Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Sariensis napisał:

Tylko nie wiem czy to nie jest przypadkiem poszerzona trasa z Kopy do Ondraszka?

To nowa przecinka, która biegnie pomiędzy szlakiem pieszym, a dawną "nartostradą" 3a.

 

3 minuty temu, Sariensis napisał:

nie ma już starych orczyków a nowej kanapy jeszcze nie widać

Tu nie będzie kanapy, tylko talerzyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Sariensis napisał:

Tylko nie wiem czy to nie jest przypadkiem poszerzona trasa z Kopy do Ondraszka? I jak na razie słabo wyglada zaawansowanie na małym Skrzycznem, nie ma już starych orczyków a nowej kanapy jeszcze nie widać, sa tylko jakieś kable i drenaże na razie trasa poszerzona ;)

 

 

To jest Małe Skrzyczne i poszerzona stara trasa. Moim zdaniem jest szersza x3.

Orczyk zdemontowany, trwają prace przygotowawcze do postawienia talerzyka.

Wykonane jest naśnieżanie. Cała trasa obstawiona jest od lewej strony, patrząc z góry, lancami.

Nowa trasa z Kopy „wbija się” w trasę z MS mniej więcej w połowie. Krzesło wytyczone zostało nowym śladem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JC napisał:

Dojazd na COS Ondraszkiem, który często po prostu nie ma śniegu, chyba nie do końca jest przemyślany, bez dodatkowego naśnieżania przy rzuceniu dodatkowej liczby słabiej jeżdżących na Ondraszku będzie po prostu niemal nieustannie czarno, ale może się mylę, jednym słowem chcąc dostać się na COS trzeba z Kopy zasuwać z nartami na plecach uważając na jadących z góry na SON, ewentualnie można by pomyśleć nad małym orczykiem transmisyjnym pod górę na Skrzyczne. Proponowane rozwiązanie uważam za słabe i powodujące wiele problemów przy słabych opadach i naśnieżaniu, na skrzyżowaniu niebieskich tras również może być wesoło ;), biorąc pod uwagę umiejętności i % wielu narciarzy jeżdżących po niebieskim :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Sariensis napisał:

Dojazd na COS Ondraszkiem, który często po prostu nie ma śniegu, chyba nie do końca jest przemyślany, bez dodatkowego naśnieżania przy rzuceniu dodatkowej liczby słabiej jeżdżących na Ondraszku będzie po prostu niemal nieustannie czarno, ale może się mylę, jednym słowem chcąc dostać się na COS trzeba z Kopy zasuwać z nartami na plecach uważając na jadących z góry na SON, ewentualnie można by pomyśleć nad małym orczykiem transmisyjnym pod górę na Skrzyczne. Proponowane rozwiązanie uważam za słabe i powodujące wiele problemów przy słabych opadach i naśnieżaniu, na skrzyżowaniu niebieskich tras również może być wesoło ;), biorąc pod uwagę umiejętności i % wielu narciarzy jeżdżących po niebieskim :).

jak jeździłem Ondraskiem, to nie zauważyłem braku śniegu na trasie. Jest to jednak dosyć wysoko. Takie rozwiązanie było planowane od samego początku planów łączenie COS i SON. Zakładam, że brak śnieżenia to jest tylko jednoroczny przypadek, a od kolejnych sezonów będzie to zrobione.

A jeśli słąbiej jeżdzący zrażą się do COS-SON, to chyba bardzo dobrze. To nie jest Białka...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śniegu brakuje na Ondraszku w dolnej jego części, po za tym lepiej jeżdżący nie mają opcji wyboru trasy z COS i również muszę jechać na Jaworzynę Ondraszkiem i następnie wracać na Skrzyczne i tworzyć sztuczny tłok do kanapy. Orczyk na Skrzyczne byłby fajnym rozwiązaniem problemu, który niebawem się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sariensis napisał:

Śniegu brakuje na Ondraszku w dolnej jego części, po za tym lepiej jeżdżący nie mają opcji wyboru trasy z COS i również muszę jechać na Jaworzynę Ondraszkiem i następnie wracać na Skrzyczne i tworzyć sztuczny tłok do kanapy. Orczyk na Skrzyczne byłby fajnym rozwiązaniem problemu, który niebawem się pojawi.

ale łączenie Ondraskiem jest w górnej częsci. Dolna nas nie interesuje. Ale masz racje  - oczywiście, że to zwiększy kolejki na Jaworzynie na Skrzyczne, bo tamta 4 osobowa kolej jest niewydolna od samego początku powstania. Kto budował na takiej górze 4 osobową kanapkę ? 

Ale kto ten orczyk miałby budować ? ze Zbójnickiej na Skrzyczne ? Jedynie COS, a Oni wiadomo, że budują jedynie jak minister sypnie groszem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój odbiór nowych tras tras 3c  - 75m różnicy poziomów dołącznika z Ondraszkiem COS Skrzyczne i 3b - 95m różnicy poziomów do starej 2 z Małego Skrzycznego545000631_Mapaszczyrk2019-001.jpg.1133c10a1d54208e61881de243644e7b.jpgScreenshot_20180930-173013_Mapycz.jpg.f8302af40aa54b916f393d00b0128abb.jpgScreenshot_20180930-173001_Mapycz.thumb.jpg.640090021e2e0d71d6794a8a9e6cd6fd.jpg

Stoimy na Ondraszku na prawo koniec 3c

P1060189.thumb.JPG.595dbcaf19baf3cf974d2284dd91959c.JPG

P1060192.thumb.JPG.249f78f07b8b17f7f05fdea1667da67d.JPG

W tle ludzie na Ondraszku

P1060193.thumb.JPG.626d753e9eb16996d72f791cb31eb41f.JPG

P1060194.thumb.JPG.01e74b0f3c0a79bbe1d497f197e97534.JPG

P1060197.thumb.JPG.74dc6c8358d063b8c1a4d8f4af809e25.JPG

W lewym górnym rogu trasa 3b, niżej kanapa B5

P1060198.thumb.JPG.986532d67690b13741444a941712af14.JPG

P1060200.thumb.JPG.05f69f0b07982abbcb1411e99a99cf95.JPG

P1060204.thumb.JPG.efaa1a38645a3488679072c8ac98ee02.JPG

P1060207.thumb.JPG.ed576526f1d128eb5f3bf333fde98b70.JPG

Po prawej nowa 3a

P1060208.thumb.JPG.7e2a21432fa4a1f8259ed56a256eff93.JPG

P1060212.thumb.JPG.32912f333a06fe1c40dca66d174f850e.JPG

Pierwszy sztruks :)

P1060213.thumb.JPG.faa2edae5333407ee65278e0b07db28d.JPG

P1060214.thumb.JPG.de2b075de13e1d933ce73357a5d6eee5.JPGP1060215.thumb.JPG.940d8cd3ce4ca54ddea03915104e2f84.JPG

P1060218.thumb.JPG.d90d1d9e99cfd986e55160656e580b7d.JPG

P1060219.thumb.JPG.5ae3c851291d226cc785a1845992d795.JPG

Po prawej połączenie 3a z 3b

P1060220.thumb.JPG.873af9e9f48d7a8bace2678671ae022f.JPG

Po lewej połączenie 3a z 3b które jest faktycznie znacznie niżej niż na nowej mapce SON

P1060221.thumb.JPG.6a2b37b09d4f5a12bb388211ee6554bd.JPG

P1060224.thumb.JPG.bf487a4ab33e7ab0a18c002d270b5ced.JPG

P1060228.thumb.JPG.8b731172e7d84763c0c1bf5455147af8.JPG

Trasa 3c

P1060230.thumb.JPG.2ef5db87a7ae1679d4d2d31412e97878.JPG

Teraz najciekawsze, instalacje i stanowiska na podpięcie armatek idą środkiem trasy 3b

P1060231.thumb.JPG.7c128651d3cb7435e56f42b8ecfaf7d5.JPG

P1060232.thumb.JPG.f7d15dd14365d1527d218409b4cc8586.JPG

Połączenie 3b z 2

P1060234.thumb.JPG.6273feccab024248e4932c2917f1b9ca.JPG

P1060235.thumb.JPG.230d0e5576b0e13a99daaa32e03403b8.JPG

P1060237.thumb.JPG.13f969c45abe0ca583b26603d8cdf517.JPG

P1060238.thumb.JPG.31474b755b60498e7ea3441932de26bd.JPG

P1060239.thumb.JPG.78627ff0b766d5a1db16e0d3b963062b.JPG

Tu będzie wiało bo krzesła będą powyżej linii lasu.

P1060240.thumb.JPG.9d917fe6185f2159a9bc86a0e3cb0eb6.JPG

P1060241.thumb.JPG.ce096a401e4282bb98276c038b2f3517.JPGP1060245.thumb.JPG.16f58e47b5fa1e055812fc9e8b638156.JPGP1060246.thumb.JPG.743b639ae1d48dd669680256a362d718.JPGP1060247.thumb.JPG.589c4ce0cbe4e412bde6d63f9ef6f1c3.JPG

Bieńkula wykoszona!  :)

P1060251.thumb.JPG.a21829a679cb39bcebd49521d07dead0.JPG

Na dole Bieńkuli coś dla @leitner

P1060254.thumb.JPG.5d87391a4b766c7a3b979d8901a2a596.JPGP1060255.thumb.JPG.a1f2d6ecae0d9184cf17d654bef862c4.JPG

 

 

 

  • Like 12
  • Thanks 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Krakus81 napisał:

ale łączenie Ondraskiem jest w górnej częsci. Dolna nas nie interesuje. Ale masz racje  - oczywiście, że to zwiększy kolejki na Jaworzynie na Skrzyczne, bo tamta 4 osobowa kolej jest niewydolna od samego początku powstania. Kto budował na takiej górze 4 osobową kanapkę ? 

Ale kto ten orczyk miałby budować ? ze Zbójnickiej na Skrzyczne ? Jedynie COS, a Oni wiadomo, że budują jedynie jak minister sypnie groszem... 

Łączenie jest w połowie co nie zmienia faktu, że jakoś trzeba na dół zjechać, a co jeśli z powodu braku śniegu w dolnej części Ondraszka COS zamknie tą trasę jak to miało miejsce wielokrotnie w sezonie 2017/2018?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sariensis napisał:

Dojazd na COS Ondraszkiem, który często po prostu nie ma śniegu, chyba nie do końca jest przemyślany, bez dodatkowego naśnieżania przy rzuceniu dodatkowej liczby słabiej jeżdżących na Ondraszku będzie po prostu niemal nieustannie czarno, ale może się mylę, jednym słowem chcąc dostać się na COS trzeba z Kopy zasuwać z nartami na plecach uważając na jadących z góry na SON, ewentualnie można by pomyśleć nad małym orczykiem transmisyjnym pod górę na Skrzyczne. Proponowane rozwiązanie uważam za słabe i powodujące wiele problemów przy słabych opadach i naśnieżaniu, na skrzyżowaniu niebieskich tras również może być wesoło ;), biorąc pod uwagę umiejętności i % wielu narciarzy jeżdżących po niebieskim :).

COS już się stara o pozwolenia na przebudowę Ondraszka - poszerzenie i naśnieżanie. Wtedy nie będzie żadnych problemów z przejazdem.

  • Like 4
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie podjął dyskusji, trasa  szeroka prawie na 30 metrów ale armatki będą ją dzieliły na pół, wydaje mi że że takie rozwiązanie jest dobre nie tylko ze względu na szybkie naśnieżanie, dodatkowo utworzą się dwie równoległe trasy co przy dużej ilości początkujących narciarzy zwiększy przepustowość i bezpieczeństwo.

23 godziny temu, surfing napisał:

Teraz najciekawsze, instalacje i stanowiska na podpięcie armatek idą środkiem trasy 3b

P1060231.thumb.JPG.7c128651d3cb7435e56f42b8ecfaf7d5.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, surfing napisał:

Nikt nie podjął dyskusji, trasa  szeroka prawie na 30 metrów ale armatki będą ją dzieliły na pół, wydaje mi że że takie rozwiązanie jest dobre nie tylko ze względu na szybkie naśnieżanie, dodatkowo utworzą się dwie równoległe trasy co przy dużej ilości początkujących narciarzy zwiększy przepustowość i bezpieczeństwo.

 

Już wyjaśniam. System naśnieżania montowany na trasie ze Zbójnickiej Kopy do Hali Skrzyczeńskiej jest .... demontowalny, chowany. Znaczy to tyle, że trasa będzie naśnieżana na początku sezonu, a następnie naśnieżanie zostanie zdemontowane. Biorąc pod uwagę wysokość, ekspozycję stoku, takie rozwiązanie jest uzasadnione.

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł, zwłaszcza, że trasa będzie od północy osłonięta przez ten wysoki uskok, więc będzie prawie zawsze w cieniu, a jednocześnie płaskie nachylenie sprawi, że śnieg nie będzie "zdzierany" z trasy. A armatki/lance nie będą przeszkadzały w jeździe.

Jeszcze warto zaznaczyć, że na trasach ze Skrzycznego zrobi się niesamowicie pusto, bo od górnej stacji kanapy będą prowadzić aż 4 trasy (Ondraszek, Kaskada, FIS i nowy "łącznik", który będzie równie uczęszczany, co przejazd w pierwszą stronę (bo wątpię, że ludzie będą wracać skibusem po swój samochód pod gondolę).

Edytowane przez koliber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem ździebełko historii. 

Na zdjęciu Krótki Górnik czyli pierwszy wyciąg w GON (poprzednik SON) z 1966 r. Wyciąg z Czyrnej na Młaki zbudowała firma Transporta Chrudim, stąd jego przydomek - "czeski". Był on dość awaryjny, dlatego jako pierwszy poszedł pod topór podczas modernizacji ośrodka. Co ciekawe nie trafił jednak na złom, lecz na stoki w Huzelach koło Leska, gdzie stoi do dziś, ale już nieużywany. 

Zdjęcie zostało zrobione w uroczystym dniu otwarcia Długiego Górnika czyli wyciągu z Czyrnej na Halę Skrzyczeńską w 1968 r.; pochodzi ze zbiorów Stowarzyszenia Narciarskiego Orczyk.

Krótki Górnik trasa.jpg

  • Like 8
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leitner jesteś pewien, że powyższe zdjęcie jest zrobione w Czyrnej? Tam raczej nie ma takiego przeciw stoku jak ten w tle. Poza tym nawet jeśli jest lekko podniesiony teren to powinien on rosnąć w prawą stronę w kierunku masywu Skrzycznego, a tutaj na prawo maleje wysokość tego stoku. Mi ten widok bardziej przypomina Juliany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...