Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

szew137

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem kiedyś przyjemność rozmawiać z Gościem z TVP Katowice, który twierdził że są kanapy na dwóch linach. I właśnie taka powinna być założona pomiędzy Jaworzyna-Skrzyczne. Bo tego wtedy dotyczyła rozmowa. To są na dwóch linach czy nie?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Jeśli są to powinny być takie zakładane na "górnych" odcinkach Małego i Dużego Skrzycznego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych kanap na dwóch linach. Są Funitele (ze zdwojoną liną) oraz 3S lub wahadłowe koleje (z dwoma nośnymi linami). Z kanapami nie ma to nic wspólnego.
Kolej z Hali pod Małe Skrzyczne nie będzie mocno narażona na wiatr, bo część będzie iść pod grzbietem (będzie naturalna osłona). Najgorzej będzie na samej górze przy górnej stacji, ale w razie czego mogą tam zamontować osłony

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recenzja. Nocne jazdy SMR. Mimo wad i tak najlepsze w Polsce

 
Nocna%2Bjazda%2BSzczyrk.png

PRZERÓB

Nocna jazda trwa 3 godziny w czasie od 18:00 do 21:00. Wjazd i zjazd dla dobrego narciarza przy braku kolejek to kilkanaście minut (gondola jedzie ok. 8 min.). Mnie w czasie 3 godzin udało się zjechać 14 razy, po 7 każdą trasą. Przy czym trasą niebieską narciarz przejedzie ok. 2,5 km za każdym zjazdem, czerwoną z dojazdówkami - ok. 2 km. Można więc w krótkim czasie zjechać na nartach w jeden wieczór ponad 30 km łącznie. To dobry, można wręcz rzec, że bardzo dobry wynik. Podobne wyniki można osiągnąć na Złotym Groniu w Istebnej dzięki szybkiej kolei, ale to typowa młócka na krótkiej (800 m), choć szerokiej i dobrze przygotowanej, trasie.

OŚWIETLENIE

Używając słów potocznych "d... nie urywa", ale jest przyzwoite. Jest na większości dystansu jednostronne, co jak na naprawdę szerokie trasy (zwłaszcza niebieską) w warunkach czystego nieba okazało się wystarczające, natomiast w warunkach ograniczonej widoczności może się nie sprawdzić.

TRASY

I tu tkwi clou programu. SMR wieczorem oferuje najlepsze trasy w Polsce. Bardzo szeroka i bardzo długa niebieska jest w dodatku ciekawa: z zakrętami, zawijasami, zróżnicowana. Z kolei czerwona to naprawdę solidny kawałek ostrej jazdy. Wg opinii napotkanych narciarzy "białczańskich", na Kotelnicy miałaby ona oznaczenie czarnej, a niebieska - czerwonej. Obie trasy mają dyferencję ponad 400 m. Zastanawiam się, gdzie szukać choć podobnej wieczornej jazdy? W Polsce: może na Czarnej Górze. Tamże jednak oświetlona jest tylko czerwona o długości 1600 m. To gdzie jeszcze? Białka ma wiele oświetlonych tras, ale primo: w porównaniu ze Szczyrkiem to polany; secundo: tam nie ratrakują tras przed nocną jazdą, więc radocha jest ograniczona. W Alpach? Oświetlone trasy to rzadkość, dużo funu oferuje Hirschenkogel w Semmering, ale to wyjątek. Zdarzyło mi się niegdyś korzystać z nocnej jazdy obsługiwanej długą gondolą (ok. 2,5 km) w Hochwurzen. Tamże bardzo długa i bardzo szeroka trasa jest chyba jeszcze lepsza, niż te szczyrkowskie.

WARUNKI

Więcej tutaj: http://ekonomiaplussport.blogspot.com/2018/01/recenzja-nocne-jazdy-smr-mimo-wad-i-tak.html

  • Like 14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nastal ten oczekiwany dzien testu osrodka SMR. Piatek 26.01. Generalnie inwestycja robi wrazenie. Trasy sporo powiekszone w stosunku do starego SON. Ludzi duzo jednak w kolejce do gondoli max 5min na solisku stania troche wiecej nawet do 15min po godz 10.00 Trasy slabo przygotowane. Ja tam tego ich fejsowego sztruksu malo widzialem a bylem jednym z pierwszych narciarzy. Troche kamieni na trasach i przetarc. Na niebieskich trasach ludzi od groma. Ferie w pelni. Taka jazda z przeszkodami. Czerwone nawet spoko i dalo sie fajnie przycisnac. Brakuje tych zamknietych tras. Ale z pogoda nie wygrasz. Czekamy na luty 😄Sumujac po tym sezonie i kolejnych inwestycjach SMR bedzie najlepszym osrodkiem w Polsce. Po polaczeniu z COS brak konkurenta na horyzoncie. Tylko zeby sluchali troche ludzi bylo by dobrze. Mowa tu o karnetach czasowych i informacjach o wietrze bo to jednak denerwuje. Po otwarciu wszystkiego co sie da na SMR cena 79zl z gopass warta uwagi. Pzdr

  • Like 6
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z tygodniowej jazdy w Szczyrku więc podzielę się swoimi spostrzeżeniami :)

Masa ludzi - największy minus, niestety przyjechało dużo ludzi którzy zaczynają swoją przygodę z nartami i bardzo często po prostu blokowali trasy. Ponieważ na mapce jest sporo tras niebieskich to myśleli że jest tu druga Białka i efekt był taki że wiele osób miało problem z zjazdem trasą nr 3 w szczególności dolny odcinek oraz trasą nr 4 też dolny odcinek od Suchego do Soliska. Na 10 nie lepiej, wszak jeszcze rok temu górny odcinek był czerwony. Efekt był taki że byłem świadkiem płaczu dzieci które bały się zjeżdżać czy też zsuwania się początkujących narciarzy. Jeśli dodamy muldy które tworzyły się dosyć szybko to w efekcie na bardziej stromych odcinkach robił się tłok.

Trasy ulegały degradacji ale nie było reguły, np w piątek praktycznie do godziny 15 trasa nr 4 była w bardzo dobrym stanie, natomiast dolny odcinek trasy nr 3 był w tragicznym stanie, praktycznie jedna wielka mulda. Innego dnia super było na 10 by dzień później była tam tragedia.

Kolejki do wyciągów - chyba będzie to standard, do żółtej kanapy 10-20 minut, na niebieską momentami kolejek nie było wcale, gondola - 10 minut stania w dzień, wieczorem niestety dłużej.

Brakuje jeszcze punktów gastronomicznych, praktycznie wszędzie wszystko zajęte, ale w przyszłym roku ma powstać nowa restauracja na Hali Skrzyczeńskiej to problem powinien zniknąć

Generalnie ujeździłem się i jestem zadowolony, choć pogoda nie rozpieszczała, (poniedziałek był piękny) ale na to wpływu nie mamy, było trochę wpadek organizacyjnych, można trochę poprawić ale to już są szczegóły np. super pomysł single line w Polsce się nie sprawdzi ponieważ w tym sektorze ustawiały się całe rodziny - bo szybciej można było się dostać do kanapy, bo niestety ogrodzenie nie sięgało do samej bramki więc można się wepchnąć również na inne miejsca blokując tym samym główną kolejkę :) cóż taki kraj, tacy ludzie

Zdecydowanie nr 1 w Polsce

  • Like 17
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka Single line w piatek 26.01 byla ladnie juz polamana i wrzucona do kosza na solisku. Takze pomysl chyba padl bo polacy to dziwaczny narod [emoji1]
Byłem w sobotę i co do single line to pomysł bardzo dobry. Myślę że rozwiązaniem byłoby postawienie tam jednej osoby z obsługi bezpośrednio przed bramkami do kanapy. Tak na dwie godziny. Powiedzmy od 9.30 do 11.30. Pilnowała by aby narciarze wchodzili tylko jako uzupełnienie kompletu na kanapie. Myślę że gdyby taka rodzina raz pojechała osobno to zaraz sprawa by się rozwiązała. Następnym razem mamusia czy tatuś nie będą się pchać tam gdzie nie trzeba i pokornie ustawia się w głównej kolejce bez cwaniactwa. Trzeba tylko ludzi nauczyć.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, boogymen napisał:

Byłem w sobotę i co do single line to pomysł bardzo dobry. Myślę że rozwiązaniem byłoby postawienie tam jednej osoby z obsługi bezpośrednio przed bramkami do kanapy. Tak na dwie godziny. Powiedzmy od 9.30 do 11.30. Pilnowała by aby narciarze wchodzili tylko jako uzupełnienie kompletu na kanapie. Myślę że gdyby taka rodzina raz pojechała osobno to zaraz sprawa by się rozwiązała. Następnym razem mamusia czy tatuś nie będą się pchać tam gdzie nie trzeba i pokornie ustawia się w głównej kolejce bez cwaniactwa. Trzeba tylko ludzi nauczyć.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
 

Wystarczyłaby barierka do samej bramki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyłaby barierka do samej bramki.
Tylko że czasami tak się ustawiają przed wsiadaniem że np. 3 miejsce od lewej jest puste i wtedy sprytny "singiel" może wskoczyć nawet w środek. Siatka do samej bramki to uniemożliwia. Tak mi się wydaje. Może się mylę ale ostatnio parę razy właśnie w ten sposób się dosiadlem do kompletu.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, azael napisał:

Wystarczyłaby barierka do samej bramki.

Problem w tym, że Single Line mają uzupełniać ewentualne braki na krześle, ale nie zawsze one występują. Dlatego takie przejście oddzielone jest tylko do odbicia karnetów. Dalej samotny jeździec uzupełnia miejsce, jeśli takowe jest i w dowolnym miejscu (jeśli uda mu się przepchać np. do środkowej części krzesła). Niestety w naszych warunkach marne szanse na powodzenie takiej idei... xD

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...