Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Ten wyciag byl jedynym egzemplarzem jaki zostal wykonany czy byl  powielany ?
Takie same wyciągi były w innych miejscach w SON, poza tym m.in. na Cieńkowie w Wiśle. Trochę nowsze typy to Buczynka i Miziowa w Korbielowie

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, leitner napisał:

Takie same wyciągi były w innych miejscach w SON, poza tym m.in. na Cieńkowie w Wiśle. Trochę nowsze typy to Buczynka i Miziowa w Korbielowie.


 

Stacja przewojowa tego typu wyciągu dalej znajduje się na szczycie Cienkowa. Robi wrażenie jej budowa.

Edytowane przez vipowice
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na układające się w linię znaki geodezyjne, stoję dokładnie pod przyszłorocznymi linami kolejki. Kolej będzie pokonywać w takim razie wzniesienia i spadki terenu. W innym wypadku słupy kolejki musiały by mieć pewnie 100m wysokość. Zobaczymy wkrótce.

b5c613bacbebfba6592c9f1241d9f20a.jpg

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki dokument:

Cytat

Planowane przedsięwzięcie polega na przebudowie
i rozbudowie istniejącego ośrodka narciarskiego Czyrna-Solisko w Szczyrku – Etap II. Planowany zakres obejmuje :

·  Budowę trzech kolei krzesełkowych wraz
z infrastrukturą.

• Budowę i przebudowę tras narciarskich.

• Rozbudowę systemu naśnieżania.

• Budowę trzech budynków związanych z obsługą ruchu turystycznego.

• Likwidację dwóch wyciągów orczykowych z Hali Skrzyczeńskiej na Małe Skrzyczne wraz z budynkami przy dolnej stacji. Budowę w ich miejscu jednego wyciągu orczykowego.

• Likwidację dwóch wyciągów orczykowych
z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską wraz z budynkami przy dolnej stacji.

• Likwidację dwóch wyciągów orczykowych na Hali Pośredniej wraz z budynkami przy dolnej stacji.

• Przebudowę budynku magazynowo mieszkalnego w Czyrnej ze względu na kolizję z planowanym przebiegiem kolei z Czyrnej.

• Przebudowę budynku garażowego w Czyrnej, budowę nowego garażu na cele techniczne uwzględnieniem pozostawienia części zaplecza technicznego (garaże dla ratraków).

 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.lanovky.sk/?page=lan&lan=137

https://www.lanovky.sk/?page=rep&id=1098

Parametry nowej kolejki - 1690 m długość, 205 m różnica wzniesień

Brązowe bubliny

Sedačková lanovka bude od výrobcu Leitner ropeways. Jej dĺžka je projektovaná na 1690 metrov, prevýšenie 205 metrov, prepravná kapacita 2000 osôb za hodinu. Hlavný pohon lanovky má byť typu DirectDrive, bez prevodovky. Vozne budú vybavené čierno-červeným polstrovaním s bronzovou bublinou a individuálnou sklopnou opierkou.

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ostek napisał:

Albo postawią wyższy słup?

Podany profil terenu jest tak naprawdę profilem linii kolei linowej a nie samego podłoża. Podwyższanie na siłę słupów nie ma sensu przez silne wiatry, które notorycznie by zatrzymywały kanapę. Dla mnie są dwie ciekawostki techniczne w tej kolei - lina będzie dość cienka jak na kolej - standard to 46 mm a tu będzie 40 mm. Ponadto na podporze 10 będzie więcej krążków linowych w powrotną stronę niż "do góry". Coś czego nie spotkałem jeszcze nigdzie

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mamad napisał:

Chyba że jesteś amatorem krzesła i trasy wzdłuż niego to pytań już nie mam

naturalnie takie trasy są najlepsze bo najstromsze,

naprawdę szkoda bo można było w tym samym miejscu zrobić przecinkę (i tak będą wycinać drzewa)w nieco innym kierunku

i mielibyśmy przy tej samej długości kolejkę o przwyższeniu 500m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naturalnie takie trasy są najlepsze bo najstromsze,
naprawdę szkoda bo można było w tym samym miejscu zrobić przecinkę (i tak będą wycinać drzewa)w nieco innym kierunku
i mielibyśmy przy tej samej długości kolejkę o przwyższeniu 500m
Tym samym, to znaczy skąd dokąd masz 500m dh?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mig12345 napisał:
1 godzinę temu, Jeeb napisał:
naturalnie takie trasy są najlepsze bo najstromsze,
naprawdę szkoda bo można było w tym samym miejscu zrobić przecinkę (i tak będą wycinać drzewa)w nieco innym kierunku
i mielibyśmy przy tej samej długości kolejkę o przwyższeniu 500m

Tym samym, to znaczy skąd dokąd masz 500m dh?

tu mam 500

 

 

ZK2.thumb.jpg.9095e2f6027f5211cc567be17b708a24.jpg

zamiast projektowanych płaskich 200

ZK1.thumb.jpg.135d7dd004fefd93babb3e9d16fa1edd.jpg

wcale więcej drzew nie trzeba wycinać a i łatwą znacznie dłuższą trasę można wytyczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu mam 500

 

 

ZK2.thumb.jpg.9095e2f6027f5211cc567be17b708a24.jpg

zamiast projektowanych płaskich 200

ZK1.thumb.jpg.135d7dd004fefd93babb3e9d16fa1edd.jpg

wcale więcej drzew nie trzeba wycinać a i łatwą znacznie dłuższą trasę można wytyczyć

Ladnie. Nawet bardzo. Zapewne powód jest trywialny i nazywa się 'opłata za wy (od?)lesienie. Kiedys sprawdzałem stawki..... nie są drobne. Trasa powyzej Hali juz jest.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...