Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pamietaj o paru sprawach. Ska do Żywca fajnie, ale jeden most stawiają, a drugi tylko czeka bo jest do remontu. Generalnego.

Ska do Rabki to bodajże 4 lata budowy. Kiedy się zacznie? Nie wiadomo.

S69 do Żywca mieli chyba w czerwcu skończyć, nawet jak będzie pół roku opóźnienia to otworzą przed zimą. A na S7 jest na razie rozpisany przetarg, według planów skończą chyba w 2020, więc jeszcze trochę poczekamy. Może do tego czasu wymienią ten wyciąg na Goryczkowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mogły by się dogadać Szczyrk, Pilsko, Kotelnica i PKG i wykupić reklamę na telewizorach w komunikacji miejskiej i pokazywali by tam warunki na stoku, kamerki zaśnieżonych tras i uśmiechniętych opalonych narciarzy. Do tego kilka bilbordów w targetowych miastach oraz slogan "Słoneczne narty wiosną" :)

Swoją drogą ukończenie Ski do Żywca oraz Ski do Rabki, a także budowa BDI na pewno wpłyną na większy ruch w ośrodkach poza feriami.

Nie obraż się @Hextor, ale tak na marginesie muszę sobie ulżyć.:smile:

Tak,w telewizji!!! Najlepiej żeby o tym mówiła "stokrotka",wnuk ministra w PRL. Oni są bardzo przekonywujący i bardzo wierzą w sprawczą moc swych słów! Dorzuciłbym tu jeszcze parę nazwisk. Bilbordy oczywiście z ich opalonymi twarzami. "Targety" to oczywiście metro. I tak nie ma co za okno patrzeć, wszyscy będą gapić się bilbordy, i sru w weekend w góry!.

Będę jednak nudny, moim zdaniem, podwojenie średniej krajowej spowodowałoby większy ruch na wiosennych stokach niz te bilbordy i telewizja. No ale ja jestem już chyba starej daty, a do tego to i materialista. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę jednak nudny, moim zdaniem, podwojenie średniej krajowej spowodowałoby większy ruch na wiosennych stokach niz te bilbordy i telewizja. No ale ja jestem już chyba starej daty, a do tego to i materialista. :smile:

A pewnie, że tak. Tylko, że nie ma na to szans w przeciągu 15-20 lat. A sami nie mamy na to zbytniego wpływu. No chyba, że na forum jest jakiś miliarder, który może dać podwyżki swoim pracownikom :)

BTW. Odchodzimy od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S69 do Żywca mieli chyba w czerwcu skończyć, nawet jak będzie pół roku opóźnienia to otworzą przed zimą. A na S7 jest na razie rozpisany przetarg, według planów skończą chyba w 2020, więc jeszcze trochę poczekamy. Może do tego czasu wymienią ten wyciąg na Goryczkowej ;)

S69 do Żywca juz kończą. Ale most w Zywcu jest do remontu...

S7 ... rozpisany przetarg. Kiedy ma być wybór ofert powiedz mi? 2020... ech mam nadzieje, ze za te parę lat z przyjemnością napiszesz, ze miales racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokoi mnie ten "greenworks"!Niepokoi! Swoją drogą nie będzie to gondola "narciarska", ale kto wie,kto wie jak może być w przyszłości? Idea 7 dolin chyba zdycha, a szkoda.

Z tymi to faktycznie problem może być,tym bardziej ,że ich"kuzyni"ostatnio protestowali w Krk przeciwko wycince drzew której nikt nie planował( http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3859951,krakow-protestowali-przeciw-wycince-ktorej-sie-nie-planuje-zdjecia-wideo,id,t.html )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4, 2 km? To byłaby NAJDŁUŻSZA kolej linowa osobowa w Polsce! Pewnie dołączy do grona gondol, które też miały być szybko i tanio, a nie ma ich do teraz. Chociażby sieć (:biggrin:) świętokrzyskich gondol, gondola na Chełm, telemix na Butorowy Wierch czy gondole w Warszawie (miało być ich 4 :crazy:).

Coś ciężko mi uwierzyć w tę inwestycję...

A 7 dolin? To tylko 12 krzesełek, 4 talerzyki, 15 tras zjazdowych i 8 biegowych. Teoretycznie to dużo, ale dla kilku gmin i przedsiębiorców to już nie są takie duże pieniądze. Projekt powstał w.... 2004 roku! Od niemal dwóch lat nic w tej sprawie się nie dzieje. http://www.siedemdolin.pl/htmlpl/10.php

Były już listy do premierów i ministrów. Były spotkania w ministerstwie i pikiety. I NIC!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, Krupa to mówił PRZED WYBORAMI, a teraz już jest PO WYBORACH.

I wszystko jasne.

Pomijając szczegół, że gondola nawet na 3000 osób na godzinę nie załatwi problemu w Katowicach, gdzie komunikacja południe-północ szwankuje i rano do pracy tą linią nie dojeżdża kilkaset osób, tylko lekko licząc kilkanaście tysięcy.

Ogólnie w całej Europie widać wyhamowanie inwestycyjne w infrastrukturę narciarską. Inwestycja to kredyt, kredyt to koszty finansowe, koszty finansowe to wysokie ceny (Kronplatz- 50 euro), wysokie ceny to słaba frekwencja. Jest jakiś ogólny kryzys, nawet w Austrii i we Włoszech.

Na Słowacji w tym sezonie zbudowano JEDEN wyciąg krzesełkowy (modernizacja Rohaczy).

W Czechach realizuje się tylko małe projekty.

Nie ma bata, aby nie przełożyło się to na nasze realia. Szkoda, bo w Polsce jeszcze jest bardzo dużo do zrobienia i jest wiele stoków z potencjałem (Szczyrk, Korbielów, Kasprowy, zagospodarowanie i połączenie stoków Gubałówki, wiele miejsc w Sudetach). Na dziś mówi się o rozwoju Szczyrku (bo TMR), ale zobaczymy, bo to na razie zapowiedzi. Generalnie biznes nie ma żadnego problemu z porzucaniem projektów, jeśli z wyliczeń zacznie wynikać, że się może nie opłacić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Słowacji w tym sezonie zbudowano JEDEN wyciąg krzesełkowy (modernizacja Rohaczy).

W Czechach realizuje się tylko małe projekty.

Oprócz Rohaczy jeszcze Kruśetnica i Zdiar (aczkolwiek były to niewyprzęgane)..

Czechy to w większości kolejki z demobilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

A te trasy w dolnej części Dużego Skrzycznego jeszcze w ogóle istnieją? Są możliwości przejazdu?

Które - bo było ich sporo. Od Skrzycznego blisko linii spadku wszystko daje radę ale starsze/nartostradowe ( typu Relaks ) praktycznie nie istnieją.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Które - bo było ich sporo. Od Skrzycznego blisko linii spadku wszystko daje radę ale starsze/nartostradowe ( typu Relaks ) praktycznie nie istnieją.

Pozdrowienia

Ondraszek, Kaskada i FIS to wiem (z mapek...), gdzie są, ale Relaks? Chyba, że chodzi Ci o Ondraszka. Wg mapki trasa idzie gdzieś za dolną stacją Dolin II, ale jak byłem, to nic tam nie widziałem... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w całej Europie widać wyhamowanie inwestycyjne w infrastrukturę narciarską. Inwestycja to kredyt, kredyt to koszty finansowe, koszty finansowe to wysokie ceny (Kronplatz- 50 euro), wysokie ceny to słaba frekwencja. Jest jakiś ogólny kryzys, nawet w Austrii i we Włoszech.

Na Słowacji w tym sezonie zbudowano JEDEN wyciąg krzesełkowy (modernizacja Rohaczy).

W Czechach realizuje się tylko małe projekty.

Nie ma bata, aby nie przełożyło się to na nasze realia. Szkoda, bo w Polsce jeszcze jest bardzo dużo do zrobienia i jest wiele stoków z potencjałem (Szczyrk, Korbielów, Kasprowy, zagospodarowanie i połączenie stoków Gubałówki, wiele miejsc w Sudetach). Na dziś mówi się o rozwoju Szczyrku (bo TMR), ale zobaczymy, bo to na razie zapowiedzi. Generalnie biznes nie ma żadnego problemu z porzucaniem projektów, jeśli z wyliczeń zacznie wynikać, że się może nie opłacić.

I ten zastój w Europie to dla nas spora szansa! Dzięki temu można wynegocjować niższe ceny u dostawców kolejek/ratraków/armatek itp. Nie ma popytu więc muszą zejść z cenami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie

http://www.skionline.pl/stacje/zdjecia,pilsko-budowa-kolei-na-buczynke-maj-2015,1167,foto,12.html

stanowi kwintesencję inwestycji w Polsce.

Krzesło na ponad 2000 osób na godzinę, a na dół wąska ścieżka. Myślałem, że trasa została dramatycznie poszerzona?

To miejsce jest i tak poszerzone. Od góry jest miejsce, aby wychamowac lub najechać szerszym łukiem. Przypomnę, że tutaj dojeżdżasz do górnej stacji krzesła i ograniczenie prędkości narciarzy jest wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miejsce jest i tak poszerzone.

Jeszcze kilka lat temu tam wyżej był ostry zakręt pod kątem ok 70-80*. Wtedy, żeby bezpiecznie skręcić, trzeba było niemalże się zatrzymać.

Gdyby takie miejsce było na Słowacji, to albo by je poszerzyli, albo zaznaczyli jako trawers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem w minionym sezonie "nową" Buczynką i wg mnie trasa w dolnej części jest nie do poznania w stosunku do lat poprzednich.

Jest dużo, dużo szerzej, a widoczny zakręt jest wyprofilowany i także szerszy niż dawniej.

Oczywiście szerokości trasy przydał się huragan który pozamiatał istniejący tam las.

Lasu szkoda, ale na pewno odrodzi się, tylko nie wiem czy na Buczynce czy w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...