Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, moruniek napisał:

Czy ja dobrze widzę, bardzo długą (chyba najdłuższą w całym Szczyrku) trasę ze Skrzycznego do parkingu przy nowej gondoli na wjeździe do miasta (oznaczony P2) ?

Z Jaworzyny. Kiedyś już była taka trasa (a raczej dróżka), nazywała się "Relaks". Po prostu ją pewnie przywrócą, ale to dojazdówka - nic specjalnego.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, koliber napisał:

Z Jaworzyny. Kiedyś już była taka trasa (a raczej dróżka), nazywała się "Relaks". Po prostu ją pewnie przywrócą, ale to dojazdówka - nic specjalnego.

Wydaje mi się, że jeżeli ma być realizowana nowa koncepcja komunikacji w Szczyrku, oparta o nową gondolę na wjeździe do miasta oraz parking Skalite to musi być ta trasa naśnieżana. A już z samej jej długości wynika konieczność wpompowania tam hektolitrów wody by uzyskać wystarczającą ilość śniegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, moruniek napisał:

Wydaje mi się, że jeżeli ma być realizowana nowa koncepcja komunikacji w Szczyrku, oparta o nową gondolę na wjeździe do miasta oraz parking Skalite to musi być ta trasa naśnieżana. A już z samej jej długości wynika konieczność wpompowania tam hektolitrów wody by uzyskać wystarczającą ilość śniegu. 

Niekoniecznie. Tzn naśnieżana pewnie będzie, ale wcale jej uruchamianie nie musi być priorytetem. W wielu ośrodkach alpejskich do dolnego parkingu zjeżdża się gondolą jak na dole nie ma warunków, albo w ogóle nie ma trasy na sam dół jak np w Predazzo czy Pinzolo. Zresztą daleko nie trzeba szukać, w Szczyrku jak nie działa nic poniżej Jaworzyny, to też się zjeżdża krzesłem. Stawiam, że jak nie będzie możliwości naśnieżania tej trasy, to też będzie funkcjonował zjazd gondolą. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hgx126 napisał:

Obawiam się tylko, że wybudowanie tej nowej trasy oznacza całkowite zlikwidowanie Bieńkuli.

Jeżeli mają się one przecinać to musieli by postawić tam jakiś mostek/tunel.

Bieńkula na górze jest wyrysowana bezkolizyjnie, dół Bieńkuli  będzie skrócony trawersem podobnie jak teraz  Golgota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hgx126 napisał:

Obawiam się tylko, że wybudowanie tej nowej trasy oznacza całkowite zlikwidowanie Bieńkuli.

Jeżeli mają się one przecinać to musieli by postawić tam jakiś mostek/tunel.

 

Też to zauważyłem. Nie będzie żadnego mostka, będzie pewnie likwidacja Bieńkuli. To trasa ośrodkowi kompletnie niepotrzebna.

Moim zdaniem nie ma się co ekscytować. To tylko możliwe do realizacji rzeczy wg PZP i nic więcej. Inflacja już zrobi swoje, jak dojdzie jeszcze do np. egzekucji jakichś restrykcji lub podziałów, to tej zimy (i w następnych) narciarzy będzie akurat tyle, że JEDNA trasa wystarczy.

I jeszcze jedno: Wy marzycie o rozbudowie, a przecież SMR oddaje do użytku może 50 proc. dostępnych tras! Po co im dodatkowe, jak od końca lutego i tak Juliany zamykają!

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Też to zauważyłem. Nie będzie żadnego mostka, będzie pewnie likwidacja Bieńkuli. To trasa ośrodkowi kompletnie niepotrzebna.

Moim zdaniem nie ma się co ekscytować. To tylko możliwe do realizacji rzeczy wg PZP i nic więcej. Inflacja już zrobi swoje, jak dojdzie jeszcze do np. egzekucji jakichś restrykcji lub podziałów, to tej zimy (i w następnych) narciarzy będzie akurat tyle, że JEDNA trasa wystarczy.

I jeszcze jedno: Wy marzycie o rozbudowie, a przecież SMR oddaje do użytku może 50 proc. dostępnych tras! Po co im dodatkowe, jak od końca lutego i tak Juliany zamykają!

To mnie zawsze zastanawia. W szczycie zeszłego sezonu byłem w Arosa/Lenzerheide, w momencie kiedy cała Europa była pozamykana poza Szwajcarią. Ludzi tak mało, że przez 5 dni nawet raz! nie stałem w kolejce, tylko prosto w bramki.

I teraz najciekawsze: otwartych i ratrakowanych 220 km tras na chyba 240 km możliwych. Do dzisiaj z ojcem nie wierzymy jak to było możliwe przy tak małym obłożeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ski89 napisał:

To mnie zawsze zastanawia. W szczycie zeszłego sezonu byłem w Arosa/Lenzerheide, w momencie kiedy cała Europa była pozamykana poza Szwajcarią. Ludzi tak mało, że przez 5 dni nawet raz! nie stałem w kolejce, tylko prosto w bramki.

I teraz najciekawsze: otwartych i ratrakowanych 220 km tras na chyba 240 km możliwych. Do dzisiaj z ojcem nie wierzymy jak to było możliwe przy tak małym obłożeniu.

Szwajcaria była zawsze uważana za drogą: daleki przejazd, drogie skipassy, drogie noclegi. Dziś te szwajcarskie ceny są... wszędzie.

Jestem pesymistą, moim zdaniem ludzie mając do wyboru zapłacić za ogrzewanie lub kupić sobie skipassy, wybiorą ogrzewanie. Idą - moim zdaniem - ciężkie czasy. Obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rozumiem z tą Bieńkulą - to, co jest zaznaczone jako szeroka przecinka, omijająca Bieńkulę łukiem, to ani trochę nie wygląda na trasę - stok opada tam w innym kierunku, więc musiałby to być bardzo duży trawers (przynajmniej do miejsca zakrętu w lewo), a tam gdzie jest zakręt, to akurat jest jeszcze stromiej niż na Bieńkuli. Skoro już teraz nie opłaca im się otwierać Bieńkuli, to tym bardziej tej nowej trasy.

A ta długa nartostrada od Ondraszka do Czyrnej, to też nie wiem jaki miałaby mieć sens, skoro jest już komunikacja górą. Chyba, że chodzi o takich narciarzy, którym nie chce się podejść tych 50m na szczyt Skrzycznego.

Edytowane przez koliber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ski89 napisał:

Czy te słowackie mendy chociaż raz zamierzają podejść poważnie do tematu naśnieżania? Każdy większy gracz dmucha na pełen gaz, już podają daty otwarcia, a Ci jak zwykle szykują się na ferie. A przepraszam, Zbójnicka ścieżka się pewnie zabiela.

Niech tylko spróbują nie nasniezac.

Bede w Szczyrku na Boże Narodzenie z familia i kategorycznie wymagam przynajmniej meter śniegu jak w Białce 😉

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ski89 napisał:

Czy te słowackie mendy chociaż raz zamierzają podejść poważnie do tematu naśnieżania? Każdy większy gracz dmucha na pełen gaz, już podają daty otwarcia, a Ci jak zwykle szykują się na ferie. A przepraszam, Zbójnicka ścieżka się pewnie zabiela.

Kolego, naśnieżanie w Szczyrku jest na najwyższym poziomie w Polsce. Problemem są woda i warunki klimatyczne. Byłem na dwóch otwarciach sezonu w Szczyrku i uważam że trasy były jak na początek grudnia naśnieżone bardzo dobrze. Natomiast jak pogoda jest mało stabilna to nikt nie będzie wywalał środków (wody i też energii) na naśnieżanie wszystkich tras. Już takie przypadki widziałem. Efakt był taki, że nie dało się jeździć nigdzie. Lepiej skoncentrować sie na głównych trasach i trzymać tam warunki przez cały sezon.  Tak robią wszytkie ośrodki w Polsce. Trochę wymyka się z tego jedynie Białka. Ale tam są genialne jak na Polskę warunki klimatyczne, dużo wody i trawiaste trasy o niewielkim pochyleniu.   

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Honza napisał:

Kolego, naśnieżanie w Szczyrku jest na najwyższym poziomie w Polsce. Problemem są woda i warunki klimatyczne. Byłem na dwóch otwarciach sezonu w Szczyrku i uważam że trasy były jak na początek grudnia naśnieżone bardzo dobrze. Natomiast jak pogoda jest mało stabilna to nikt nie będzie wywalał środków (wody i też energii) na naśnieżanie wszystkich tras. Już takie przypadki widziałem. Efakt był taki, że nie dało się jeździć nigdzie. Lepiej skoncentrować sie na głównych trasach i trzymać tam warunki przez cały sezon.  Tak robią wszytkie ośrodki w Polsce. Trochę wymyka się z tego jedynie Białka. Ale tam są genialne jak na Polskę warunki klimatyczne, dużo wody i trawiaste trasy o niewielkim pochyleniu.   

To naśnieżanie, byłoby na najwyższym poziomie w Polsce gdyby była dostępna woda, a jest z tym problem (kiedyś był jeszcze problem z energią oraz oparciem systemu o lance, co udało się rozwiązać itp.). Sam nowoczesny system, to nie wszystko. Byłem w Szczyrku wielokrotnie, gdy na Pośrednim, przy metrze naturalnego śniegu, te trasy były zamknięte. Mamy tam fantastyczne tereny do jazdy freeride, jeden nazywa się Golgota, drugi Bieńkula. To jest cudowne miejsce do jazdy na nartach, nie w szczycie jednak sezonu. A jak jesteśmy w innym terminie, to duża szansa, że 1/2 ośrodka będzie zamknięta. To cały czas inwestycja nieskończona, bez dodatkowej kanapy na Pośrednim, Solisko będzie się korkowało. Kanapa w Czyrnej również potrzebna od zaraz - gondola jest tak poprowadzona, że wiatr destabilizuje jej pracę. Na chwilę obecną, Szczyrk to doskonałe miejsce do jazdy rowerem oraz na skitury.   

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...