Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

Analiza szczyrkowskich kolei:

 

Szczyrk - koleje linowe
(analiza)
Koleje Długość [m] Różnica poz.[m] Skłon Przepustowość [os./h] Rok prod.
COS - dół 1577 406 26% 2400 2017
COS - góra 1150 296 26% 2400 2013
Gondola 1577 410 26% 3000 2017
Zbójnicka Kopa 1691 206 12% 2000 2018
Solisko - żółta 1615 349 22% 2400 2017
Solisko - niebieska 1386 341 25% 2400 2017
BSA 749 238 32% 2120 2016
Skalite 254 99 39% 409 2008
           
wg długości          
Koleje Długość [m] Różnica poz.[m] Skłon Przepustowość [os./h] Rok prod.
Zbójnicka Kopa 1691 206 12% 2000 2018
Solisko - żółta 1615 349 22% 2400 2017
COS - dół 1577 406 26% 2400 2017
Gondola 1577 410 26% 3000 2017
Solisko - niebieska 1386 341 25% 2400 2017
COS - góra 1150 296 26% 2400 2013
BSA 749 238 32% 2120 2016
Skalite 254 99 39% 409 2008
           
wg różnicy poziomów          
Koleje Długość [m] Różnica poz.[m] Skłon Przepustowość [os./h] Rok prod.
Gondola 1577 410 26% 3000 2017
COS - dół 1577 406 26% 2400 2017
Solisko - żółta 1615 349 22% 2400 2017
Solisko - niebieska 1386 341 25% 2400 2017
COS - góra 1150 296 26% 2400 2013
BSA 749 238 32% 2120 2016
Zbójnicka Kopa 1691 206 12% 2000 2018
Skalite 254 99 39% 409 2008
           
wg skłonu          
Koleje Długość [m] Różnica poz.[m] Skłon Przepustowość [os./h] Rok prod.
Skalite 254 99 39% 409 2008
BSA 749 238 32% 2120 2016
Gondola 1577 410 26% 3000 2017
COS - dół 1577 406 26% 2400 2017
COS - góra 1150 296 26% 2400 2013
Solisko - niebieska 1386 341 25% 2400 2017
Solisko - żółta 1615 349 22% 2400 2017
Zbójnicka Kopa 1691 206 12% 2000 2018
           
przepustowość          
Koleje Długość [m] Różnica poz.[m] Skłon Przepustowość [os./h] Rok prod.
Gondola 1577 410 26% 3000 2017
COS - dół 1577 406 26% 2400 2017
COS - góra 1150 296 26% 2400 2013
Solisko - niebieska 1386 341 25% 2400 2017
Solisko - żółta 1615 349 22% 2400 2017
BSA 749 238 32% 2120 2016
Zbójnicka Kopa 1691 206 12% 2000 2018
Skalite 254 99 39% 409 2008
           
od najstarszych          
Koleje Długość [m] Różnica poz.[m] Skłon Przepustowość [os./h] Rok prod.
Skalite 254 99 39% 409 2008
COS - góra 1150 296 26% 2400 2013
BSA 749 238 32% 2120 2016
Gondola 1577 410 26% 3000 2017
COS - dół 1577 406 26% 2400 2017
Solisko - niebieska 1386 341 25% 2400 2017
Solisko - żółta 1615 349 22% 2400 2017
Zbójnicka Kopa 1691 206 12% 2000 2018
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maria napisał:

Dziś rano SMR - bardzo dobre warunki, ale straszne tłumy, zrobiłam wycof przez 11 (ale pojeździłam całkiem, całkiem.

Czy ktoś się orientuje, co z sezonówkami na 2022/23? Już koniec marca, a tu ani słychu ani dychu.

Nikt nic nie wie.

Wcześniej pisali, że (ten) to ostatni rok oferty. Nieoficjalnie słyszałem o zmianach właścicielskich, ale to może być kompletna plotka, więc: NIE WIADOMO..

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sstar napisał:

Super. A Szklarska? Zieleniec?

8A9D1AB8-53CD-4926-801F-9DF035B7FC70.png

Szklarska ma kręcić wg ich strony do początku kwietnia.
 

Zieleniec- nie ma info kiedy kończą, natomiast dalej maja nocne jazdy w tyg. Nie na wszystkich trasach, ale zawsze coś. Wg mnie spokojnie do 04.2022 będą działać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, grimson napisał:

Szklarska ma kręcić wg ich strony do początku kwietnia.
 

Zieleniec- nie ma info kiedy kończą, natomiast dalej maja nocne jazdy w tyg. Nie na wszystkich trasach, ale zawsze coś. Wg mnie spokojnie do 04.2022 będą działać.

Dasz linka do tego info ze Szklarskiej?

mam być od wtorku gdy upały się zaczną…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maria napisał:

Dziś rano SMR - bardzo dobre warunki, ale straszne tłumy, zrobiłam wycof przez 11 (ale pojeździłam całkiem, całkiem.

Czy ktoś się orientuje, co z sezonówkami na 2022/23? Już koniec marca, a tu ani słychu ani dychu.

a....to dlatego od godz. 11 pustki, całe Bielsko się wycofało, spod gondoli od godziny 10.30 3-5 minut, warunki barzdzo dobre do 12, dobre do 13, potem na Solisku muldy, na Skrzycznym warunki dobre do końca, foto z godziny 11

8e8e558a-b006-4dce-9e16-d7c6dd2ab4c6.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2022 o 13:20, Narciarz ze Śląska napisał:

Nikt nic nie wie.

Wcześniej pisali, że (ten) to ostatni rok oferty. Nieoficjalnie słyszałem o zmianach właścicielskich, ale to może być kompletna plotka, więc: NIE WIADOMO..

W sobotę rozmawiałem z pracownikiem COS.

Najprawdopodobniej cena zostanie ogłoszona w pierwszym tygodniu kwietnia. Będzie wynosić między 1900-2500zł za wersję Premium i będzie to jedyna dostępna wersja. Znika sezonówka na sam Szczyrk. :(

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jack78 napisał:

W sobotę rozmawiałem z pracownikiem COS.

Najprawdopodobniej cena zostanie ogłoszona w pierwszym tygodniu kwietnia. Będzie wynosić między 1900-2500zł za wersję Premium i będzie to jedyna dostępna wersja. Znika sezonówka na sam Szczyrk. :(

To bye, bye.

Wolę Wiślański Skipass za ok. 1800 zł, w Szczyrku da się dobrze pojeździć w grudniu (przed świętami i w marcu).

Cóż, wykorzystam obecną na maksa (pewnie zamkną po 31.03) i... zmieniam sezonówkę. Jeżdżę głównie tutaj, w Polsce (ok. 30 dni na nartach), wyjazd do Austrii czy na Słowację z rodziną to może tak, może nie, ale dochodzą mocne koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia i skipassów dla innych.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

To bye, bye.

Wolę Wiślański Skipass za ok. 1800 zł, w Szczyrku da się dobrze pojeździć w grudniu (przed świętami i w marcu

Cóż, faktycznie w Szczyrku da się przyzwoicie pojeździć głównie poza sezonem, a w dodatku w czasie ferii lepiej go całkiem unikać. Dla mnie głównym powodem, dla którego zastanawiam się nad sezonówką, jest odległość około 10 km od domu... Ostatnio urządziłam sobie dzięki temu przez kilka dni maraton - codziennie przed zajęciami, a potem zasuw do wieczora :D . Dziś też planowałam wyskoczyć, ale mogłabym po 10 na 2 godziny - odpuściłam i poszłam na basen, bo zmęczona jestem tak, że nie jestem pewna, jak się nazywam :D.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analiza (niemal) na koniec sezonu:

 

AVvXsEiMFmNUQXwKdBFKfoxEkmbfzM77OWFNV0Im

 

 Pytacie:

 

— Która kolej w Szczyrku jest najdłuższa, która ma największe przewyższenie, która ma największą przepustowość, która jest najostrzejsza? 

Odpowiadam:

— A zobaczcie sobie niżej! Przygotowałem te dane specjalnie dla Was!

Przy czym należy pamiętać, że kolej Skalite nie jest przeznaczona dla narciarzy zjazdowych, lecz dla skoczków. 

Zestawienie nie uwzględnia raptem jednego ostatniego orczyka (Skrzyczne) i kilku talerzyków (na Dolinach, na Małe Skrzyczne, na Beskidzie, na Salmopolu).

 

 

AVvXsEja8ydsrqM_dT_L9T731aRGE80vRZnLLB4F
 
 
AVvXsEjt-szED3qrpiNGnyvV0X_U6vGBCQJoSqfk

 

Więcej (link): https://blogonartach.blogspot.com/2022/03/analiza-szczyrkowskich-kolei-linowych.html

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maria napisał:

Cóż, faktycznie w Szczyrku da się przyzwoicie pojeździć głównie poza sezonem, a w dodatku w czasie ferii lepiej go całkiem unikać. Dla mnie głównym powodem, dla którego zastanawiam się nad sezonówką, jest odległość około 10 km od domu... Ostatnio urządziłam sobie dzięki temu przez kilka dni maraton - codziennie przed zajęciami, a potem zasuw do wieczora :D . Dziś też planowałam wyskoczyć, ale mogłabym po 10 na 2 godziny - odpuściłam i poszłam na basen, bo zmęczona jestem tak, że nie jestem pewna, jak się nazywam :D.

Mam podobne motywy, ale dla mnie ze względu na odległość (80 km Szczyrk, 80 km Ustroń) wybierałem Szczyrk TYLKO ze względu na i tak względną opłacalność cenową = cena regularna 700-800 zł.

I bez tego wolałem jeździć w Wiśle, co mnie czasem kosztowało dopłaty - musiałem kupować bilety. Bo są okresy, kiedy i tak Szczyrku unikałem. Jeśli zrobią cenę z kosmosu, nie ma sensu. Wiślański Skipass daje też Ustroń i Istebną - dla mnie ok. A długie trasy? Jest Czantoria i jest 3-ka z Soszowa. Wyciągi niewyprzęgane jadą tak samo "szybko" jak wyprzęgane w Szczyrku (dlaczego?), a wyprzęgane (Czantoria, Złoty Groń) wręcz zap...ją w porównaniu ze Szczyrkiem.

Tyle, choć... szkoda.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Sezonkowicze, czy naprawdę uważaliście że TMR będzie rozdawał sezonówki za darmo do końca świata i jeden dzień dłużej? Przecież cena 700-800 zł to był śmiech. Więcej życzy sobie Pingwin za ślizganie się po ośrodkach mających w porywach 3-4 km tras, a oferta Pingwina i tak jest uważana za sensowną przy obecnych cenach.

Biorąc pod uwagę tłumy wszędzie, gdzie właścicielem jest TMR, na rezygnacjach z półdarmowych sezonówek i tak nic nie stracą. A przy cenie na Chopoku, czy w Łomnicy 40-50 euro za dzień, sezonówka za około 2000 zł nie jest wcale bardzo droga. Szczyrk w przyszłym roku pewnie też w sezonie będzie kształtował się w przedziale 150-200 zeta za dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

 Wiślański Skipass daje też Ustroń i Istebną - dla mnie ok. A długie trasy? Jest Czantoria i jest 3-ka z Soszowa. Wyciągi niewyprzęgane jadą tak samo "szybko" jak wyprzęgane w Szczyrku (dlaczego?), a wyprzęgane (Czantoria, Złoty Groń) wręcz zap...ją w porównaniu ze Szczyrkiem.

Tyle, choć... szkoda.

Czantoria nie podchodzi pod Wiślański Skipass, chyba że coś się zmieniło w tym roku.

Z tą prędkością też się ciągle zastanawiam.
Ale jak popatrzysz na tabliczki przy wyciągasz w Szczyrku, to prędkości i czasy przejazdu nigdzie się nie zgadzają. Widocznie wolą zwolnić kolej, bo wtedy są oszczędności na prądzie i stoki dłużej otrzymują się z zadowalającym stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jack78 napisał:

Czantoria nie podchodzi pod Wiślański Skipass, chyba że coś się zmieniło w tym roku.

Z tą prędkością też się ciągle zastanawiam.
Ale jak popatrzysz na tabliczki przy wyciągasz w Szczyrku, to prędkości i czasy przejazdu nigdzie się nie zgadzają. Widocznie wolą zwolnić kolej, bo wtedy są oszczędności na prądzie i stoki dłużej otrzymują się z zadowalającym stanie.

 

Klient też wcale nie wymaga, aby wjechał w 3 minuty.

Ale kiedyś tak jeździłem na Złotym Groniu. Jazda 3 godziny, pierwsze 2 to... 20 zjazdów i... miałem dość.

Prawdopodobnie też o to chodzi. Jak klient zjedzie 20 razy, to ma dość i zamiast kupić cały dzień, kupi... 2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...