Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

1 godzinę temu, AndRand napisał:

Większość turystów rzadko wychodzi poza dolinę z głównym szlakiem turystycznym. A opłaty na wejściu, oprócz utrzymania szlaków TPN, są jednocześnie formą ubezpieczenia - dzięki nim funkcjonuje TOPR.

Ciekawe zatem czemu mi przeszło już lata temu wybieranie się w nie latem czy weekendy jak i też wyniosłem się do Słowaków. Ciekawe w jaki to sposób Orla Perć jest tak oblegana. Chyba faktycznie jest jakiś alternatywny wymiar czasu i miejsca i bywam w innych górach. Opłaty to kradzież i możesz sobie to nazywać jak chcesz inaczej. Ciekawe czemu inne parki mają furę kasy z Uni czy funduszu leśnego na remonty a bidoki w Tarach nie mają. Masz w ogóle pojęcie ile drewna wyjechało z tych gór w ostatnich 10 latach? Do tego dochodzą nie małe opłaty za parkowanie. Tłumaczenia tego wszystkiego funkcjonowaniem TOPR-u to już nawet nie komentuję. Tak samo jak insynuacji czy ktoś gdzieś był czy nie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Author napisał:

Ciekawe zatem czemu mi przeszło już lata temu wybieranie się w nie latem czy weekendy jak i też wyniosłem się do Słowaków. Ciekawe w jaki to sposób Orla Perć jest tak oblegana. Chyba faktycznie jest jakiś alternatywny wymiar czasu i miejsca i bywam w innych górach. 

Ale Słowacy nie chcą byś się do nich przenosił.

Prawdę mówiąc się tego boją - bo ich jest 6 milionów na 4 razy większe Tatry, a nas 40 milionów.

Co do utrzymania szlaków w TPN - uważam, że u nas są bardzo dobrze utrzymane. Jak ścieżki w parku. Przekazywanie opłaty parkowej na TOPR też jest dobrym rozwiązaniem bo akurat Horska ma problemy ze ściągalnością ubezpieczenia za akcje ratownicze. TPN mógłby jednakże bardziej odpuszczać ochronę w rejonie Kasprowego - pewnie 90% odwiedzających nie rusza się dalej niż 300m od kolejki/wyciągu

Edited by AndRand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Góral spod Skrzycznego napisał:

Czyżbyśmy pod gondolą budowali tunel przejazdowy  pod ul. Zwalisko dla narciarzy chcących się dostać z "1" i Bieńkuli do gondoli. Nieeee, ale taki ma powstać wkrótce. 

IMG_20190515_095630.thumb.jpg.438756fdb78612bd92711a593db77473.jpg

Tu to raczej “Norek” coś kombinuje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie na ten sezon nie szykują się żadne inwestycje, tylko inwestycyjki. 

Szczyrk:

  • rozwiązanie przejazdu 1 i odnogi 3-ki bezkolizyjnie z drogą;
  • chyba nastąpi poprawa gastronomii;
  • nic nie słychać ani nie widać rozbiórki orczyka, może (???) zrobią coś, aby go uruchomić;
  • jakieś drzewa tną na Solisku, jakieś poszerzenia (objazdy), czy coś?

Piwniczna:

  • skończą ten Kicarz, czy nie?

Brenna:

  • faza koncepcyjna.

Istebna:

  • nic nie wiadomo o uruchomieniu Ochodzitej, coś tam w Hotelu Złoty Groń mówiło się, że może będzie nowa trasa, ale kiedy?

Pilsko:

  • dużo mówiło się o zmianie właściciela i ... przestało się mówić.

 

Ktoś wie coś więcej???

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Hextor napisał:

PKL miało też przedstawić swój plan inwestycji w kwietniu, ale na razie cisza...

Jak zwykle nic z tego nie będzie. Takie inwestycje charakteryzują się długim czasem przygotowania, jak na dziś nic nie ruszyło, to już nie ruszy na nast. sezon. No cóż, teraz to firma państwowa...

Ale, żeby nie było, prywaciarz też nic nie zrobił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duża inwestycja w Szklarskiej ma być o czym juz pisaliśmy. Wymiana drugiej sekcji krzesła na Szrenicę plus nowa trasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Stusi napisał:

Duża inwestycja w Szklarskiej ma być o czym juz pisaliśmy. Wymiana drugiej sekcji krzesła na Szrenicę plus nowa trasa.

Jakieś źródło informacji możesz podać do poczytania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Ale, żeby nie było, prywaciarz też nic nie zrobił.

Przypominam, jakbyś zapomniał, prywaciarz robi to dla pieniędzy. 

Zasadą funduszy inwestycyjnych jest, kupić firmę, wyprowadzić na wysoki level i sprzedać z dużym zyskiem, najczęściej inwestorowi branżowemu. Z tego co pisali, to inwestor zarobił górę kasy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Stusi napisał:

Duża inwestycja w Szklarskiej ma być o czym juz pisaliśmy. Wymiana drugiej sekcji krzesła na Szrenicę plus nowa trasa.

Ale to jeszcze nie w tym roku, na razie muszą uzyskać wszystkie pozwolenia. I wymiana będzie pierwszej - dolnej sekcji krzesła, nie drugiej.

A przy okazji kilka słów o Kicarzu: tutaj

I kolejne plany w Karkonoszach... Sosnówka 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Zibi28 napisał:

Przypominam, jakbyś zapomniał, prywaciarz robi to dla pieniędzy. 

Zasadą funduszy inwestycyjnych jest, kupić firmę, wyprowadzić na wysoki level i sprzedać z dużym zyskiem, najczęściej inwestorowi branżowemu. Z tego co pisali, to inwestor zarobił górę kasy. 

No zarobił ale tylko dlatego, że wykupienie było decyzją polityczną. Nic nie zrobili aby podnieś wartość firmy, żadna prywatna firma nie zapłaciła by im więcej niż oni zapłacili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2019 o 16:36, Zibi28 napisał:

Przypominam, jakbyś zapomniał, prywaciarz robi to dla pieniędzy. 

Zasadą funduszy inwestycyjnych jest, kupić firmę, wyprowadzić na wysoki level i sprzedać z dużym zyskiem, najczęściej inwestorowi branżowemu. Z tego co pisali, to inwestor zarobił górę kasy. 

Potwierdzam, zarobił. Nie na operowaniu PKL-em, ale na ... kupnie (od PKP) i sprzedaży z zyskiem (do PFR). To, że to idiotyzm z punktu widzenia podatnika (i PKP i PFR są kontrolowane przez państwo), to nie problem prywaciarza. A nawet ... handicap.

Dokładnie to samo zrobił swego czasu szwedzki Vattenfall w energetyce, kupując GZE od państwa za 700 mln zł i sprzedając po latach ... państwowemu Tauronowi za 4,5 mld. 

W tym kontekście wydawanie kasy w czasie posiadania spółek na rzeczy niekonieczne jawi się jako brak interesu. W interesie jest zrobić tylko to, co konieczne.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Hextor napisał:

No zarobił ale tylko dlatego, że wykupienie było decyzją polityczną. Nic nie zrobili aby podnieś wartość firmy, żadna prywatna firma nie zapłaciła by im więcej niż oni zapłacili.

Z punktu widzenia "inwestora" wszystko jest ok. Ale my patrzymy z naszego punktu widzenia: narciarzy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2019 o 11:37, Stusi napisał:

Duża inwestycja w Szklarskiej ma być o czym juz pisaliśmy. Wymiana drugiej sekcji krzesła na Szrenicę plus nowa trasa.

Może jakiś link do materiałów mówiących, że to druga sekcja będzie modernizowana?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2019 o 22:19, Hextor napisał:

No zarobił ale tylko dlatego, że wykupienie było decyzją polityczną. Nic nie zrobili aby podnieś wartość firmy, żadna prywatna firma nie zapłaciła by im więcej niż oni zapłacili.

Z tego co wiem, fundusz oczekiwał jednak większej kasy, ale z uwagi na pewne działania Państwa - typu żądanie TPN rozebrania kolejki na Kasprowy, brak zgody na zmianę planu zagospodarowania w rejonie Gubałówki i inne tego typu kwiatki - noszące w praktyce znamiona szykan, nie bardzo była alternatywa inna niz inwestor Państwowy. To była zreszta obietnica wyborcza. Ostatecznie jakoś sie dogadali. Fundusz nie wyszedł na tym źle, choć jak wspomniałem liczyli generalnie na lepsze pieniądze.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.05.2019 o 23:44, Cosworth240 napisał:

Z tego co wiem, fundusz oczekiwał jednak większej kasy, ale z uwagi na pewne działania Państwa - typu żądanie TPN rozebrania kolejki na Kasprowy, brak zgody na zmianę planu zagospodarowania w rejonie Gubałówki i inne tego typu kwiatki - noszące w praktyce znamiona szykan, nie bardzo była alternatywa inna niz inwestor Państwowy. To była zreszta obietnica wyborcza. Ostatecznie jakoś sie dogadali. Fundusz nie wyszedł na tym źle, choć jak wspomniałem liczyli generalnie na lepsze pieniądze.

Z tego co pisała prasa (nie traktowałbym tego jako pewnik) - zarobili 100 proc. na samej cenie.

To naprawdę godziwy zysk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Z tego co pisała prasa (nie traktowałbym tego jako pewnik) - zarobili 100 proc. na samej cenie.

To naprawdę godziwy zysk.

Ty bazujesz na prasie i własnej ocenie, a ja na innych źródłach...  

Edited by Cosworth240

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że projekt budowy Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej nabrał rozpędu. Od lat brakuje tam takiej infrastruktury, a zwłaszcza brak wyciągów narciarskich bardzo negatywnie wpływa na rozwój turystyczny.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, dante napisał:

Dobrze, że projekt budowy Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej nabrał rozpędu. Od lat brakuje tam takiej infrastruktury, a zwłaszcza brak wyciągów narciarskich bardzo negatywnie wpływa na rozwój turystyczny.

A coś konkretnie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Polskie Koleje Linowe, z grupy Polskiego Funduszu Rozwoju opracowały strategię do 2025 r. Zakłada ona rozbudowę i modernizację infrastruktury turystycznej w polskich kurortach górskich. Wartość inwestycji sięgnie 400 mln zł.

W rejonie Kasprowego Wierchu zostanie zmodernizowana infrastruktura na trasie Goryczkowej. Dwuosobowy wyciąg krzesełkowy zostanie zamieniony na czteroosobową kolej. W rejonie Jaworzyny Krynickiej zostanie zbudowana nowa kolej krzesełkowa, a w rejonie Palenicy PKL rozbuduje infrastrukturę narciarską. W Solinie natomiast będzie realizowany projekt kolei gondolowej i wieży widokowej. 

https://www.skionline.pl/stacje/polskie-koleje-linowe-prezentuja-strategie-rozwoju,newsy,7912.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast gondoli w Solinie ( która bez trasy narciarskiej jest pomysłem całkowicie nieopłacalnym ) mogliby zmodernizować istniejącą gondolę na Jaworzynie ( tak jak to zrobili z Szyndzielnią ), lub pomyśleć o połączeniu się ze Słotwinami, lub ośrodkiem Henryk Ski. Na zdjęciu moje propozycje połączeń... Ponoć jeszcze 3 lata temu właściciel Henryka miał w planach kolej dojazdową w kierunku Jaworzyny - kolej ta miała być bez trasy... 

Bez tytułu.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By JC
      Będąc w ośrodku narciarskim Słotwiny Arena w Krynicy miałem okazję wyratrakować stok przed jazdą wieczorną. Jeżeli chcecie się dowiedzieć jak to wyglądało, dlaczego ze śniegu robi się sztruks... zapraszam na film!
       
    • By marcinn
      Kolejna tura całkiem udana,choć w większości w deszczu 5 godzinnej i 16 km z mała przerwą
      Kto by chciał pokonać wyżej wymieniony kierunek musi wziąć pod uwagę spore braki śniegu na tarasie
      Parę foci 
       
       


















    • By Mops
      Wiem że ten temat był już poruszany ale dawno. Od wtedy sporo się zmieniło. Trochę tras powstało. Niektóre zostały przeprofilowane inne otwarte pierwszy raz od wielu lat. 
      Zachęcam do dyskusji na temat najlepszej trasy w Polsce. Najlepsza Czarna, Najlepsza Czerwona i Najlepsza Niebieska. Proszę napisać o 3 najlepszych trasach według Was. Oceniajcie trasy nie infrastrukturę. 
      Najtrudniejszą proszę wybrać w ankiecie
    • By JC
      W ubiegłym tygodniu odwiedziłem z kamerą ośrodek Kasina Ski. Zapraszam na mój czternasty Vlog
       
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...