Nie mówiąc już o np. kliencie na bardziej zaawansowane formy narciarstwa skituring/freeride, gdzie jednym z wymogów na większości kursów jest płynny zjazd z Kasprowego Wierchu po przygotowanej trasie, co dla 90% krajanów jest kompletną abstrakcją.

Dotknąłeś procesu szkolenia, co mnie szczególnie leży na sercu. Szkolenie to nieustanne podnoszenie kwalifikacji oraz nieustanna próba zwiększania poziomu. Zacząć na Klepkach (sam tam uczę) i po 10 razach zostać na Klepkach to (nic nie ujmując znakomitym Klepkom) kompletna porażka... nauczyciela. Ktoś, kto tak uczy, kto nie uczy też wjazdu orczykiem, talerzykiem, zmiany tras na czerwone, a potem (delikatnie) czarne, powinien zrezygnować z uczenia.

Wiem, klient nie wymaga, ale to MY POWINNIŚMY WYMAGAĆ. Wychowujemy narciarza Zbójnickiej Kopy i tylko Zbójnickiej Kopy. A na dół... gondolą, to Trójka... jest za trudna. Nie tędy droga.

Co przekłada się na resztę.

Maciek

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Gotowi na kilka nowości? 
Czas uciąć domysły i powiedzieć, co nowego na Jaworzynie w nadchodzącym sezonie zimowym! 💪

🔥 Totalny sztos, czyli coś, co zobaczycie od razu na wjeździe! Nowe skrzydło dolnej stacji. A w nim wypożyczalnia, sklep, przechowalnia i nasza ulubiona Szkoła Jaworzyna ⛷
🔥Strefa ApresSki — widzieliście już z zewnątrz, zakochacie się, jak zobaczycie wnętrze! ❤ BTW @Sylwester na Jaworzynie Krynickiej odbędzie się właśnie tam! 🥂 
🔥 Nowy system naśnieżania! Coś, czego nie widać, a co bardzo usprawni produkcję śniegu. Tej zimy pokaże, na co go stać. 💪
🔥 Nowe nartostrady 12a i 12b! Jedną z nich ominiecie ściankę na trasie nr 1, a drugą dojedziecie do...
🔥 Snowparku! Wiemy, że wiele osób nie mogło się doczekać jego powrotu! 😍 W tym sezonie w innym miejscu i w lekko zmienionej wersji! 🏂
🔥 SkiCross. W poprzednim sezonie mówiliście, że super, ale krótki, wąski... No to macie! Przebudowany, zmieniony i poszerzony! 🎿
🔥 Poza tymi nowościami wszystko to co w poprzednich sezonach i dużo imprez! Z Pucharem Świata w Snowboardzie na czele! 🏂

Szczegóły tego co przygotowaliśmy na nadchodzący sezon znajdziecie na 👉https://nowosci.jaworzynakrynicka.pl

FB_IMG_1731000169684.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ZdolnyŚlązak napisał:

Gotowi na kilka nowości? 
Czas uciąć domysły i powiedzieć, co nowego na Jaworzynie w nadchodzącym sezonie zimowym! 💪

🔥 Totalny sztos, czyli coś, co zobaczycie od razu na wjeździe! Nowe skrzydło dolnej stacji. A w nim wypożyczalnia, sklep, przechowalnia i nasza ulubiona Szkoła Jaworzyna ⛷
🔥Strefa ApresSki — widzieliście już z zewnątrz, zakochacie się, jak zobaczycie wnętrze! ❤ BTW @Sylwester na Jaworzynie Krynickiej odbędzie się właśnie tam! 🥂 
🔥 Nowy system naśnieżania! Coś, czego nie widać, a co bardzo usprawni produkcję śniegu. Tej zimy pokaże, na co go stać. 💪
🔥 Nowe nartostrady 12a i 12b! Jedną z nich ominiecie ściankę na trasie nr 1, a drugą dojedziecie do...
🔥 Snowparku! Wiemy, że wiele osób nie mogło się doczekać jego powrotu! 😍 W tym sezonie w innym miejscu i w lekko zmienionej wersji! 🏂
🔥 SkiCross. W poprzednim sezonie mówiliście, że super, ale krótki, wąski... No to macie! Przebudowany, zmieniony i poszerzony! 🎿
🔥 Poza tymi nowościami wszystko to co w poprzednich sezonach i dużo imprez! Z Pucharem Świata w Snowboardzie na czele! 🏂

Szczegóły tego co przygotowaliśmy na nadchodzący sezon znajdziecie na 👉https://nowosci.jaworzynakrynicka.pl

FB_IMG_1731000169684.jpg

Poza rozbudową dolnej stacji, to zmiany kosmetyczne. Tymczasem krzesła na 2 jak nie było, tak nie ma, pomimo drugi sezon z rzędu zapowiedzi, że „będzie w następnym sezonie”, krzesło z 6 rdzewieje, a miało stanąć na 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Hextor napisał:

Przede wszystkim to muszą najpierw wojnę wygrać, bo nikt nie pojedzie na narty w miejsce gdzie rakiety śmigają nad głową. Trzymam kciuki, żeby się im udało. 

To główny i oczywisty pierwszy cel. Nikt wcześniej i tak pewnie nie będzie zaczynać jakiejkolwiek budowy przy aktualnej sytuacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca o inwestycjach, raczej już zrealizowanych, np. Siódemka.

Większość tych tras znam, właśnie poza Siódemką (jeszcze tam nie byłem). Subiektywny przegląd tras do nauki. Cały tekst tutaj: Popularne trasy do nauki. Najłatwiejsza jest krynicka Siódemka, wcale nie Zbójnicka Kopa! | Twój instruktor

 

Mateusz%20(13).jpg

 Postanowiłem zanalizować, jak wyglądają w Polsce najpopularniejsze trasy do nauki od Zieleńca do Tylicza. Pominąłem tu stoki miejskie i Bieszczady, gdyż jest to poza moim (i większości koleżanek/kolegów) zasięgiem wyjazdu na dzień lub wieczór. Nie ma tu też Białki, bo to prawdziwy koncern narciarski, niespecjalnie uważam jej stoki za przyjazne do nauki ze względu na tłok. Jest to selekcja subiektywna, ale nie poradzę... 

Efekty selekcji? Oto wybrane tzw. polanki (trasy piknika, czy jak kto woli) - w uporządkowaniu od najdłuższej do najkrótszej:

 
AVvXsEh4x_tr5TmaHI-DtWAjgmPwT7FAVbi1mBFJ
 
Wygląda na to, że najdłuższa polanka to ta ze Zbójnickiej Kopy (ponad 2 km dużo odpychania się kijkami), wyróżnia się długością trasa pod nową koleją na Masterze, a najkrótsza to Siódemka na Jaworzynie Krynickiej (500m).

A tak wygląda tzw. skłon ww. tras:

 

AVvXsEj-F-FM5DJ8m1NXZpLNAEFnx7XVIrCD_k8J
 
Okazuje się, że Klepki, Dębowiec, Mieszko i stary Master mają skłon dający też trochę rozpędu i prędkości (potwierdzam empirycznie), natomiast nowy Master, Diament, Zbójnicka Kopa oraz Siódemka to bardzo bezpieczne polanki do nauki. Potwierdzam też, że są to odpowiednio szerokie i bezpieczne trasy. Tam naprawdę bez ryzyka można stawiać pierwsze kroki (raczej: szusy) na nartach!
 
Tak natomiast prezentują się na wykresie punktowym, czyli chyba najlepiej oddającym istotę rzeczy:

AVvXsEisg8vJDp8I4OoPQZFEjDjpVJkstnkzggca

 
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Nie do końca o inwestycjach, raczej już zrealizowanych, np. Siódemka.

Większość tych tras znam, właśnie poza Siódemką (jeszcze tam nie byłem). Subiektywny przegląd tras do nauki. Cały tekst tutaj: Popularne trasy do nauki. Najłatwiejsza jest krynicka Siódemka, wcale nie Zbójnicka Kopa! | Twój instruktor

 

Mateusz%20(13).jpg

 Postanowiłem zanalizować, jak wyglądają w Polsce najpopularniejsze trasy do nauki od Zieleńca do Tylicza. Pominąłem tu stoki miejskie i Bieszczady, gdyż jest to poza moim (i większości koleżanek/kolegów) zasięgiem wyjazdu na dzień lub wieczór. Nie ma tu też Białki, bo to prawdziwy koncern narciarski, niespecjalnie uważam jej stoki za przyjazne do nauki ze względu na tłok. Jest to selekcja subiektywna, ale nie poradzę... 

Efekty selekcji? Oto wybrane tzw. polanki (trasy piknika, czy jak kto woli) - w uporządkowaniu od najdłuższej do najkrótszej:

 
AVvXsEh4x_tr5TmaHI-DtWAjgmPwT7FAVbi1mBFJ
 
Wygląda na to, że najdłuższa polanka to ta ze Zbójnickiej Kopy (ponad 2 km dużo odpychania się kijkami), wyróżnia się długością trasa pod nową koleją na Masterze, a najkrótsza to Siódemka na Jaworzynie Krynickiej (500m).

A tak wygląda tzw. skłon ww. tras:

 

AVvXsEj-F-FM5DJ8m1NXZpLNAEFnx7XVIrCD_k8J
 
Okazuje się, że Klepki, Dębowiec, Mieszko i stary Master mają skłon dający też trochę rozpędu i prędkości (potwierdzam empirycznie), natomiast nowy Master, Diament, Zbójnicka Kopa oraz Siódemka to bardzo bezpieczne polanki do nauki. Potwierdzam też, że są to odpowiednio szerokie i bezpieczne trasy. Tam naprawdę bez ryzyka można stawiać pierwsze kroki (raczej: szusy) na nartach!
 
Tak natomiast prezentują się na wykresie punktowym, czyli chyba najlepiej oddającym istotę rzeczy:

AVvXsEisg8vJDp8I4OoPQZFEjDjpVJkstnkzggca

 

Właśnie uczmy się z wnuczką matematyki i tak to wyszło w rzeczywistości na czerwono Zbój nicka

IMG_7040.thumb.jpeg.7201664e05c018bed548ccee6782cba0.jpeg

  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezione:

 

Przyszłością projektu nowej stacji narciarskiej na Nosalu w Zakopanem zajmie się Naczelny Sąd Administracyjny. Tymczasem – choć właściwie nie wiadomo, czy wyciąg powstanie – Tatrzański Park Narodowy przygotowuje się do budowy ujęcia wody do śnieżenia Nosala.

 
Sprawa narciarskiej inwestycji na Nosalu trafiła do NSA. TPN chce budować ujęcie wody do nowego wyciągu
Sprawa narciarskiej inwestycji na Nosalu trafiła do NSA. TPN chce budować ujęcie wody do nowego wyciągu

Sprawa Nosala w Naczelnym Sądzie Administracyjnym

Chodzi o nową stację narciarską, która ma powstać w Zakopanem - na górze, po której narciarza szusowali od lat. Stary wyciąg narciarski - wybudowany w latach 60. XX wieku - został zamknięty w 2012 roku. Od tamtej pory z samej góry Nosala nikt nie zjechał. U jego podnóża działa centrum szkoleń narciarskich z wyciągami orczykowymi.

Trzy lata temu zapadła decyzja, że na Nosalu (który leży w granicach Tatrzańskiego Parku Narodowego) powstanie stacja narciarska, która ma być głównie dedykowana rozwojowi polskiego narciarstwa alpejskiego. Oprócz zawodników kadry i klubów będą jednak mogli tam szusować także amatorzy – gdy nie będzie treningów. W planach jest budowa nowej kolei krzesełkowej, systemu oświetlenia i sztucznego śnieżenia. Ponadto budowa nowej stacji zakłada wycinkę ok. 1,5 hektara lasu, gdzie ma powstać druga trasa – rozgrzewkowa.

Pod koniec 2023 roku burmistrz Zakopanego wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, co dawało parkowi zielone światło do starania się o pozwolenie budowlane. Pracownia na rzecz Wszystkich Istot zaskarżyła jednak decyzję do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu. SKO uchyliło decyzję burmistrza i cofnęło ją do ponownego rozpatrzenia. Na to postanowienie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego poskarżył się zarówno TPN, jak i ekolodzy. WSA oddalił obie skargi.

- W ostatnich dniach została złożona skarga kasacyjna do Naczelnego Sądu Administracyjnego na wyrok WSA w Krakowie – informuje Szymon Ziobrowski, dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego.

 

TPN chce budować ujęcie wody

Sprawa przyszłości planowanej inwestycji na Nosalu jest więc wciąż niepewna. Tymczasem TPN nadal przygotowuje się do niej, jakby miał pozwolenie na budowę. W urzędzie miasta w Zakopanem wszczęto powstępowanie o wydanie decyzji środowiskowej dla udowy ujęcia wody w rejonie zapory przeciwrumoszowej na Potoku Foluszowym wraz z kolektorem doprowadzającym wodę do projektowanej stacji narciarskiej. Urząd miasta poinformował na razie, że planowana inwestycja zgodna jest z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Jak informuje Szymon Ziobrowski, na chwilę obecną jest przygotowana koncepcja ujęcia wraz z rurociągiem. Złożona została karta informacyjna przedsięwzięcia w urzędzie miasta. - Wstępnie długość rurociągu to ok. 980 m, jednak ostateczna długość będzie znana w momencie gotowego projektu – mówi dyrektor TPN. - Kosztorys będzie wykonany po zatwierdzeniu dokumentacji projektowej, tak więc na dzień dzisiejszy nie znamy kosztów realizacji ujęcia.

 

Skąd wziąć pieniądze na nową stację na Nosalu?

W planie zamówień publicznych na 2024 rok TPN widnieje pozycja dot. budowy nowej stacji na Nosalu. Szacowana wartość to 69 mln zł i do tego 2 mln zł kosztu nadzoru inwestorskiego. TPN jednak nie ma jeszcze pozwolenia na budowę, o ten dokument będzie mógł się dopiero starać, gdy uzyska prawomocną decyzję środowiskową. Potem przyjedzie czas na ogłoszenie przetargu na wykonawcę prac.

Zanim jednak to nastąpi, konieczne będzie zebranie pieniędzy na budowę. Wiadomo, że TPN z własnych środków nie udźwignie tego zadania. Od początku dyrektor parku mówił, że pieniądze będą pochodziły z budżetu państwa. W marcu 2024 roku, już po zmianie władzy w Polsce, Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało „Gazetę Krakowską”, że wszelkie decyzje co do przyszłości projektu nowej stacji na Nosalu zapadną dopiero wtedy, gdy rozstrzygnie się los decyzji środowiskowej. Jeśli resort klimatu da zielone światło dla nowej stacji na Nosalu, wówczas Ministerstwo Sportu i Turystyki jest gotowe partycypować w kosztach budowy. O tym z kolei mówił w lutym Sławomir Nitras – minister sportu. - Jeżeli u mnie pojawi się drugi raz wniosek Tatrzańskiego Parku Narodowego, nawet jeśli będą tam wątpliwości natury formalnej, ja zrobię wszystko, by ten wniosek mógł uzyskać dofinansowanie z ministerstwa sportu – oświadczył wówczas minister.

 

Ekolodzy nie zgadzają się na stację na Nosalu. Uważają, że to zniszczy przyrodę

Organizacje proekologiczne od samego początku były przeciwne temu pomysłowi.

 

- Ta inwestycja zakłada wycinkę górnoreglowego lasu na terenie parku narodowego. My się na to nie godzimy. Od 20 lat nie powstał w Polsce żaden park narodowy. Jest plan na roboty budowlane w Dolinie Goryczkowej (chodzi o modernizację starego wyciągi narciarskiego – przyp. red.), gdzie dojdzie do dużych zniszczeń przyrody. I jeszcze teraz obrzeże parku na Nosalu. Parki narodowe to nie są miejsca dla biznesu. To są miejsca dla przyrody i to powinno mieć wartość – mówił Radosław Ślusarczyk.

Ekolodzy dodają, że inwestycja będzie miała negatywny wpływ na populację niedźwiedzi oraz cenne i rzadkie gatunki ptaków, m.in. sokoła wędrownego, dzięcioła białogrzbietego i trójpalczastego. - Nie mamy wątpliwości, że decyzja środowiskowa wydana dla Nosala narusza prawo krajowe oraz unijne (dyrektywa siedliskowa i ptasia) – dodawał kilka miesięcy temu Ślusarczyk.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, artkas napisał:

Dwa szybkie newsy:

1. Kolejny krok w kierunku wymiany krzesła na Goryczkowej, PKL złożyło wniosek o pozwolenie na budowę kolei

2. Kasprowy dołącza do skipassa Tatry Super Ski od sezonu 2024/2025

Dwa lata na decyzję środowiskowa. To jest masakra.

I brak zgody na armatki. Szkoda. Byłby ciekawy precedens.

Teraz dwa lata na PB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, MarioJ napisał:

I brak zgody na armatki. Szkoda. Byłby ciekawy precedens.

W Austrii nawet na lodowcach są. Tam świstaki od tego nie umierają, może nawet się cieszą, że jest więcej śniegu.
W sprawie Nosala oczywiście pojawia się to samo nazwisko, co zawsze, co my je wszyscy znamy, a właściciele ośrodków prawdopodobnie mają plakaty z nim na rzutki w domach. Znamienne...

Cieszmy się, jak to w ogóle przejdzie bez armatek! Jak...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, artkas napisał:

Dwa szybkie newsy:

1. Kolejny krok w kierunku wymiany krzesła na Goryczkowej, PKL złożyło wniosek o pozwolenie na budowę kolei

2. Kasprowy dołącza do skipassa Tatry Super Ski od sezonu 2024/2025

A w sprawie połączenia Kotelnicy z Kaniówką nic nowego nie słychać, mimo, że RDOŚ zobowiązał się podjąć decyzję (co do konieczności przeprowadzenia raportu oddziaływania na środowisko) do 25 października - oto ostatnie pismo:

Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie z dnia 9 października 2024r., znak: OO.4220.1.286.2024.TP - Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie - Portal Gov.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koliber napisał:

A w sprawie połączenia Kotelnicy z Kaniówką nic nowego nie słychać, mimo, że RDOŚ zobowiązał się podjąć decyzję (co do konieczności przeprowadzenia raportu oddziaływania na środowisko) do 25 października - oto ostatnie pismo:

Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie z dnia 9 października 2024r., znak: OO.4220.1.286.2024.TP - Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie - Portal Gov.pl

To tymi orczykami nie da sie tam przejechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...