Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, janek57 napisał:

A,, po kiego'' ta kanapa z Czyrnej skoro przy sprawnie działającej gondoli na trasach 1 i 3 już jest ciasno a otwarcia Bieńkuli się nie przewiduje ,no chyba ,ze spadnie przynajmniej 50 cm śniegu? To już kanapa na Pośrednim jest sensowniejsza.

Skoro jednak ta kanapa jest planowana raczej wcześniej niż te na Julianach (wydaje mi się, że Leitner wie co pisze), to dawałoby nadzieję na otwarcie Bieńkuli, bo właściwie taki wydawałby się jej cel - jedynkę i trójkę załatwia gondola. Chyba należałoby się o to modlić, bo rzeczywiście byłoby to posunięcie sprzeczne z absolutnie prokomercyjnym (a zatem najbardziej prawdopodobnym przy zmianie planów) podejściem, a nastawione na narciarzy takich, jak my tutaj :) .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm na Julianach kanapa bez dołożenia nowych tras oznacza mega tłok na trasach, podobnie na Czyrnej, jedna Bienkula to za mało na krzesełko

to samo - na Male Skrzyczne zamiana na krzesełko dla jednej trasy? 

trasy sa potrzebne, do tego połączenie z COS, inwestycja naśnieżanie tez niegłupi pomysl

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ewangelizator napisał:

trasy sa potrzebne, do tego połączenie z COS, inwestycja naśnieżanie tez niegłupi pomysl

Jeszcze jak są potrzebne, łącznie z naśnieżaniem, w takim tłoku jak w tym sezonie jeździć się nie da!

Złośliwie bym powiedziała, że obecne połączenie z COS jest fajne, bo działa w jedną stronę (w drugą ię trzeba trochę wysilić) - ludzie przenoszą się z COS do SMR i tam (w COS) się robi puściej, a ja COS bardzo lubię :D .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro system naśnieżania ma być przebudowany to lance które zostaną wymienione w newralgicznych miejscach na armatki trafia na Juliany i inne miejsca w których będzie budowany system od nowa Juliany i w stronę Małego Skrzycznego. Trasa na 1 też potrzebuje dodatkowej korekty naśnieżania by można utrzymać ją w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam że stan planów w Listopadzie 2016 wyglądał tak:

plan_male.thumb.jpg.584632bbc190eba5a05df44263b773b4.jpg

plan_czyrna.thumb.jpg.1f1aee844af18a5830045d9b22f9bf4a.jpg

plan_juliany.thumb.jpg.e45c22fe8b5c121a453d8b873a1ef050.jpg

Ale jest też opcja zamiast dwóch wyciągów, Czyrna->Hala S. i Hala S.->Ondraszek, zrobić tylko jeden długi wyciąg Czyrna->Ondraszek. Nie ma takiego objektu w planie zagospodarowania terenu, ale jest wytyczona trasa dla wyciągu Czyrna->Małe Skrzyczne (który na pewno nie powstanie), więc z lekkimi zmianami możnaby opisać przebieg wyciągu Czyrna->Ondraszek.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby stacja górna talerzyka w kierunku Małego Skrzycznego docierała na szczyt bo z planów zagospodarowania przestrzennego wynika inaczej, że kończy się przy wlocie trasy 3a. Kanapa na Julianach jest wytyczony teren pod ten wyciąg. Ogólnie jestem ciekaw jak będzie wyglądała Hala Skrzyczenska po kolejnych inwestycjach i rozbudowie infrastruktury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SPGöral napisał:

Przypominam że stan planów w Listopadzie 2016 wyglądał tak:

plan_male.thumb.jpg.584632bbc190eba5a05df44263b773b4.jpg

Ale jest też opcja zamiast dwóch wyciągów, Czyrna->Hala S. i Hala S.->Ondraszek, zrobić tylko jeden długi wyciąg Czyrna->Ondraszek. Nie ma takiego objektu w planie zagospodarowania terenu, ale jest wytyczona trasa dla wyciągu Czyrna->Małe Skrzyczne (który na pewno nie powstanie), więc z lekkimi zmianami możnaby opisać przebieg wyciągu Czyrna->Ondraszek.

Strach pomyśleć co się będzie działo na tej wąskiej nitce z Małego Skrzycznego jak się tam wpuści 3000 os/h z krzesła i dodatkowe 1000os/h z orczyka 9_9 Przynajmniej nowa trasa pod koleją powinna zostać wytyczona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście 4tyś luda na tej trasie sobie zupełnie nie wyobrażam, ale wieksze przerażenie widzę jak jakieś 1500 luda na godzinę(lub jakakolwiek ilość większa od zera) trafi na Ondraszka i to wprost na zakręt. Jak wiadomo za zakrętem mamy chwilę, że "trasa" biegnie do góry. Nie wiem jakie plany ma COS, ale bez poszerzenia Ondraszka GOPR już teraz może tam organizować mobilny punkt opatrywania rannych.

A z innej bajki. Może mi ktoś wytłumaczyć po co TMRowi ta kolej. Rozumiem, że chodzi o połączenie z COS. Rozumiem, że w miejscu orczyka nie mozna budować kolei(Natura 2000 czy cóś), ale jakoś tego wszytskiego nie ogarniam. Kolej po to by wytransferować ludzi do COS? Talerzyk w miejsce całkiem przyjemnego sprawnego orczyka? Mostostal twierdził, że ten orczyk może chodzić jeszcze ho ho ho a może i dłużej. Talerzyk w miejscu Mulera na dolinach z pewnością poprawił tam sytuację. Wymiana starego orczyka na nowy talerzyk "bo tak" średnio do mnie trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, czepek said:

A z innej bajki. Może mi ktoś wytłumaczyć po co TMRowi ta kolej. Rozumiem, że chodzi o połączenie z COS. Rozumiem, że w miejscu orczyka nie mozna budować kolei(Natura 2000 czy cóś), ale jakoś tego wszytskiego nie ogarniam. Kolej po to by wytransferować ludzi do COS? Talerzyk w miejsce całkiem przyjemnego sprawnego orczyka? Mostostal twierdził, że ten orczyk może chodzić jeszcze ho ho ho a może i dłużej. Talerzyk w miejscu Mulera na dolinach z pewnością poprawił tam sytuację. Wymiana starego orczyka na nowy talerzyk "bo tak" średnio do mnie trafia.

Dla mnie jazda tym podwójnym orczykiem zawsze była przyjemnością. Właśnie dlatego, że był podwójny. Można było miło spędzić chwilę na pogawędce. Nie wyobrażam sobie tak długiej "nudnej jazdy" talerzykiem. Czy na świecie nie produkuje się już podwójnych orczyków ? Poza tym te Tatrapomy (takie ostatnio są przeważnie instalowane) z wyprzęganymi talerzykami to dość  zawodne rozwiązanie i mało przyjazne mniej wprawnym narciarzom podczas wsiadania. I w zasadzie człowiek do obsługi i pomocy wsiadającym jest tak samo potrzebny jak przy podwójnym orczyku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, andy-w napisał:

Dla mnie jazda tym podwójnym orczykiem zawsze była przyjemnością. Właśnie dlatego, że był podwójny. Można było miło spędzić chwilę na pogawędce. Nie wyobrażam sobie tak długiej "nudnej jazdy" talerzykiem. Czy na świecie nie produkuje się już podwójnych orczyków ? Poza tym te Tatrapomy (takie ostatnio są przeważnie instalowane) z wyprzęganymi talerzykami to dość  zawodne rozwiązanie i mało przyjazne mniej wprawnym narciarzom podczas wsiadania. I w zasadzie człowiek do obsługi i pomocy wsiadającym jest tak samo potrzebny jak przy podwójnym orczyku.

Co narciarz, to inny gust. U mnie kolejność od najlepszego wygląda tak:

1. Wyprzęgana kanapa

2. Wyprzęgany talerzyk Tatrapomy 

3. Gondola (zdejmowanie nart, podróż w zamknięciu - jak w autobusie)

4. "Zwykła" kanapa

5. Podwójny orczyk (bardzo niewygodny, zwłaszcza przy nierównych śladach)

Moim zdaniem sens połączenia z COS jest równie oczywisty, co połączenie kilkanaście lat temu północnej strony Chopoka z południową. Dwa duże ośrodki narciarskie, istniejące tak blisko siebie i nie mające połączenia ze sobą, przy wspólnym karnecie? To nie będzie tylko połączenie w jedną stronę, ale w obydwie, choć fakt, że trasa 3a wymaga trochę marszu przy wiosennym śniegu.

Co do przepustowości, to skąd wzięliście info o 3000 os/h? Inne kanapy przewożą 2400 os/h (teoretycznie, bo przy mniejszej prędkości to jest ok. 1800 os/h). Nie bardzo też rozumiem, co znaczy, że talerzyk ma się kończyć przy złączeniu trasy 3a z 2-ką? Chyba odwrotnie, tzn. ma się tam zaczynać i prowadzić na szczyt Małego Skrzycznego? To by miało sens, by nie dublować wspólnego odcinka trasy przez kanapę i talerzyk. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koliber napisał:

Nie bardzo też rozumiem, co znaczy, że talerzyk ma się kończyć przy złączeniu trasy 3a z 2-ką? Chyba odwrotnie, tzn. ma się tam zaczynać i prowadzić na szczyt Małego Skrzycznego? To by miało sens, by nie dublować wspólnego odcinka trasy przez kanapę i talerzyk. 

No i na Hali chyba nie ma tyle miejsca na kolejną stację, fizycznie nie ma jak tam tego zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, koliber napisał:

 Nie bardzo też rozumiem, co znaczy, że talerzyk ma się kończyć przy złączeniu trasy 3a z 2-ką? Chyba odwrotnie, tzn. ma się tam zaczynać i prowadzić na szczyt Małego Skrzycznego? To by miało sens, by nie dublować wspólnego odcinka trasy przez kanapę i talerzyk. 

Nowy orczyk talerzyk ma mieć przebieg tak samo jak teraz tylko dolna stacja musi być troche dalej ( 20 -30 m dalej ) aby ustąpić miejsca dolnej stacji nowej kanapy w kierunku Skrzycznego. Jeśli to zrobią plus kanapy z czyrnej oraz na julianach to mi już więcej nie potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, christofer30 napisał:

Nowy orczyk talerzyk ma mieć przebieg tak samo jak teraz tylko dolna stacja musi być troche dalej ( 20 -30 m dalej ) aby ustąpić miejsca dolnej stacji nowej kanapy w kierunku Skrzycznego. Jeśli to zrobią plus kanapy z czyrnej oraz na julianach ( w perspektywie 2, 3 lat ) to mi już więcej nie potrzeba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎04‎-‎04 o 13:12, janek57 napisał:

A,, po kiego'' ta kanapa z Czyrnej skoro przy sprawnie działającej gondoli na trasach 1 i 3 już jest ciasno a otwarcia Bieńkuli się nie przewiduje ,no chyba ,ze spadnie przynajmniej 50 cm śniegu? To już kanapa na Pośrednim jest sensowniejsza.

Przede wszystkim po to, ze ta mają dość duże parkingi, a już w tym sezonie były problemy ze znalezieniem miejsca. Po drugie, o czym pisał Leitner, Czyrna ma ogromny potencjał zarówno pod względem tras jak i dodatkowej infrastruktury. Tam jest miejsce pod gastronomię i inne usługi. Poza tym można też ściągać ludzi bezpośrednio z pensjonatów i apartamentów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Zaba_osw napisał:

Przede wszystkim po to, ze ta mają dość duże parkingi, a już w tym sezonie były problemy ze znalezieniem miejsca. Po drugie, o czym pisał Leitner, Czyrna ma ogromny potencjał zarówno pod względem tras jak i dodatkowej infrastruktury. Tam jest miejsce pod gastronomię i inne usługi. Poza tym można też ściągać ludzi bezpośrednio z pensjonatów i apartamentów.

 

I kolejny aspekt to,że trasa nr 1 a właściwie przejazd przez drogę by dojechać do gondoli to powtórka z rozrywki z czasów starego Soliska kiedy trzeba było przejeżdżać/przechodzić przez drogę. Będzie kanapa to z 1 będzie można do kanapy bo raczej na bezkolizyjne rozwiązanie nie ma co liczyc.   kolejny apsekt za kanapą to że jest trasa 3d która wg. Mapy tras ma też kończyć bieg w Czyrnej a nie przy gondoli. Trasa w tym sezonie nie była czynna pewnie w przyszłym ruszy po uzgodnieniu gestorów z właścicielami domów. I kolejny aspekt to dojazd na Halę z trasy nr 5 Bienkula. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się obiema rękami pod ideą reaktywacji Czyrnej.

Oprócz parkingów, knajp, serwisów itp - należy wykorzystać potencjał łączek pod centrum szkoleniowe - coś na kształt obecnego Nosala. Kilka talerzyków, taśmy itp. Obecnie, jeżeli ktoś przyjedzie do Szczyrku z "pierwszakiem" - to ciągnie go  na Skrzyczeńską i tam dopiero jest chwila prawdy. 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎04‎.‎04‎.‎2018 o 13:28, leitner napisał:

Kanapa z Czyrnej ma przede wszystkim "rozruszać" Czyrną. Teraz tam nic się nie dzieje, a potencjał tego miejsca jest ogromny. Z tą kanapą na Julianach to tylko moje przypuszczenia. Nic specjalnego o niej nie wiem.

Przecież gondola przewozi sprawnie sporo narciarzy na Halę s. i do gondoli  mniej się czeka niż do kanapy na Halę s.(żółtej). Kanapa z Czyrnej dołoży narciarzy na trasach do Czyrnej i Soliska  (większy tłok) i konieczne w tym wypadku jest jednoczesne uruchomienie Bieńkuli dla dobrych narciarzy ( nie zaliczam się), a o tym niewiele wiadomo. Centrum szkoleniowe ,,na łączkach''  w Czyrnej o czym pisze Greg jak najbardziej ,ale do tego kanapa niepotrzebna. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dzarkos napisał:

Będzie kanapa to z 1 będzie można do kanapy bo raczej na bezkolizyjne rozwiązanie nie ma co liczyc.   kolejny apsekt za kanapą to że jest trasa 3d która wg. Mapy tras ma też kończyć bieg w Czyrnej a nie przy gondoli

Nie przekonują mnie te argumenty bo większa część tras 1i 3 to pojedyncze trasy gdzie będzie więcej narciarzy po otwarciu kanapy z Czyrnej. Konieczne jest otwarcie Bieńkuli bo 3d w większości pokrywa się z trójką.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...