Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

2 godziny temu, laryzbyszko napisał:

Zresztą przecież jednoznacznie to widać po wynikach Polaków w zawodach o randze wyższej niż puchar wójta Pierdziszewic Dolnych

Zapewne sytuacja się poprawi gdy Bieńkula i Golgota będą nieczynne :/

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, shuger napisał:

Zapewne sytuacja się poprawi gdy Bieńkula i Golgota będą nieczynne :/

Wiesz, żeby móc naśnieżyć Golgotę czy Bieńkulę, to trzeba by chociaż spróbować to zrobić, a oni w tym sezonie nie rozstawili tam nawet armatek. 

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

A po co mają się wysilać, skoro o 11 ludzie dalej kupują karnety po 150zł i jadą zadowoleni gondolą do góry:D

Albo zasłyszane w gondoli. Dziewczyna i chłopak mają sezonówkę i dziś są pierwszy raz...

Kolejna pani siedzi w gondoli patrzy ludzie mokrzy od deszczu  i pyta czy pada na górze? bo pani w okienku jak sprzedawała karnet to mówiła że tylko mgła:D

Jak będzie po 200zł za dzień też przyjadą....Szcyrk jest jak lep na muchy....

Ja dziś pojeździłem solidnie do 12.15 od rana bez przerwy i jako locals za 45zł mimo deszczyku jestem zadowolony.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że 9 i 9a na Julianach nie są tknięte przez ratraki. Dzisiaj tam zjechałem i jest blisko pół metra świeżego śniegu. Jak teraz nic z tym nie zrobią w sensie przygotowania to nic już nie rozumiem. To są jeszcze jedyne naturalne trasy i najlepsze w tym SMR. W zeszłym sezonie były doskonałe.

Edited by andy-w
  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, laryzbyszko napisał:

Myślę, że powinieneś podzielić się swoim odkryciem np. z austriackim, czy włoskim związkiem narciarskim. Po co wywalać kasę na "alpejskie sztruksy", jak najlepiej hartują szczyrkowskie muldy i przetarcia. Zresztą przecież jednoznacznie to widać po wynikach Polaków w zawodach o randze wyższej niż puchar wójta Pierdziszewic Dolnych.

Myślę, że źle zrozumiałeś kolegę @Spiochu - jemu raczej chodziło o to, że przy swoim budżecie miał wybór jeździć mniej po długich, dobrze przygotowanych trasach w Alpach ALBO więcej w Polsce, na trasach które są mniej atrakcyjne i gorzej przygotowane. Ma to w sumie sens - na końcu i tak się liczy ilość przejechanych kilometrów pod nartą. Skoro kolega w ten sposób zaliczył więcej kilometrów, to pewnie też lepiej się nauczył jeździć. Dodatkowo w Polsce trening na tyczkach to ok. 100 PLN za trening. Zakładam, że w AUT albo ITA ciężko by było załapać się na coś podobnego w cenie ok. 25 EUR. Ma to sens.

Analogia i porównywanie doświadczeń forumowicza z czyjąś jazdą w PŚ wielkiego sensu nie ma. Przecież @Spiochu nie miał takich aspiracji. Zapewniam Cię równocześnie, że polskie dzieciaki mające takie aspiracje siedzą tygodniami na lodowcach, halach i jakoś do PŚ też im nie bardzo zdarza się załapać. To temat rzeka dlaczego tak jest, ale osobiste doświadczenia narciarskie naszego forumowicza nie mają z tym nic wspólnego. 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Myślę, że powinieneś podzielić się swoim odkryciem np. z austriackim, czy włoskim związkiem narciarskim. Po co wywalać kasę na "alpejskie sztruksy", jak najlepiej hartują szczyrkowskie muldy i przetarcia. Zresztą przecież jednoznacznie to widać po wynikach Polaków w zawodach o randze wyższej niż puchar wójta Pierdziszewic Dolnych.

Oni już dawno to wiedzą i gonią dzieciaki po lokalnych muldach i lasach. To właśnie u nas jest kult sztruksu i tyczek na oślej łączce i m.in. stąd  brak wyników..

Co wychodzi z samej jazdy po sztruksie to widać po forumowych amatorach.

Wiele tygodni w Alpach a postępy minimalne.

 

Cytat

Skoro kolega w ten sposób zaliczył więcej kilometrów, to pewnie też lepiej się nauczył jeździć.

Więcej km, doadtkowo w  znacznie trudniejszych (z konieczności) warunkach, oraz więcej treningów/kursów. Rezultat jest oczywisty.

Edited by Spiochu
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Sapient napisał:

A po co mają się wysilać, skoro o 11 ludzie dalej kupują karnety po 150zł i jadą zadowoleni gondolą do góry:D

Jak będzie po 200zł za dzień też przyjadą....Szcyrk jest jak lep na muchy....

Bo tego wymaga profesjonalizm, takie są oczekiwania bardziej doświadczonej klienteli i znalazło by się jeszcze kilka innych powodów. Kasa to nie wszystko i o ile jak sam pisałem daję im jeszcze szansę to jak nadal będą prowadzić taką politykę to niech się lepiej wynoszą ze Szczyrku. Tak jak dostali fory przy inwestycjach tak można im obrzydzić interes tylko trzeba chcieć to zrobić włącznie z samymi włodarzami Szczyrku na czele. No chyba, że chcą być kojarzeni na takich samych zasadach czyli najbardziej nieudolne prowadzenie ośrodka sportowego na tej szerokości geograficznej. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Author napisał:

Tak jak dostali fory przy inwestycjach

Sprawa dewastacji zbocza przy budowie kolei na Kopę zapewne trafi w najbliższych latach do sądu podobnie jak już teraz Szczyrk został pozwany za smog. Ewidentnie przy budowie trasy "biegowej" z Kopy doszło do wydania bezzasadnie zezwolenia na tak ogromną ingerencję. Widać że ktoś poszedł na ogromne ustępstwa wobec SMR kosztem dobra wspólnego którym są góry. Po oczach bije nieproporcjonalność działania instytucji państwowych w sprawie zezwoleń na inwestycje w Szczyrku w porównaniu do innych lokalizacji.

Kwestia czasu kiedy ktoś rozliczy ten temat. Postępowanie SMR jest przy tym doskonałym motywatorem by zająć się tematem szczegółowo.

  • Like 1
  • Downvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Spiochu napisał:

Wiele tygodni w Alpach a postępy minimalne.

To nie jest prawda. Przykład @marboru. To taki ewidentny bo dużo jest w filmikach jego dobrej technicznej jazdy po alpejskim ,,sztruksie''.  Zresztą nie zawsze jest tam ,,sztruks'' co wiem z własnego doświadczenia, a trasy dłuższe niż w Polsce to gorzej z dotarciem do czekającego na postoju autokaru lub auta. Przykład 5km zrytej trasy dojazdowej do Valturnasz  (pisownia fonetyczna) z licznymi ,,zmuldzonymi '' ściankami  w kompleksie Cervinia -Zermat-Valturnasz (pisownia dowolna). W Alpach doświadczenia narciarskiego nabywa się  szybciej niż w Polsce, a ambitniejsi mogą doskonalić technikę lepiej niż na polskich stokach gdzie dochodzi również problem z otwarciem większości tras związany z ocieplaniem się zim.

Edited by janek57
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jeździ Marboru, ani w jaki sposób się szkolił. Widzę jednak prostą zależność wśród znajomych (amatorów).

Jeśli ktoś dużo jeździ w trudnych warunkach, po stromym, poza trasą, freestyle, czy na tyczkach to postępy robi szybkie.

"Połykacze" sztruksowych km natomiast dużo wolniejsze a czasem żadne. Kluczem jest różnorodność i wymuszony skręt (tyczką lub terenem).

Takie warunki wymagają ciągłej kontroli narty i dostosowywania techniki do napotkanej przeszkody.

 

Główną wartością Alp jest długość sezonu oraz więcej miejsca do jazdy. Ćwiczyć technikę ześlizgową możesz prawie wszędzie. Trudne warunki wymuszają na początkujących/średnio zaawansowanych znaczne postępy.Gdyby mieli prawie dostępny sztruks, to na pewno  trasy z muldami by omijali i jeździli po nich bardzo mało. Dopiero na wyższym poziomie, gdy chcesz poćwiczyć skręty gigantowe na dużych (>80km/h) prędkościach, polskie stoki okazują się zbyt krótkie i przede wszystkim zbyt zatłoczone, ale i w Alpach robi się coraz gęściej.

Edited by Spiochu
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, shuger napisał:

Sprawa dewastacji zbocza przy budowie kolei na Kopę zapewne trafi w najbliższych latach do sądu podobnie jak już teraz Szczyrk został pozwany za smog. Ewidentnie przy budowie trasy "biegowej" z Kopy doszło do wydania bezzasadnie zezwolenia na tak ogromną ingerencję. Widać że ktoś poszedł na ogromne ustępstwa wobec SMR kosztem dobra wspólnego którym są góry. Po oczach bije nieproporcjonalność działania instytucji państwowych w sprawie zezwoleń na inwestycje w Szczyrku w porównaniu do innych lokalizacji.

Kwestia czasu kiedy ktoś rozliczy ten temat. Postępowanie SMR jest przy tym doskonałym motywatorem by zająć się tematem szczegółowo.

Od razu dewastacji...Chodzisz czasem po górach i widzisz co spychaczami robią LP? Dostali zgodę od LP to sąd może im skoczyć. Mnie się też pewne rzeczy nie podobają ale już pisałem, że rejon Skrzycznego został tak trochę poświęcony. Coś na wzór by wilk był syty i owca cała. Wszędzie trzeba ryć ciężkim sprzętem bo natura nie przewidziała dostosowania pod narty. Wolę zatem przeboleć ten rejon Skrzycznego zwłaszcza, że dalej w stronę Malinowskiej jest już pięknie niż widzieć podobne akcje gdzieś indziej. Choćby w rejonie Policy gdzie mieli też się panoszyć. Nie ma też zgody i nie będzie na dewastację rejonu Hali Jaworowej. Powinieneś raczej już nie dziwić się i nie zadawać takich pytań o "nieproporcjonalność". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Spiochu napisał:

Nie wiem jak jeździ Marboru, a

Marboru i Paula w jeździe swobodnej po alpejskim ,,sztruksie''  Marboru próbuje tez jazdy sportowej z tego co wiem, ale tu mogę się mylić 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, shuger napisał:

Sprawa dewastacji zbocza przy budowie kolei na Kopę zapewne trafi w najbliższych latach do sądu podobnie jak już teraz Szczyrk został pozwany za smog. Ewidentnie przy budowie trasy "biegowej" z Kopy doszło do wydania bezzasadnie zezwolenia na tak ogromną ingerencję. Widać że ktoś poszedł na ogromne ustępstwa wobec SMR kosztem dobra wspólnego którym są góry. Po oczach bije nieproporcjonalność działania instytucji państwowych w sprawie zezwoleń na inwestycje w Szczyrku w porównaniu do innych lokalizacji.

Kwestia czasu kiedy ktoś rozliczy ten temat. Postępowanie SMR jest przy tym doskonałym motywatorem by zająć się tematem szczegółowo.

Co Ty pier. co ma smr do decyzji? Złożyli wniosek dostali zgodę. 

Czytam co kilka dni te wasze pitolenia, ale nie da się tego czytać.

Pozdrowienia frajera  od sezonowki który 22 dzień siedzi w Austrii za 280e.

 

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, przemo_narciarz napisał:

Co Ty pier. co ma smr do decyzji? Złożyli wniosek dostali zgodę.

Ale nie denerwuj się.

Czas pokaże...

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shuger nadal czekam na info gdzie polecasz śmigać na nartach skoro słowacy są tacy beznadziejni i ludzie w szczyrku i na chopoku są tam za karę 😂 I pytam o ten grudzień i styczeń. 

Edited by colin23

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, WojtekM napisał:

Napiszcie lepiej, czy są korki. I jak z parkingami. Tak ok. 9.00

Parkowałem 8:04. Pierwszy bezpłatny parking przy gondoli pełen, zaparkowałem na drugim. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja relacja z dnia dzisiejszego. Po ostatnich opadach śniegu, na samej górze fajna jazda po naturalnym. Jak na mróz, który mieli to ośrodek przygotowany na 3+. Nie widziałem zgromadzonych zapasów śniegu na ciężkie czasy, nie widziałem w nocy bardzo intensywnego śnieżenia. Z okien widzę 1, 3, Bieńkulę i COS. Na COS-ie nad ranem aż się kurzyło, na SMR raczej cisza i spokój (te zdjęcia wstawię wieczorem jak obrobię). Co do przygotowania ośrodka, na trasach zostawione sporo brył lodowych i gruzu lodowego (szczególnie na 4), na 3 sporo kamieni (naprawdę dużo). Dół 10 przygotowany fatalnie (dużo lodu), za to góra - bajka (przy mnie otwierali). Najlepsze warunki to dziś Zbójnicka Kopa, MS (mimo zawodów) na części trasy i góra 10. Przy niebieskiej kanapie wydzielili Fast Pass, czym skutecznie zakorkowali Solisko. Dziś dużo słońca, sporo ludzi.

Widokowo.

spacer.png

spacer.png

Dużo naturalnego śniegu.

spacer.png

spacer.png

Przygotowanie tras rano - góra.

spacer.png

4 tak sobie.

spacer.png

spacer.png

Solisko stało.

spacer.png

A oto przyczyna (pomijam 4 osoby na żółtej kanapie).

spacer.png

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedziemy z relacją dalej. Tym razem 10 (mój faworyt dzisiaj - góra oczywiście).

Przy mnie Panowie otwierali trasę.

spacer.png

10 góra.

spacer.png

10 i pełna lampa.

spacer.png

10 trochę niżej.

spacer.png

10 niżej.

spacer.png

Tylko po co ta armatka lała wodę na trasę ?

spacer.png

Dół 10 raczej słabo.

spacer.png

  • Like 11
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Justi
      Witam, czy ktos ma jakies kody dla GoPass lub punkty z kontem do oddania?
       
       
      Pozdrawiam serdecznie 
       
    • By mifilim
      Mam miejsce w samochodzie - wyjazd w czwartek po południu z Kielc przez Kraków do Suchego, w niedzielę do Szczyrku i powrót. Jak coś to na priva. 
    • By JC
      4 stycznia 2020 roku w Szczyrku odbyły się testy nart austriackiej firmy Fischer. To już druga impreza zorganizowana przez dystrybutora marki Fischer w Polsce we współpracy z portalem skionline.pl. W trakcie testów była możliwość bezpłatnego przetestowania najnowszej kolekcji w tym narty z serii RC ONE.
      Odwiedzający Centrum Testowe Fischer, mogli również spotkać się z Karoliną Chrapek, reprezentantką Polski w narciarstwie alpejskim, olimpijką z Sochi. Ja miałem okazję spotkać i poznać kilka osób, które oglądają moje Vlogi - bardzo dziękuję!
      Zanim jednak rozpoczęły się testy nart wybrałem się na trasy Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego, aby sprawdzić jakie warunki zastanę na trasach oraz jaki jest czas oczekiwania do kolei. Odwiedziłem także, otwartą dzień wcześniej, restaurację Kuflonka na Hali Skrzyczeńskiej, wstąpiłem do baru Polana Suche oraz napiłem się czekolady w barze Iglo.
       
    • By niki364
      Hej!
      Od razu Nowym Roku wybieram się z grupą przyjaciół do Szczyrku. Będzie to nasz pierwszy wypad do tego ośrodka narciarskiego. Chciałabym od was wyciągnąć kilka informacji i rad    
      Jaką wypożyczalnie nart możecie mi polecić? 
      Jak to wygląda z karnetami cenowo? Wiem że jest gopass, ale nie obejmuje on jazdy nocnej, ile trzeba dopłacić w takim wypadku? Najlepiej wytłumaczcie mi wszystko jak to jest z tym gopass 😜 

      Pozdrawiam 
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...